Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen  (gelezen 22492 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #60 Gepost op: 23-02-2020, 16:07:12 »
Oof dat is wel balen en ook heftig voor het team om zo snel dingen nog te moeten aanpassen :o
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #61 Gepost op: 23-02-2020, 16:12:51 »
De kandidaten zouden toch ook eerst in die auto'tjes rijden? Maar toen knalde een productielid ergens tegen op en hebben ze daar vanaf gezien.

Sowieso veel opdrachten dit jaar die niet door kunnen gaan. Ik hoop dat ze voor volgend jaar wat sterkere back-up plannen hebben. Vooralsnog vrij simpel en onmogelijk tegelijkertijd.

In dit geval opzich nog een prima opdracht geworden, maar de opdrachten hadden ook best uitgeprint kunnen worden. Verder wel grappig hoor, Rik die een hele bestelling aan opdrachten geeft, maar moeilijk te onthouden met alle getallen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline CharlieLabrador

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #62 Gepost op: 23-02-2020, 16:18:27 »
Mil weet alle opdrachten uit haar hoofd en plaagt door de kandidaten te verbeteren, maar ook vaak dannet weer niet goed.

Yep. En in haar biecht aangeven dat ze was blijven hameren op het aantal fotoos dat ingeleverd moest worden: 15 stuks.
Toch hadden ze er maar 11 waarvan 4 goed (samen ook 15) en 2 dubbele.

15 is het omgekeerde van 51. Zou dat ook iets kunnen betekenen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #63 Gepost op: 23-02-2020, 16:30:18 »
Na contact met Rick via instagram kan ik dit bevestigen. Deze opdracht en 'Kleur rijk' waren ook volgens hem niet goed. Beide moesten kort van tevoren bedacht worden, doordat iets niet mogelijk was. De opdracht met de autootjes de avond voor de opdracht plaats zou vinden en deze opdracht een kwartier van tevoren.

Goed om te weten. Het is niet alleen een verzachtende omstandigheid voor dit naar mijn mening dieptepunt van de over het algemeen sterke serie met prima opdrachten, het betekent ook dat de Mol hier hoogstwaarschijnlijk geen voorkennis had.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #64 Gepost op: 23-02-2020, 16:41:14 »
Goed om te weten. Het is niet alleen een verzachtende omstandigheid voor dit naar mijn mening dieptepunt van de over het algemeen sterke serie met prima opdrachten, het betekent ook dat de Mol hier hoogstwaarschijnlijk geen voorkennis had.

En misschien daarom ook de opdrachten moeilijker zijn gemaakt
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #65 Gepost op: 23-02-2020, 16:43:25 »
De humburger lijkt afkomstig uit Hawthorne, Australië.

Deze wordt dus ook in China verkocht? Waarom ze daar niet de naam hamburger gebruiken weet ik niet.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #66 Gepost op: 23-02-2020, 16:44:05 »
Niemand die even uitgezocht heeft welke foto's correct waren?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #67 Gepost op: 23-02-2020, 16:50:04 »
Niemand die even uitgezocht heeft welke foto's correct waren?

4 Chinezen op een terras in traditionele jurk Han-dynastie, 3 Chinezen met een fototoestel, 3 Chinezen en Mil + Nathan die proosten met rijstwijn en 3 Chinezen + Leonie & Buddy door een luik op de tweede verdieping.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #68 Gepost op: 23-02-2020, 16:50:37 »
Na contact met Rick via instagram kan ik dit bevestigen. Deze opdracht en 'Kleur rijk' waren ook volgens hem niet goed. Beide moesten kort van tevoren bedacht worden, doordat iets niet mogelijk was. De opdracht met de autootjes de avond voor de opdracht plaats zou vinden en deze opdracht een kwartier van tevoren.

Dat roept de vraag op of hetgeen niet mogelijk was, misschien een iets langere voorbereidingstijd nodig had en bewaard is voor de volgende aflevering. Dit i.v.m. de executie waarbij iedereen door ging (door moest gaan?)

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #69 Gepost op: 23-02-2020, 17:01:32 »
En misschien daarom ook de opdrachten moeilijker zijn gemaakt

Werd in de podcast wel wat over gezegd, maar weet zosnel niet meer wat.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #70 Gepost op: 23-02-2020, 17:09:31 »
4 Chinezen op een terras in traditionele jurk Han-dynastie,
 3 Chinezen met een fototoestel,
 3 Chinezen en Mil + Nathan die proosten met rijstwijn en
 3 Chinezen + Leonie & Buddy door een luik op de tweede verdieping.

Ik vraag me af of dat klopt. Op de foto met 3 Chinezen met een fototoestel staan ook alle kandidaten en dat was niet de bedoeling. Leonie en Buddy steggelen over die foto met het luik en volgens mij leveren ze de foto met alleen hen erop in (dus zonder Chinezen). En of de jurken van de dames uit de Han dynastie kwamen...?

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #71 Gepost op: 23-02-2020, 17:11:06 »
De humburger lijkt afkomstig uit Hawthorne, Australië.

Deze wordt dus ook in China verkocht? Waarom ze daar niet de naam hamburger gebruiken weet ik niet.

In de podcast wordt gezegd dat het gewoon een spelfout op het kraampje is en ze daarom zo genoemd worden
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #72 Gepost op: 23-02-2020, 17:21:29 »
Goed om te weten. Het is niet alleen een verzachtende omstandigheid voor dit naar mijn mening dieptepunt van de over het algemeen sterke serie met prima opdrachten, het betekent ook dat de Mol hier hoogstwaarschijnlijk geen voorkennis had.

