Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153574 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #340 Gepost op: 22-01-2021, 15:46:17 »
Toch maar Charlotte tegen beter weten in. De mainstream Marije en Splinter kan ook nog perfect.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #341 Gepost op: 22-01-2021, 16:02:59 »
Het is vooral heel gevaarlijk. Een mol is verdacht. Geen mol wil zich dus in de kijker spelen en de vertrouwensvraag stellen. Dat hij dat wel steeds doet en ook nog eens met een landslide dat vertrouwen krijgt, spreekt voor mij boekdelen. Streep dus.

Een slechte mol is verdacht. Een goede mol is juist niet verdacht.

Maar je hebt gelijk dat het penningmeesterdschap kan gevaarlijk zijn. De penningmeester is doorgaans een high profile rol en dus kijken andere kandidaten iets kritischer naar je (zeker als er bijzondere bijrollen komen, maar dat is dit seizoen tot nu toe nog niet zo). Maar als je het penningmeesterschap goed uitvoert (wat vrij makkelijk is, je hoeft alleen geen geld te verliezen), dan kun je misschien ook nog wat vertrouwen winnen. Dus maakt het hem in de kandidatengroep meer of minder verdacht? Tsja, ik weet het niet. De andere kandidaten hebben dezelfde kennis als jij en weten ook dat mollen doorgaans alleen graag penningmeester willen worden als er iets bijzonders met de pot valt uit te halen. Dus ik weet niet of het in seizoen als dit jaar echt veel uitmaakt.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #342 Gepost op: 22-01-2021, 16:23:04 »
Er zijn toch genoeg Mollen geweest die penningmeester waren? Volgens mij is daarmee al de discussie overbodig. Het verschilt van Mol tot Mol of 'ie penningmeester wil worden of niet.

On-topic: Goede kans dat ik nog een aflevering bij Marije blijf, hoewel ik steeds meer overweeg of ik niet ergens anders moet gaan kijken. Wanneer iedereen wel iets onmols doet kun je meestal alles wel je eigen tunnel wel inredeneren.
...óf niet!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #343 Gepost op: 22-01-2021, 18:18:43 »
Het verschilt van Mol tot Mol of 'ie penningmeester wil worden of niet.
Dat doet er niet toe. Het gaat er om hoe, niet waarom.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #344 Gepost op: 22-01-2021, 18:52:12 »
Laat je niet bedotte, het is Charlotte.
En wie wint er. Splinter.
Of andersom :).
In elk geval is dit mijn top twee.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #345 Gepost op: 22-01-2021, 19:34:07 »
Laat je niet bedotte, het is Charlotte.
En wie wint er. Splinter.
Of andersom :).
In elk geval is dit mijn top twee.

Nee nee, het is Renee.
Ik heb het in de motte, het is dus niet Charlotte.
Zij haalt het weliswaar als een echte sprinter in de finale nipt van Splinter.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #346 Gepost op: 22-01-2021, 20:45:53 »
Voor de verandering ben ik het nu nog steeds met mezelf eens.  ::trots::
Ik ben benieuwd of dat na morgen ook zo blijft.


Mijn top 3 is nu (na wat heen en weer springen):
1.Splinter, 2. Marije en 3.Charlotte.

Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #347 Gepost op: 23-01-2021, 03:03:49 »
De Splinter tunnel moet maar eens uitleggen waarom hij dan zonodig al afleveringen lang per se die penningmeester wil zijn. Daar moet wel een hele grote aap voor uit de mouw komen de komende afleveringen. Is er geen aap dan blijft voor mij de dikke streep bij hem door de naam. Hij en daarna Renee pakken alle stemmen, vol vertrouwen van de groep, ik geloof niet in hun als mol.

Zijn roze kistje wekte vertedering op (zijn mol strategie, kandidaten moeten een beetje verliefd kunnen worden op de mol). Hij zou meer aandacht trekken als hij lief voorbereid met een roze kistje aan komt zetten maar absoluut geen penningmeester zou willen worden.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #348 Gepost op: 23-01-2021, 08:41:00 »
1. Lakshmi

2. Marije
3. Splinter

4. Joshua
5. Renée
6. Charlotte
7. Rocky

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #349 Gepost op: 23-01-2021, 08:52:43 »
Verdenkingen voor afl 1
1. Lakshmi   2. Rocky   3. Renée   4. Splinter   5. Florentijn
De rest lijkt me op onderbuikgevoel niet echt mollerig, maar we houden alle opties open.

Verdenkingen na afl 1   (Remco afgevallen)
1. Renee   2. Rocky   3. Florentijn   4. Splinter   5. Lakshmi    6. Charlotte    7. Marije
Uitgesloten: Joshua, Erik

Verdenkingen na afl 2   (Erik afgevallen)
1. Renee   2. Marije   3. Splinter   4. Florentijn
Uitgesloten: Joshua, Rocky, Lakshmi, Charlotte

Verdenkingen na afl 3   (Florentijn afgevallen)
1. Splinter   2. Renee    3. Marije
Uitgesloten: Joshua, Rocky, Lakshmi, Charlotte

Offline lukaas0112

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #350 Gepost op: 23-01-2021, 10:00:58 »
Is het verstandig om mijn punten op Marije in te zetten? Ik verdenk haar net zoals de meeste mensen op dit forum. Maar ze wordt het meest verdacht in de app wat meestal niet veel goeds betekent. Of kan ik toch beter voor Renee gaan die minder in de app verdacht wordt?
« Laatst bewerkt op: 23-01-2021, 10:04:11 door lukaas0112 »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #351 Gepost op: 23-01-2021, 10:51:14 »
Is het verstandig om mijn punten op Marije in te zetten? Ik verdenk haar net zoals de meeste mensen op dit forum. Maar ze wordt het meest verdacht in de app wat meestal niet veel goeds betekent. Of kan ik toch beter voor Renée gaan die minder in de app verdacht wordt?
Renée verdenkt Marije, maar niet omgekeerd. Marije is de enige kandidaat die Renée nog nooit vernoemd heeft.
Dus als Marije de mol is, is de kans groot dat Renée in het spel blijft, maar omgekeerd als Renée de mol is is de kans dat Marije degene is die het spel moet verlaten niet denkbeeldig.

Als je twijfelt, lijkt me duidelijk wat de veiligste taktiek is.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #352 Gepost op: 23-01-2021, 11:02:18 »
Is het verstandig om mijn punten op Marije in te zetten? Ik verdenk haar net zoals de meeste mensen op dit forum. Maar ze wordt het meest verdacht in de app wat meestal niet veel goeds betekent. Of kan ik toch beter voor Renee gaan die minder in de app verdacht wordt?

Marije zegt (schijnbaar, ik heb het boekje zelf niet) in het Molboekje zei dat ze zichzelf ontzettend was tegengekomen tijdens Wie is de Mol?, dat widm haar leven in een ander perspectief heeft geplaatst en dat ze nu dingen anders doet.

Ik denk dat ze er nog wel iets langer in blijft. Ze staat bij mij op plaats 2 (achter Splinter), maar in de app zet ik mijn punten op haar in.

Vooralsnog werkt mijn tactiek om alle punten op mijn nr 2 in te zetten prima. Ik zit in poules met mensen die heel veel (of alles) op Florentijn hebben ingezet en ik sta met maximale score bovenaan.

De Reneeverdenkers zijn hier een beetje oververtegenwoordigd. Ze had voor het spel begon de meeste stemmen en misschien ebt dat wat langzaam weg. Volgens mij kan ze het nog steeds zijn (plaats 4 bij mij), maar zit voor mij wel in de risicozone om definitief afgeschreven te worden.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #353 Gepost op: 23-01-2021, 11:21:35 »
Charlotte
Frankje Lapi

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #354 Gepost op: 23-01-2021, 13:55:49 »
Ben minder wijs geworden deze week dan ik had gehoopt.

