Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 112096 keer)

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #640 Gepost op: 6-03-2021, 00:51:54 »
Zoals ik al aangaf zitten er altijd al puzzels in, maar die worden verder niet uitgelegd voor zover ik weet.
Behalve als het de mol verraadt zoals bij KLAASCFMOL, dan moeten ze wel.
Ik heb ze in elk geval meestal gezocht en uitgevogeld maar de laatste jaren vindt je ook niet echt de oplossing er in omdat ze zo min mogelijk risico willen lopen dat het ontdekt wordt.

Dit seizoen heb ik voor iedere deelnemer puzzels gevonden, voor ieder wel 2.

Ik ga toch maar voor Rocky nu omdat zij ook in de titels en opdrachten verwerkt zit.
Er staat bij geen van de oplossingen het woord MOL, dus je kan niets zeker weten.

Als laatste deze nog, als je er niet in gelooft skip de post zou ik zeggen...

TOT DRIE TELLEN, hint verborgen in de eerste drie afleveringen
  • Het aantal letters woorden per opdracht geeft de positie van de letter aan
  • opgeteld zijn dit weer de extra letters die er bij komen

EDIT
Als je ook de posities van achter uit gezien neemt kan de volgende zin eruit komen
ROCKY
DE MOED BENUTTEN
DIT IS DE FINALE VRAAG


in elk geval komt Rocky er uit, of ze de mol is of niet
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 13:15:08 door missmolly »

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #641 Gepost op: 6-03-2021, 11:14:31 »
Ik vind het heel knap wat je elke keer bij elkaar weet te puzzelen, en als je het leuk vindt moet je het vooral blijven doen! :D Maar die puzzels worden niet uitgelegd omdat ze er ook niet in zitten. Alleen de hints die de uitzending halen zijn er echt ingestopt. Alle andere dingen waren niets meer dan de fantasie van de molloten ;)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #642 Gepost op: 6-03-2021, 21:40:59 »
Nog een hint naar Renee dan maar ::rofl::. Aflevering 3 heet vanaf hangen, want alles draait deze aflevering om het vertrouwen van de kandidaten. In de grot heeft ook elke kandidaat het over vertrouwen. Echter horen van één iemand niet een stukje: Renee. Zij is de mol, dus haar kun je zeker al niet vertrouwen.

Heb ik een keer goede hint neemt niemand hem op  ::rofl::.

 :o

Edit: Best hilarisch om terug te lezen.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 21:45:23 door Sanmol »

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #643 Gepost op: 6-03-2021, 21:43:26 »
Ik heb dit topic niet goed bijgehouden; is die hint aangaande de jokerkaart (zie widm website. met verborgen aanwijzingen) gevonden?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #644 Gepost op: 6-03-2021, 21:44:00 »
Heel scherp gezien, Sanmol. Mijn complimenten!  ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #645 Gepost op: 6-03-2021, 21:45:59 »
Ik heb dit topic niet goed bijgehouden; is die hint aangaande de jokerkaart (zie widm website. met verborgen aanwijzingen) gevonden?

Ja heb ik wel ergens langs zien komen. Knap gevonden!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #646 Gepost op: 6-03-2021, 21:50:48 »
Alle hints die in de serie verstopt zaten vind je en bespreken we hier:
https://www.wieisdemol.com/forum/2021/?topic=70541.msg2385552#msg2385552 ::ok::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #647 Gepost op: 6-03-2021, 22:19:28 »
Er zitten overeenkomsten in de muziek tijdens de executies van aflevering 2 van dit seizoen en aflevering 2 en 3 van het jubileumseizoen. Dat hoeft uiteraard niets te betekenen, maar toch. Hieronder de muziek die we tijdens de executie van die afleveringen bij kandidaten hoorden:



Het nummer dat we dit seizoen bij Renée hoorden, hoorden we toen bij de mol. De muziek die we toen bij twee toekomstige afvallers hoorden, horen we nu bij Joshua. Ook de muziek van de afvaller in de betreffende aflevering (toen Horace, nu Erik) komt overeen. De muziek die we toen bij de winnaar hoorden, horen we nu bij Rocky.

In elk geval interessant dat het na aflevering 4 nog steeds mogelijk is dat dit scenario zich zo ontvouwt.

Geen officiële hint. En ja, toeval bestaat. Wel opvallend dat dat toeval hier zowel de mol als de winnaar heeft aangewezen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #648 Gepost op: 6-03-2021, 23:14:19 »
Geen officiële hint. En ja, toeval bestaat. Wel opvallend dat dat toeval hier zowel de mol als de winnaar heeft aangewezen.

Ja dit was echt geweldig gevonden. En klopt dus precies, was zeker weten een aanwijzing die ze niet benoemen.  ::bravo::

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #649 Gepost op: 6-03-2021, 23:48:57 »
Geinig dat de 'heel goed' van Renée in de hotelkamer als reactie op Charlotte blijkbaar een officiële hint was.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #650 Gepost op: 7-03-2021, 11:27:52 »
Geinig dat de 'heel goed' van Renée in de hotelkamer als reactie op Charlotte blijkbaar een officiële hint was.
Ja, die was ook wel opvallend in oorspronkelijke de uitzending. Maar jammer dat we niks te horen hebben gekregen over de clusterfuck in deze opdracht.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)