Auteur Topic: [officieel] Niet de Mol  (gelezen 6930 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #20 Gepost op: 22-01-2022, 21:43:52 »
Arno:


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #21 Gepost op: 29-01-2022, 21:49:47 »
Hila:


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #22 Gepost op: 30-01-2022, 14:31:04 »
Ik vraag me eigenlijk af of ik wel blij ben met dit programma, want ik merk dat ik veel te veel bezig ben met de reacties van de afvallers. ::rofl:: Je kunt immers achter elke "spontane" reactie wel wat zoeken, en daar een conclusie uit trekken (die natuurlijk ook weer compleet verkeerd kan zijn).

Bijvoorbeeld: [...]

Het ding is dat je uit deze twee 10-minuten gesprekjes al bijna meer info kan halen dan uit de afleveringen zelf en voor mij persoonlijk leidt het daarmee een beetje af van het spel zelf. Los daarvan is het natuurlijk gewoon leuk om de ervaringen van de afvallers op deze manier mee te maken, maar het zou niet een extra bron van info moeten zijn

Goed verwoord en mooi geschreven. Sterke voorbeelden ook. Als je het in je hebt om hardcore op iemand te tunnelen is dit geen issue, lijkt me. Wuif je alles weg wat niet in je tunneltje past  ::zwaai::

Dat kan ik niet. Plus dat ik de zelfdiscipline niet heb om dit te skippen. Het is inderdaad leuk om naar te kijken, maar ze hebben het te veel over andere kandidaten, vind ik. Dan sijpelt er info doorheen. Kan niet anders.

Ik heb nog geen toneelspel kunnen ontdekken in Niet de Mol. Lijkt me ook niet dat Splinter de kijker zou willen misleiden met geacteerde interviews. 't is nogal een moraalridder 🎠 Nu ook weer over die -1500. Nee, ik denk dat hij het eerlijk wil houden.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #23 Gepost op: 30-01-2022, 15:42:34 »
Ik snap wat je schrijft, maar zelf heb ik daar minder moeite mee. Ik vind het fijn om zo wat extra informatie te zien, geniet van de verhalen én leuke kandidaten. Ja, je kunt achter elke reactie iets zoeken, maar dat kon je vroeger ook uit de gesprekjes die na afloop werden gehouden (bijv. bij Hans Schiffer). Het afvallershotel heeft wel de implicatie dat kandidaten veel meer weten dan bij voorgaande seizoenen. De hele groep weet al wie de mol is en wie wanneer is afgevallen. Dat is een nadeel van het afvallershotel. Tegelijkertijd kan ik me zomaar voorstellen dat ze dat vanaf nu elk jaar gaan doen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #24 Gepost op: 5-02-2022, 22:06:43 »
Sahil:


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #25 Gepost op: 5-02-2022, 22:11:45 »
"We zitten hier allemaal door jou." Interessant  ::vergroot::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #26 Gepost op: 5-02-2022, 22:21:05 »
"We zitten hier allemaal door jou." Interessant  ::vergroot::

Thee

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #27 Gepost op: 12-02-2022, 22:01:51 »
Lea:


Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #28 Gepost op: 12-02-2022, 22:23:16 »
Leuke aflevering weer! Het valt mij op dat ze vrij nadrukkelijk over hij praat in het kader van de mol. Dit kan natuurlijk de standaard uitspraak van de mol als hij en hem zijn, maar het viel mij toch op.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #29 Gepost op: 12-02-2022, 22:58:27 »
Laetitia zat dus ook op Sahil.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #30 Gepost op: 13-02-2022, 12:19:44 »
Leuke aflevering weer! Het valt mij op dat ze vrij nadrukkelijk over hij praat in het kader van de mol. Dit kan natuurlijk de standaard uitspraak van de mol als hij en hem zijn, maar het viel mij toch op.

Laetitia is heel professioneel, merk ik aan alles (ook buiten haar werk om). Ik denk dat je dat wel aan haar kan overlaten.

Een molschap trouwens ook. Jammer dat ze niet voor haar hebben gekozen. Desnoods in een ander jaar ...maar leuk dat ze mee kon doen in een coronajaar.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #31 Gepost op: 19-02-2022, 21:58:13 »
Thomas:


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #32 Gepost op: 26-02-2022, 22:20:09 »
De finalisten:


Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #33 Gepost op: 26-02-2022, 22:52:49 »
Je kunt gerust kijken. Er zit helemaal niets in deze aflevering dat iets weggeeft. Sterker nog, dit was de saaie terugblik die gelukkig ontbrak in de tv-aflevering.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #34 Gepost op: 26-02-2022, 23:00:00 »
Iedereen zal er naar gelang zijn Mol wat anders in kunnen lezen dus echt spoilerig is het inderdaad niet. Saai vond ik het ook niet maar dat komt juist omdat je er informatie uit denkt te kunnen vissen. ;)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #35 Gepost op: 26-02-2022, 23:17:05 »
Superleuke aflevering. En overall gezien echt een leuke toevoeging voor de komende jaren.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #36 Gepost op: 26-02-2022, 23:17:12 »
8:32, hoe kunnen we deze "jaja" van Kim Lian opvatten? Klonk naar mijn inzicht dat ze het jammer vond dat er zo weinig in de pot zat.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #37 Gepost op: 27-02-2022, 00:18:07 »
Ik hoorde wel iets opvallends..

Splinter begint over dat ze een pleidooi moeten houden over waarom ze niet de mol zijn.. Kim reageert met: “hoe tegenstrijdig was dat!”

 ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #38 Gepost op: 27-02-2022, 20:07:09 »
Toch klopt dat wel als kandidaat die zich graag verdacht gedraagt, dat het dan tegenstrijdig is om te zeggen dat je de Mol niet bent.

Verder ben ik nog eens wat stukjes her en der terug gaan kijken van Niet de Mol. Het viel me op dat Laetitia er zo van baalt dat ze de Mol op de boot net gemist heeft. Logisch wel, maar eigenlijk maakte het niet uit als het de Mol was die zij verdacht en dat was Kim-Lian. Nu ze weet wie de Mol is, is het nog vervelender als het iemand was die ze níét verdacht (Everon of Fresia dus) want dan had ze dus de kans gemist om op het goede spoor te komen.

En Thomas die trots is dat de molactie bij de tapijten mislukt is vind ik ook interessant. Hij hield daar immers Everon goed in de gaten.

Kortom: ik zie ineens dingetjes die op Everon als Mol wijzen. :P

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #39 Gepost op: 1-03-2022, 19:30:01 »
Toch klopt dat wel als kandidaat die zich graag verdacht gedraagt, dat het dan tegenstrijdig is om te zeggen dat je de Mol niet bent.

Verder ben ik nog eens wat stukjes her en der terug gaan kijken van Niet de Mol. Het viel me op dat Laetitia er zo van baalt dat ze de Mol op de boot net gemist heeft. Logisch wel, maar eigenlijk maakte het niet uit als het de Mol was die zij verdacht en dat was Kim-Lian. Nu ze weet wie de Mol is, is het nog vervelender als het iemand was die ze níét verdacht (Everon of Fresia dus) want dan had ze dus de kans gemist om op het goede spoor te komen.

En Thomas die trots is dat de molactie bij de tapijten mislukt is vind ik ook interessant. Hij hield daar immers Everon goed in de gaten.

Kortom: ik zie ineens dingetjes die op Everon als Mol wijzen. :P

Wat? Kraakt jou Kim-Liantunnel? Die had ik niet aan zien komen. Je mag gerust in de Everontunnel komen. Best gezellig hier. Of anders de Fresiatunnel. Schijnt ook heel leuk te zijn. Over het algemeen in beide tunnels minder Charlotteriaans gedrag dan in de Kim-Liantunnel.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.