Auteur Topic: [officieel] Niet de Mol  (gelezen 6900 keer)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[officieel] Niet de Mol
« Gepost op: 1-01-2022, 23:30:03 »


Bekijk hier de eerste aflevering. Erg leuk format en goed gedaan van Splinter. ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #1 Gepost op: 1-01-2022, 23:32:37 »
Absoluut, had dit al in extra beeldmateriaal gezegd, maar dit is een hele fijne toevoeging. Kijkje achter schermen, afvaller lekker lang aan het woord. Dit zijn de dingen die we willen hebben als kijker  ::ok:: Hopelijk een blijvertje dit format.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #2 Gepost op: 1-01-2022, 23:45:27 »
Kusjes naar Rick voor deze beslissing of wie dan ook. Zo enig ::bravo::.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #3 Gepost op: 2-01-2022, 09:55:41 »
Inderdaad een hele leuke leuke toevoeging en extra aandacht voor de afvallers. In de reünie komen afvallers er meestal wat bekaaid vanaf maar dit is leuk.

Offline Truus20

  • Forumlid
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #4 Gepost op: 4-01-2022, 15:12:20 »
Erg leuk zeg! Het voelt gewoon een soort van spannend om te kijken  ::schaam:: Ik merkte dat ik onbewust vooral aan het letten was op kleine 'foutjes' bij Suzanne die ergens misschien een heel klein tipje van een sluier zouden oplichten. Natuurlijk niet! Maar het voelt best bijzonder om een gesprek te zien met iemand die zeg maar alles weet wat over wat wij deze weken heel graag te weten willen komen.

Ik vond Suzanne wel de indruk wekken dat ze voor het eerst iets van dit seizoen terug ging zien. Ik neem aan dat veel materiaal bij de onthulling voorbij is gekomen, en dat wellicht de gehele eerste aflevering al door de kandidaten (gezamenlijk?) bekeken was.

Ontzettend leuk om dit iedere week te kunnen kijken in ieder geval  ::ok::

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2022, 16:55:57 »
Echt enorm goede toevoeging dit!!

Ben normaal niet van alle social dingen rondom de aflevering zelf maar dit mag blijven !!
hoop dat Rick dit leest :)
 ::bravo::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #6 Gepost op: 8-01-2022, 15:04:35 »
Zeeeer goede toevoeging inderdaad!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #7 Gepost op: 8-01-2022, 22:13:16 »

Aflevering 2  ::ok::

Die laatste opmerking van de afvaller over aanwijzingen triggert me wel...
« Laatst bewerkt op: 8-01-2022, 22:23:47 door MollenvangR »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #8 Gepost op: 8-01-2022, 22:26:01 »
Geweldig! We don't know shit! ::rofl::

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #9 Gepost op: 8-01-2022, 22:42:23 »
Oké we zitten dus allemaal helemaal verkeerd, volgens Glen, met wat hij op social media voorbij heeft zien komen. Betekent dit dan dat een zekere grote hint toch onzin is? ::vergroot::
Tell me what your telescope says

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #10 Gepost op: 8-01-2022, 22:43:26 »
Oké we zitten dus allemaal helemaal verkeerd, volgens Glen, met wat hij op social media voorbij heeft zien komen. Betekent dit dan dat een zekere grote hint toch onzin is? ::vergroot::
Ja dat was dus wat mij triggerde... (of geïnstrueerd dat te zeggen als damage control, maar ik denk het niet)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #11 Gepost op: 8-01-2022, 22:45:09 »
Ja dat was dus wat mij triggerde... (of geïnstrueerd dat te zeggen als damage control, maar ik denk het niet)

Zij weten toch niet wat wel en geen hint is ???.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #12 Gepost op: 8-01-2022, 22:54:16 »
Zij weten toch niet wat wel en geen hint is ???.
Maar wel wie de mol is... want ontmaskeringsmoment in Tirana. (en dus ook of theorieën die rondgaan kloppen of niet :P)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #13 Gepost op: 9-01-2022, 20:56:03 »
Ik vind dit echt leuk! Ook leuk om Splinter weer een beetje "terug" te hebben.

En natuurlijk toch weer wat "inside information" door het terugblikken.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #14 Gepost op: 10-01-2022, 17:00:52 »
Ik moet ook zeggen dat ik dit een hele leuke extra toevoeging vind. Splinter met nazorg, en nieuwe backstagebeelden.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #15 Gepost op: 12-01-2022, 14:50:09 »
Erg leuk zeg! Het voelt gewoon een soort van spannend om te kijken  ::schaam:: Ik merkte dat ik onbewust vooral aan het letten was op kleine 'foutjes' bij Suzanne die ergens misschien een heel klein tipje van een sluier zouden oplichten.
Ik vraag me eigenlijk af of ik wel blij ben met dit programma, want ik merk dat ik veel te veel bezig ben met de reacties van de afvallers. ::rofl:: Je kunt immers achter elke "spontane" reactie wel wat zoeken, en daar een conclusie uit trekken (die natuurlijk ook weer compleet verkeerd kan zijn).

Bijvoorbeeld:

- Als het publiek kiest voor Arno als meest verdacht in aflevering 1, reageert Suzanne met: "Oh, ja, maar dat snap ik wel, want die deed toen ook nog erg verdacht hoor!" Zo'n reactie zou ze toch nooit geven als ze weet dat hij de mol is?

- Suzanne maakt een off-hand opmerking over dat het wel logisch was dat Everon de vrijstelling gegund kreeg, want hij zat er zo doorheen in de eerste aflevering. Dat is natuurlijk een enorme red flag naar Everon die dit als mol als tactiek gebruikt kan hebben. Zou ze dat, in die wetenschap, zomaar benoemen of kan je eruit concluderen dat het iets onschuldigs was?

- Glen die verbaasd reageert als hij ziet dat Welmoed nog een Joker had. Betekent dit dat Welmoed voorlopig niet afvalt, want anders had ze hem hier vast al wel over verteld? Betekent het dat Welmoed niet de mol is, want anders zou het toch niet uitmaken dat ze een Joker had? Of is deze verbaasde reactie van Glen gewoon gespeeld?

- Glen die roept dat de namen die het meest genoemd worden op social media het niet zijn en dat het grote publiek er volledig naast zit, en iedereen bij elke afvaller wel weer verbaasd zal gaan zijn, zoals Glen zelf ook was. Je kunt op basis hiervan eigenlijk al de halve groep wegstrepen, maar laat ik me beperken tot twee mensen die het op basis van spel-inhoudelijke info hiermee eigenlijk al niet meer kunnen zijn: Sahil en Arno. Sahil werd duidelijk door Glen behoorlijk verdacht. Tijdens het spel al, maar ook nu werd daar nog even een schepje bovenop gedaan. En Arno; simpelweg omdat hij in aflevering 1 letterlijk werd uitgeroepen tot meest verdachte man van Nederland, dus dan kan Glen onmogelijk beweren dat het publiek er naast zat. Maar wat je uit deze uitspraak vooral kan halen is dat de mol waarschijnlijk lange tijd onverdacht is gebleven binnen de groep. Het is dus waarschijnlijk iemand waar zowel de groep als het publiek een blinde vlek voor heeft.

Het ding is dat je uit deze twee 10-minuten gesprekjes al bijna meer info kan halen dan uit de afleveringen zelf en voor mij persoonlijk leidt het daarmee een beetje af van het spel zelf. Los daarvan is het natuurlijk gewoon leuk om de ervaringen van de afvallers op deze manier mee te maken, maar het zou niet een extra bron van info moeten zijn.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #16 Gepost op: 15-01-2022, 22:03:08 »
Welmoed:


Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #17 Gepost op: 15-01-2022, 23:46:56 »
Als Kim-Lian af valt gaat Splinter dan naar Zweden toe ::rofl::?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #18 Gepost op: 15-01-2022, 23:48:59 »
Als Kim-Lian af valt gaat Splinter dan naar Zweden toe ::rofl::?
Haha die is vast in Nederland voor opnames voor 50/50 en anders maar een videoverbinding :P

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [officieel] Niet de Mol
« Reactie #19 Gepost op: 15-01-2022, 23:54:57 »
Haha die is vast in Nederland voor opnames voor 50/50 en anders maar een videoverbinding :P

Spoiler: Kim-Lian haar agenda (klik om te tonen/verbergen)