Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153315 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1320 Gepost op: 6-03-2021, 10:23:54 »
Kan je in de poll dan zien wie er op wie heeft gestemd?  :-[
Excuus, ik bedoelde dat Belgian mol niet meedoet in de WIDM-pool. Geen belangstelling?

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1321 Gepost op: 6-03-2021, 11:41:12 »
Heb nu toch ook Renee gestemd.

Tja, Splinter en Charlotte ( mijn 2 mollen) hebben helaas een rood scherm gekregen en gaan het bijgevolg niet zijn.

Rocky oogt te veel kandidaat, en denk ook dat zij ergens Renee in een heel vroeg stadium al in de gaten had, ik kan ook natuurlijk wel weer mis zijn...

Renee: goede mol of niet discussie:
Dat gaan we vanavond zien, en wat de molacties geweest zijn!

In ieder geval, blij om extra verwend te zijn geweest dit jaar met een jubileum aflevering en een reguliere aflevering !  ::bravo::



Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1322 Gepost op: 6-03-2021, 12:41:47 »
Renée blijft zeer goed mogelijk, maar ik houd rekening met een twist vanavond: een knap staaltje omgekeerde psychologie van zowel de montage als de mol: Rocky dus.  ;D

Verder houd ik er rekening mee dat ik later vanavond de Renée-tunnelaars gelijk moet geven.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1323 Gepost op: 6-03-2021, 13:07:37 »
Ze moeten samenwerken, maar strijden ook tegen elkaar om verder te komen. En precies die tegenstrijdigheid vergroot de Mol dit seizoen meer uit dan ooit...

In seizoen 21 probeert de Mol de samenwerking tussen de kandidaten te doorbreken door hen te verleiden een pact met hem te sluiten…


Wie past er in dit profiel?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1324 Gepost op: 6-03-2021, 13:24:25 »
Heb hetzelfde gedaan. Rocky komt na Remco, Erik, Florentijn, Lakshmi, Joshua, Marije, Splinter en Charlotte het beste uit de punten.
::rofl::

Alleen naar boven trappen, Belgian Mol, niet naar beneden. Laat ons Rocky-verdenkers met rust ::rofl::

maar ja... voor mij is Rocky overduidelijk de mol van de 2 overgebleven finalisten. Ik twijfel alleen een beetje omdat iedereen op Renée zit. Heb er vrede mee als ze het toch is, maar zie het gewoon niet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1325 Gepost op: 6-03-2021, 13:33:14 »
twijfel alleen een beetje omdat iedereen op Renée zit
Oh maar niet iedereen zit op Renee hoor. Ik lees goed mee en kan er zo 2 opnoemen die niet op een R-mol zitten. Dit fenomeen vergt nadere analyse ::vergroot:: misschien maar eens een topic over openen?  ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1326 Gepost op: 6-03-2021, 13:57:10 »
Na de exit van Splinter vol op reserve-mol Renee. Ben benieuwd wat er allemaal uitgespookt is  :)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1327 Gepost op: 6-03-2021, 15:02:07 »
Renée is waarschijnlijk de mol, maar heeft wel iets aan ons uit te leggen. Ook trouwens Rocky als zij de mol is.

Waarom heeft Renée niet verhinderd om uit de escaperoom te ontsnappen? Daarmee kwam 500 euro in de pot.
Rocky is opgesloten gebleven zoals je van de mol verwacht.

Als er geen voorkennis was van de biedingen op de kans op een vrijstelling, waarom bood Renée slechts 1000 euro, tegenover een bod van 5000 euro door Rocky.

Waarom pakte Renée 500 euro in het openluchtmuseum in plaats van een medespeler wegdrukken?

Waarom ging Rocky voor de jokers na het abseilen in plaats van geld?

Verder zou ik heel graag willen weten hoe we door goed te luisteren naar de introductie van de kandidaten in moltalk, hadden kunnen horen hoe de mol zelf antwoord heeft gegeven op de vraag Wie is de mol. 

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1328 Gepost op: 6-03-2021, 15:10:54 »
Verder zou ik heel graag willen weten hoe we door goed te luisteren naar de introductie van de kandidaten in moltalk, hadden kunnen horen hoe de mol zelf antwoord heeft gegeven op de vraag Wie is de mol.

Zo:
https://youtu.be/hsxiT7I4ybc

Een van de redenen dat ik tegen beter weten in toch nog hoop dat Rocky de mol is.  ;D

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1329 Gepost op: 6-03-2021, 15:25:26 »
[...] maar heeft wel iets aan ons uit te leggen. [...]

De Mol hoeft ons niets uit te leggen...

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1330 Gepost op: 6-03-2021, 15:25:46 »
Zo:
https://youtu.be/hsxiT7I4ybc

Een van de redenen dat ik tegen beter weten in toch nog hoop dat Rocky de mol is.  ;D

Ik heb hier toch een probleem mee. In dit fragment van dit youtube filmpje is duidelijk te horen dat een vrouwenstem zegt "Ik ben de mol". Dat gebeurt op het moment dat tegelijkertijd Remco zegt: '''...zorgeloze tijd...".

Dat fragment heb ik opgezocht in de HD download van Moltalk.

Maar ik hoor daar niets!

Dus moet ik aannemen dat dit youtube filmpje door een of andere grappenmaker in elkaar is geflanst en fake is.

Offline the_wizard

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1331 Gepost op: 6-03-2021, 15:52:17 »
Nee hoor, ik hoor zowel in dat filmpje als in de Moltalk introductie Rocky zeggen "ik ben de mol".
Maar het kan ook een fake hint  zijn en heeft ze gezegd  "ik ben de mol niet"  en hebben ze "niet" eruit geknipt  ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1332 Gepost op: 6-03-2021, 16:15:48 »
Renée is waarschijnlijk de mol, maar heeft wel iets aan ons uit te leggen. Ook trouwens Rocky als zij de mol is.

