Auteur Topic: [Aflevering 1] - Gelijk  (gelezen 12817 keer)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #20 Gepost op: 2-01-2021, 22:28:08 »
Doorgaans wordt in de eerste aflevering de mol niet verdacht gemaakt door de regie. Voor mij vallen dus Renée en Rocky af. 

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #21 Gepost op: 2-01-2021, 22:33:54 »
Vond het een super leuke aflevering ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline 053Timo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #22 Gepost op: 2-01-2021, 22:34:33 »
Helaas een van de saaiste eerste afleveringen ooit. Vind de groep ook helemaal niet leuk. Hopelijk volgende week beter.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #23 Gepost op: 2-01-2021, 22:39:07 »
Helaas een van de saaiste eerste afleveringen ooit. Vind de groep ook helemaal niet leuk. Hopelijk volgende week beter.

welk seizoen heb jij zitten kijken?
Wit is ook een kleur!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #24 Gepost op: 2-01-2021, 22:40:22 »
Leuke eerste opdracht, mooie setting.

Tweede opdracht, ik ben nu wel een beetje klaar met laseren. Wel leuk dat ze met z'n allen tegelijk het speelveld in gingen.

De derde opdracht vond ik de minste. Weer van alles onthouden en achteraf had je er weinig aan. Ook hoe de duo's etc. gevormd zijn hebben we niet gezien.

De muziek was vaak erg mooi, soms wel iets te aanwezig waardoor gesprekken/uitleg wegvielen.

Al met al een aardig tot goed begin!
« Laatst bewerkt op: 2-01-2021, 23:51:37 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #25 Gepost op: 2-01-2021, 22:53:56 »
Een eerste aflevering met drie leuke opdrachten waarin geld te verdienen was, ik vind zeker een geslaagde aflevering. Zeker omdat er voor een eerste aflevering redelijk veel te bekijken is voor een inschatting wie de mol is.

Offline Hippie

  • Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #26 Gepost op: 2-01-2021, 23:23:16 »
Gelijk
Iedereen was gelijk, geen uitzonderingen op strategische posities, iedereen dezelfde informatie. Uitzondering was de verkiezing van de penningmeester. Maar ook daar geen psychologisch vuurwerk.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #27 Gepost op: 3-01-2021, 00:24:40 »
Ik vond het echt een leuke start! Vooral de eerste twee opdrachten waren echt top, met beiden een leuke twist. Die Wie is de Mol? joker vond ik super, leuke opwarmer. Leuk dat we bij de ontknoping ook weer de mol dichtbij de kandidaten zien, deze keer achter de deuren. Goed begin van psychologisch opwarmertje en daarna gelijk het laserveld in.

Derde opdracht vond ik wat minder, maar wel okay.

Ik verdenk Lakshmi en Splinter!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #28 Gepost op: 3-01-2021, 00:50:43 »
Ondanks dat ik liever had gehad dat het seizoen een paar weer later was begonnen i.v.m. het jublieumseizoen, vond ik dit best een prima aflevering.
De groep vind ik tot nu toe niet heel leuk. Tot nu toe zijn de meesten mij iets te serieus. Het mag wel iets losser. Ik vind het niet erg dat Remco eruit ligt, want die vond ik wat te nors.
De aflevering was beter dan het pak van Splinter.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #29 Gepost op: 3-01-2021, 00:58:33 »
Ondanks dat ik liever had gehad dat het seizoen een paar weer later was begonnen i.v.m. het jublieumseizoen, vond ik dit best een prima aflevering.
De groep vind ik tot nu toe niet heel leuk. Tot nu toe zijn de meesten mij iets te serieus. Het mag wel iets losser. Ik vind het niet erg dat Remco eruit ligt, want die vond ik wat te nors.
De aflevering was beter dan het pak van Splinter.

Dat herken ik wel, ik mis het echte groepsgevoel zoals in de vroegere WIDM-seizoenen. Wellicht komt dat meer als ze meer 'vrije tijds beelden' laten zien (maaltijden enzo).

