Auteur Topic: [de winnaar] Rocky Hehakaija  (gelezen 74419 keer)

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #20 Gepost op: 7-01-2021, 13:55:55 »
Rocky heet eigenlijk Roxanne.
Roxanne betekent schitterend, morgenstond. Dat kun je samenvoegen tot schitterende morgenstond. En dat is een opkomende oranje/rode zon. De executie aflevering 1 was bij een ondergaande zon achter de kandidaten. Ben benieuwd hoeveel zonsopenondergangen we gaan zien. In aflevering 1 begon het al met het ochtendlicht op een blad. En daarna nog twee keer op/onder - gaande zonnen.

Zo kun je bij iedere naam wel een betekenis vinden ;)
Florentijn: in de bloei
Renee: wedergeboorte
Lakshmi: licht, geluk en rijkdom
Enzovoort!

Daarnaast zie je ook alle kleuren van de regenboog in de aflevering. Kun je ook weer herleiden naar Splinter en Rocky! En het kaartspel staat in het christendom voor de duivel. Marije en Joshua zijn bijbelse namen..Een splinter bod is een onderdeel van een kaartspel. Zo houden we ons zelf in ieder geval bezig ::ok::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #21 Gepost op: 8-01-2021, 13:05:13 »
Zo een kandidaat waarvan ik bij moment een denk, nee, niet de mol. En dat wordt nu al bevestigd. Maar ik ga nog niet te vroeg conclusies trekken.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #22 Gepost op: 8-01-2021, 19:15:05 »
8866 HHFF

FiFa? Favela street? HeHakaija?

De hint elders dat de kamer van Rocky de enige is die niet in 'het rijtje' past, alle andere kamers zijn 'gelijk', vind ik redelijk 'verdacht'.

In de kamer: wroeten in de as, als in gitzwart zand. De mol zoekt camouflage?
« Laatst bewerkt op: 8-01-2021, 19:27:12 door molE13 »

Offline DirkDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #23 Gepost op: 9-01-2021, 22:37:42 »
Een (goede) mol gaat niet voor de lol de pot spekken voor 400 euro, al helemaal als je het zo makkelijk ongezien kan verpesten. Ik hoop tenminste dat een 'jeroentje' een eenmalig iets blijft anders wordt het pas echt koffiedik kijken. Een mol hoort geld uit de pot te spelen, niet geld erin.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #24 Gepost op: 9-01-2021, 22:41:51 »
Maar toch zie je de mol bijna laltijd in de eerste 2 afleveringen wel ergens onnodig geld in het laatje brengen. Het maakt haar minder verdacht, maar durf haar er niet om af te strepen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #25 Gepost op: 9-01-2021, 22:43:43 »
Vooral omdat ze wel in een goede positie zat om foute bordjes door te geven vanuit de truck. Kan haar daarom nog niet afschrijven.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #26 Gepost op: 10-01-2021, 10:17:13 »
Ik vind 400 euro een onnodig hoog bedrag voor de mol om binnen te brengen (gezien de context). Maar het is geen 1500 euro (zoals bij Patrick) dus schrijf haar nog niet helemaal af (maar ze zakt wel naar de achterste regionen van mijn verdachtenlijst).

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #27 Gepost op: 10-01-2021, 12:54:48 »
Patrick was de mol niet dus de 1500 slaat niet op de mol ;-)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #28 Gepost op: 10-01-2021, 14:23:15 »
Ik vind 400 euro een onnodig hoog bedrag voor de mol om binnen te brengen (gezien de context). Maar het is geen 1500 euro (zoals bij Patrick) dus schrijf haar nog niet helemaal af (maar ze zakt wel naar de achterste regionen van mijn verdachtenlijst).
Patrick Stoof?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #29 Gepost op: 10-01-2021, 14:30:03 »
Patrick was de mol niet dus de 1500 slaat niet op de mol ;-)

Inderdaad. Daarom streepte ik Patrick na die actie dus weg (itt sommige anderen hier). Iets wat ik dus bij Rocky nog niet doe, want het bedrag is lager.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #30 Gepost op: 10-01-2021, 16:35:50 »
Ze pakt 400 euro.
En geeft op deze manier een goed VOORBEELD aan de groep.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #31 Gepost op: 10-01-2021, 17:09:25 »
De grens van een acceptabel zo-blijf-ik-onverdacht-bedrag zal voor iedereen op dit forum anders liggen. Bij mij ligt die op grofweg 500 euro, afhankelijk van de omstandigheden. Dit bedrag valt daarbinnen, en als Rocky de Mol is zal ze, gezien haar sportieve imago, toch af en toe met een heroïsche sprint wat geld binnen moeten brengen. Ook al leek het in dit geval nogal onnodig. Dat moet ze dus niet snel nog een keer doen, maar op dit moment schrijf ik haar er niet om af.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #32 Gepost op: 10-01-2021, 19:25:15 »
Maar als je dan de 125 euro van de eerste laseropdracht erbij optelt dan heeft ze nu al 525 euro verdiend in haar eentje, wat volgens mij op dit moment het meest is van iedereen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #33 Gepost op: 10-01-2021, 21:03:29 »
Of ze wel of niet teveel geld binnen brengt...

