Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 151638 keer)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #300 Gepost op: 17-01-2021, 18:44:02 »
Ik heb geen idee meer... Marije?

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #301 Gepost op: 17-01-2021, 21:32:45 »
Na herkauwen en lezen.. Splinter.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #302 Gepost op: 17-01-2021, 23:11:02 »
Ik ga nu ook voor Splinter. Met Renée en Marije op de reservebank.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #303 Gepost op: 18-01-2021, 06:45:16 »
Ben wederom aan het zwabberen wat betreft de molverdenking, maar Splinter stijgt met stip deze week m.i. Lakhsmi zakt wat en van Joshua ben ik helemaal afgestapt

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #304 Gepost op: 18-01-2021, 15:21:27 »
Charlotte of Marije, de rest kan haast niet meer.
Ik ben het daar mee eens. Charlotte lijkt me echter de Liesbeth van deze serie. Ik had haar ook al bij de schot voor de boeg uitgesloten. Kon totaal geen molplaatje bij haar vormen. Kan ik nu wel maar het is vals denk ik. Liesbeth vals. Door de rest staat al dik gestreep dus vol die Marije tunnel in!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #305 Gepost op: 18-01-2021, 17:52:45 »
Laat ik just for the record eens melden dat ik zowel Charlotte als Renee op de korrel heb.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #306 Gepost op: 18-01-2021, 18:00:24 »
Ik zit nu vol op Splinter, en heb Lakshmi ook nog niet doorgestreept. de rest kan het om meerdere redenen echt niet meer zijn.

Ik snap alle verdenkingen op Marije niet. Om maar wat kandidaatse zaken te noemen:
1.2: Wordt verdacht gemaakt door in beeld door te schieten als de rest wil UNITEN.
1.3: stelt voor om informatie te bundelen, zo was het makkelijker de bordjes met molwensen te onthouden
2.1: Zit in het groepje waar 700 euro wordt verdiend en doet zelf ook geheime opdrachten.
2.2: Geeft een hint door waar geld te vinden is.
2.3: Wordt verdacht gemaakt door het verkeerde bordje aan Splinter te geven.
3.1: Kwam uit de escape room en loog weinig:
3.2: Had als kayakker amper invloed op wat de abseiler haar voor kokertje gaf.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #307 Gepost op: 18-01-2021, 18:35:51 »
Hmm... Niemand? Na afgelopen seizoenen steeds te veel verdachten, nu beetje gebrek aan echte verdachten. Maar goed, drie afleveringen verder, het zal nu wel echt gaan beginnen dan.

Voor dat ik echt ga analyseren: Net als voor de vorige aflevering nog steeds Marije en Charlotte bovenaan. Charlotte iets meer dan Marije op het moment, waarbij Marije meer gevoelsmatig is vanwege haar gedrag dan vanwege de acties. Dat is dus erg dun. Florentijn was al zakkende voor mij, maar nu weg en gat is nog niet echt opgevuld. Rocky en Splinter vind ik dan vooral interessant. Ik voel het nog niet bij Splinter, maar toch maar eens beter naar kijken. Bij Rocky kan ik me niet zo goed voorstellen dat ze zo ontspannen zou zijn als ze de Mol is, maar ik ken de verder ook niet.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #308 Gepost op: 18-01-2021, 18:41:26 »
Ik zit nu vol op Splinter, en heb Lakshmi ook nog niet doorgestreept. de rest kan het om meerdere redenen echt niet meer zijn.

Ik snap alle verdenkingen op Marije niet. Om maar wat kandidaatse zaken te noemen:
1.2: Wordt verdacht gemaakt door in beeld door te schieten als de rest wil UNITEN.
1.3: stelt voor om informatie te bundelen, zo was het makkelijker de bordjes met molwensen te onthouden
2.1: Zit in het groepje waar 700 euro wordt verdiend en doet zelf ook geheime opdrachten.
2.2: Geeft een hint door waar geld te vinden is.
2.3: Wordt verdacht gemaakt door het verkeerde bordje aan Splinter te geven.
3.1: Kwam uit de escape room en loog weinig:
3.2: Had als kayakker amper invloed op wat de abseiler haar voor kokertje gaf.

Ja eens, ik heb het idee dat Marije stiekem best veel dingen goed doet in opdrachten maar dat de montage ons echt die kant op wil duwen. Vooral de goede ballerina-aanwijzing geven vind ik een duidelijke aanwijzing dat ze gewoon kandidaat is. Ze was helemaal alleen op dat moment en had zo makkelijk iets verkeerds kunnen doorgeven als ze de mol was. Het bundelen van de info bij moltainbiken ook. Als ze dat niet had gedaan maar gewoon hetzelfde deed als alle andere kandidaten was er gegarandeerd iets door elkaar gehaald door iemand. En verander 'loog weinig' bij 3.1 maar in 'loog helemaal niet'. Dit vulde Florentijn ook op zijn test in (die hij niet heeft gespreid volgens het dagboek) en hij is naar huis.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #309 Gepost op: 18-01-2021, 18:47:57 »
Splinter

Maar Marije en Lakshmi zijn wel op mn radar .. ook vanwege de ballarinaopdracht waar Joshua een doosje opent die afgaat .. Later pakt Renee hier geld uit.
De doosjes zijn dus verwisseld. Kunnen alleen Marije en Lakshmi gedaan hebben.

Durf ze niet af te strepen dus nog

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #310 Gepost op: 18-01-2021, 18:52:11 »
Ik stap over op Renee.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #311 Gepost op: 18-01-2021, 18:57:30 »
1. SplinteRenee
2. Marije

De rest zie ik niet echt als mol meer

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #312 Gepost op: 18-01-2021, 21:11:41 »
...en weer terug naar Renée. Haar gedrag bij opdracht 3.1 is mols.

