Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel  (gelezen 21997 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #60 Gepost op: 8-03-2020, 10:43:53 »
Ik zat nog te denken over waarom ze het geld niet nu al in de pot doen... zou net zoals in 2017 alleen het rondje van de winnaar tellen? Dat iedereen puur voor zichzelf speelde? Dat zou wel de hoge bedragen verklaren.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #61 Gepost op: 8-03-2020, 11:46:14 »
OK... theorietje... omdat pas duidelijk wordt wat er gewonnen/verloren is na de ontknoping, moet de Mol iets met het geld gedaan hebben wat we niet hebben gezien. De enige waar ik me daar iets bij kan voorstellen is Nathan omdat we daar niet gezien hebben wat er in de andere doosjes zat. Zou volstrekt niet volgens de uitgelegde regels zijn, maar een andere reden om niet nu te vertellen wat het effect op de pot is kan ik me niet bedenken.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #62 Gepost op: 8-03-2020, 11:55:52 »
OK... theorietje... omdat pas duidelijk wordt wat er gewonnen/verloren is na de ontknoping, moet de Mol iets met het geld gedaan hebben wat we niet hebben gezien. De enige waar ik me daar iets bij kan voorstellen is Nathan omdat we daar niet gezien hebben wat er in de andere doosjes zat. Zou volstrekt niet volgens de uitgelegde regels zijn, maar een andere reden om niet nu te vertellen wat het effect op de pot is kan ik me niet bedenken.
Nathan mocht maar met €500 gokken en was bij box 1 al klaar. In de andere zou niks meer zitten. De mol mocht kiezen hoe het geld verdeeld zou worden. Bij Nathan zat alles dus in 1 box en bij de anderen was het bedrag verdeeld.
Maar inderdaad snap ik ook niet goed waarom het bedrag pas bij de onthulling bekend gemaakt moet worden.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #63 Gepost op: 8-03-2020, 12:02:29 »
Hele rare opdracht die eigenlijk gewoon meer gokken was dan wat anders. Ook niet helemaal duidelijk wat er met het geld van de mol gebeurt...daarom kun je er ook echt geen bal over zeggen.

De stem vond ik niet echt op die van Rob lijken, ik moest vooral aan Mil en Nathan denken.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #64 Gepost op: 8-03-2020, 12:05:27 »
Nathan mocht maar met €500 gokken en was bij box 1 al klaar. In de andere zou niks meer zitten. De mol mocht kiezen hoe het geld verdeeld zou worden.
Ik bedoelde eigenlijk meer: wat nu als Nathan (als Mol) gewoon 1500 euro heeft verdeeld in zijn rondje. Dan is er 500 euro uit de pot...

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #65 Gepost op: 8-03-2020, 12:16:12 »
Ik bedoelde eigenlijk meer: wat nu als Nathan (als Mol) gewoon 1500 euro heeft verdeeld in zijn rondje. Dan is er 500 euro uit de pot...
Als ze na het spel de pot zouden tellen dan weten ze wat er ingezet is, mits ze de bedragen met elkaar delen weten ze ook welk bedrag iedereen heeft ingezet.
Het zou wel raar zijn als er andere bedragen ingezet mogen worden dan gezegd werd.
Als je geld puur uit de pot wil stelen dan zou dat niet via een spel moeten gaan.

Offline Rob310

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #66 Gepost op: 8-03-2020, 13:11:22 »
Waarom denkt iedereen zo moeilijk?
Het rondje van de Mol zelf telt natuurlijk gewoon niet mee, net als bij het lasergamen.
Logisch want de Mol zelf kan nooit eerlijk spelen.
Hij weet welk bedrag, waar ligt omdat hij dat zelf verdeeld heeft.
Dan wandelt hij juist langs die bakken waar niets in zit met als gevolg al zijn inzet weg uit de pot.
M.a.w. de Mol speelt dit spel in het geheel niet mee, alleen voor de camerabeelden moet deze 'een inzet bepalen' en rondje lopen, en dus enkel het geld wat door de echte kandidaten verdient is telt mee.
Als ze dit dan direct bekend zouden maken weten ze ook meteen wie de Mol was vandaar wachten tot aflevering 10

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #67 Gepost op: 8-03-2020, 13:15:54 »
Mil zwaait weer eens met molgeld.
500 euro: de Mol?
en 1000 euro: seizoen 20.
Je houdt ze even naast elkaar vast en je hebt aflevering 10.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #68 Gepost op: 8-03-2020, 13:32:27 »
Citaat
Mil zwaait weer eens met molgeld.
500 euro: de Mol?
en 1000 euro: seizoen 20.
Je houdt ze even naast elkaar vast en je hebt aflevering 10.

Zou zomaar kunnen. En anders is het wel lekker toevallig.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #69 Gepost op: 8-03-2020, 13:36:52 »
Ik zag net een filmpje van een Youtuber waarin geopperd werd dat het geld dat de mol uit de pot haalde als inzet ook nooit meer in de pot terug kan komen. Dat lijkt me eigenlijk de meest logische verklaring voor waarom niet is verteld hoe veel geld er met deze opdracht is verdiend.

Dat zou een hoog bedrag kiezen mols maken en een laag bedrag kiezen onmols.

Offline Elin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #70 Gepost op: 8-03-2020, 14:17:08 »
https://youtu.be/VKckBSXRJpk

36:28 een man met wit tshirt en mogelijk masker loopt ver achter Rob voorbij. Nathan draagt een soortgelijk wit shirt.

Bij elke kandidaat is een begluur shot te zien.   39:22  Miljuschka
43:21  Buddy
34:24 Rob

Enkel Nathan heeft niet zo'n shot want hij kan zich niet van veraf bekijken.

De titel is Richtingsgevoel, als ze dat juist hadden gehad zagen ze Nathan voorbij lopen want dan keken ze in zijn richting.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 14:21:44 door Elin »

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #71 Gepost op: 8-03-2020, 14:24:06 »
Waarom denkt iedereen zo moeilijk?
Het rondje van de Mol zelf telt natuurlijk gewoon niet mee, net als bij het lasergamen.
Logisch want de Mol zelf kan nooit eerlijk spelen.
Hij weet welk bedrag, waar ligt omdat hij dat zelf verdeeld heeft.
Dan wandelt hij juist langs die bakken waar niets in zit met als gevolg al zijn inzet weg uit de pot.
M.a.w. de Mol speelt dit spel in het geheel niet mee, alleen voor de camerabeelden moet deze 'een inzet bepalen' en rondje lopen, en dus enkel het geld wat door de echte kandidaten verdient is telt mee.
Als ze dit dan direct bekend zouden maken weten ze ook meteen wie de Mol was vandaar wachten tot aflevering 10
Waarom wordt dat dan niet vooraf of achteraf verteld? Dan zou het ook een stuk duidelijker zijn.

Offline Molloot86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #72 Gepost op: 8-03-2020, 14:25:11 »
https://youtu.be/VKckBSXRJpk

36:28 een man met wit tshirt en mogelijk masker loopt ver achter Rob voorbij. Nathan draagt een soortgelijk wit shirt.

Bij elke kandidaat is een begluur shot te zien.   39:22  Miljuschka
43:21  Buddy
34:24 Rob

Enkel Nathan heeft niet zo'n shot want hij kan zich niet van veraf bekijken.

De titel is Richtingsgevoel, als ze dat juist hadden gehad zagen ze Nathan voorbij lopen want dan keken ze in zijn richting.

Jup!

Offline CharlieLabrador

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #73 Gepost op: 8-03-2020, 14:27:33 »

Dat zou een hoog bedrag kiezen mols maken en een laag bedrag kiezen onmols.

De gevonden bedragen werden verdubbeld. Een hoog bedrag zou dan ook een (extra) hoog bedrag voor de pot betekenen.
De mol wil zo weinig mogelijk in de pot. Een hoog bedrag kiezen en geen geld vinden, zou wel heel erg opvallen. De mol weet ook dat zijn aandeel niet meetelt. Dan kun je als mol best een klein bedrag kiezen, om niet te zeer op te vallen.

Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #74 Gepost op: 8-03-2020, 14:33:10 »
Ik denk dat de mol hoog inzet, geld pakt en hierna buiten beeld het geld weggooit zodat er een hoog bedrag uit de pot gaat. Dit verklaard voor mij waarom wij dit pas in de finale zien.
Sluit alleen niet echt aan bij mijn Rob tunnel

Offline Molloot86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #75 Gepost op: 8-03-2020, 14:34:07 »
Ik denk dat de mol hoog inzet, geld pakt en hierna buiten beeld het geld weggooit zodat er een hoog bedrag uit de pot gaat. Dit verklaard voor mij waarom wij dit pas in de finale zien.
Sluit alleen niet echt aan bij mijn Rob tunnel

Ik zou zeggen kijk naar de hint hierboven  ::tandpastasmiley::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #76 Gepost op: 8-03-2020, 14:53:17 »
Het geld van de mol telt wel mee, want er is niets over gezegd.

De kans is dus groot dat Rob de mol is, want hij verdiende als enige geen geld
Ook vond ik dat de mol bij Rob geen interactie had. Je hoorde steeds “loop terug” als een kandidaat doorliep, maar bij Rob bleef het bij het vooropgenomen “het geld ligt in 1” en “ga naar 4”, dat soort teksten.

De reden dat het geld nog niet bekend is gemaakt gaat erom dat de kandidaten zelf niet kunnen weten wie wat heeft verdiend. Daardoor kan Rob nog even doorgaan en zeggen dat hij €500 heeft verdiend bijvoorbeeld en niet 100% zeker ontmaskerd wordt.

Offline Molloot86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #77 Gepost op: 8-03-2020, 14:54:28 »
Het geld van de mol telt wel mee, want er is niets over gezegd.

De kans is dus groot dat Rob de mol is, want hij verdiende als enige geen geld
Ook vond ik dat de mol bij Rob geen interactie had. Je hoorde steeds “loop terug” als een kandidaat doorliep, maar bij Rob bleef het bij het vooropgenomen “het geld ligt in 1” en “ga naar 4”, dat soort teksten.

De reden dat het geld nog niet bekend is gemaakt gaat erom dat de kandidaten zelf niet kunnen weten wie wat heeft verdiend. Daardoor kan Rob nog even doorgaan en zeggen dat hij €500 heeft verdiend bijvoorbeeld en niet 100% zeker ontmaskerd wordt.

Kijk de hint hierboven over het langslopen van de Mol :D

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #78 Gepost op: 8-03-2020, 15:05:59 »

Dit moet Nathan voorstellen? ::rofl::

En de begluurshots: die van Mil en Buddy zijn duidelijk, maar bij Rob is het een langeafstandshot. Bij de twee anderen zie je sliertjes ervoor hangen maar bij Rob niet.
Rob zou dus nog steeds de mol kunnen zijn.

Offline Elin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 3: Richtingsgevoel
« Reactie #79 Gepost op: 8-03-2020, 15:11:03 »

Dit moet Nathan voorstellen? ::rofl::

En de begluurshots: die van Mil en Buddy zijn duidelijk, maar bij Rob is het een langeafstandshot. Bij de twee anderen zie je sliertjes ervoor hangen maar bij Rob niet.
Rob zou dus nog steeds de mol kunnen zijn.
Dat is niet de persoon die bedoeld wordt

https://youtu.be/VKckBSXRJpk

36:28 achterin het gebouw. Het zou nathan kunnen zijn met een masker/zonnebril of iets dergelijks.

In het begluurshot van rob staat de gluurder duidelijk achter het muurtje, anders hadden ze dat muurtje niet zo opzichtig gefilmd. 34:25

« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 15:18:01 door Elin »