Poll

Wie is de Mol?

Renée
206 (83.4%)
Rocky
41 (16.6%)

Totaal aantal stemmen: 247

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 153856 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #820 Gepost op: 14-02-2021, 15:16:59 »
Er was op de Renee thread ook al opgemerkt dat er een enorme discrepantie zit tussen wat men hier in de pool inzet en wat in de poll, dat waren 50 stemmen op Renee als mol en maar 25 op Splinter, en zelfs maar 22 op Man. Dus tsja, de conclusie kan alleen maar zijn dat er hier nauwelijks getunneld wordt en alleen maar gespreid.

Dat laatste moet volgens mij andersom zijn: 'hier' is sprake van twee duidelijke tunnels: Renée en Splinter. Bij AvroTros zijn de percentages veel gelijkmatiger verdeeld, wat - laten we eerlijk zijn - zo laat in het spel tamelijk bizar is. Het doet me sterk denken aan MolTalk, waar ook vaak heel krampachtig wordt gedaan alsof 'iedereen het nog kan zijn'.
Woosie down?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #821 Gepost op: 14-02-2021, 15:18:26 »
In de pool wissel je misschien niet snel. Ik stemde in de pool deze week ook nog op Marije, terwijl ik de poll al was geswitched naar Renéé. Ik denk dat we hier elkaars stemgedrag beïnvloeden - we zitten hier immers niet voor niets op een forum het programma te bespreken. En de poll van de NL site bevat natuurlijk grotendeels stemmen van wat meer casual kijkers.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #822 Gepost op: 14-02-2021, 15:24:26 »
Ik struin even op de 'officiële' site en zie dat de verdenkingspercentages daar voor sommige kandidaten heel anders liggen dan hier. Op moment van schrijven:

Charlotte: .nl 35%, .com 11.9%
Renée: .nl 27%, .com 26.2%
Rocky: .nl 19%, .com 6.5%
Splinter: .nl 19%, .com 55.4%

Hoe verklaren de forummers dat?

Wellicht omdat velen in de app op meerdere potentiële mollen en finalisten spelen?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #823 Gepost op: 14-02-2021, 15:27:31 »
Wellicht omdat velen in de app op meerdere potentiële mollen en finalisten spelen?

O, kan dat? Ik heb die app zelf niet. Ik dacht dat het gewoon de antwoordpercentages op één en dezelfde vraag, namelijk 'Wie is de Mol?'.
Woosie down?

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #824 Gepost op: 14-02-2021, 15:29:57 »
O, kan dat? Ik heb die app zelf niet. Ik dacht dat het gewoon de antwoordpercentages op één en dezelfde vraag, namelijk 'Wie is de Mol?'.
Je geeft in de app iedere week de verdenkingen door, dat kan op net zoveel kandidaten als je wil. Zelf overweeg ik na de aflevering van gisteren voor Splinter als mol en Charlotte als finalist te gaan om zo de meeste kans te hebben dat beiden doorgaan. Als je namelijk al je punten op een kandidaat zet, loop je het risico uit het spel te liggen.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2021, 15:32:24 door Delightz »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #825 Gepost op: 14-02-2021, 15:31:06 »
Je geeft in de app iedere week de verdenkingen door, dat kan op net zoveel kandidaten als je wil. Zelf overweeg ik na de aflevering van gisteren voor Splinter als mol en Charlotte als finalist te gaan om zo de meeste kans te hebben dat beiden doorgaan.

Ah, dat wist ik niet. Dankjewel, dat is een uitstekende verklaring.
Woosie down?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #826 Gepost op: 14-02-2021, 16:12:00 »
Ik blijf nog even doen alsof het Charlotte is.

Maaruhm..
Ja.
Poeh.
Nou.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #827 Gepost op: 14-02-2021, 17:49:03 »
Ik laat Charlotte nu als een baksteen vallen.

Het is voor mij onvoorstelbaar dat Marije na zes afleveringen op Charlotte te zitten, nu zou gaan spreiden of een andere kandidaat zou verdenken.
Dat betekent dat Charlotte bij toeval en met heel veel geluk uit de escaperoom was ontsnapt. Het was al moeilijk te beredeneren dat zij 500 euro zou binnenbrengen op deze manier. Renée heeft dat trouwens niet verhinderd (is ook niet de mol).
Ook de JA-hint op Charlotte kan naar de prullenbak.

Dan kan het alleen nog maar Splinter zijn, toevallig mijn schot-voor-de-boeg mol.

Hij is samen met Rocky niet ontsnapt uit de escaperoom en gaf een fout antwoord op het cruciale moment dat de black jack aanwijzing uit het kaartspel een hint zou zijn geweest.
Verder is het als kandidaat onlogisch dat Splinter nu nog zijn test zou spreiden over Renée en Rocky. Hij weet dat Joshua er uit is gevlogen op Renée. Dus hij moet nu volledig op Renée gaan omdat hij de test nog beter zou hebben gemaakt dan Joshua. 
Of je laat Renée vallen in je verdenkingen, omdat ze het blijkbaar niet is.
Als je spreidt dan is ben je niet zeker, en zou het logisch zijn om jokers in te zetten.

Afgezien daarvan zijn er veel meer (vermoedelijke) molse acties van Splinter dan van de andere kandidaten. Follow the money wijst op Splinter.