Waarom heeft Renée niet verhinderd om uit de escaperoom te ontsnappen? Daarmee kwam 500 euro in de pot.
Rocky is opgesloten gebleven zoals je van de mol verwacht.

Als er geen voorkennis was van de biedingen op de kans op een vrijstelling, waarom bood Renée slechts 1000 euro, tegenover een bod van 5000 euro door Rocky.
Mollem heeft gelijk. Dat uitleggen doen wij wel  8)

Ten eerste, dit hoort de mol, en nog eens 5000 bieden terwijl er al 2 anderen dat deden is zeer onmols...... veilig 1000 bieden molperfectie.

En de escaperoom verliep eveneens vlekkeloos. Charlotte werd helemaal zoek gespeeld door Renee. Die wist niet meer waar ze het zoeken moest. Maar kwam toen met een krankjoreme brainwave op het laatste moment op 21! Daar kon Renee niks meer tegenin brengen, Charlotte vulde voortdurend alles in dus was daarin leidend. Dan opeens tegendraads heftig protesteren tegen een antwoord die later achteraf goed zou blijken te zijn kan niet want dan heeft ze NOG een kandidaat tegen zich (Charlotte zat daar nog niet op Renee).

Hoezee trouwens, Renee komt zojuist op haar 200ste stem hier  ::trots::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 16:18:28 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1333 Gepost op: 6-03-2021, 17:12:39 »

Ten eerste, dit hoort de mol, en nog eens 5000 bieden terwijl er al 2 anderen dat deden is zeer onmols...... veilig 1000 bieden molperfectie.


Volgens mij weten we niet zeker of de mol in deze opdracht kennis heeft van de biedingen van de medespelers.
Als Renée als laatste precies weet wat er al geboden is, dan is het logisch om slechts 1000 euro te bieden als mol.

Maar... als Renée die kennis niet had, dan is het een laag bod voor een mol. Dat had dan wel een onsje meer mogen zijn.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1334 Gepost op: 6-03-2021, 17:22:26 »
Volgens mij weten we niet zeker of de mol in deze opdracht kennis heeft van de biedingen van de medespelers.
Als Renée als laatste precies weet wat er al geboden is, dan is het logisch om slechts 1000 euro te bieden als mol.

Maar... als Renée die kennis niet had, dan is het een laag bod voor een mol. Dat had dan wel een onsje meer mogen zijn.

Als mol 1000 euro bieden als je van ook maar een iemand weet dat er al 5000 geboden is, vind ik met ook op niet verdacht worden en geen invloed hebben op voorkennis nog wel prima te verdedigen  De rest niet. Zoveel plekken geen enkele invloed uitgeoefend, wel geld binnen gehaald en Charlotte nogal absurd tot de goede oplossing laten komen in de escaperoom.

Vooral het fabrieksterrein met de hendels begrijp ik niets van. Ingezet als regie assistent om niemand af te laten vallen dus?

Hopelijk komen er nog wat leuke acties voorbij of mislukkingen om over te kunnen lachen. Vind het nu nogal een anti-climax.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1335 Gepost op: 6-03-2021, 17:31:03 »

[...] (Charlotte zat daar nog niet op Renee). [...]

Nou, daar zit 'm juist de crux, Charlotte had naar waarheid Renée als mol ingevuld, heel gewaagd dus van Renée om met haar in een team te gaan en te gaan proberen Charlotte op andere gedachten te brengen. Een van de momenten waarop de Mol het echt moeilijk had dit seizoen. (Een van de seizoenen waar ik enorm geniet van een op stoom rijdende groep)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1336 Gepost op: 6-03-2021, 17:31:48 »
Stem nog even als je dat nog niet gedaan hebt. De poll gaat binnenkort definitief sluiten.

Veel plezier allemaal met een mooie ontknoping en verrassende molacties! ::bravo::

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1337 Gepost op: 6-03-2021, 18:37:39 »
Zie dat er toch nog best wat gebeurd is op het forum deze week, nadat ik eigenlijk dacht dat het voor de meesten nu wel een done deal zou zijn. :P Was een drukke week dus nauwelijks tijd en zonder door te denken moet het voor mij toch gewoon Renée zijn, zoals ik al langer vermoedde maar mijn Charlotte-tunnel fijner vond. Ik wil best graag dat het toch Charlotte is, maar dat lijkt me totaal niet reëel en doet afbreuk aan het programma (al zullen de meesten het natuurlijk niet echt geloven dat het nog kan).

Zoals ik al eerder ergens gezegd had ben ik best nog wel blij als het toch Rocky blijkt te zijn, maar dan moet ik wel nog wat overtuigd worden van de kracht van haar molschap. Ook bij Renée zou ik nog graag iets zien wat we nog niet zelf hebben kunnen bedenken.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1338 Gepost op: 6-03-2021, 18:44:16 »
Renée is waarschijnlijk de mol, maar heeft wel iets aan ons uit te leggen. Ook trouwens Rocky als zij de mol is.


Het valt niet uit te leggen. Het is te veel. Vooral die bus was er zwaar over, maar daar gaat de uitleg zijn, ik speelde er later 250 uit door uit te stappen bij halte 9. Hallo, er was hoe dan ook iemand uitgestapt.

Zelfs met drie molacties die echt geweldig zijn ga je me niet overtuigd krijgen. Ze haalde te veel geld binnen, was te passief, had te weinig invloed, was te verdacht. Maar zolang het tegendeel niet bewezen is, is Charlotte mol en Renée een kandidaat die het meesterlijk gespeeld heeft. 

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1339 Gepost op: 6-03-2021, 18:44:41 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan de ontknoping: