edit: ik switch naar Lakshmi
Charlotte. Zeer onopvallend in aflevering 1, een paar wat vreemde mogelijk gespeelde reacties, en heel onschuldig omdat ze in eerste instantie de Mol niet zou willen zijn.
Dat vind ik bij nader inzien best wel interessant dat ze dat er zo inwrijven. De andere die het in 1e instantie niet wilde (Rocky) twijfelde er i.t.t. Charlotte ook aan om überhaupt mee te doen.
Kom ik tot het volgende overzichtje met de info uit de opdracht en het Molboekje:
7 kandidaten zeiden meteen ja toen ze werden gevraagd voor widm èn wilden meteen de Mol zijn (Renée, Lakshmi, Marije, Joshua, Florentijn, Erik & Remco)
1 kandidaat zei meteen ja en wilde in 1e instantie niet de mol zijn (Charlotte)
1 kandidaat had bedenktijd nodig, maar wilde daarna wel en wilde toen ook meteen de mol zijn (Splinter)
1 kandidaat had bedenktijd nodig, wilde daarna wel en wilde toen nog steeds niet meteen de mol zijn (Rocky)
Ik blijf wisselen. Na verdere analyse van de laseropdracht (toch de opdracht met het meeste informatie) komt Rocky toch wat verdachter over. Ik switch naar haar.
Ja, ik blijf ook switchen. Heb me te veel gefocust op lichaamstaal, omdat dat vorig seizoen de manier was om de mol vroeg te spotten. Maar is mss nu wel veel lastiger.
Het viel me op dat Rocky het in het Molboekje had over het tijd kunnen / willen maken voor widm ...dat dat een issue was. Ze noemt daar terloops dingen op die ik goed bij een mol vind passen (ze kan emoties v/h spel gescheiden houden, stressbestendigheid / zelfvertrouwen in benarde sitaties, oog op de bal houden). Als ze haar als Mol wilden hebben (wat ik me goed kan voorstellen) ben je er natuurlijk nog meer tijd aan kwijt. Dan zou het idd kunnen dat ze 2 keer bedenktijd nodig had.
Ik kan me trouwens niet zo goed voorstellen dat Charlotte zo hard op de deuren ramde in het begin. Zo van: hallo, hier komt de incasso.
Beide meiden kunnen nog wel. Bij het laseren zijn er best veel kandidaten te strepen als je ervan uitgaat dat de Mol Remco heeft gepopt. Friendly fire lijkt me daar bijna uitgesloten. Het leek echt op richten, stabiel houden ...en dan afdrukken 🔥