Auteur Topic: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)  (gelezen 25519 keer)

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #120 Gepost op: 14-09-2020, 14:43:25 »
Wij komen zeker 1x per jaar (Elba/ Barrati/ Piombino), er liggen diverse kleine eilandjes aldaar. Wellicht is het Capraia Isola of 1 van de andere kleinere eilandjes daar?

Ik kom al sinds mijn jeugd (door mijn vaders afkomst) erg vaak in Toscane, dus ik vind het superleuk dat de Mol hier is neergestreken! Maar goed, ik heb alle eilanden van redelijke omvang (Capraia, Giglio, Giannutri) in de buurt al gecheckt, maar geen van allen lijkt qua vorm op het eiland uit de leader. Ik vermoed dan ook dat ik de grootte ervan nogal overschat :-)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #121 Gepost op: 14-09-2020, 14:48:52 »
Nog even verder brainstormen met z'n allen en we hebben een prachtig nieuw format "De Stoel" te pakken. 8)
Jaa ::bravo::

Waar komt het woord 'troeven' opeens vandaan? Eerder zeiden ze dat weleens, maar werd er vaker gesproken over jokers, vrijstellingen etc. Het viel mij erg op;[/li][/list]
Volgens mij hebben ze dit overgenomen uit Kroongetuige ;D Daar konden ze de jokers natuurlijk geen jokers noemen (dan was het te duidelijk een kopie van WIDM) en dus noemden ze het 'troefkaarten'. Nu jat WIDM dat dus op hun beurt weer terug :P
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #122 Gepost op: 14-09-2020, 14:57:37 »
Nog even over die stoel. Die zou dan ook heel goed gebruikt kunnen worden om in één aflevering 2 kandidaten naar huis te sturen, waarmee het probleem van de 8 afleveringen is opgelost. Je snapt wel wie die tweede afvaller dan is.
Edit
Maar het kan ook subtieler. Er volgt een duivels dilemma waarin beslist gaat worden of degene in "de stoel" al of niet naar huis moet. Bijvoorbeeld met een stemming zoals die eerder is geweest. Omdat er een even aantal over is kun je ook mooi een scenario bedenken voor het geval de stemming onbeslist is.
« Laatst bewerkt op: 14-09-2020, 15:07:49 door MartinJ »

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #123 Gepost op: 14-09-2020, 15:32:53 »
Jaa ::bravo::
Volgens mij hebben ze dit overgenomen uit Kroongetuige ;D Daar konden ze de jokers natuurlijk geen jokers noemen (dan was het te duidelijk een kopie van WIDM) en dus noemden ze het 'troefkaarten'. Nu jat WIDM dat dus op hun beurt weer terug :P

Of het is een hint, is er een kandidaat die iets met kaarten doet?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #124 Gepost op: 14-09-2020, 15:55:22 »
Zoals al gezegd werd: Rik heeft het woord in eerdere seizoenen ook al gebruikt. Dat maakt het onwaarschijnlijk dat het nu ineens een hint is.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #125 Gepost op: 14-09-2020, 16:13:17 »
Een stoelidee: diegene die op de stoel zit moet steeds kiezen wie zijn of haar scherm te zien krijgt. Als het rode scherm bij de eerste twee of drie schermen zit, wordt er €500 verdiend. (En anders kost het €500, maar wat mij betreft kan dat ook weggelaten worden).

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #126 Gepost op: 14-09-2020, 16:24:01 »
Een stoelidee: diegene die op de stoel zit moet steeds kiezen wie zijn of haar scherm te zien krijgt. Als het rode scherm bij de eerste twee of drie schermen zit, wordt er €500 verdiend. (En anders kost het €500, maar wat mij betreft kan dat ook weggelaten worden).
Klinkt als een heel sadistische vorm van Miljoenenjacht ;D
...óf niet!

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #127 Gepost op: 14-09-2020, 16:33:41 »
Er wordt hierboven gesproken over "het probleem van de 8 afleveringen".

Maar ik zie eigenlijk helemaal geen probleem met die 8 afleveringen.

Aangezien er vooralsnog geen zicht is op een live-ontknoping in het Vondelpark, zou het toch allemaal moeten passen t/m 24 oktober?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #128 Gepost op: 14-09-2020, 16:48:47 »
Er wordt hierboven gesproken over "het probleem van de 8 afleveringen".

Maar ik zie eigenlijk helemaal geen probleem met die 8 afleveringen.

Aangezien er vooralsnog geen zicht is op een live-ontknoping in het Vondelpark, zou het toch allemaal moeten passen t/m 24 oktober?

Wel als in aflevering 8 (met drie overgebleven kandidaten) finaletest, ontknoping en een montage van Molacties wordt gecombineerd. Het zou kunnen, maar dat lijkt wat veel in een uurtje (maar als het betekent minder geklets, meer Molacties, ben ik voor)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #129 Gepost op: 14-09-2020, 17:04:51 »
Het hoeft dus niet persé in een uurtje, toch?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #130 Gepost op: 14-09-2020, 17:17:06 »
Schopstoel?
Schoppen is troef?

