Auteur Topic: [de winnaar] Rocky Hehakaija  (gelezen 74395 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #380 Gepost op: 27-02-2021, 22:42:42 »
Er zijn best veel hints die op Rocky wijzen. De jokerkaart met hahaha, de spelersbus elke aflevering, 021 vul je zo bij de toto in etc. Toen ze aan dat tafeltje zaten, de laatste avond, dacht ik even dat Rocky zou gaan zeggen dat het als mol een eer was om tegen deze 2  tegenstanders te mogen spelen. Ze heeft wel eens eerder zo'n opmerking gemaakt, over haar wedstrijd gevoel. Maar idd welke molacties heeft Rocky dan op haar naam?  De duidelijke kwamen toch meer van Renée en nog het meest van Charlotte, 7000 euro in 2 opdrachten, maakt  haar de beste reserve mol ooit.  :-\\

Hints vind ik persoonlijk ook niet heel veel zeggen, juist omdat er naar elke kandidaat vaak wel leuke hints zijn te bedenken die ook geheel op toeval gebaseerd kunnen zijn ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #381 Gepost op: 27-02-2021, 23:12:03 »
Heeft niks met Rocky's molschap te maken, maar vond het wel interessant dat Rik zei dat Rocky's medekandidaten haar die 5000 euro niet in dank afnamen. Zo lang was dat tekstje niet en dan juist dat benoemen  :-\\

Ik denk dat er meer is gebeurd dan we mochten zien.

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #382 Gepost op: 27-02-2021, 23:32:57 »
Mogelijke molacties:
- Bij de vrachtwagens eerst een rondje laten rijden en dan pas foto’s nemen (we weten nu dat Charlotte daar geen mol was, dus wie heeft deze bijzondere werkwijze bedacht?)
- Marije wegsturen omdat er geen stenen met codes meer zouden zijn, wat niet zo blijkt te zijn.
- Bij de escaperoom als eerste een fout antwoord geven, wetende dat iedereen dit kon zien. En zo de schroom bij anderen wegnemen zodat zij wellicht ook fout gaan antwoorden en minder kans op ontsnapping hebben.
- Bij de liftopdracht hints geven waardoor antwoord wellicht afgekeurd zou kunnen worden (op de site staat dat de vraag maar 1 maal gesteld mag worden, dus aanwijzingen zullen ook wel niet hebben gemogen).
- 5000 euro bieden bij de veiling.
- De klok niet stilzetten in de trein.
- Zonder Marije ontsnappen uit de gevangenis.
- In de silent disco geen duidelijke uitbeelding van de nummers doen en geen enkel nummer raden.
- Zorgen dat de oud kandidaten niet allemaal op de goede plek zitten.
- Zorgen dat Renee voor de joker gaat en dus geen geld draait.
- Vanaf het begin vertragen bij de 6 km tocht, en er geen probleem mee hebben dat Renee langzaam is. Later 350 laten liggen.

Maar er is ook nog genoeg niet duidelijk. Waarom 2000 euro is het grootste vraagteken.




Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #383 Gepost op: 27-02-2021, 23:37:39 »
Wauw wat een lijst peterterh! Ik begin bijna te twijfelen aan Rocky. Sowieso: als Renee niet de mol is, heeft ze het grote voordeel dat ze zichzelf niet hoeft te verdenken. Verdacht zijn heeft dan zo zijn voordelen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #384 Gepost op: 27-02-2021, 23:47:53 »
Blacklight ballerina's: ik ga sprinten, want ik kan heel hard rennen.
Nu, ruil je mountainbike voor 100 euro en ren tot de finish. Ja, Charlotte, loop jij maar, ik fiets wel.  ::rofl::

