Auteur Topic: [de winnaar] Rocky Hehakaija  (gelezen 75245 keer)

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #200 Gepost op: 11-02-2021, 21:46:58 »
Merel werd meer verdacht dan Patrick. Ze heeft gewoon geluk gehad dat Sinan, die haar verdacht, haar niet controleerde.
Soms geld verdienen om vertrouwen te winnen is iets wat alle mollen van de latere seizoenen doen, maar 2000 euro is een heel hoog bedrag. Die 1000 euro van Klaas was al te veel.
Voor die 2000 euro was Rocky in haar eentje verantwoordelijk, want zij bepaalde welke koker ze aan Renée zou geven. Door zelf de koker met de jokers te houden, was het gegarandeerd dat er geld werd verdiend en geen vrijstellingen. Hierom hoop ik oprecht dat Rocky niet de mol is, want dan maakt het niet uit of er wel of niet een mol is. Dat Inge geld binnenbracht, omdat ze wist dat er toch een veilig zou komen, was ook echt een minpunt.
Ik hoop stiekem wel dat Rocky de Mol is. Maar dat heeft vooral met de pool te maken.

Zou het een stunt vinden maar dan wil ik graag weten waarom ze dan die 2000 gescoord heeft?

Het enige dat ik mij kan bedenken is dat ze niet wilde dat één van de andere drie een vrijstelling zou krijgen? Mogelijk omdat ze toen al dacht dat één van die drie haar al door had?

Of dat door die vier vrijstellingen de kans groot was dat iemand uit de andere helft er uit zou vliegen die Rocky er bij wilde houden?

Ik ben benieuwd... mocht ze de mol zijn...

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #201 Gepost op: 11-02-2021, 21:52:57 »
Het enige dat ik kan bedenken is dat ze ervan uitging dat mensen voor de jokers zouden gaan ipv het geld omdat ze hadden afgesproken ‘niet voor het geld te gaan’ (zoals ze ook nog eens benadrukt in haar biecht).
Alleen kan ik dan haar eigen actie niet rijmen om wel 500 te pakken, dan had ze kunnen aansturen op alleen de jokers! Dit is ook echt het punt, naast wat andere bedragen die ze binnen brengt, om niet voor haar te kiezen..al vind ik haar reacties wel weer opvallend (maar daar hebben meer kandidaten ‘last’ van).

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #202 Gepost op: 12-02-2021, 07:49:18 »
Het geld bij het abseilen is zo simpel te verklaren. Het gaat om vertrouwen. Als je boven staat en de leidende rol neemt in het vertrouwen van je partner, in dit geval Renée, dan kun je niet beneden komen zonder vertrouwen. Als je wilt opvallen moet je beneden niet voor de jokers gaan. Wat je je kan afvragen: was het zo verstandig om boven te beginnen over vertrouwen? Ja, als je betrouwbaar zijn wilt kopen. Nee, als je geld uit de pot wil.
Er is door Rocky op dure wijze vertrouwen gekocht. Hoe duur bepaalden de anderen met hun bijdrage. Dat is de verklaring. Een foutje is het denk ik niet geweest. Duur ja, maar aflevering 6 is geweest en de verdenkingen zijn ronduit laag.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #203 Gepost op: 12-02-2021, 09:52:47 »
Het geld bij het abseilen is zo simpel te verklaren. Het gaat om vertrouwen. Als je boven staat en de leidende rol neemt in het vertrouwen van je partner, in dit geval Renée, dan kun je niet beneden komen zonder vertrouwen. Als je wilt opvallen moet je beneden niet voor de jokers gaan. Wat je je kan afvragen: was het zo verstandig om boven te beginnen over vertrouwen? Ja, als je betrouwbaar zijn wilt kopen. Nee, als je geld uit de pot wil.
Er is door Rocky op dure wijze vertrouwen gekocht. Hoe duur bepaalden de anderen met hun bijdrage. Dat is de verklaring. Een foutje is het denk ik niet geweest. Duur ja, maar aflevering 6 is geweest en de verdenkingen zijn ronduit laag.

Rocky doet dit wel meer 'voor het team'...vb bij ontsnappen 'helpt' ze Charlotte bij het doorbranden van de kaars. Als je weet dat dit niet helpt om Marije te bevrijden kweekt dit vertrouwen terwijl je eigenlijk misleidt.
Idem met de busrit...ik offer mij op...
Het gedetailleerd tekenen, goed wetende dat dit niet zal worden overgenomen door het 'waar' team...
Geld pakken ipv Renée uit te schakelen...welke kandidaat probeert niet als laatste te eindigen als je daarmee een extra ronde kan winnen?  Allemaal heel subtiel..

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #204 Gepost op: 12-02-2021, 09:54:51 »
Het geld bij het abseilen is zo simpel te verklaren. Het gaat om vertrouwen.

En +2000 euro.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #205 Gepost op: 12-02-2021, 11:10:16 »
En +2000 euro.
Vertrouwen is veel meer waard dan € 2.000.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #206 Gepost op: 12-02-2021, 12:14:05 »
Het geld bij het abseilen is zo simpel te verklaren. Het gaat om vertrouwen.

Ja, het kan gaan om vertrouwen.

Een andere mogelijke verklaring is dat Rocky niet als mol ontmaskerd wil worden door als enige van de vier abseilers het geld vast te houden terwijl de anderen netjes het geld hebben afgegeven.
Ze wist niet dat de andere drie juist het geld vasthielden tegen de gemaakte afspraak in.

Dis je zou kunnen redeneren dat het juist een molse actie is om het geld af te geven. Een gewone kandidaat zou voor de kans op een vrijstelling zijn gegaan. De mol daarentegen heeft geen vrijstelling nodig en kan zonder problemen het geld afgeven.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #207 Gepost op: 12-02-2021, 12:44:16 »
Ja, het kan gaan om vertrouwen.

Een andere mogelijke verklaring is dat Rocky niet als mol ontmaskerd wil worden door als enige van de vier abseilers het geld vast te houden terwijl de anderen netjes het geld hebben afgegeven.
Ze wist niet dat de andere drie juist het geld vasthielden tegen de gemaakte afspraak in.

Dis je zou kunnen redeneren dat het juist een molse actie is om het geld af te geven. Een gewone kandidaat zou voor de kans op een vrijstelling zijn gegaan. De mol daarentegen heeft geen vrijstelling nodig en kan zonder problemen het geld afgeven.

Als mol weet je dat zodra je geld in je handen hebt er waarschijnlijk is besloten door de andere groep dat er voor het geld wordt gegaan. Dan is het enige wat je nog rest het geld niet af te geven, anders wordt er sowieso minstens 500, maximaal 2000 euro verdient. Oké, ze komt extreem kandidaats over in deze opdracht nu en dat wint veel vertrouwen bij de groep, maar voor 2000 euro zou het een hele dure grap zijn voor een mol.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #208 Gepost op: 12-02-2021, 13:16:58 »
De vier kayakkers hebben het geld in het spel gebracht. En zo bezien kun je de kayakkers alvast belonen met ieder 500 euro verdiend voor de pot. Daarmee is die 2000 nog het beste verklaard. Daarna wordt dat geld weer ter beschikking van de abseilers gesteld.

Het was alles of niets voor een abseilende mol. De kandidaten hebben alles op scherp gezet met hun spel. Dan maar voor vertrouwen winnen. Dan levert het nog wat op. Een investering voor later. En daarom kan je zien dat Rocky wel voorkennis heeft en Marije en Charlotte niet. Die zijn na de trein opdracht bere-verdacht en dat vinden zij prima. Rocky wil daarentegen ook na de trein opdracht niet verdacht zijn, om ook daarna nog ongemerkt te kunnen mollen.

Je ziet trouwens zowel bij het abseilen voor Rik al meteen bij het uit de trein stappen hetzelfde onnozele typetje. En tussendoor in het gewone spel en in de biechten is ze een volwassen stabiele vrouw.

En het molteken met haar armen in het extra materiaal bij het afscheid van Joshua. Zo openlijk, zo uitdagend. Deze mol heeft er zin in.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 13:20:10 door foxhunter »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #209 Gepost op: 12-02-2021, 13:27:09 »
Allemaal goede punten, ik zie het ook steeds meer.
Maar waarom zou ze dan niet gewoon meegegaan zijn met de keuze voor de vrijstellingen, zo had ze makkelijk geldt uit de
Pot kunnen houden. Alleen voor vertrouwen? Ik vind het lastig, waarom is hier vertrouwen winnen wel belangrijk en speelt ze later wel 5000 weg en interesseert het haar geen moer? Maar haar gedrag is zeker Mols, wellicht is dat belangrijker om naar te kijken.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #210 Gepost op: 12-02-2021, 13:31:31 »
Allemaal goede punten, ik zie het ook steeds meer.
Maar waarom zou ze dan niet gewoon meegegaan zijn met de keuze voor de vrijstellingen, zo had ze makkelijk geldt uit de
Pot kunnen houden. Alleen voor vertrouwen? Ik vind het lastig, waarom is hier vertrouwen winnen wel belangrijk en speelt ze later wel 5000 weg en interesseert het haar geen moer? Maar haar gedrag is zeker Mols, wellicht is dat belangrijker om naar te kijken.
Als je niet weet wat de anderen kiezen, hoe kan je dan meegaan in hun keuzes?
Dat vertrouwen waarop ze zo zwaar inzet van te voren boven op de flat, daar ging het om. Dit is nog eens een statement: Ik ben betrouwbaar, kijk maar.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #211 Gepost op: 12-02-2021, 14:08:06 »
Hoezo niet weet? Ze had zo bij josh kunnen aansluiten om voor de vrijstellingen te gaan, dag geld. Nee voor alleen vertrouwen blijf ik het een tunnel argument vinden, ik ben er nog niet uit..

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #212 Gepost op: 12-02-2021, 14:18:14 »
Omdat een Mol mogelijk €2000 in de pot speelt om vertrouwen te winnen, maakt een kandidaat die €2000 in de pot speelt niet automatisch de Mol. Het niet doorstrepen van Rocky als Mol maakt haar nog geen Mol in mijn optiek. Dat laatste proef ik een beetje.

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #213 Gepost op: 12-02-2021, 14:43:59 »
2000 euro voor vertrouwen zou nog tot daaraantoe zijn als daar vervolgens significante sabotages tegenover zouden staan die die 'vertrouwenspunten' weer opgebruiken. Maar die heb ik nog niet gezien. Voor die 5000 euro uit de pot was er geen vertrouwen van de medekandidaten nodig.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #214 Gepost op: 12-02-2021, 15:11:46 »
2000 euro voor vertrouwen zou nog tot daaraantoe zijn als daar vervolgens significante sabotages tegenover zouden staan die die 'vertrouwenspunten' weer opgebruiken. Maar die heb ik nog niet gezien. Voor die 5000 euro uit de pot was er geen vertrouwen van de medekandidaten nodig.
Voor die 5000 euro uit de pot was er geen vertrouwen van de medekandidaten nodig. Dat klopt, maar wel voor na deze opdracht. Drie Kandidaten die flink in de pot graaien zijn alle drie verdacht. En het argument, ik heb veel verdiend, mag nu wel eens graaien, staat haaks op wat ze verder verkondigd: "ik zie het altijd per wedstrijd, nieuwe ronde nieuwe kansen".

