Auteur Topic: Wat te doen met de Belgen?  (gelezen 38509 keer)

Offline Tus

• Forumlid
Re: Wat te doen met de Belgen?
« Reactie #60 Gepost op: 7-09-2011, 12:50:40 »

Wat telt voor mij, is: spreekt de persoonlijkheid van iemand mij aan. Zo ja, dan probeer ik die persoon zo lang mogelijk te vriend te houden, totdat de finale in zicht komt.

Uiteindelijk doe je niet met de Expeditie mee om die NIET te willen winnen........

Dan moet je niet denken: 'Welke persoonlijkheid spreekt mij aan?' maar 'Bij wie zou mijn persoonlijkheid aanspreken?'  ;)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #61 Gepost op: 7-09-2011, 13:11:52 »
Je gaat uit van jezelf, van je eigen wil. In die zin kies je zelf.

Er is echter wel iets te zeggen voor het nuanceverschil dat je aanbrengt, hoor.

Offline MiniMe

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #62 Gepost op: 7-09-2011, 15:44:30 »
Om eerlijk te zijn vind ik de heisa rond het zogenaamd wegstemmen op basis van nationaliteit echt wel een cycloon in een glas water.

Er zaten zes Belgen in Kamp Zuid en twee Nederlanders. Van die twee Nederlanders heb ik er eentje haar beklag horen maken over het feit dat haar maatjes in het andere kamp zaten (toevallig of niet haar landgenoten, toch?). Waarom ze blijkbaar geen moeite kon doen om maatjes te maken in kamp Zuid ontging me een beetje.
En de andere, Sipke Jan, maakte zich op zijn beurt druk over twee Belgische mannen die het blijkbaar goed met elkaar konden vinden. Wat dan weer overkwam als een klein jongetje op de speelplaats dat niet mee mag spelen met zijn klasgenootjes.
Kwestie van perceptie wellicht, maar deze twee (toevallig Nederlanders) leden van Kamp Zuid wisten daarmee ook niet meteen mijn sympathie te wekken.

En misschien hebben de zes Belgen dat ook wel opgepikt en hebben ze daarom in overleg besloten om er alvast een van die twee uit te knikkeren. Kun je ze dat kwalijk nemen? En is dat een reden om te beweren dat de exit van Sipke Jan er is gekomen op basis van nationaliteit. Dat lijkt me een brug te ver!
Girls have an unfair advantage over men: if they can't get what they want by being smart, they can get it by being dumb.

Offline Heintje

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 7-09-2011, 18:09:50 »
Aangezien we de meisjes hebben horen praten over hoe hard en gemeen ze het zouden vinden om alleen naar de grot te gaan denk ik dat de jongens (Kobe en Nico) daar rekening mee hebben gehouden. De meisjes zijn hun natuurlijk gevolgd.

In dat geval blijft Lauretta er de volgende ronde zeker in.

En Tus, ik bekritiseer de spelers niet. Ze moeten vooral hun briljante strategieën inzetten als ze zo het spel willen winnen (wat overigens nog te bezien valt, "Sergio" kwam ook niet ver). Ik vind alleen het uitgangspunt met-alle-Belgen/Vlamingen-door-omdat-we-Vlamingen-zijn dermate plat, dat alle spanning uit het spel verdwijnt. Ik zie nog Saar vorig jaar die afvinkbeweginkjes maken toen ze de eliminerende manier van spel bedrijven beschreef. Tsjak-tsjak-tsjak. Toen gebeurde het namelijk ook.

Het is laf spel en natuurlijk kun je laf spel verdedigen, maar het is niet leuk om naar te kijken. En het is nu eenmaal een televisieprogramma.

