Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 112144 keer)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #580 Gepost op: 24-02-2021, 09:58:55 »
Grappig hoe verschillend we ermee omgaan. In mijn Ervaring zegt de afleveringstitel ALTIJD iets over de mol (over iets dat gebeurt tijdens de aflevering). Wel kan het meerdere kanten op wijzen. In de opdrachttitels zie ik niet echt links naar de mol.
Waar het ook vaak fout gaat is dat mensen een opdrachttitel gebruiken om een andere opdracht te verklaren. Deze hints kloppen echt nooit (bijv opdracht rode draad linken aan draad in splinters trui).

Eigenlijk bedoelde ik het ook zo. De hints wijzen wel naar de mol, maar zijn zo vaag dat ze eigenlijk op meerdere kandidaten kunnen slaan en sommige zijn pas te verklaren als je weet dat ze de mol zijn. Opdrachttitels gebruik ik ook nooit (heb ik ook ergens geschreven, maar weet niet meer waar).
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #581 Gepost op: 24-02-2021, 10:28:14 »
Eigenlijk bedoelde ik het ook zo. De hints wijzen wel naar de mol, maar zijn zo vaag dat ze eigenlijk op meerdere kandidaten kunnen slaan en sommige zijn pas te verklaren als je weet dat ze de mol zijn. Opdrachttitels gebruik ik ook nooit (heb ik ook ergens geschreven, maar weet niet meer waar).

Volgens mij hebben de opdrachttitels tot dusver alleen een functie gehad als hint in seizoen 19, maar in combinatie met verdwijnende fragmenten uit de leader.

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #582 Gepost op: 24-02-2021, 10:47:27 »
1. Zien we de mol gelijk(meteen) als de 1e aflevering begint? Charlotte is als eerste in beeld.
Of zien we de winnaar, verliezer en mol gelijk in de 1e aflevering in de vorm van schaduwen? Er zijn kort achter elkaar drie schaduwen te zien.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #583 Gepost op: 24-02-2021, 10:54:33 »
Ik zie nog een aardige aanwijzing in de titel 'in één klap'.
'In één klap' gebruik je eigenlijk alleen in het gezegde 'twee vliegen in één klap'. Dus 'in één klap' zitten twee vliegen. En wie moest er als tweede vliegen? Charlotte de Mol.

Offline Moldam

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #584 Gepost op: 24-02-2021, 13:11:06 »
Tijdens de escape room heeft Jon het over de gemene deler, dit is een term die echter niet klopt met het idee van de opdracht.

De ggd(grootst gemene deler) is juist iets anders.
In een reeks, bijv. (4, 16, 12, 20) is de gemene deler 4.

alleen nu komt het lastigste, hoe ga je dit toepassen op de opdracht?

Moeten we alle getallen apart pakken, of moeten we ze bij elkaar brengen.

Tot nu toe was ik alleen consument van dit forum in mijn speurtocht naar de mol.

Echter, deze opmerking noopt mij om uit de schaduw te stappen. In jouw voorbeeld zijn -4, -2, -1, 0, 1 en 2 ook gemene delers, alleen niet de grootste.

-1 en 1 zijn altijd gemene delers van elke reeks gehele getallen, en 0 ook, als er geen 0 in de reeks zit.

Met andere woorden, de gemene deler sloeg hier gewoon op iets taalkundigs ipv iets wiskundigs, anders had men gewoon 1 in kunnen typen ;D

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #585 Gepost op: 24-02-2021, 13:53:27 »
Toch doet dit me wel ergens aan denken, het antwoord was een-en-twintig ofwel de gemene deler en twintig. Kijkend naar de opdracht is er een stock kaarten en een dobbelsteen waardoor we de een kunnen verklaren.

Waar de twintig dan vandaan moet komen? Geen idee.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #586 Gepost op: 24-02-2021, 14:48:33 »
het ging hier om een "Overeenkomst" en de overeenkomst was 21.
Dobbelsteen heeft totaal 21 ogen.
9 uur ofwel 21.00 uur
Black Jack ook wel genoemd een en twintigen
U is de 21 ste letter van het alfabet

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #587 Gepost op: 24-02-2021, 14:53:07 »
Ja, maar het blijft wie is de mol natuurlijk.  ;)
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #588 Gepost op: 24-02-2021, 14:55:10 »
Dat is ook een simpele natuurlijk, de mol is de mol!
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #589 Gepost op: 24-02-2021, 17:20:05 »
Ik heb gekeken op welke positie de Mol zijn of haar scherm te zien krijgt als we met 4 personen de executie in gaan.

Mijn conclusie:
- als iemand een finale-vrijstelling pakt dan is de kans vrij groot dat de Mol op plaats 2 zit (er vanuitgaande dat de Mol de finale-vrijstelling zelf niet pakt).
- De kans dat de Mol op plaats 1 zit als er geen finale-vrijstelling is verkregen is erg klein. De kans dat de Mol überhaupt een vrijstelling pakt is 30%. Laatste keer was seizoen 12.
- Mocht er geen finale-vrijstelling zijn dan is de kans heel erg groot dat de Mol op plaats 4 zit op basis van de statistieken.
- De Mol zit niet op plek 3 (aangezien dat vaak de afvaller is).

