Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden  (gelezen 16670 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #60 Gepost op: 1-03-2020, 12:03:02 »
Zoooo ben weer een beetje bij....

Die antwoorden van Rob 🙈
Hij begint meteen met Ri(c)k als antwoord, ipv Lao Tse. Hilarisch....

Als mol zou ik hier ook een lolletje maken, of in het begin heel goed doen en dan het aan anderen overlaten. Rob en Buddy meest verdacht wat mij betreft.

Toffe opdracht! Zou het helemaal willen zien, en ja, er had wmb ook geld verdient mogen worden.
Meer L

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #61 Gepost op: 1-03-2020, 12:11:49 »

Inderdaad, dít is nu echt iets voor in het extra beeldmateriaal!

Neen. Dit is nu echt iets voor in de aflevering zelf. Als je alle clichématige beschrijvingen door hyperactieve kandidaten van wat we zelf op het scherm al zien wegknipt, hou je meer dan genoeg tijd over.
Woosie down?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #62 Gepost op: 1-03-2020, 12:13:26 »
Vanuit de Nathan tunnel bekeken ... en misschien begrijp ik het verkeerd; ik lees veel opmerkingen over Nathan die voor de 2e keer een vrijstelling aan Mil zou weggeven? Gaan we er nu vanuit dat Nathan alle antwoorden op de vragen weet? Ik zou hier juist de mol juist geen voorkennis geven, om 'm zo kandidaats mogelijk te laten overkomen. Nathan kan er ook niks aan doen dat hij (weer) met Mil overblijft.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #63 Gepost op: 1-03-2020, 12:14:49 »
Iemand een idee waarom alle opgerolde briefjes bij Rob op de hotelkamer lagen? Bewaart hij deze tot de WIDMveiling ::rofl::

In elk geval vroeg ik het me af. Waarom niet ieder zijn eigen rolletje en boekje mee?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #64 Gepost op: 1-03-2020, 12:15:48 »
Vanuit de Nathan tunnel bekeken ... en misschien begrijp ik het verkeerd; ik lees veel opmerkingen over Nathan die voor de 2e keer een vrijstelling aan Mil zou weggeven? Gaan we er nu vanuit dat Nathan alle antwoorden op de vragen weet? Ik zou hier juist de mol juist geen voorkennis geven, om 'm zo kandidaats mogelijk te laten overkomen. Nathan kan er ook niks aan doen dat hij (weer) met Mil overblijft.

Dat een Mol een kandidaat niet twee keer achter elkaar een vrijstelling gunt kwam als reactie op dit bericht van cinner:

Nathan de spelverdeler, die moet starten zodat iedereen direct in de eerste beurt duidelijk ziet wat er mogelijk is. Hij wint bijna maar gunt Mil de vrijstelling. Je denkt toch niet dat hij met zijn geheugen die tweede naam niet wist? Hij heeft de vrijstelling ook niet nodig, hij is de mol. En geniet!

Dat Nathan de Mol is en niet expres Miljuschka liet winnen kan inderdaad best.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #65 Gepost op: 1-03-2020, 12:40:39 »
Dat Nathan de Mol is en niet expres Miljuschka liet winnen kan inderdaad best.
Of Nathan is een kandidaat en laat Mil niet bewust winnen. Noch neemt hij haar bewust in bescherming als er een groene kaart getrokken wordt.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #66 Gepost op: 1-03-2020, 12:41:49 »
Persoonlijk denk ik eerder dat Rob verplicht Leo een groen scherm gaf want anders viel zij vorige week al af.
Nathan heeft niet express zijn antwoord fout genoteerd, hij had kunnen weten dat Mil als laatste mocht beslissen te draaien of niet. Kans is groot dat Mil zou beslissen haar antwoord te houden dus dan trap je in je eigen val. Gevalletje: geen enkele mol is perfect, misberekening bij Nathan in de verwachting dat Mil wel zou draaien omdat Nathan het antwoord ook zou weten.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #67 Gepost op: 1-03-2020, 12:45:25 »
Of Nathan is een kandidaat en laat Mil niet bewust winnen. Noch neemt hij haar bewust in bescherming als er een groene kaart getrokken wordt.

