Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153435 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1300 Gepost op: 3-03-2021, 13:42:22 »
Omdat het een erg slimme speelster is: ze gaat uit van omgekeerde psychologie. Door eerlijk haar hoofdverdachte te noemen, rekent ze erop dat de andere kandidaten zullen denken dat ze liegt en hen naar de verkeerde Mol probeert te leiden en ondertussen dus op iemand anders zit. Gewaagde, maar zeer slimme strategie: volkomen eerlijk zijn omdat je er vanuit gaat dat alle anderen dat niet zijn en je denkt dat zij zullen denken dat ook jij liegt. Petje af voor Rocky! Misschien wel de beste winnaar ooit.
In haar laatste slaapkamer gesprek met Charlotte heeft Rocky het ook over Joshua die getunneld zou hebben op Renee en eruit ligt. Rocky tegen Charlotte: No way dat Joshua op jou (ze bedoeld Renee maar wijst Charlotte aan) getunneld zou hebben. Rocky bedoeld eigenlijk aan Charlotte duidelijk te maken dat Renee de mol niet kan zijn, want als Joshua op Renee getunneld had was hij niet afgevallen. Rocky houdt Charlotte zo weg bij Renee.
In hetzelfde gesprek benoemd Rocky de verdenking van Renee op Marije en dat Renee daarom Marije gespaard heeft. Weer wordt de verdenking van Charlotte bij Renee weggehouden.

Maar zou Renee dit openlijk met Rocky bespreken? Hoe weet Rocky dit allemaal over Joshua en Marije?
En het effect was uiteindelijk dat Charlotte Renee meer ging verdenken. Omdat Marije het echt niet is...en de verdenking van Renee dus vreemd is...en als je verder nadenkt over de opmerking over Joshua en de bijzondere executie kom je ook op andere ideeën, namelijk wat wij bijna allemaal denken dat Splinter gewoon meer wist over Renee dan Joshua en daarom doorging.
In het begin hadden ze afgesproken om in aflevering 7? een overleg te hebben over hun verdenkingen en dat heeft met name voor Charlotte nog iets opgeleverd, hoewel Rocky probeerde niet te veel weg te geven.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1301 Gepost op: 3-03-2021, 14:25:18 »
In haar laatste slaapkamer gesprek met Charlotte heeft Rocky het ook over Joshua die getunneld zou hebben op Renee en eruit ligt. Rocky tegen Charlotte: No way dat Joshua op jou (ze bedoeld Renee maar wijst Charlotte aan) getunneld zou hebben. Rocky bedoeld eigenlijk aan Charlotte duidelijk te maken dat Renee de mol niet kan zijn, want als Joshua op Renee getunneld had was hij niet afgevallen. Rocky houdt Charlotte zo weg bij Renee.
In hetzelfde gesprek benoemd Rocky de verdenking van Renee op Marije en dat Renee daarom Marije gespaard heeft. Weer wordt de verdenking van Charlotte bij Renee weggehouden.

Maar zou Renee dit openlijk met Rocky bespreken? Hoe weet Rocky dit allemaal over Joshua en Marije?
En het effect was uiteindelijk dat Charlotte Renee meer ging verdenken. Omdat Marije het echt niet is...en de verdenking van Renee dus vreemd is...en als je verder nadenkt over de opmerking over Joshua en de bijzondere executie kom je ook op andere ideeën, namelijk wat wij bijna allemaal denken dat Splinter gewoon meer wist over Renee dan Joshua en daarom doorging.
In het begin hadden ze afgesproken om in aflevering 7? een overleg te hebben over hun verdenkingen en dat heeft met name voor Charlotte nog iets opgeleverd, hoewel Rocky probeerde niet te veel weg te geven.