Na Meeliften (wat heeft Rocky hier opgeschreven, we weten het niet), Fotogeniek (mwa mwa foto's), Zekerheid bieden/ontspoord (-5000) en Ontsnappen (-1500) is er alleen een kleine verdenking van Splinter. Bij ontsnappen had je toch enig vertrouwen nodig om de kandidaten tot haast aan te zetten.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 15:14:22 door foxhunter »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #215 Gepost op: 12-02-2021, 16:51:04 »
Heeft iemand Rocky wel eens in haar molboekje zien schrijven of lezen?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #216 Gepost op: 12-02-2021, 17:02:12 »
Ben toch eens op Rocky gaan letten, uit mijn hoofd kom ik tot dit: (let op: ik doe dit puur uit mijn hoofd, dus kan dingen vergeten zijn of onjuist beschreven hebben :P).

1.1 levert geld in voor een joker voor de ogen van de groep pas nadat Marije en Renee dat deden - "Dan ik doe ik het ook" en stond te graven in de open haard (mollen willen graven)
1.2 montage doet ons geloven dat ze Remco afschoot, verder weinig inbreng qua molacties (buiten beeld gesaboteerd:)
1.3 te weinig van gezien tijdens het fietsen want Splinter en Rocky nauwelijks in beeld

2.1 Bij de rondleiding geen geld verdiend (mede door Josh), weinig opdrachten uitgevoerd ook
2.2 400 euro verdiend (buiten beeld nog verder gesaboteerd?)
2.3 Zat op een sleutelpositie met Charlotte, zou hier dingen verkeerd doorgegeven kunnen hebben

3.1 ontsnapt niet uit de escape room met Splinter
3.2/3.3 wint 2.000 euro voor de groep door haar actie

4.1 Staat op een schrijfplek, lijkt dat redelijk goed te doen (maar buiten beeld misschien wel gesaboteerd tijdens het schrijven?)
4.2 Maakt redelijke foto's volgens mij
4.3 zorgt voor verwarring over kokers 1-3 of 2-4, maar corrigeert Marije als die weer meegaat in foute kokertjes plan Charlotte

5.1 Maakt redelijk goede tekeningen, maar 1 tekening is sowieso nooit getoond aan de anderen  ???
5.2/5.3 biedt -5.000 euro, maar lijkt dan degene te zijn die wijst op de lopende klok?

6.1 Bij de bus haalt ze 250 euro op. Wil als eerste, weinig bijzonderheden
6.2 Lijkt heel fanatiek, maar spoort wel aan tot naar buiten gaan (en ook zonder Marije)
6.3 Haalt 250 euro binnen, wat past binnen haar geld ophaal profiel, maar ook mols is als de twist doorgang moet krijgen

Ze haalt veel geld op, misschien met in haar achterhoofd de opdracht waar er geld uit de pot kan gaan. Maar als ze dan wel gemold heeft, zal dat vooral buiten beeld gehouden zijn voor ons. Iets te vaak kom ik tot die conclusie. Rocky nooit verdacht en ergens popt ze door het huidige spelverloop wel op (van ze zal toch niet...), maar ik kan me echt bijna niet voorstellen dat ze het is... Voor een mol allemaal wat magertjes, of ze is echt de fanatieke sportvrouw die vertrouwen wekt en achteraf allemaal heel sluwe dingen gedaan heeft die we in aflevering 10 pas zien. En sabotages zoals niet ontsnappen uit de escape room, dat die dan wel in beeld waren.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 17:05:29 door MollenvangR-Art »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #217 Gepost op: 12-02-2021, 20:08:37 »
Heeft iemand Rocky wel eens in haar molboekje zien schrijven of lezen?
Moltainbiken het begin als Splinter voorleest.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #218 Gepost op: 12-02-2021, 20:20:35 »
Moltainbiken het begin als Splinter voorleest.
Maar wat schrijft ze?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #219 Gepost op: 12-02-2021, 20:54:40 »
Ik heb een angstig voorgevoel dat ze gaat afvallen vanwege te weinig stampwerk.  :(