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #64 Gepost op: 8-09-2011, 21:39:56 »
Na aflevering 2 kan dit topic wel op slot zeker? :P
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline mooneyeslinda

• Forumlid
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
« Reactie #65 Gepost op: 8-09-2011, 21:50:08 »
ja want de belgen spannen helemaal niet samen!
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #66 Gepost op: 8-09-2011, 21:52:33 »
Gelukkig hebben ze de lijn niet doorgetrokken en zat ik er naast!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Expeditie Rob

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 8-09-2011, 23:09:56 »
En al hadden ze wel een complot, who cares?
Complotten horen naar mijn mening bij ER.
Die houden het vaak spannend (en ja, soms ook voorspelbaar),
maar ze zorgen er tenminste wel voor dat mensen het spel moeten spelen.
Hadden de Belgische kandidaten een complot gehad, dan was het slim geweest. Hogere kansen voor hunzelf bij de samensmelting.
Maar aangezien Loretta niet eens 1 stem heeft ontvangen zal het allemaal wel meevallen.
There's no show like a reality show ;)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #68 Gepost op: 9-09-2011, 03:45:30 »
okee probleem opgelost ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline zwarte balk

• Forumlid
  • I'n sexy and I know it :)
« Reactie #69 Gepost op: 9-09-2011, 15:20:07 »
idd

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #70 Gepost op: 9-09-2011, 17:06:13 »
LOL verrassende wending vind ik het wel!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Stanley_Yelnats

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 9-09-2011, 21:24:49 »

Nee hoor, de Expeditie is nog maar net begonnen en als er straks de samensmelting is dan zie ik nog wel gebeuren dat de Belgen gelijk weer samen gaan klitten bij elkaar en opeens weer met z'n allen op Nederlanders gaan stemmen.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 9-09-2011, 23:30:15 »
Nee hoor, de Expeditie is nog maar net begonnen en als er straks de samensmelting is dan zie ik nog wel gebeuren dat de Belgen gelijk weer samen gaan klitten bij elkaar en opeens weer met z'n allen op Nederlanders gaan stemmen.

En als de Nederlanders hetzelfde doen is het dan weer lekker gerechtvaardigd ofzo?

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #73 Gepost op: 9-09-2011, 23:39:06 »
En als de Nederlanders hetzelfde doen is het dan weer lekker gerechtvaardigd ofzo?
Tuurlijk niet! Alleen lijkt (ik zeg met nadruk lijkt) het zo dat de Vlamingen meer die behoefte hebben dan de Nederlanders!

« Laatst bewerkt op: 9-09-2011, 23:40:13 door Lukie4, Reden: quote gerepareerd »
Ich bin ein Bärliner!

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 10-09-2011, 00:30:22 »
Tuurlijk niet! Alleen lijkt (ik zeg met nadruk lijkt) het zo dat de Vlamingen meer die behoefte hebben dan de Nederlanders!

Idd het lijkt zo

Maar we weten allemaal(of zouden het inmiddels moeten weten) dat de productie zaken in beeld kunnen brengen hoe ze willen.  Hoe dan sommigen het als eens 'Belgische' gewoonte gaan afgeven vraag ik echt af of mensen het wel beseffen dat reality niets met realiteit heeft te maken van datgene we te zien krijgen.

Er is soms heel wat off-camera aan de hand tussen de kandidaten (en daar zijn genoeg voorbeelden van in het verleden) Hoe ik het dan (nu) interpreteer is dat de Belgen meer voor de camera uitkomen voor de niet zo nette maar imo gerechtvaardigde speelwijze.

Ik weet ook goed dat we het een discussieforum is en voornamelijk op hetgeen wat we zien maar sommige zaken vind ik toch net iets te marginaal om als gefundamenteerde mening te interpreteren.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #75 Gepost op: 10-09-2011, 14:03:33 »

waarom je druk maken over iets dat (nog) niet is gebeurd en de laatste seizoenen niet is voorgekomen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline zwarte balk

• Forumlid
  • I'n sexy and I know it :)
« Reactie #76 Gepost op: 10-09-2011, 17:39:12 »
hahaha,

Lekker droog....

Maar wel gelijk

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #77 Gepost op: 10-09-2011, 20:08:39 »
ja want de belgen spannen helemaal niet samen!
Omdat Sipke-Jan Niko en Kobe met hun neus op de feiten heeft gedrukt, houden ze zich nu een tijdje koest.

Hoewel, ze waren wel weer aan het bakkeleien over dat er dit keer een vrouw weggestemd moest worden.

Ik vertrouw ze dus in elk geval voor geen meter!
« Laatst bewerkt op: 11-09-2011, 10:07:11 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #78 Gepost op: 10-09-2011, 20:12:30 »
Omdat Sipke-Jan Niko en Kobe met hun op de feiten heeft gedrukt,
met hun wat? Hun OV-chipkaart?

Offline Miek37

• Forumlid