Dat is vreemd inderdaad.  ::ok:: En is hier echt al het geld meegenomen of is er wat verloren onderweg?  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #385 Gepost op: 28-02-2021, 00:06:42 »
Mogelijke molacties:
- Bij de vrachtwagens eerst een rondje laten rijden en dan pas foto’s nemen (we weten nu dat Charlotte daar geen mol was, dus wie heeft deze bijzondere werkwijze bedacht?)
- Marije wegsturen omdat er geen stenen met codes meer zouden zijn, wat niet zo blijkt te zijn.
- Bij de escaperoom als eerste een fout antwoord geven, wetende dat iedereen dit kon zien. En zo de schroom bij anderen wegnemen zodat zij wellicht ook fout gaan antwoorden en minder kans op ontsnapping hebben.
- Bij de liftopdracht hints geven waardoor antwoord wellicht afgekeurd zou kunnen worden (op de site staat dat de vraag maar 1 maal gesteld mag worden, dus aanwijzingen zullen ook wel niet hebben gemogen).
- 5000 euro bieden bij de veiling.
- De klok niet stilzetten in de trein.
- Zonder Marije ontsnappen uit de gevangenis.
- In de silent disco geen duidelijke uitbeelding van de nummers doen en geen enkel nummer raden.
- Zorgen dat de oud kandidaten niet allemaal op de goede plek zitten.
- Zorgen dat Renee voor de joker gaat en dus geen geld draait.
- Vanaf het begin vertragen bij de 6 km tocht, en er geen probleem mee hebben dat Renee langzaam is. Later 350 laten liggen.

Maar er is ook nog genoeg niet duidelijk. Waarom 2000 euro is het grootste vraagteken.

Dank en er is nog meer maar dit is al meer dan genoeg 😊

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #386 Gepost op: 28-02-2021, 00:32:26 »
Zagen jullie ook dat Rocky Renée op het laatst niet lang aan durfde te kijken? Ze keek een paar keer weg  ::vergroot::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #387 Gepost op: 28-02-2021, 01:06:12 »
Of het nu Rocky of Renée is. Het programma heeft zijn dieptepunt bereikt. Proficiat als deze tunnel goed bleek te zijn. Ik ga tot het laatste moment mij verzetten tegen Renée. Ik ga jullie helpen.
Eens met het eerste en gelukkig hebben we de Belgische Mol nog.
Maar Rocky als Mol zou nog erger zijn. Ik had echt een teiltje nodig toen ik in de uitzending het argument voorbij zag komen dat de Mol misschien wel €2000 in de pot had gestort om het er later weer uit te halen. Rocky heeft met die veiling niks uit de pot gehaald. Het was Marije die als eerste €5000 bood. Rocky had hier net zo goed €0 kunnen bieden. Maar nu moet ik stoppen want ik voel me weer niet goed worden.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 01:08:40 door MartinJ »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #388 Gepost op: 28-02-2021, 01:16:08 »
Zagen jullie ook dat Rocky Renée op het laatst niet lang aan durfde te kijken? Ze keek een paar keer weg  ::vergroot::
Over dat wegkijken gesproken. Wat mij al eerder was opgevallen is dat Rocky heel vaak wegkeek bij de nabespreking van een (mislukte) opdracht. Kijk die maar even terug.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #389 Gepost op: 28-02-2021, 08:51:23 »
Rocky is voor mij vanaf het begin nooit de mol geweest. Een zinnetje van haar uit afl 1 is wel de hele tijd blijven hangen bij mij: "Dan ik ook" op het moment dat Marije en Renee al hebben togehapt op het jokeraanbod van Rik. Hoezo die "dan"? Als kandidaat maakt het je toch niet uit wat de rest doet? Je wil die joker kopen of je wil dat niet? Als mol daarentegen wil je hem alleen kopen als de rest het ook doet, anders zie je er zo verdacht uit.

