Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 112083 keer)

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #420 Gepost op: 11-02-2021, 20:57:29 »
Kwam via google weer eens op t splashscreen van de site. (Heb em standaard uitstaan)
Moeten we hier iets mee?

Edit: Error 404 Mol not found?  ;D
« Laatst bewerkt op: 11-02-2021, 21:01:39 door ERdoubleD »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #421 Gepost op: 11-02-2021, 21:57:44 »
Over dat geluidsfragment: ik hoor er geen Renée in, ook al past het mooi in mijn tunnel. 

Vind het wel interessant om dat gepraat nu eens goed uitelkaar te trekken...

Was er eigenlijk al opgemerkt dat Splinter in de kickoff zegt dat hij niet de mol is?
"Maar nee ik ben niet de mol, ik.. " (lacht) ...Ben de winnaar?
Dat is aan het begin van de kakafonie, als Charlotte, Splinter en Remko door elkaar praten.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 21:36:46 door annebeestje »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #422 Gepost op: 11-02-2021, 22:09:36 »
Ik heb verder onderzoek gedaan, maar voor nu mijn stem teruggetrokken. Dus ik ben weer tunnelloos.

Om te beginnen: het stukje zit wel gewoon in het origineel. Het kan zijn dat het meer is weggedraaid daarin en dat zou je ook verwachten, als dit de hint is. Maar de context is belangrijk. De tijden hieronder zijn van de YouTube video:

9.37: Merel stelt de vraag ‘Wie is de mol?’
9.43: filmpje Splinter begint
9.48: filmpje Splinter bijna voorbij, maar filmpje Charlotte begint. Dit is het befaamde ‘ben ik de mol? Ja’ filmpje.
9.52: Splinter nu echt klaar, Charlotte middenin en filmpje Remco start
9.54: Splinter klaar
9.54: het stukje waar we het over hebben begint. Remco is het duidelijkst hoorbaar, maar op de achtergrond is een vrouwenstem, maar die lijkt naadloos in Charlottes filmpje te passen.
9.55: het fragment dat op Renée’s pagina staat is al afgeknipt, maar Charlotte hoor je nu duidelijk ‘nou’ zeggen en dan een zin vervolgen.
9.56: Renée’s filmpje begint
10.02: Joshua’s filmpje begint. Charlotte lijkt nu wel klaar en eindigt met ‘dat zeg ik ook niet’.
10.07: Marije begint. Splinter lijkt ook (opnieuw?) te beginnen. Charlottes scherm staat ook (nog steeds? opnieuw?) aan.
10.11 Erik begint, daarna anderen (ik schrijf dit helemaal uit, het moment is voorbij).

In de context lijkt het gewoon onderdeel van Charlottes stukje te zijn. Dan toch maar Charlotte? Dat is saai. Daar hadden we al een hint voor dit stukje van.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #423 Gepost op: 11-02-2021, 22:19:04 »
Misschien een rare gedachte, maar is het niet gewoon Merel zelf? Als grapje. Ze had ook net de vraag gesteld. Nu ik het eenmaal hoor, doet het me nog het meest aan haar denken.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #424 Gepost op: 11-02-2021, 23:02:35 »
Ik hoor alleen “ik ben”

Het woord mol hoor ik niet maar heb waarschijnlijk wat oudere oortjes dan de meesten hier  ::rofl::

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #425 Gepost op: 12-02-2021, 01:05:20 »
Het klinkt wel als ‘ik ben de mol’ maar ik herken er geen van de 5 overgebleven kandidaten in. Misschien loopt het stukje ook nog wel verder maar horen we dat niet goed omdat er op dat punt weer een paar andere luidere stemmen bij komen. Ik denk sowieso dat die bekendmaking van de mol hier niet uit te halen is en dit pas in afl. 10 komt.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #426 Gepost op: 12-02-2021, 10:08:01 »
Misschien een rare gedachte, maar is het niet gewoon Merel zelf? Als grapje. Ze had ook net de vraag gesteld. Nu ik het eenmaal hoor, doet het me nog het meest aan haar denken.

Wat als het nog simpeler is en de joker op de speelkaart de vraag 'Wie is de mol?' zelf beantwoordt.....Hahaha. Niet als lach maar 3x de letter H(a)?

De joker met de bal (oa) aan de voet
J ong O randje KER (godin vd dood) terug te vinden in I graf ipv een onschuldige giraf ?

Posthorn matches dat per toeval kan omgezet naar 'spot on RH'?






Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #427 Gepost op: 12-02-2021, 13:22:01 »
Er toch ook maar weer ingedoken (ik dacht dat ik Renée zag zeggen 'ik ben de mol' en heb daarna niet meer geluisterd)

Ik hoor wel Rocky haar stem, alleen de intonatie is raar, hoor ik wel "Ik - - mol"...
Maar vlak ervoor -door Remco zijn verhaal heen- hoor ik Charlotte het ook zeggen!
Charlotte zegt volgens mij compleet -half door Remco heen: "Ben ik de Mol? Ja; ben ik de mol? Ik ben de mol"

nee nee, op youtube nog eens geluisterd, met beeld erbij, ze zegt "ik weet / ben het niet"... Gelukkig want Charlotte is niet mijn mol...

Meteen daarna wel Rocky haar stem "ik .. .. mol" ...
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 13:44:00 door Mollem »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #428 Gepost op: 12-02-2021, 14:00:56 »
Net voordat het seizoen begon zijn de kandidaten bekend gemaakt, waarbij ze in een cirkel stonden.
Ik heb dit in een plaatje gezet, en de kandidaten die afgevallen zijn rood gekleurd. Bij de afvallers heb ik ook de volgorde aangegeven waarin ze zijn afgevallen. (1 = eerste afvaller t/m 5 = vijfde afvaller ).

Alhoewel de eerste vijf wel allemaal naast elkaar staan, is hun volgorde van afvallen niet echt logisch. Als we de afvallers niet meerekenen is de volgorde met de klok mee: 1 stap, 2 stappen, 6 stappen, 1 stap.

Als de laatste stap een nieuwe reeks begint, zijn de afvallers juist:
6e afvaller: Renee
7e afvaller: Rocky
Verliezer: Splinter
Winnaar: Marije
Mol: Charlotte

Vanuit de Charlottetunnel is dit nog een best logisch verloop, gelet op de verdenkingen.

Als we het afvallen van Lakshmi als twee stappen terug tellen ipv 6 stappen vooruit, komen we echter uit op:
6e afvaller: Renee
7e afvaller: Charlotte
Verliezer: Marije
Winnaar: Splinter
Mol: Rocky

Vanuit de Rockytunnel is dat misschien best logisch (maar er zijn niet veel mensen die Rocky verdenken).

Ik zeg niet dat ik geloof in een van deze uitkomsten, maar ik bedoel maar te zeggen dat je een hint als deze op meerdere manieren kan uitleggen.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #429 Gepost op: 12-02-2021, 14:54:31 »
Aflevering 1: GELIJK

Splinter : Nee, nee...dit is WIDM. WIDM is dat je niemand moet vertrouwen en niets is wat het lijkt. (Trust Nobody)

Splinter heeft: GELIJK


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #430 Gepost op: 12-02-2021, 15:08:52 »
De beelden van de bekendmaking geven nu toch weer nieuwe voeding.
Op 12:50u -iemand gifje!?- geeft Charlotte een knikje / frons naar Renee of Marije, direct links naast haar, direct als Rik heeft gezegd dat 'de Mol zelf antwoord heeft gegeven op de vraag wie de mol is'. Het is een frons van verstandhouding, iod.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #431 Gepost op: 12-02-2021, 15:18:25 »
Ik zeg niet dat ik geloof in een van deze uitkomsten, maar ik bedoel maar te zeggen dat je een hint als deze op meerdere manieren kan uitleggen.
Het is ook geen hint, dat zal ontkend worden. Net zoals de muziekhint van Blip bij het jubileumseizoen is dit gewoon hoe ze het maken, hoe het georganiseerd wordt. Daar kan zomaar een structuur inzitten die er beter niet in had kunnen zitten.

De beelden van de bekendmaking geven nu toch weer nieuwe voeding.
Op 12:50u -iemand gifje!?- geeft Charlotte een knikje / frons naar Renee of Marije, direct links naast haar, direct als Rik heeft gezegd dat 'de Mol zelf antwoord heeft gegeven op de vraag wie de mol is'. Het is een frons van verstandhouding, iod.
Vanuit Charlotte perspectief is de volgorde: Renee, Marije, Rocky, Splinter. Renee kijkt verbaasd, Rocky met een "o ja dat was ik maar niet laten merken", Remco kijkt ook op, van wat hebben we nou?
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 15:27:21 door foxhunter »