Charlotte verdacht haar ...en doet dat volgens mij nog steeds. De Splinter-verdenking is een afleiding, denk ik.

Splinter kan het ook bijna niet meer zijn, omdat Erik een behoorlijk aantal vragen op hem moet hebben ingevuld... en naar nu blijkt was Splinter toen helemaal niet zo verdacht in de groep. Dan ga je gewoon door.


Ik heb de executie van afl. 2 nog eens bekeken. Rik heeft een aantal tells ...vooral als iemand een rood scherm krijgt valt dat op. Bij kandidaten die een groen scherm krijgen is Rik meer ontspannen, maar bij Renée verstart z'n gezicht helemaal  ::helderziend::

Dan het groene scherm van Renée zelf. 1 van de verdachtste reacties tot nu toe. Ze durft Charlotte die de widm?-vraag op haar had ingevuld (langzaam) aan te kijken, maar zonder overtuiging.

Aan het eind van afl. 3 mogen we weten dat Charlotte toch echt op Splinter zit. Ja, ze zal hem wel verdenken, maar wie is haar hoofdverdachte? Dat krijgen we - alweer - niet te horen.

Vorige afl. zat ze op Joshua, nu ineens op Splinter. Als ze een van hen blijft meenemen in de tests zullen we nog wel meer van dit soort zachte verdenkingen te horen krijgen, want dit is sws een finalist  ::jaja::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #313 Gepost op: 18-01-2021, 21:17:57 »
Lakshmi  ::bravo::

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #314 Gepost op: 18-01-2021, 21:26:34 »
Vol op Renée,
Zelden zo vroeg en comfortabel in een tunnel gezeten.

1. Renée

2. Marije

3. Splinter

Lakshmi
Charlotte
Joshua
Rocky


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #315 Gepost op: 18-01-2021, 21:40:35 »
...en weer terug naar Renée. Haar gedrag bij opdracht 3.1 is mols.

Charlotte verdacht haar ...en doet dat volgens mij nog steeds. De Splinter-verdenking is een afleiding, denk ik.

Ik heb de executie van afl. 2 nog eens bekeken. Rik heeft een aantal tells ...vooral als iemand een rood scherm krijgt valt dat op. Bij kandidaten die een groen scherm krijgen is Rik meer ontspannen, maar bij Renée verstart z'n gezicht helemaal  ::helderziend::

Dan het groene scherm van Renée zelf. 1 van de verdachtste reacties tot nu toe. Ze durft Charlotte die de widm?-vraag op haar had ingevuld (langzaam) aan te kijken, maar zonder overtuiging.

Aan het eind van afl. 3 mogen we weten dat Charlotte toch echt op Splinter zit. Ja, ze zal hem wel verdenken, maar wie is haar hoofdverdachte? Dat krijgen we - alweer - niet te horen.

Vorige afl. zat ze op Joshua, nu ineens op Splinter. Als ze een van hen blijft meenemen in de tests zullen we nog wel meer van dit soort zachte verdenkingen te horen krijgen, want dit is sws een finalist  ::jaja::
Mee eens! En mij viel op dat toen Charlotte een groen scherm kreeg, ze strak voor zich uit bleef kijken, en zeker niet naar rechts van haar waar Renee zat. Als het zo is dat Charlotte de kaarten met vingerafdruk wel gezien heeft, is ze superslim bezig, door net te doen alsof ze ze niet zag. Ze heeft nu een flinke voorsprong met haar verdenking en dat zal ze zorgvuldig willen verhullen voor de rest.

Rik heeft nog steeds moeite met zijn gezicht in de plooi houden, toen Florentijn aan de beurt was kon je het aan het gezicht van Rik zien, dat helemaal verstrakte, dat het wel eens rood kon worden.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2021, 21:42:23 door Run »

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #316 Gepost op: 18-01-2021, 22:30:26 »
Ik blijf ook na afl 3 vol op Renée. Comfortabele tunnel inderdaad.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #317 Gepost op: 19-01-2021, 14:24:17 »
Marije of Splinter.

Charlotte streep ik nog niet 100%

In de rest geloof ik al lang niet meer, ook niet in Renée.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #318 Gepost op: 19-01-2021, 18:09:22 »
Marije

De mol zit bij de kayakkers, dus Marije of Charlotte of Renée.

Charlotte en Renée hebben het code woord gevonden in de opdracht Kameraad.

Marije is ook uit de kamer gekomen, maar alleen omdat Joshua de aas en boer heeft gevonden en daarom ook het code woord black jack => eenentwintig. Dat kon Marije als mol niet voorkomen.

Online Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #319 Gepost op: 19-01-2021, 19:51:45 »
Marije

De mol zit bij de kayakkers, dus Marije of Charlotte of Renée.
Charlotte en Renée hebben het code woord gevonden in de opdracht Kameraad.

De mol had er belang bij dat er 1 duo uit de kamer ontsnapte. Hierdoor kwam er 2x twee jokers in het spel. Die jokers kwamen wellicht niet toevallig bij de kajakkers terecht, waardoor de incentive voor de abseilers (nog) groter werd om voor de vrijstellingen te gaan. Alleen was Rocky onvermurwbaar in het volgen van haar afspraken.

Vraag is natuurlijk of en hoe de mol gesignaleerd werd dat ze zelf in actie moest schieten, maar lijkt me wel een plausibel scenario. Het valt op dat Renee pas op het laatst behulpzaam (ruiten acht) wordt.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2021, 19:55:01 door Molekule »