Haar gedrag is daar gelijk aan dat van kandidaten.
Dat is vreemd inderdaad.  ::ok:: En is hier echt al het geld meegenomen of is er wat verloren onderweg?  ::vergroot::

Er is geld ingeleverd uit aflevering 1 (lasergame).
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 08:54:04 door molE13 »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #390 Gepost op: 28-02-2021, 08:59:34 »
Dat is vreemd inderdaad.  ::ok:: En is hier echt al het geld meegenomen of is er wat verloren onderweg?  ::vergroot::
Toen Renée afging had ze deels het geld uit 1 bakje. Ze riep nog dat er nog in zat, ze had niet alles kunnen pakken. Even later ging ook Splinter af, die stond achter Renée in beeld, en gaf aan ook geld te hebben. De rest uit Renée haar bakje? Florentijn en Erik hadden geen geld.
Rocky zegt dat ze bijna alle bakjes heeft gehad en ze komt aan met 400 euro, de inhoud van 1 bakje. Lijkt me toch iets misgegaan onderweg dan.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #391 Gepost op: 28-02-2021, 09:14:03 »
Toen Renée afging had ze deels het geld uit 1 bakje. Ze riep nog dat er nog in zat, ze had niet alles kunnen pakken. Even later ging ook Splinter af, die stond achter Renée in beeld, en gaf aan ook geld te hebben. De rest uit Renée haar bakje? Florentijn en Erik hadden geen geld.
Rocky zegt dat ze bijna alle bakjes heeft gehad en ze komt aan met 400 euro, de inhoud van 1 bakje. Lijkt me toch iets misgegaan onderweg dan.
Ja, zou angst voor ballerina's kunnen zijn maar ik denk dat ze gewoon niet alles heeft ingeleverd.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #392 Gepost op: 28-02-2021, 10:58:36 »
Mogelijke molacties:
- Bij de vrachtwagens eerst een rondje laten rijden en dan pas foto’s nemen (we weten nu dat Charlotte daar geen mol was, dus wie heeft deze bijzondere werkwijze bedacht?)
- Marije wegsturen omdat er geen stenen met codes meer zouden zijn, wat niet zo blijkt te zijn.
- Bij de escaperoom als eerste een fout antwoord geven, wetende dat iedereen dit kon zien. En zo de schroom bij anderen wegnemen zodat zij wellicht ook fout gaan antwoorden en minder kans op ontsnapping hebben.
- Bij de liftopdracht hints geven waardoor antwoord wellicht afgekeurd zou kunnen worden (op de site staat dat de vraag maar 1 maal gesteld mag worden, dus aanwijzingen zullen ook wel niet hebben gemogen).
- 5000 euro bieden bij de veiling.
- De klok niet stilzetten in de trein.
- Zonder Marije ontsnappen uit de gevangenis.
- In de silent disco geen duidelijke uitbeelding van de nummers doen en geen enkel nummer raden.
- Zorgen dat de oud kandidaten niet allemaal op de goede plek zitten.
- Zorgen dat Renee voor de joker gaat en dus geen geld draait.
- Vanaf het begin vertragen bij de 6 km tocht, en er geen probleem mee hebben dat Renee langzaam is. Later 350 laten liggen.

Maar er is ook nog genoeg niet duidelijk. Waarom 2000 euro is het grootste vraagteken.

Ze heeft mensen afgeschoten bij de laseropdracht in aflevering 1. Remco gaf ook al aan dat alleen Rocky dat kon hebben gedaan vanuit zijn oogpunt. "

Wel heftig inderdaad als Rocky de mol is en straks zegt dat ze overal geld in de pot heeft gebracht omdat ze bij het bieden het er weer uit heeft gehaald. Dan verliest het programma wel een deel van z'n charmes.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #393 Gepost op: 28-02-2021, 12:22:11 »
Zo'n beetje dit hele seizoen zit ik er blijkbaar naast  ::rofl::. Mijn verstand zegt nu dat Renée de mol moet zijn, maar mijn gevoel zegt Rocky.
Het is bizar dat, als Renée de mol is, Charlotte is doorgegaan en niet Splinter (wat hier ook al een keer is gezegd volgens mij). Splinter zat al langer op Renée dan Charlotte en had, net als Charlotte 2 jokers.