Ik denk dat de mol nog wel gebrieft kan zijn over de inhoud van de opdrachten, maar het was wel lastiger voor de mol om hier voorbereid aan het werk te gaan ja.

Ik vind het inderdaad ook fijn om te weten dat deze opdrachten geïmproviseerd zijn, dat verandert toch wel hoe ik op de aflevering terugkijk in de positieve zin.

Ik vraag me af of dat klopt. Op de foto met 3 Chinezen met een fototoestel staan ook alle kandidaten en dat was niet de bedoeling. Leonie en Buddy steggelen over die foto met het luik en volgens mij leveren ze de foto met alleen hen erop in (dus zonder Chinezen). En of de jurken van de dames uit de Han dynastie kwamen...?


Ik heb het zelf ook uitgezocht en ik kwam tot dezelfde conclusie. De andere gemaakte foto's zijn overduidelijk fout.

Offline Q4

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #73 Gepost op: 23-02-2020, 17:22:54 »
Ik vraag me af of dat klopt. Op de foto met 3 Chinezen met een fototoestel staan ook alle kandidaten en dat was niet de bedoeling.

Dit is interpretatie. Ik heb wel eens vaker zoek-/haal-spellen meegemaakt, waarbij de opdracht de minimale vereisten bevat. Dus bij 3 Chinezen met een fototoestel: al heb je er twintig, knap maar daar krijg je geen extra punten voor (maar fout is het ook niet). Idem voor méér deelnemers op de foto dan gevraagd.

Ik kan me voorstellen dat als je dit in een kwartier in elkaar moet improviseren (had je dan niet een uurtje later kunnen beginnen met draaien?) bij dit aspect wellicht niet heeul lang is stil gestaan. Of in ieder geval snel een knoop is doorgehakt. Gevolg dat wellicht nóg moeilijker geworden is.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #74 Gepost op: 23-02-2020, 18:12:20 »
Daarvoor is dat 3/4/3/4 Chinezen en het (voor slechts een paar foto's) noemen van kandidaten te specifiek.

Als het namelijk de minimale vereisten zouden zijn dan zouden ze met altijd 4 Chinezen en alle kandidaten altijd voldoen. Dat lijkt me toch niet.

Juist die specifieke regels bieden de Mol (zeker in een geimproviseerde opdracht) nog enige mogelijkheid om te mollen.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #75 Gepost op: 23-02-2020, 18:20:24 »
Ik had de rijstwijnfoto in mijn aantekeningen eerst fout gerekend, aangezien er ook nog een vierde persoon, een klein jongetje, op de foto staat. Maar hij proostte natuurlijk niet mee dus daarom toch goedgerekend?

Aantal keer betrokken bij foto’s die fout waren:
0 Buddy
1 Leonie
1 Miljuschka
2 Nathan
4 Rob

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #76 Gepost op: 23-02-2020, 18:24:04 »
Ik had de rijstwijnfoto in mijn aantekeningen eerst fout gerekend, aangezien er ook nog een vierde persoon, een klein jongetje, op de foto staat. Maar hij proostte natuurlijk niet mee dus daarom toch goedgerekend?

Aantal keer betrokken bij foto’s die fout waren:
0 Buddy
1 Leonie
1 Miljuschka
2 Nathan
4 Rob

Hier kunnen we eindelijk wel wat mee. Goed gevonden! Had niet door dat Rob zo erg zat te mollen hier. Verdacht als je het mij vraagt.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #77 Gepost op: 23-02-2020, 18:38:12 »
Na contact met Rick via instagram kan ik dit bevestigen. Deze opdracht en 'Kleur rijk' waren ook volgens hem niet goed. Beide moesten kort van tevoren bedacht worden, doordat iets niet mogelijk was. De opdracht met de autootjes de avond voor de opdracht plaats zou vinden en deze opdracht een kwartier van tevoren.
Dat verklaart ook de warrigheid van deze opdrachten die duidelijk de minste van deze reeks zijn. Daarom neem ik ook aan dat de mol van deze beide opdrachten weinig of geen voorkennis heeft (alleen met die auto's kun je de mol vertellen geen rode auto's te vernoemen).

Met die foto-opdracht zal de mol veel foto's maken maar voornamelijk verkeerde. Dat maakt Nathan en vooral Rob (weer die twee) het verdachtst en Buddy hier onmols.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 18:40:31 door Luc »

Offline robertp

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #78 Gepost op: 23-02-2020, 19:58:38 »
Er lijkt veel niet door te gaan of last-minute te worden gedaan. Er zijn zoveel opdrachten onduidelijk (ook voor de kandidaten). Ik mis de prachtige Chinese natuur ook erg, heb de hoogbouw met rommelige straatjes ondertussen wel gezien. Lukt het ze niet om de stad uit geraken?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #79 Gepost op: 23-02-2020, 20:53:17 »
Ik vraag me af of dat klopt. Op de foto met 3 Chinezen met een fototoestel staan ook alle kandidaten en dat was niet de bedoeling. Leonie en Buddy steggelen over die foto met het luik en volgens mij leveren ze de foto met alleen hen erop in (dus zonder Chinezen). En of de jurken van de dames uit de Han dynastie kwamen...?
Tja, ik heb het uit de vlog van Gido, van Wie is de mol? 2020.