Renée is echt niet de mol, hoor.
Even terugkomend op het afvallen van Joshua. Die zat vol op Renée. Het testresultaat van Joshua zou beter moeten zijn geweest dan die van Splinter, die zegt te spreiden over Renée en Rocky. (Waarom zou iemand nog op Rocky stemmen? Alleen de mol Splinter toch).

Kortom, er is maar één oplossing van de puzzel: Splinter is de mol.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #828 Gepost op: 14-02-2021, 18:43:40 »
Splinter. waar ik al zo lang op zit.


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #829 Gepost op: 14-02-2021, 19:08:10 »
Splinter. waar ik al zo lang op zit.

Dat lijkt me tamelijk pijnlijk.   ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #830 Gepost op: 14-02-2021, 19:12:03 »
Dat lijkt me tamelijk pijnlijk.   ;)

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::


Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #831 Gepost op: 15-02-2021, 12:55:39 »
Ik raap de baksteen Charlotte weer op, want ik ben gaan twijfelen of Marije wel op Charlotte heeft getest. Haar dagboek en testbiecht laten een gevecht zien tussen hoofd, hart, buik en onderbuik. Wie het heeft gewonnen blijft onduidelijk en welke lichaamsdelen op wie zaten is ook niet helder.
Het is niet "beyond reasonable doubt."

Wat doen we anders met de kinderlijk eenvoudig hint in de voorstelling van de kandidaten bij moltalk. Zijn we dat alweer vergeten? Ik heb het inmiddels meerder keren afgeluisterd op verschillende snelheden. Dat kan toch alleen op Charlotte wijzen? Splinter zegt zelfs duidelijk dat hij niet de mol is.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #832 Gepost op: 15-02-2021, 13:19:03 »
Rocky
-Speelt aan het begin kandidaats, valt niet op
-wekt eerst het vertrouwen van de groep als teamplayer maar 'groeit in haar rol' gedurende het spel
-wordt niet verdacht, zet anderen op tegen elkaar als het moet
-laat andere kandidaten mollen
-slaat toe waar dat ongezien kan (dat zien wij dus inderdaad niet nee)
-zegt 'ik ben de mol' bij de bekendmaking

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #833 Gepost op: 15-02-2021, 13:37:38 »
Splinter zegt zelfs duidelijk dat hij niet de mol is.
Splinter zegt eerst ¨Maar nee... dubbele ontkenning dus zegt hij dat hij de mol is..
'Ook een fijne dag verder...’

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #834 Gepost op: 15-02-2021, 13:52:27 »
Splinter zegt eerst ¨Maar nee... dubbele ontkenning dus zegt hij dat hij de mol is..

De uitspraak van Splinter lijkt mij als potentiële hint een stuk plausibeler dan die van Charlotte, want subtieler. Een dubbele ontkenning valt veel mensen niet op, omdat ze het zelf ook gebruiken. Hoe vaak hoor je wel niet 'nooit geen', 'nooit niet' 'never nooit niet' (al betekent dat dan weer juist wél) etc. Daarbij wordt dat onbewust altijd geïnterpreteerd als 'niet' in plaats van 'wel.'

'Ben ik de mol... 'ja' - en ook nog zo duidelijk hoorbaar - vind ik een hint van het niveau seizoen 1 als ik eerlijk ben.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2021, 13:58:59 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #835 Gepost op: 15-02-2021, 13:56:51 »

'Ben ik de mol... 'ja' - en ook nog zo duidelijk hoorbaar - vind ik een hint van het niveau seizoen 1 als ik eerlijk ben.

Of net seizoen 2'''1'''

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #836 Gepost op: 15-02-2021, 14:01:43 »
Splinter zegt eerst ¨Maar nee... dubbele ontkenning dus zegt hij dat hij de mol is..

Maar.... nee = toch geen dubbele ontkenning?

maar = geen ontkenning, nee wél.

Nooit = een ontkenning en geen = een ontkenning, ergo dubbele ontkenning.
Geldt ook voor nooit niet.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #837 Gepost op: 15-02-2021, 14:04:21 »
Maar.... nee = toch geen dubbele ontkenning?

Het gaat om ‘nee...niet’.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #838 Gepost op: 15-02-2021, 14:05:01 »
Maar.... nee = toch geen dubbele ontkenning?

maar = geen ontkenning, nee wél.

Nooit = een ontkenning en geen = een ontkenning, ergo dubbele ontkenning.
Geldt ook voor nooit niet.

De vraag is hier of we nog met logica bezig zijn of eerder NLP (Natural Language Processing). De komma in de logica is eigenlijk een 'en'. Dus krijg je nee en niet --> nee en nee --> nee. Nee, splinter is dus inderdaad niet de mol als je deze zin volledig wiskundig ontleedt.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #839 Gepost op: 15-02-2021, 14:40:55 »
"Nee, ik ben niet de mol" is geen dubbele ontkenning in de zin die jullie bedoelen, maar benadrukt gewoon extra dat hij niet de mol is. Een dubbele ontkenning als "nooit niet" is ook bedoeld om te benadrukken dat iets niet zo is, maar betekent technisch gezien "altijd wel", dus dat zou je ook juist kunnen opvatten als bevestiging. Maar een "nee, niet" is logisch gezien gewoon altijd een ontkenning. Het is geen wiskunde waarbij negatief + negatief altijd positief is :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"