Wat mij ook dwars zit is de escaperoom. Rocky zei tegen Splinter dat het niet erg was dat hij had gelogen. Vanuit mijn Splinter-tunnel dacht ik toen dat Rocky Splinter totaal niet verdacht (goed gemanipuleerd van Splinter  ;D ). Maar ja, we weten dat Splinter de mol niet is. Voor een mol is het natuurlijk ook niet erg dat een kandidaat liegt (als dat nodig is om de opdracht niet te halen).  ::rofl::

En ook wat mocemole hierboven zegt: de vraag is, wat gaat er onderweg mis met het geld? En de vrachtwagen, wat Geel scherm aangeeft: waarom eerst een rondje rijden en dan pas foto's maken? Ik vond dat een rare strategie die Charlotte bedacht, maar ja: die is niet de mol.

Ik ga nog even goed nadenken.
Edit: Ik hoop gewoon dat dit de juiste tunnel is. Al weet ik niet of dat een goed teken is dat ik hier kom, aangezien ik al twee andere tunnels heb zien instorten.  ;)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 12:33:13 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Blinde vink

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #394 Gepost op: 28-02-2021, 12:51:14 »
Over dat wegkijken gesproken. Wat mij al eerder was opgevallen is dat Rocky heel vaak wegkeek bij de nabespreking van een (mislukte) opdracht. Kijk die maar even terug.

Vanaf het begin de reden dat ik op Rocky zit. Dat ongemakkelijke wat je bij haar af en toe ziet. Maar goed.....nog ff wachten tot de laatste aflevering.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 12:53:47 door Blinde vink »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #395 Gepost op: 28-02-2021, 22:28:06 »
Zo'n beetje dit hele seizoen zit ik er blijkbaar naast  ::rofl::. Mijn verstand zegt nu dat Renée de mol moet zijn, maar mijn gevoel zegt Rocky.

Hier hetzelfde .. ik heb een aantal puzzels opgelost en daar mijn keuze op gebaseerd.
Charlotte moest het wel zijn, dacht ik...

Nu ga ik toch voor Rocky, gewoon omdat het een raar seizoen is.

Wat ik nog niemand heb horen noemen is dat JOKER een anagram is van ROKEJ

De puzzel van de codes bij wegdrukken heb ik opnieuw bekeken met Rocky en Renee in mijn achterhoofd.
Alleen voor Rocky kan ik een oplossing vinden.

Als je haar cijfers weghaalt hou je de cijfers over van haar geboortedatum.
Bovendien is haar geboortedatum opgeteld 22 => 22e mol

Wat betreft de C en de Y die ontbreken in het anagram:
Als je de codes met de spaties neerzet die op de shirts zichtbaar zijn, dan komt het aantal cijfers op 156. De kleinste gemene deler (!!) is 3, gedeeld door 3 is 52.
Omgekeerd is dat 25 = Y en 3 = C
Het getal 3 komt niet voor in de codes bovendien!

Het is een poging die misschien gelijk afgeschoten kan worden maar dat het getal 3 dit seizoen wel heel erg vaak voorkomt is zeker!
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 22:44:21 door missmolly »

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #396 Gepost op: 28-02-2021, 22:47:33 »
Grappig, ik heb vandaag ook aan een anagram gedacht van Rocky haar naam. Wissel de Y en r om en er staat yockr. Als je dit fonetisch uitspreekt:
Yo klinkt als jo
ck klinkt als    k
r   klinkt als      er
Samen joker  ;D


Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #397 Gepost op: 1-03-2021, 09:41:05 »
Leuk gevonden!

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #398 Gepost op: 1-03-2021, 11:40:21 »
Wat ik nog niemand heb horen noemen is dat JOKER een anagram is van ROKEJ


Die is anders gelijk na de 1e aflevering al genoemd:

De joker stond centraal in deze opdracht.


JOKER -> ROKEJ


(klinkt bijna als Rocky  )
« Laatst bewerkt op: 1-03-2021, 11:44:08 door WillempieW »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rocky Hehakaija
« Reactie #399 Gepost op: 1-03-2021, 18:42:59 »
Wat vreemd is, is dat ze de envelop met de aanwijzing voor de mol pakte a 250 euro. Dat past niet in het beeld van de pot spekken. Ik hou 0,01 procent mogelijkheid open dat ze de mol is hierom.