Auteur Topic: Trust Nobody podcast  (gelezen 27358 keer)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #100 Gepost op: 16-07-2020, 14:07:39 »
Er moet mij iets van het hart hoor. Er is afgelopen podcast iemand een onrecht aangedaan. Een onrecht dat ik al vaker heb gehoord, maar nu eindelijk is onderbouwd. En dat betreft Mol Jon van Eerd. Het moge duidelijk zijn dat Jon mijn favoriete Mol is, al jaren. En ik wil en zal dat ook beargumenteren en blijven verdedigen. En let op, dat ik hem niet de beste noem, maar mijn favoriet. Ik erken ook dat Dennis en Milouska het beter hebben gedaan. Al is een Mol net zo goed als dat de kandidaten slecht zijn in het spel. 2009 had een behoorlijk sterke groep kandidaten, met Dennis en Vivienne die 100% voor de pot gingen. Daarnaast had Anniek al eerder een rood scherm, wat Jon indirect heeft tegengewerkt. En Rick was ook echt geen domme deelnemer.

Maar goed, ik hoorde een paar argumenten voorbij komen waarom Jon geen goede Mol was en die wil ik graag even ontkrachten in de hoop dat jullie of anderen daardoor Jon niet meer targeten. Anne-Marie, aan de andere kant, mag je zo vaak en zoveel als mogelijk afbranden hoor. Misschien dat Brent haar nog gaat verdedigen. Al weet ik niet zo goed wat er te verdedigen valt als je enige molactie een krijtje weggooien is.

Enfin, de argumenten die ik heb gehoord zijn:
1) Dat Jon weinig acties aandurfde uit te voeren;
2) Dat al zijn acties door de productie al aangeleverd waren;
3) Dat hij al halverwege enorm verdacht werd.

Het zal jullie niets verbazen als ik zeg dat alle drie onwaar zijn en hier is waarom. Jon heeft nimmer gezegd dat hij een molactie niet uit durfde te voeren. Ik denk dat ze dan duiden op deze actie. Oordeel zelf, maar in mijn opzicht is dit juist een slimme molactie, omdat hij anticipeert op de informatie die hij heeft over het pact tussen de kandidaten.

Punt twee betreft zijn molacties in het algemeen. De reden dat ik Jon zo leuk vond als Mol was juist zijn aanpak. Hij was, zoals ik het dan noem, een TrollMol. Een Mol die achter de kandidaten om ze uitlacht, bij wijze van spreken. En ja, in meer of mindere maten doet elke Mol dat wel, maar Jon aannemelijk meer. Laat ik dan ook maar dit moment gebruiken om een paar van zijn acties uit te lichten.
Het Titanic-gebouw waar Jon middels een leugen het voor elkaar krijgt als eerste het gebouw te betreden. Dus hij kan de groep manipuleren. Check.
Het Bellfast Reuzenrad, misschien wel mijn favoriete actie. Jon weet dat Anniek af en toe onzeker is en weet het overzicht zo snel en handig te verstieren voor haar en de anderen. Was dit de aanleiding waardoor het misging, nee, maar wel degelijk een mooie actie.
Dit is geen heuse molactie, maar wel te leuk om niet even te noemen hoe Jon sommige kandidaten een-op-een in de maling neemt. "Vertel mij alles wat je weet en dan vertel ik jou helemaal niks." is sowieso mijn favoriete WidM-quote aller tijden.
Het Autokerkhof is ook geweldig. Hij bedonderd Anniek en eveneens haar zelfverzekerdheid. Maar ook Paula drukt hij weg.
Een ander momentje dat toont dat Jon niet bang is van de groep. Is er ooit een Mol geweest die op beeld heeft gezegd, tijdens de uitzending, dat hij het was? Het is weliswaar achter een wand, maar ik denk dat menig Mol dit niet zo had aangedurfd hoor. En dit maakt toch ook veel leukere televisie. 

En dat is gelijk een mooie brug naar punt 3. Jon is echt niet buitengewoon veel verdacht in de serie. Weet je, die montage dat is maar net hoe ze het willen doen tonen. Want om Dennis (en Anniek) al vanaf het begin af te kunnen strepen als Mol, dat was niet een geweldige zet van de makers. Desalniettemin werd Jon zeker in Noord-Ierland niet (sterk) verdacht. Maar wat de Spiegel-opdracht ook aangeeft is dat enkel Anniek en Vivienne hem op dat punt het meest verdenken. Sebas ging er uit op Rick. Rick twijfelde, maar ging eruit op Anniek. Dan heb je drie kandidaten die hem verdachten. En dat is niet gek veel, sterker dat komt vaker voor dan niet. Kim had Frits, Sanne en Erik. Patrick had Art, Karin en Soundos. Anne-Marie had de hele club vanaf Marion (succes Brent  ::joehoe::). Kees had Janine, Paulien en Carolien. Margriet vanaf Martine, Klaas vanaf Cecile, Merel vanaf Sinan en Rob vanaf Nathan.