Als ze De Mol is weet ze wat er nog komt. En dus ook of er opdrachten komen waarbij er veel geld de pot uit kan gaan. Zoiets als die veiling uit volgens mij het USA-seizoen...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #34 Gepost op: 10-01-2021, 23:13:12 »
Maar als je dan de 125 euro van de eerste laseropdracht erbij optelt dan heeft ze nu al 525 euro verdiend in haar eentje, wat volgens mij op dit moment het meest is van iedereen.

Ja, vind ik ook teveel van het goede... Het kán, maar voor nu is het voor mij een reden om haar wat lager te zetten op de lijst. Zeker met de schietende ballerina’s (waarbij ze de enige is die het haalt?) is het onlogisch dat de mol alsnog geld binnenhaalt. Het kan geld zijn om verdenkingen van je af te schudden, maar ik vind dat hier teveel en (door de hoge moeilijkheidsgraad van deze opdracht niet nodig voor de mol.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #35 Gepost op: 11-01-2021, 17:07:46 »
Of ze wel of niet teveel geld binnen brengt...

Als ze De Mol is weet ze wat er nog komt. En dus ook of er opdrachten komen waarbij er veel geld de pot uit kan gaan. Zoiets als die veiling uit volgens mij het USA-seizoen...
Okay, maar je moet ook kijken welk geld 'noodzakelijk' is en welk niet. Die 125 Euro was misschien wel slim om binnen te brengen. Die 400 Euro van zaterdag had echt niet gehoeven. Ze had zich makkelijk kunnen laten afschieten zonder op te vallen. Of minder dan 400 Euro noemen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #36 Gepost op: 11-01-2021, 21:37:43 »
Ik zie dat er veel mensen struikelen over de 400 euro bij de blacklight ballerina's. Misschien terecht. Maar ze kon wel de held spelen voor een relatief klein bedrag, en dat doet een Mol ook graag. Bovendien vind ik Rocky verdacht bij de andere twee opdrachten.

In opdracht 1 is ze er nog voordat Rik er iets over zegt, achter gekomen dat Florentijn, en niet zij en Charlotte, de geheime opdrachten doorkreeg. Waarom zou Florentijn haar dat vertellen? Of heeft Rocky er naar gevist? Sowieso niet slim als kandidaat om die informatie niet voor je te houden, maar snel te delen met de groep. Onderdeel zijn van de verdachte groep die 0 euro inbrengt is voor een kandidaat mooi meegenomen. Maar de Mol is daar niet blij mee, en wil dat duidelijk wordt wie er precies schuldig waren aan het fiasco.
In opdracht 3 is het duo Charlotte-Rocky heel verdacht. Doen eerst een verkenningsronde, waarbij Rocky de vinkjes mag spotten zonder dat ze gecontroleerd wordt door Charlotte. Ze spot er vier. Dat lijkt er een teveel, want er waren maar zes goede bordjes te verdelen over beide groepen. Met die verkenningsronde gaat ook nog eens de helft van de beschikbare tijd (ruim 7 van de 15 minuten) verloren. Het laatste bordje met een vinkje (bordje 14, vinkje in beeld) werd volgens mij dan ook niet gehaald wegens tijdgebrek. Charlotte beweert na afloop nl. dat ze 3 goede bordjes hebben doorgegeven. Maar het zou best zo kunnen zijn dat alleen het eerste bordje goed was, en de volgende twee fout.

Als dat zo is, dan was Rocky deze aflevering de held, en heeft netto 400-(2*350)= 300 euro verspeeld.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #37 Gepost op: 11-01-2021, 22:30:22 »
Vind Rocky toch minder verdacht worden. Vooral de ballerina opdracht doet ze erg goed. Zou een Jeroentje kunnen zijn alleen zocht Jeroen ook de aandacht dat hij zogenoemd een held was. Rocky lijkt zich meer te ergeren dat de rest zo onhandig is  ::rofl:: Ze komt op mij steeds meer over als fanatieke kandidaat.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #38 Gepost op: 11-01-2021, 22:50:04 »
Opvallend ook dat Rocky pas begon met geld te verzamelen, toen iedereen al af was. Als iedereen af is, en alleen jij niet, kun je die held zijn. En ja, 400 euro van de 2.000...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #39 Gepost op: 12-01-2021, 09:13:26 »
Opvallend ook dat Rocky pas begon met geld te verzamelen, toen iedereen al af was. Als iedereen af is, en alleen jij niet, kun je die held zijn. En ja, 400 euro van de 2.000...
Maar toch blijft 400 Euro veel. Had je met 100 of desnoods 200 Euro aangekomen was je evengoed de held geweest!
Ich bin ein Bärliner!