Simpele verklaring. Charlotte is de mol.  ::oink::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1302 Gepost op: 3-03-2021, 15:01:37 »
Maar zou Renee dit openlijk met Rocky bespreken? Hoe weet Rocky dit allemaal over Joshua en Marije?
En het effect was uiteindelijk dat Charlotte Renee meer ging verdenken.
Voor mijn gevoel is dit ook een belangrijk stukje.
- Charlotte en Rocky doen in wat we zien net alsof Renée kandidaat is. Dus die schermen hun verdachte af, zou je zeggen. Heel kandidaats, allebei.
- Het gekke is dat Charlotte daarna biecht dat ze Rocky uit de Renée-tunnel heeft weten te praten. Dat staat daar haaks op. Maar goed, dat kan in een vervolggesprek zijn gebeurd.
- En ook dat wat Rocky zei haar verdenking op Renée heeft aangewakkerd. Dit klinkt mij als een excuus om Renée te gaan verdenken.
Als die laatste twee dingen allebei echt gebeurd zijn, is dat verdacht van Rocky. Als Charlotte dat hier uit haar duim zuigt, dan is dat verdacht van Charlotte. Renée is in dit verhaal niet verdacht.

Daarnaast is er nog een moment geweest waarop Renée en Rocky, ik meen volgens Renée, hebben wakker gelegen over het voordeeltje van Splinter bij de test (het jokertje van de penningmeester).
- Dat moet bijna wel waar zijn, want ze zitten er allebei bij als dit ter sprake komt.
- Het kan een afleidingsmanoeuvre zijn van de Mol. Maar moet dat zo uit en te na worden besproken? Het leidt ook geen enkele verdenking richting Splinter, want die wordt hier gezien als kandidaat met een voordeeltje.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1303 Gepost op: 3-03-2021, 15:10:29 »
Dus na een extra rondje Rijn-Scheldekanaal gaan jullie beide ook nog dwars door België wandelen met ene Tom Waes? Alleszins beter dan Corona tegen de Corona-kilo's. Ik dacht dat Heinz een apart hok had getimmerd voor Charlottisme? Zijn jullie uitgebroken?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1304 Gepost op: 3-03-2021, 15:15:21 »
Hoe dat dan. Ik geef mijn visie op iets waar jij mee komt. Moet ik daarmee een apart hok in? Ik voeg er zelfs nog een gevalletje aan toe waarin Charlotte niet eens voor komt.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1305 Gepost op: 3-03-2021, 15:19:02 »
Ik begrijp dit ook niet. Heb niets tegen vrouwen en al helemaal niet tegen oudere vrouwen. Ik ben 66 jaar èn vrouw dus behoor  tot beide categorieën. Ben alleen niet zo gecharmeerd van de molstrategie van  Renée (als ze de mol is)

Als haar molstrategie was de ietwat dove, warrige oude vrouw spelen, dan ben ik er ook niet zo gecharmeerd van. Het lijkt er een beetje op dat ze dat wel probeerde in de eerste aflevering, maar het werkte duidelijk niet want ze werd gelijk veel verdacht door de groep. Daarna liet ze dat gedeelte van haar act een beetje vallen (al kwam het nog even terug in 4.3 en in 9.1), maar daarna had ze niet echt een dekmantel meer.

Als ik dat vergelijk met Milouska, dan zou je Milouska's strategie misschien ook beledigend kunnen vinden, omdat die vooroordelen tegen haar uitbuitte en in eerste instantie leek te bevestigen (vooroordelen als vrouw, als iemand met een Antilliaanse achtergrond, als presentator van een kinderprogramma). Maar eigenlijk was het juist empowering, omdat ze het zo goed uitvoerde dat niemand haar verdachtte en ze liet zien dat ze juist de vooroordelen tegen haar inzette als wapen van haar molschap.