Ja, uiteraard. Dat is wat ik ook denk. Maar we hadden het over het scenario waarin Nathan wel de Mol was. ;)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #68 Gepost op: 1-03-2020, 12:48:50 »
Ja, uiteraard. Dat is wat ik ook denk. Maar we hadden het over het scenario waarin Nathan wel de Mol was. ;)
Oh, maar er zijn meerdere scenario's mogelijk. Zoals er ook meerdere wegen naar Rome leiden. Er is alleen maar 1 persoon die de roze trui wint. Ook maar 1 persoon die de gele trui wint.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #69 Gepost op: 1-03-2020, 12:52:11 »
Oh, maar er zijn meerdere scenario's mogelijk. Zoals er ook meerdere wegen naar Rome leiden. Er is alleen maar 1 persoon die de roze trui wint. Ook maar 1 persoon die de gele trui wint.
::rofl::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #70 Gepost op: 1-03-2020, 12:58:35 »
Persoonlijk denk ik eerder dat Rob verplicht Leo een groen scherm gaf want anders viel zij vorige week al af.
Verplicht niet. Het was, behalve in het geval Nathan de mol is, ook niet te plannen voor de productie. Het is natuurlijk wel fijn voor de mol als er nog lang meer kandidaten in het spel zijn. Wat dat betreft vindt de mol vrijstellingen wel fijn. Het zorgt voor minder informatie voor de kandidaten.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #71 Gepost op: 1-03-2020, 13:47:14 »
Ik zit in de Nathan tunnel, maar krijg de vraag van Mil aan hem niet uit mijn hoofd “deed je dat express?”

Zou het kunnen dat zij wel de mol is en dat Nathan er bewust voor koos dat de groene vrijstelling bij de mol terecht zou komen? Zodat alle kandidaten een (in zijn ogen) eerlijke kans zouden krijgen om door te gaan en de afvaller dit keer wel een scherm moest zien?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #72 Gepost op: 1-03-2020, 13:53:39 »
In de podcast zegt Rik dat hij het spannend vond of deze opdracht zou gaan werken. Rik: "Gaat iedereen het spel gelijk doorhebben en ook begrijpen waar de valkuilen zitten? Nou, dat hadden ze gelijk door."

Misschien was hier een rolletje voor Rob weggelegd die meteen met foute antwoorden kwam?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #73 Gepost op: 1-03-2020, 13:55:06 »
In de podcast zegt Rik dat hij het spannend vond of deze opdracht zou gaan werken. Rik: "Gaat iedereen het spel gelijk doorhebben en ook begrijpen waar de valkuilen zitten? Nou, dat hadden ze gelijk door."

Misschien was hier een rolletje voor Rob weggelegd die meteen met foute antwoorden kwam?

Of een rolletje voor Nathan die meteen begon met draaien?  ;D

Het blijft een nek-aan-nekrace ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #74 Gepost op: 1-03-2020, 14:07:45 »
Rob geeft ook niet zo'n beetje een fout antwoord, meteen Rik i.p.v. Lao Tse. ::rofl:: Dan is het wel duidelijk aan iedereen hoe dit spel gespeeld kan worden.

In Scherp Stellen kon hij trouwens ook al niet meteen op de naam van Boeddha komen. Maar daar vond ik dat juist weer een beetje nepmollerig.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #75 Gepost op: 1-03-2020, 15:10:35 »
Paar opvallende dingen:
- Rob heeft volgens mij niet een goed antwoord gegeven. Dit is (als mol) denk ik de beste strategie, omdat je hiermee meteen het spel op scherp zet. Dit spel was niet spannend geweest als iedereen braaf allemaal de goede antwoorden had opgeschreven. Door zijn eerste foute antwoord wijst hij zijn medekandidaten erop dat doelbewust fout antwoorden óók een optie is. Speltechnisch best slim volgens mij.
- Miljuschka benadeelt voor de tweede keer haar bondje Buddy. Ze is natuurlijk een harde tante, maar dit is wel heel veel. Kan ze haar gevoelens gewoon helemaal uitzetten? Ik denk niet dat veel spelers het spel zo hard zouden durven en kunnen spelen als zij doet.
- die Harry Potter-muziek viel mij ook enorm op. Ik vond hem erg prominent aanwezig en vooral slecht passen bij de sfeer van de opdracht. Waarom is deze muziek gekozen? (Volgens mij is er in WIDM nog niet vaak Harry Potter-muziek gebruikt, dus sowieso een opvallende keuze!)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #76 Gepost op: 1-03-2020, 15:14:49 »
Neen. Dit is nu echt iets voor in de aflevering zelf. Als je alle clichématige beschrijvingen door hyperactieve kandidaten van wat we zelf op het scherm al zien wegknipt, hou je meer dan genoeg tijd over.

Dat hadden ze sowieso moeten doen, maar hebben ze niet gedaan. Enige mogelijkheid om dat nu nog goed te maken is volgens mij via het extra beeldmateriaal.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #77 Gepost op: 1-03-2020, 15:59:40 »
Ben ik de enige die Nathan geen “tuurlijk” hoort zeggen na de “deed je dat nou expres?” van Mil? In Moltalk lieten ze wat anders horen dan in de aflevering zelf zo te horen...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #78 Gepost op: 1-03-2020, 16:47:10 »
Die vraag van Mil of Nathan dit expres deed is niet alles wat vreemd is aan deze opdracht. Op het moment dat Mil aangewezen wordt als winnaar komt er een soort van triomfantelijke grijns op het gezicht van Nathan. Dit terwijl hij net verloren heeft. Volgens mij is dit Leonie en Rob ook opgevallen. Kijk maar eens naar het gezicht van Rob als hij tegen Nathan zegt: goed gespeeld Nathan. Leonie zie je ook nog voorbij lopen met een grijns op haar gezicht.

Het verhaal van Miljuschka bij de vraag over de namen van de molloten klopt ook al niet. Ze zegt namelijk dat ze Buddy een 3 (goede antwoord) zag schrijven en dat ze dit dus wilde hebben. Ze had ook 3 opgeschreven en kraste dit door zodat ze dit en passant aan Rob kon geven. Maar de volgorde (met de klok mee) was Mil, Nathan, Buddy, Leonie, Rob. Als zij Buddy's antwoord krijgt, dan krijgt Leonie en niet Rob haar antwoord. Om Buddy's antwoord te krijgen hoeft ze alleen 2 posities tegen de klok in te draaien. En wat doet ze? Ze draait met de klok mee. Ze draait blijkbaar een heel rondje door want Buddy zegt dat zijn antwoord weer bij hem terecht kwam. Vervolgens draait ze weer terug en wel 2 posities waardoor zij toch Buddy's correcte antwoord krijgt. Je zou bijna zeggen dat ze haar draai hier niet goed kon vinden. Zou ze dan toch nog de Mol zijn? Ik durf het haast niet te geloven, want alles wijst erop dat het Nathan is. Maar aan de andere kant is het dan ook weer zoooo duidelijk dat er misschien toch nog ergens een addertje onder het gras ligt. Gek wordt je ervan.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 2: Je draai vinden
« Reactie #79 Gepost op: 1-03-2020, 16:51:55 »
Nathan staat bekend om het feit dat hij altijd positief blijft. Er zijn talloze filmpjes te vinden van interviews waar hij net verloren heeft maar toch met een brede grijns antwoord.

Dus het feit dat hij oprecht blij was voor Miljushka vind ik zeker niet mols te noemen. Ook niet onmols overig.