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #432 Gepost op: 12-02-2021, 15:43:47 »
De beelden van de bekendmaking geven nu toch weer nieuwe voeding.
Op 12:50u -iemand gifje!?- geeft Charlotte een knikje / frons naar Renee of Marije, direct links naast haar, direct als Rik heeft gezegd dat 'de Mol zelf antwoord heeft gegeven op de vraag wie de mol is'. Het is een frons van verstandhouding, iod.
Op een ander forum vond ik twee mogelijke hints naar Rocky. Op 9.54, als Remco praat, zie je Rocky in beeld verschijnen (zonder haar lippen te bewegen) maar zou je zachtjes “...ben de mol” kunnen horen. Zegt ze daar “ik ben de mol”? Als Rik het woord neemt is Rocky als enige kandidaat in één shot met Rik te zien als hij zegt “wie is te vertrouwen en wie niet?”.  Zou dat iets kunnen zijn?
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 16:24:36 door Delightz »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #433 Gepost op: 12-02-2021, 15:57:34 »
Ik heb de beelden van de bekendmaking nog eens bekeken (en beluisterd). De meesten die het cruciale stukje hebben gehoord, lijken wel te denken dat er 'ik ben de mol' (of in ieder geval 'ik' en 'mol') wordt gezegd. En bij terugkijken in de context lijkt voor mij erg duidelijk dat het toch Charlotte is. Charlottes stukje gaat als volgt.

Ben ik de mol? Ja … ben ik de mol?
(zachtjes, geluid weggedraaid, maar wel in beeld) Ik [ben] [het?].
(nog steeds zachtjes, het cruciale stukje) ik [ben de] mol.
(luider) Nou …
(niet verstaanbaar, maar wel in beeld, Renees filmpje praat erdoor)
(weer verstaanbaar) … zeg ik ook niet.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #434 Gepost op: 12-02-2021, 16:20:13 »
My Two Cents:

Ik focus me even op de kandidaten waarvan we stukjes horen of zien die niet in de voorstelfilmpjes op de site zitten. Bij Charlotte en Splinter is dat te horen, bij Renee is goed te zien aan haar hand onder haar kin, dat het om een ander stukje gaat. Daarom op Marije en Rocky verder niet meer gelet.

Edit: ook bij Joshua en Marij zie ik een stukje dat niet in het voorstelfilmpje zit, dus dat het alleen bij de finalisten zou zijn, is niet zo.

Spliter
Of ik de mol ben?
Dat zullen we zien aan het eind van het programma, ehm...
Maar nee, ik ben niet de mol, ik...

Charlotte
Ben ik de mol? Ja.. ben ik de mol..
Ik {weet het?} niet.
jullie {?zagen / kiezen?} de mol.
Nou uiteindelijk wel, dus eh... met dat antwoord zeg ik eigenlijk al genoeg.

Renée
(op het einde, zonder geluid een poging tot liplezen)
{..want de mol... dat ben ik zelf!}


Splinter de winnaar, charlote de verliezend finalist, Renee de mol.

« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 14:35:39 door annebeestje »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #435 Gepost op: 12-02-2021, 16:45:15 »
My Two Cents:

<knip>

Splinter de winnaar, charlote de verliezend finalist, Renee de mol.
(Van Marije en Rocky hoor ik alleen stukjes die we al kennen uit de voorstelfilmpjes, dus daar heb ik verder niet meer op gelet).

Blij dat we het eens dat het toch Charlotte is. Vanuit jouw Reneetunnel gedacht is het volgende niet logischer:

Charlotte
Ben ik de mol? Ja.. ben ik de mol..
Ik {weet} niet.
Vind ik de mol?
Nou uiteindelijk wel, dus eh... met dat antwoord zeg ik eigenlijk al genoeg.

Charlotte winnaar in plaats van Splinter. De montage kan het nog doen lijken alsof ze twijfelt tussen Splinter en Renee als mol (maar ze zit dan dus gewoon op Renee en misschien al een tijdje).

Edit: klopt het dat alleen van Splinter, Charlotte en Renee stukjes worden getoond die niet in het voorstelfilmpje zitten? Zo ja, dan is dat wel een aanwijzing dat we op de juiste plek aan het zoeken zijn.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 00:37:53 door Leendert »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #436 Gepost op: 13-02-2021, 10:12:09 »
Ik heb geen duidelijke bias van tunnelvisie en meen dat ik daardoor eerder Rocky haar stem hoor dan die van Charlotte.
Het is door het luide stuk van Remco heen een ingemonteerd apart los geluidsfragment en geen onderdeel van een lopende biecht van iemand, naar mijn mening.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #437 Gepost op: 13-02-2021, 21:54:09 »
Klassieke 45/DE-hint richting Splinter in een nieuw jasje? In navolging op Yvon uit 2005?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #438 Gepost op: 13-02-2021, 22:00:09 »
Goed gespot!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #439 Gepost op: 13-02-2021, 22:04:31 »
Volgens mij is er wel iets te zeggen over kleding. Beweer ik als Splinter-tunnelaarster.  ::rofl::
Ik kreeg tijdens het zien van de aflevering de gedachte: wat als er een kledingstuk van de mol is verwerkt in die eerste opdracht? Wellicht dat rode stuk?  ::vergroot:: Ik dacht dat ik hem wel met iets roods zag lopen? Maar misschien denk ik teveel door hoor.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)