Waarom kom ik dan tot een ander oordeel bij Renees warrigheid? En waarom is het minder effectief? Misschien zitten de vooroordelen minder diep of misschien heeft Renee de strategie niet consequent genoeg uitgevoerd. Omdat Renee deze strategie vaak losliet, voelen die momenten soms een beetje als karikatuur / stereotypering, dus ik ben het eens dat dat beledigend voelt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1306 Gepost op: 3-03-2021, 15:25:27 »
Hoe dat dan. Ik geef mijn visie op iets waar jij mee komt. Moet ik daarmee een apart hok in? Ik voeg er zelfs nog een gevalletje aan toe waarin Charlotte niet eens voor komt.
Ja, in jouw geval wel een beetje kort door de bocht. Maar ik las nog steeds een "dat is verdacht van Charlotte" en had gehoopt eindelijk hiervan bevrijd te zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1307 Gepost op: 3-03-2021, 15:34:09 »
Wat betreft het "Charlottisme" ( ::rofl::) en degenen die zich er misschien wel aan storen:

We moeten het met z'n allen nog maar een paar dagen uithouden tot de ontknoping* er is. Tot die tijd kan iedereen die Charlotte wel of niet serieus verdenkt z'n ei kwijt in het "Charlottisme-topic".

Laten we het wel houden bij dat topic, en in dit en alle andere topics gewoon de molkeuze beperken tot Renée en Rocky. ;)

*En dat is echt de ontknoping. Er komt geen aflevering 11 waarin alles toch ineens anders blijkt.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1308 Gepost op: 5-03-2021, 15:32:02 »
Het is wel jammer van de poll. Moeten we anders maar destilleren waar die verscholen Charlotte stemmen zitten? Moldo houdt alles bij, we kunnen het analyseren. Tel ik nu goed dat er 2 stemmen ontbreken? Ik denk eigenlijk wel dat ik weet wie die twee molloten zijn ;D ::regenboog:: ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1309 Gepost op: 5-03-2021, 16:43:35 »
Het is wel jammer van de poll. Moeten we anders maar destilleren waar die verscholen Charlotte stemmen zitten? Moldo houdt alles bij, we kunnen het analyseren. Tel ik nu goed dat er 2 stemmen ontbreken? Ik denk eigenlijk wel dat ik weet wie die twee molloten zijn ;D ::regenboog:: ::)

Er zijn nog wel wat Charlottetunnelaars hoor. Het gaat fijn voelen goed te zitten morgen. ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot::

Dit is mijn laatste molranking:

1. Charlotte
2. Rik
3. Remco
5. Rocky
6. Renée
« Laatst bewerkt op: 5-03-2021, 16:47:07 door Belgian Mol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1310 Gepost op: 5-03-2021, 16:49:21 »
::rofl:: Mag Ron dan op nummer 4...? Verder kan ik me wel vinden in jouw rijtje. :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1311 Gepost op: 5-03-2021, 16:52:32 »
::rofl:: Mag Ron dan op nummer 4...? Verder kan ik me wel vinden in jouw rijtje. :)

Ik vond Ron niet zo verdacht de laatste aflevering, dus die zou ik op 7 zetten. 4 zou ik misschien invullen met een bepaalde Renéetunnelaar.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1312 Gepost op: 5-03-2021, 16:55:19 »
Er zijn nog wel wat Charlottetunnelaars hoor.
Oh ja, echt waar? Nou dat vind ik dan echt leuk. Het is dat ik Charlotte nooit verdacht heb, zij en Splinter waren overduidelijk kandidaat vanaf het begin, maar ik ben zeker niet weg van tunnelen hoor!

Ik hield vorig seizoen nog even vast aan Horace en eerder aan Stine na het rode scherm. Alleen hield ik dat niet 6 dagen vol zoals dan de Charlotte tunnelaars nu doen. Op een gegeven moment zonk toch het logische besef wel in. Maar jullie zullen vast argumenten hebben om het vol te houden. Hoezee zou ik zeggen!  ::ok::

Zelf doe ik wel mee aan deze poll. Ik stem deze week maar eens op...... Renee. We zullen gauw zien of er wat van klopt  ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1313 Gepost op: 5-03-2021, 16:59:03 »
Oh ja, echt waar? Nou dat vind ik dan echt leuk. Het is dat ik Charlotte nooit verdacht heb, zij en Splinter waren overduidelijk kandidaat vanaf het begin, maar ik ben zeker niet weg van tunnelen hoor!