Het gebeurt dus vaker dat een Mol redelijk verdacht wordt tegen het einde aan dan niet. En die uitzonderingen daarin, dat ligt dan eerder aan hun karige acties, de naïeve groep, opdrachten of andere onderdelen waardoor ze onverdacht blijven.

tl;dr: Jon was echt heel leuk.

P.S. En mocht dit ooit in de podcast genoemd worden (wat ik betwijfel), mijn forumnaam spreek je uit als Tjardo. ::schaam::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Forum Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #101 Gepost op: 16-07-2020, 14:29:26 »
 ::bravo:: Lekkere uiteenzetting Gardo
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Trust Nobody

  • Forumlid
  • En je weet het hè? Trust Nobody...
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #102 Gepost op: 17-07-2020, 11:23:19 »
Waarom heb ik het gevoel dat de podcast van maandag gesponsord wordt door Volkswagen::vergroot::

Edit: Ik lees nu dat ie in de podcast ervoor ook zat? Is dit al het hele seizoen zo  ???

Haha, zeker niet, die advertentie is nieuw. :)
We zitten al een tijdje bij podcastnetwerk Acast. Zij zijn nieuw in Nederland dus het duurde lang voor ze advertenties hadden van een Nederlandse adverteerder voor in een Nederlandse podcast.

En met podcasts en advertenties werkt het als volgt. Wij maken een podcast en zetten die online. Gewoon zonder advertenties. Mocht er dan op een gegeven moment een adverteerder zijn, dan worden de advertenties door Acast automatisch en achteraf toegevoegd. Na een tijdje (afhankelijk van hoeveel en hoelang de adverteerder wil adverteren) worden ze ook weer verwijderd.

Zo kan het dus dat er plotseling voor een oude aflevering een advertentie zit die misschien over 2 weken ofzo weer weg is.
En je weet het hè? Trust Nobody...

Offline Trust Nobody

  • Forumlid
  • En je weet het hè? Trust Nobody...
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #103 Gepost op: 17-07-2020, 11:28:08 »
tl;dr: Jon was echt heel leuk.

P.S. En mocht dit ooit in de podcast genoemd worden (wat ik betwijfel), mijn forumnaam spreek je uit als Tjardo. ::schaam::

Haha Chardo, geweldig, dank je wel!  ;D Bij mij (Nelleke) is Jon hierdoor zeker iets in achting gestegen. Maar het blijft een smaakkwestie want wat hij aanhaalt als de TrollMoll aanpak, haalt bij mij het bloed onder m'n nagels vandaan, haha. Maar dit is precies wat ik zo fijn vind aan dit programma: dat we zo'n fan zijn dat jij de moeite neemt om jouw favoriete mol ooit te verdedigen met een zeer uitgebreide en goed onderbouwde rede. Heerlijk! <3

Overigs had ik dit echt heeeeel graag in de volgende afleveringen van de podcast meegenomen, maar helaas zijn die al opgenomen. ARGH! Jammer!
En je weet het hè? Trust Nobody...

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #104 Gepost op: 6-08-2020, 16:28:14 »
Ik vond het deze week wel afkicken hoor, zo zonder jullie podcast. ;D
Dus ben nu maar gewoon het seizoen van vorig jaar terug aan het luisteren. ::rofl::
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Trust Nobody

  • Forumlid
  • En je weet het hè? Trust Nobody...
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #105 Gepost op: 10-08-2020, 19:28:56 »
Ik vond het deze week wel afkicken hoor, zo zonder jullie podcast. ;D
Dus ben nu maar gewoon het seizoen van vorig jaar terug aan het luisteren. ::rofl::
Nou, wij ook! Haha! Gelukkig mogen we bijna weer!  ::tandpastasmiley::
En je weet het hè? Trust Nobody...

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #106 Gepost op: 24-08-2020, 10:48:25 »
Toffe introductieaflevering weer ::bravo:: Ook leuk dat ik genoemd word, dat had ik volgens mij ook nog niet meegemaakt :D

Het fijne aan deze podcast is dat het zo'n lekkere afwisseling heeft tussen serieuze WIDM-speculatie en gewoon ontzettend off-topic geneuzel ::rofl:: Keep the good work up, ik zou 'm aan iedereen aanraden die een luchtige invalshoek wil hebben op een seizoen WIDM
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Trust Nobody

  • Forumlid
  • En je weet het hè? Trust Nobody...
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #107 Gepost op: 25-08-2020, 08:14:20 »
Thanks Sven! Dat is precies wat we proberen te bereiken. 😁 En ere wie ere toekomt natuurlijk! 👍🏻
En je weet het hè? Trust Nobody...

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #108 Gepost op: 25-08-2020, 18:04:15 »
Jaa ik heb weer genoten van de aflevering en toen ik sven hoorde dacht ik heeey die ken ik :P En hoopte ook op mijn naam ::rofl:: Maar het was weer lekker lachen ::bravo::

En wat sven zegt, het is heerlijk dat tussen dat speuren door af en toe wat onzin is en wat grapjes. maakt het heel leuk om naar te luisteren
chipsverslaafde <3

Offline Trust Nobody

  • Forumlid
  • En je weet het hè? Trust Nobody...
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #109 Gepost op: 25-08-2020, 19:47:11 »
Jaa ik heb weer genoten van de aflevering en toen ik sven hoorde dacht ik heeey die ken ik :P En hoopte ook op mijn naam ::rofl:: Maar het was weer lekker lachen ::bravo::

En wat sven zegt, het is heerlijk dat tussen dat speuren door af en toe wat onzin is en wat grapjes. maakt het heel leuk om naar te luisteren

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
En je weet het hè? Trust Nobody...

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #110 Gepost op: 27-08-2020, 15:10:13 »
Ik neem aan dat ik binnen 5 minuten wel bij de eerste 50 zit...  :)

Voor iedereen die de mail nog niet heeft gelezen, wees snel als je een poster wil.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Trust Nobody

  • Forumlid
  • En je weet het hè? Trust Nobody...
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #111 Gepost op: 27-08-2020, 15:33:24 »
Klopt! Bart was nummer 13! En niet iedereen kiest de poster/print/illustratie.
Op dit moment zijn er 26 van de 50 vergeven. :)
En je weet het hè? Trust Nobody...

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #112 Gepost op: 27-08-2020, 15:36:44 »
Ik heb ook direct de illustratie gekozen dus denk ook wel dat ik er bij zit ::tandpastasmiley::
chipsverslaafde <3

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #113 Gepost op: 27-08-2020, 22:25:36 »
Ik word wel helemaal nieuwsgierig naar die geheimzinnige uitspraken van Rik hoor :o
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Trust Nobody

  • Forumlid
  • En je weet het hè? Trust Nobody...
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #114 Gepost op: 28-08-2020, 10:13:37 »
Ik word wel helemaal nieuwsgierig naar die geheimzinnige uitspraken van Rik hoor :o
Anders wij wel! Wat een tease.  ;D
En je weet het hè? Trust Nobody...

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #115 Gepost op: 28-08-2020, 12:37:50 »
Ik heb me ontzettend offended gevoeld tijdens de laatste podcast. Hoe kan je niet weten wie Mary Poppins is  ::ohno::.

Offline Trust Nobody

  • Forumlid
  • En je weet het hè? Trust Nobody...
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #116 Gepost op: 28-08-2020, 13:14:34 »
Ik heb me ontzettend offended gevoeld tijdens de laatste podcast. Hoe kan je niet weten wie Mary Poppins is  ::ohno::.
Is dat die chick met die paraplu?  ::hypocriet::
En je weet het hè? Trust Nobody...

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #117 Gepost op: 28-08-2020, 14:29:51 »
Is dat die chick met die paraplu?  ::hypocriet::


Ik verwacht wel van jullie dat jullie deze megaklassieker dit weekend gaan kijken en er dan over podcast over maken. ::jaja::
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #118 Gepost op: 28-08-2020, 15:22:42 »


Ik verwacht wel van jullie dat jullie deze megaklassieker dit weekend gaan kijken en er dan over podcast over maken. ::jaja::

Get them Jade.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Trust Nobody podcast
« Reactie #119 Gepost op: 28-08-2020, 18:05:43 »
Disney film podcast  ::rofl::
chipsverslaafde <3