Nu afwachten hoe de executie zal gaan.
Ik zal mijn reactie daarna posten wie de Mol dan zou zijn op basis van bovengenoemde

Nu de executie geweest is zonder de finale-vrijstelling zou op basis van bovenstaande de Mol op plaats 4 zitten. Dat zou betekenen dat Rocky de Mol is
Ik zou Rob ook meenemen, omdat ik het moment van het laatste rode scherm interessanter vind. Rob was de laatste in de rij bij die executie (en kreeg dus geen scherm te zien)

De laatste keer dat de mol op dat moment z'n scherm te zien kreeg was Thomas ..net eventjes nagekeken. Toen met finalevrijstelling. Is alweer van S17 geleden.

Rocky zou dan de 5e mol zijn in dat rijtje.

Klaas was in S16 de laatste Mol die wel een scherm te zien kreeg zonder dat er een finalevrijstelling in het spel was.

- Rocky (zonder finalevrijstelling)
- Jeroen (tijdens de finale)
- Rob (met vrijstelling voor Miljuschka)
- Merel (vrijstelling voor Niels)
- Jan (zonder)

niet: Thomas (vrijstelling Jochem)
niet: Klaas (zonder vrijstelling)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #590 Gepost op: 24-02-2021, 20:13:31 »
Ik zie nog een aardige aanwijzing in de titel 'in één klap'.
'In één klap' gebruik je eigenlijk alleen in het gezegde 'twee vliegen in één klap'. Dus 'in één klap' zitten twee vliegen. En wie moest er als tweede vliegen? Charlotte de Mol.
Of 7 reuzen in een klap. Zeven jokers overleefd. Ook knap.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #591 Gepost op: 25-02-2021, 00:21:40 »
Of 7 reuzen in een klap. Zeven jokers overleefd. Ook knap.
In sprookjes worden wel meer vreemde uitspraken gedaan en zou Renée of Rocky zomaar de Mol kunnen zijn.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #592 Gepost op: 25-02-2021, 11:05:13 »
In sprookjes worden wel meer vreemde uitspraken gedaan en zou Renée of Rocky zomaar de Mol kunnen zijn.
::tandpastasmiley:: ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #593 Gepost op: 25-02-2021, 12:33:08 »
In het AVROTROS-molboekje staat helemaal voorin de opvallende tekst 'de Mol staat nooit voor joker.'

Dit verwijst natuurlijk naar de jokerkaart die we inmiddels 3x terug hebben gezien dit seizoen.
- 1.1: bij de kandidaten die ingingen op het aanbod van de Mol
- 3.2: geprojecteerd in de grot voor de kajakkende kandidaten
- 8.1: als afbeelding van de puzzel

De enige kandidaat die nooit in deze opdrachten 'voor joker stond' (ingaan op het aanbod van de Mol/kajakken in de grot/puzzelen op de grond) was Rocky.
Als je 'voor joker staan' letterlijk neemt, en dat doe je bij 8.1, dan geldt die zowel voor Charlotte als voor Rocky. In 3.2 staat er niemand voor joker want ze zitten in een kajak. Evenmin staat er iemand letterlijk voor joker in opdracht 1.1.
Als je het thema joker over het hele seizoen bekijkt dan kom je uit bij Charlotte. Met name overduidelijk gedemonstreerd met haar gebaren nota bene voor de joker waar zij tijdens de opdracht NIET voor stond.
Charlotte staat niet voor joker, zij is de joker. Ook zegt Charlotte in een biecht bij opdracht 1.1 dit is de joker die ik niet moet hebben.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #594 Gepost op: 25-02-2021, 13:27:25 »
Charlotte staat niet voor joker, zij is de joker. Ook zegt Charlotte in een biecht bij opdracht 1.1 dit is de joker die ik niet moet hebben.
Nog een mooie, in de grotten zeggen oud-Mollen: "Wat zie je? Wat hoor je? Wat weet je?" Charlotte zegt: "Een jokertje"
Het lijkt of zij reageert op de projectie op de wand, maar wat nou als zij antwoord geeft, dat wat wij zien een Joker is?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #595 Gepost op: 25-02-2021, 13:31:37 »
Volgens mij zijn we er uit. Charlotte is de joker. Oftewel degene die met haar malle fratsen (duidelijke genepmol) de bliksemafleider van de Mol is. :P

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #596 Gepost op: 25-02-2021, 14:14:56 »
Dat heeft dan zeker niet gewerkt. Want iedereen verdenkt Renée. Of zou Renée een mooie bliksemafleider voor de joker zijn geweest, waardoor ze wat openlijker kon gaan mollen? >:D

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #597 Gepost op: 25-02-2021, 14:18:16 »
Inmiddels wel ja, maar in het begin waren er maar 2 kandidaten die haar doorhadden: Rocky en Joshua.
Splinter had geen idee, die is door Joshua op sleeptouw genomen. Ook Charlotte was nog verre van zeker, die heeft Rocky + een test zonder spreiding nodig gehad om zeker te worden.

De overige 5 hebben haar nooit verdacht en die liggen er inmiddels allemaal uit.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #598 Gepost op: 25-02-2021, 14:19:20 »
Dus toch twee mollen! Kan dat topic weer geopend worden? :D :-X

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #599 Gepost op: 25-02-2021, 14:28:08 »
Het lijkt me ook heel apart als een kandidaat met een speciale missie op pad wordt gestuurd, om de joker te spelen. Dan zou Charlotte dat helemaal uit zichzelf zo hebben gedaan? En dan ook nog de mazzel hebben gehad dat de productie het jokers en jokerkaarten heeft laten regenen.