Denk dat ik de gok waag en Marije in het geheel streep. De soort van Leonie van dit seizoen. Ga toch maar even ouderwets weer voor Renée, zoals voor het seizoen en na afl. 1. Charlotte en Splinter zitten daarna, weet nog niet helemaal in welke volgorde. Het gevoel nu past niet bij Splinter als Mol, maar zo'n goede track record heb ik niet wat dat betreft  ::rofl::

Ik houd niet zo van lange tijd op safe spelen in pools enzo, rond afl. 4 is dan beekje het kritieke punt om echt de keuzes te gaan maken. Uiteindelijk blijft alleen de winst hangen :P

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #355 Gepost op: 23-01-2021, 14:55:36 »
het penningmeesterdschap kan gevaarlijk zijn
Ja dat is mijn ene punt.

Mijn andere punt is wat beschouwender. Dat de meeste mollen toch wel wat verdacht worden. Dat Splinter zo'n vote of confidence krijgt laat mij al zeggen dat hij de mol niet is. Remco en Erik waren het ook niet. Jawel, er zijn uitzonderingen (Jeroen nog de laatste keer) maar meestal is er wel een intuitief gevoel bij veel kandidaten en zouden ze op intuitie de mol liever niet de pot willen toevertrouwen. Al staan ze maar 2 of 3 op de verdachtenlijst bij een kandidaat.

En ja, er zijn mollen geweest die penningmeester werden, Margriet greep zelfs die spot, maar die wierpen zich nooit zo vroeg op in het spel zoals Splinter al in afl. 1-2, dat was meestal pas na aflevering 5. Ik zie Splinter er helemaal niet voor aan dat hij zo sterk in de schoenen staat, nog sterker dan Margriet, dat hij dit allemaal zou aandurven als mol. Ik zie zijn gedrag als puur kandidatengedrag.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #356 Gepost op: 23-01-2021, 15:33:06 »
Het andere punt is wat beschouwender. Dat de meeste mollen toch wel wat verdacht worden. Dat Splinter zo'n vote of confidence krijgt laat mij al zeggen dat hij de mol niet is. Remco en Erik waren het ook niet. Jawel, er zijn uitzonderingen (Jeroen nog de laatste keer) maar meestal is er wel een intuitief gevoel bij veel kandidaten en zouden ze op intuitie de mol liever niet de pot willen toevertrouwen.

Er zijn wel aardig wat mollen geweest die in deze fase van het spel totaal niet door de groep verdacht waren: Jeroen, Jan, Thomas, Klaas, Jon, Dennis, Miloushka, George. Als Splinter de mol is, kan hij zo in dit rijtje.

Ik denk dus helemaal niet dat de intuïtie van de kandidatengroep een goede raadgever is (herinner de bijna universele verdenkingen van de groep richting Peggy/Nikkie (20+), Leonie (20), Ruben (18), en voor wie al wat langer meeloopt Karen (3)).

Edit: Thomas toegevoegd
« Laatst bewerkt op: 23-01-2021, 15:46:59 door Leendert »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #357 Gepost op: 23-01-2021, 15:38:53 »
Thomas toch ook? Helemaal niet verdacht zelfs.. pas in de finale door 1 iemand

Dit zegt me idd niks

Ik hou t nog ff op Splinter.
Met op 2 Charlotte

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #358 Gepost op: 23-01-2021, 17:52:59 »
Splinter of Marije, beetje jammer dat ze hier bovenaan staan  ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #359 Gepost op: 23-01-2021, 18:50:08 »
Je bent niet verplicht om te tunnelen hoor   ::zweep:: ::cheerleader:: ::zon::

Ik zie het zelf niet in Splinter vanwege bondjes/vertrouwen maar jij mag gewoon op 2 paarden wedden  ::vlaglinks:: ::vlagrechts:: ::wenkbrauw::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)