Offline Hoelbeek1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #131 Gepost op: 14-09-2020, 17:40:04 »
Bij ons in België is "troeven" een term uit het kaartspel. Troefkaart, troef maken zijn woorden bij het kaarten. Troef(kaart) is de masterkaart en wordt  door een speler aangeduid en op de stock omgedraaid. Hangt af van welk spel er gepeeld wordt.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #132 Gepost op: 14-09-2020, 17:56:29 »
Er wordt hierboven gesproken over "het probleem van de 8 afleveringen".

Maar ik zie eigenlijk helemaal geen probleem met die 8 afleveringen.

Aangezien er vooralsnog geen zicht is op een live-ontknoping in het Vondelpark, zou het toch allemaal moeten passen t/m 24 oktober?


In de Avrobode van vorige week stond dat bij de aflevering 1/8 is en bij Moltalk aflevering 1/7.
Het lijkt er sterk op dat aflevering 8 de gebruikelijke aflevering 10 gaat worden, maar dan zonder publiek en wellicht zelfs niet live en niet in Vondel CS.

Ook heel goed mogelijk als in het begin van aflevering 7 de 7e kandidaat afvalt. Wat natuurlijk al vaker is gedaan.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline CharlieLabrador

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #133 Gepost op: 14-09-2020, 19:51:33 »
Zouden ze de twist lenen van Vlaanderen dat Nadja niet de slechtste maar beste test had en volgende week over t lot van de anderen beslist?

Zou zomaar kunnen!
Als ik het goed heb gezien heeft zij een joker gebruikt. Dan zou ze veel fout hebben gehad. Mss een speciale rol voor haar en voor degene die op de stoel zat?
Om ook eens iemand anders dan de penningmeester aan bod te laten komen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #134 Gepost op: 14-09-2020, 19:53:26 »
Als iedereen het erover eens is dat 'de stoel' / 'de executiestoel' (klinkt veel heftiger) langer mee gaat dan deze aflevering, is het dan niet handig om er toch maar een topic van te maken? Misschien te combineren met andere 'twists', want ikzelf denk namelijk dat de zwarte vrijstelling, en de groene, of de topito's wat mij betreft ook nog terug gaan komen, of dat de executies nog meer twists gaan krijgen. Moderators?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #135 Gepost op: 14-09-2020, 19:54:47 »
Vooralsnog gaat het bespreken van "de stoel" prima in dit afleveringstopic. We zullen zien wat er nog meer mee gaat gebeuren en wat we er dan mee doen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #136 Gepost op: 15-09-2020, 00:05:00 »
Nog even verder brainstormen met z'n allen en we hebben een prachtig nieuw format "De Stoel" te pakken. 8)
Misschien blijkt dat binnenkort idd wel nodig ::jaja::

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #137 Gepost op: 15-09-2020, 03:03:52 »
Nog even over die stoel. Die zou dan ook heel goed gebruikt kunnen worden om in één aflevering 2 kandidaten naar huis te sturen, waarmee het probleem van de 8 afleveringen is opgelost. Je snapt wel wie die tweede afvaller dan is.
Edit
Maar het kan ook subtieler. Er volgt een duivels dilemma waarin beslist gaat worden of degene in "de stoel" al of niet naar huis moet. Bijvoorbeeld met een stemming zoals die eerder is geweest. Omdat er een even aantal over is kun je ook mooi een scenario bedenken voor het geval de stemming onbeslist is.

Dat kan toch nooit. Zou echt 100% afbreuk doen aan het hele format en het hele programma opblazen... Degene met de minste goede antwoorden gaat naar huis, niet degene die op een bepaalde stoel zit en al helemaal niet na een stemming, daarvoor zijn al genoeg andere programma's. Om Tycho uit zijn eigen seizoen tijdens het expeditie robinson spelletje te quoten: "We zouden toch de mol gaan zoeken?"

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #138 Gepost op: 15-09-2020, 07:52:39 »
Ik mag toch aannemen dat ze wel zo slim zijn dat Rik dan kan aangeven op de laptop wie er op de stoel zit en dat er dan een eventuele nieuwe afvaller berekend wordt?

Of ze hebben twee rode schermen klaar staan, en de volgorde waarin de schermen worden getoond wordt door Rik dan geïmproviseerd.

Misschien zouden ze dat kunnen. Waarmee ze de enige reden waarom deze vrijstelling nog een beetje interessant zou kunnen zijn (namelijk, de prijs die je betaalt voor de vrijstelling is dat de groep dan kan weten dat je de mol niet bent) wegnemen.

Het had interessant geweest als Nadja op de stoel had gezeten. Niemand een rood scherm. Nadja nog in het spel maar wel bij de enkels afgezaagd.
« Laatst bewerkt op: 15-09-2020, 07:54:19 door Kukai »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #139 Gepost op: 15-09-2020, 15:42:12 »
Volgende keer staan bij de executie de stoelen in twee groepen. Zoiets. Met welke twist ze ook bedenken  ;)