Dat zijn naast Florentijn net de enige twee die ik dit seizoen verdacht heb. Toch eindigen we ooit in dezelfde tunnel.
 
Citaat
Ik hield vorig seizoen nog even vast aan Horace en eerder aan Stine na het rode scherm. Alleen hield ik dat niet 6 dagen vol zoals dan de Charlotte tunnelaars nu doen. Op een gegeven moment zonk toch het logische besef wel in. Maar jullie zullen vast argumenten hebben om het vol te houden. Hoezee zou ik zeggen!  ::ok::

Stiene en Horace heb ik dan weer allebei niet verdacht. Maar ik had wel een tijdje nodig om te bekomen van de Loestunnel die snel instortte. Het probleem is wat dat mijn mol de eerste aflevering altijd de blonde vrouw is. En die geraken meestal ver (Sarah/Leonie/Peggy/Charlotte).

Citaat
Zelf doe ik wel mee aan deze poll. Ik stem deze week maar eens op...... Renee. We zullen gauw zien of er wat van klopt  ::regenboog::

Ik heb ook gewoon gestemd op Rocky hoor, kwestie van de nederlaag van het forum iets minder pijnlijk te maken. Laten de beste winnen ::ok:: ::tandpastasmiley::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1314 Gepost op: 5-03-2021, 17:17:59 »
Ho, maar nou klopt er iets niet. Want degene die steeds in de blondine valkuil trapt ben ik. Ik heb recht van spreken want de laatste mol die ik fout had was bij Anniek, de hoogblondine. En de eerste mol die ik vanaf schot voor de boeg goed had was Elise, de hoogblondine.

Dan heb jij het over Leonie maar die is helemaal niet blond. Sarah en Peggy heb ik nooit verdacht. De echte hoogblondine Stine heb je gemist, hoe kan dat? Daar trapte ik dus in. De hoogblondine Annemarie had ik uiteindelijk wel goed maar daar had ik ook tunnels die instortten voor nodig. Het is een leerschool.

Als jij nu al 5 blondines op rij fout hebt zou ik toch maar eens voor Renee gaan. Optie?!?!  ::) :o ::jaja::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1315 Gepost op: 5-03-2021, 17:22:27 »
Simpele verklaring. Charlotte is de mol.  ::oink::
Ik zie jou niet in de poll, geen interesse?

Renée is de mol.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1316 Gepost op: 5-03-2021, 17:27:04 »
Belgian mol heeft weldegelijk gestemd..... maar op Rocky: geen blondine! Ik ben dus op een rescue mission bezig, Run, ik denk dat Belgian mol nog wel makkelijk te redden is. Van oorsprong was Renee namelijk blond.



Renée is de mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1317 Gepost op: 5-03-2021, 17:31:09 »
Kan je in de poll dan zien wie er op wie heeft gestemd?  :-[

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1318 Gepost op: 5-03-2021, 18:27:04 »
Voor de vorm stem ik hier ook op Rocky. Omdat zij voor mij na Charlotte het beste uit de punten komt. En opdat geen enkele stem verloren gaat. ::zwaai::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1319 Gepost op: 6-03-2021, 09:44:00 »
Voor de vorm stem ik hier ook op Rocky. Omdat zij voor mij na Charlotte het beste uit de punten komt. En opdat geen enkele stem verloren gaat. ::zwaai::

Heb hetzelfde gedaan. Rocky komt na Remco, Erik, Florentijn, Lakshmi, Joshua, Marije, Splinter en Charlotte het beste uit de punten.

Kan je in de poll dan zien wie er op wie heeft gestemd?  :-[

Lo leest goed mee alles, dus die weet dat ik heb gezegd dat ik op Rocky heb gestemd.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 09:49:57 door Belgian Mol »