Auteur Topic: [de verliezend finalist] Charlotte Nijs  (gelezen 97854 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #340 Gepost op: 21-02-2021, 13:58:22 »
Valt wel mee, hoor. De montage hoeft niet veel te knoeien als het toeval een handje helpt. En dat is niet eens zo heel veel toeval, het is meer zoiets als dubbeltjes die per test de ene of de andere kant op kunnen vallen. En dan een paar dubbeltjes na elkaar. Daar hebben ze dankbaar gebruik van gemaakt.

Als Charlotte niet de Mol is, hadden ze de verdenking van Marije tot aan haar afvallen veel vager kunnen houden. Dan was Charlotte kwa verdenkingen meer in de race gebleven als Mol. Zouden ze expres op een saaie finale hebben aangestuurd waarin alleen Renée de Mol nog kan zijn? Dat denk ik toch niet.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #341 Gepost op: 21-02-2021, 14:36:26 »
Een opvallend moment voorafgaand aan het vliegen, dat misschien getuigt van een vooropgezet plan.

Charlotte: "I'm very nervous"
Piloot: "Me too"

Grappig, maar toch een beetje vreemde opmerking van een piloot tegen een zenuwachtige passagier.
Er zal toch zeker een voorgesprek tussen piloot en kandidaat geweest zijn, voor als iemand de stunts echt niet zou trekken en de vlucht voortijdig zou willen afbreken.

Wat als er tegen de piloot is gezegd dat hij iemand gaat vliegen die helemaal hysterisch gaat doen, maar dat hij zich daar helemaal niets van aan moet trekken. Dat zou zijn opmerking juist weer goed kunnen verklaren. En helemaal leuk dat dat er dan niet is uitgeknipt.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #342 Gepost op: 21-02-2021, 14:48:22 »
Ik denk dat Splinter na het rode scherm wel wist aan wie hij dit te danken had:

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #343 Gepost op: 21-02-2021, 17:23:15 »
Aan het begin zegt Charlotte in een zin (weet even niet welke) 'bijna blind'.

Klopt, nog voor de eerste opdracht zegt ze:
"Ik ben niet overtuigd van de persoon in mijn hoofd. Maar ik kan niet anders dan daar wel op varen, bijna blind..."
De persoon in haar hoofd, zichzelf?

Nog meer momenten dat Charlotte het niet ziet.
In de gevangenis, terwijl ze naar de sleutel kijkt: "Ja, Splint. Ik zie het niet. Ik zie de sleutel niet."

En soms hoort ze het niet, zoals in het vliegtuig: "Ik hoor niks, ik hoor niks!"

Charlotte zegt opvallend vaak dat ze het niet weet:

- Voorstellen kandidaten: "Ben ik de mol? Ja.. ben ik de mol.. Ik weet het niet."

- Opdracht Binnenvaart, oud-Mol vraagt: "Wat weet je?" Charlotte lacht en antwoordt:" Een jokertje".

- Opdracht  Wie, wat... waar?, terwijl zij een M tekent: "Ik weet niet eens hoe ik een tand teken."
- Na opdracht Steen Goed: "Op ieder plek kon het hier misgaan. ]-[ Vertel het mij, ik weet het niet."

Een soortgelijke biecht in da laatste aflevering:
- Na opdracht Voor Joker Staan: "ik weet het niet, het kon op alle kanalen wel mis gaan"

Ze haalt de finale zonder enig idee wie de mol zou kunnen zijn.
Speelt Charlotte misschien een Joker die niets weet dit seizoen?

- Voor opdracht Voor Joker Staan: "Ik ga stunten jongens, dat weet ik wel"

Hierop voortbordurend, in de leader komt Charlotte in beeld en wordt er gezegd:
"Wat hoor je? Wat zie je? Wat weet je?"
Bij veel van haar potentiele molacties, zegt ze dat ze het niet hoort, het niet ziet of het niet weet.
Het kan toeval zijn, maar het lijkt me sterk.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 17:32:01 door molecula »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #344 Gepost op: 21-02-2021, 17:29:44 »
Ik denk dat Splinter na het rode scherm wel wist aan wie hij dit te danken had:

Splinter is ver gekomen door Joshua, maar Joshua heeft hem ook van Charlotte afgehaald. Een vergiftigd geschenk eigenlijk.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #345 Gepost op: 21-02-2021, 17:52:08 »
Ik blijf bij Charlotte. Zij is tenminste actief, heeft lef, is veel op Molposities en veroorzaakt chaos.
Een Mol, naar mijn smaak moet durf hebben, gaan vliegen en zwemmen, niet langs de kant toekijken. En vooral geld uit de pot halen.
Renée is passief, durft weinig (misschien gebrek aan conditie?) doet niet volledig mee. Verdient toch te veel geld.
Alles in vergelijking met Charlotte.
Zou trouwens een reuze stunt zijn als perfecte kandidaat Rocky de Mol blijkt te zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #346 Gepost op: 21-02-2021, 17:56:08 »
Ik blijf ook bij Charlotte. Ze is al vanaf afl. 5 mijn winnares. Ik zat even op het verkeerde spoor in aflevering 7 toen ik Rocky erbij haalde dus de pool win ik niet maar toch duim ik voor Charlotte. Zet hem op, meid! Je kan het, wat kan jou zo'n sportvrouw schelen? WIDM is een denkspelletje :D ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #347 Gepost op: 21-02-2021, 18:37:13 »
Ik blijf ook bij Charlotte. Ze is al vanaf afl. 5 mijn winnares. Ik zat even op het verkeerde spoor in aflevering 7 toen ik Rocky erbij haalde dus de pool win ik niet maar toch duim ik voor Charlotte. Zet hem op, meid! Je kan het, wat kan jou zo'n sportvrouw schelen? WIDM is een denkspelletje :D ::bravo::

Blij dat we elkaars mol als winnaar zien.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #348 Gepost op: 22-02-2021, 15:35:56 »
Aangezien dit topic inmiddels op pagina 2 stond, hierbij nog wat aanvullingen op de theorie dat Charlotte het niet hoort, het niet ziet en het niet weet:

1.1 "Ik heb er niet over nagedacht"
2.2 "Niets gezien, niets doorgegeven, ik lag eraf"
4.3 "Ja. Heb ik 't toch verkeerd gezien."
5.3 "Ik snap er geen fuck van"

Verder duidelijk aangezette Jokerlach bij 2.3 en 4.1 en in het extra beeldmateriaal van aflevering 8: "Ik word een beetje uitgelachen, al de hele reeks"

De Mol staat nooit voor Joker omdat zij de Joker is.

Splinter: "Hoe ben je toch zo vergekomen zonder goed molboekje?"
Charlotte: "Ik weet het niet"
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 15:37:43 door molecula »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #349 Gepost op: 22-02-2021, 16:16:55 »
Ach ja Olcay kwam ook in de finale terwijl ze alles op losse servetjes schreef, dus dat hoeft niets te betekenen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #350 Gepost op: 22-02-2021, 16:24:45 »
Ze heeft belachelijk veel geld uit de pot gehaald, ik hou toch nog 0,01 % mogelijkheid open dat ze het is.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #351 Gepost op: 22-02-2021, 16:35:04 »
Oh ik ben er ook niet zeker van dat het Renée is, maar ik zat in 2019 met precies hetzelfde argument op Sarah, en die was toen ook niet de mol.

Dus ik laat ftm niet te zwaar meer meerekenen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #352 Gepost op: 22-02-2021, 16:45:07 »

Als ze kandidaat is weet ze nu door het schaduwen van Splinter in die aflevering zeker dat Renée het is. Ik kan het wel als kandidaats zien.

Kan inderdaad twee kanten op.
Ik sluit niet uit dat Renée de mol is, maar Charlotte is toch duidelijker hierin. Datzelfde zei ik ook over Splinter, dus misschien zit ik er nog steeds naast; als ik alles afweeg (de voor- en tegenpunten), dan vind ik vooral de tegenpunten voor Renée minder goed te verklaren.
En Charlotte blijft onsamenhangend (vind ik dan  ;) ) met haar verdenkingen. Ze zegt ook dat de -2000 heel raar is van Splinter (zo heb ik dat begrepen), maar besluit toch van hem af te stappen. Vind ik raar en mols (want -2000 ook).

@DRenziboy Olcay schreef ook niet, wat haar redding was, omdat ze op de verkeerde mol zat en dus ook geen verkeerde punten opschreef (en in de testen waarschijnlijk 'per ongeluk' ook de punten van de echte mol meenam).
Ik schat in dat Charlotte het slimmer aanpakt: ze onthoudt veel, is journalist. Ze wordt ook onderschat, ze zet het volgens mij ook wel lekker aan: "ik zie niks, ik begrijp het niet, ik weet het niet. etc."

Als kandidaat wordt Charlotte behoorlijk onderschat; maar ze heeft het toch maar tot de finale geschopt. In een bloedfanatieke groep. Ik dacht voor afl. 8: ze wordt de winnares, want ze is als enige Splinter op het spoor.  ::schaam::
Nu denk ik: ze heeft Splinter er hoogstpersoonlijk uitgewerkt en er is he-le-maal niemand die het raar lijkt te vinden dat Charlotte zomaar 2000 eruit heeft gehaald. Ook stond ze keihard te liegen tegen Rocky.
Is Charlotte echt een kandidaat die er niks van begrijpt? Ik denk het niet. De mol denk ik toch.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #353 Gepost op: 22-02-2021, 17:00:11 »
Ook stond ze keihard te liegen tegen Rocky.
Is Charlotte echt een kandidaat die er niks van begrijpt? Ik denk het niet. De mol denk ik toch.
Keihard liegen, dat viel wel mee, ze had al gezegd dat het voor haarzelf voordelig zou zijn, eigenlijk verraste me de verbaasde reactie van Rocky.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #354 Gepost op: 22-02-2021, 17:13:08 »
Keihard liegen, dat viel wel mee, ze had al gezegd dat het voor haarzelf voordelig zou zijn, eigenlijk verraste me de verbaasde reactie van Rocky.

Ze zei dat ze er zelf blij van zou worden, dacht ik. Inderdaad: de reactie van Rocky was ook wel bijzonder. Best wel meegaand en daarna verbaasd zijn dat iemand voor zichzelf kiest. Als Charlotte de mol blijkt, heeft ze daarmee wel een mooie clue gegeven aan Rocky.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #355 Gepost op: 22-02-2021, 17:22:05 »
Ze zei dat ze er zelf blij van zou worden, dacht ik. Inderdaad: de reactie van Rocky was ook wel bijzonder. Best wel meegaand en daarna verbaasd zijn dat iemand voor zichzelf kiest. Als Charlotte de mol blijkt, heeft ze daarmee wel een mooie clue gegeven aan Rocky.
Ik dacht eigenlijk dat Rocky het grappig vond, zo vatte ik haar reactie op. Misschien moest ze van de redactie zeggen dat Charlotte ‘ haar genaaid’ had, om het concurrentie-aspect erin te houden.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #356 Gepost op: 22-02-2021, 17:31:01 »
Splinter is ver gekomen door Joshua, maar Joshua heeft hem ook van Charlotte afgehaald. Een vergiftigd geschenk eigenlijk.

Juist, niet, want Charlotte is de mol niet. Dat heeft opdracht 1 met het zweefvliegen wel bewezen.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #357 Gepost op: 22-02-2021, 17:34:13 »
Bewijzen vind ik een groot woord, hoor. Ze heeft niet effectief gemold. Maar het was wel leuk om te zien. En foutjes hoeven niet altijd aan de Mol te liggen.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #358 Gepost op: 22-02-2021, 18:09:16 »
Er is juist bewezen dat ze wel met 100% zekerheid heeft gemold. Juist naar Renee's acties daar blijft het gissen. Maar goed, iedereen bekijkt het graag vanuit zijn of haar eigen tunnel.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [kandidaat] Charlotte Nijs
« Reactie #359 Gepost op: 22-02-2021, 18:20:23 »
Voor mij kunnen ze het alle 3 zijn nu, en ook weer niet, ik kan bij elk wel iets zeggen waarom wel of waarom niet.
Maar als Charlotte de mol is, wie had dan het rode scherm in aflevering 6? Splinter en Rocky zaten (bijna) volledig op Renée en hadden allebei groen. Dus dan zou of Marije of Renée rood moeten gehad hebben, maar die zaten allebei deels of volledig op Charlotte.