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #30 Gepost op: 3-01-2021, 01:03:25 »
Fijne eerste aflevering, de vaart zat er goed in. Vond het wel eens prettig dat het voorstellen van de kandidaten deze keer lekker kort was. Eigenlijk werden ze al een beetje geïntroduceerd doordat ze in de eerste opdracht apart in een kamer werden gezet. Leuk om te zien hoe iedereen anders reageerde op de opdracht.

Heb het zelf wel een beetje gehad met de lasergame-opdracht, maar was juist weer erg te spreken over de derde opdracht. Vind opdrachten buiten in de natuur leuk om naar te kijken (vooral als er een route moet worden afgelegd) .



Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #31 Gepost op: 3-01-2021, 01:15:38 »
Ook de aflevering kunnen kijken en ik zie dat de meesten hier positief tot erg enthousiast zijn.
Dan ga ik maar weer eens de zure forummer gaan uithangen. Ik blijf een beetje met een wrang gevoel over.

Laat ons wel beginnen met het positieve. Dit lijkt me een erg leuke groep: Lakshmi, Joshua en Erik lijken me geweldige kandidaten! De aflevering begon ook gelijk met een opdracht, zo hoort het!

Maar dan de opdrachten zelf...

Opdracht 1
Dit begon lekker mysterieus, maar al snel zwakte deze opdracht toch volledig af. Geld zoeken was gewoon voor de show. Dit was dan ook helemaal geen opdracht. Gewoon even beginnen met een geintje en meteen met jokers..

Kunnen we hier een zoektocht naar de mol starten? Nee, want of ze nu die 250 euro houden tot het eind of niet, het maakt niet uit. Het resultaat is 0 euro in de pot.

Ik begrijp zo'n openingsopdrachten niet zo goed. Wat hebben we hier nu aan?

Opdracht 2
Lasergamen, veelbelovend! Maar we krijgen als kijker gewoon weer 0 informatie. We weten niet waar de cijfercodes staan, we weten niet waar de kistjes staan en we weten niet waar de schutters staan. We zien dus gewoon wat de productie ons wil laten zien. Het ziet er altijd wel cool uit, maar is het zo moeilijk om gewoon een overzichtje te maken?

Deze opdracht zou ik dan wel nog als 'best oké' beschouwen, maar dan kwam die twist. Je hebt net al jokers uitgedeeld voor geld en nu ga je weer zo'n twist doen? We zijn 2 opdrachten ver en al het geld kon al gebruikt worden voor een paar jokers en een vrijstelling... Thank Joshua om dit te voorkomen, want dit slaat natuurlijk helemaal nergens op!

Opdracht 3
De beste van de 3 opdrachten. Maar ik miste hier een dubbele laag. Ik was wat teleurgesteld dat ze gewoon 'wel' of 'niet' moesten invullen. Hier kan de mol ook erg weinig doen. Het enige waar hij invloed op kan hebben is of ze voor alles of niets gaan. Hoe dan ook konden ze hier toch veel meer mee doen? Het concept was er, de uitwerking helaas niet.

Dus algemene conclusie. Nee, dit is niet het niveau waar ik op blijf hopen. Leuke groep, leuk land en de entertainment-factor is hoog, maar kan ik hier ten volle van genieten om actief naar een mol te zoeken? Meh, erg moeilijk.

Dit was een lichte ontgoocheling...

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #32 Gepost op: 3-01-2021, 02:09:53 »
Ja, daar ben ik het eigenlijk best wel mee eens.

Ik vind dat er te veel opdrachten zijn waarbij er nog even een twist wordt toegevoegd 'omdat widm twists moet bevatten'. Maar in de praktijk komt het weer altijd aan op een vrijstelling of jokers in het spel. In ieder geval de groep of een individu dat een keuze moet maken.

Idee van de eerste opdracht was leuk, iedereen in een aparte kamer kan prima als opening. Maar maak het dan ook af. Iets meer kennismaking is leuker om mee te starten. Maar nu lagen er doelloos kaarten van kandidaten. En na afloop van de opdracht staat iedereen naast elkaar alsof ze net de zoveelste opdracht achter de rug hebben.

Laseropdracht was best leuk. Iets meer overzicht zou inderdaad wel handig zijn geweest. Probleem van zulke donkere laseropdrachten is dat ze zich anders niet zo heel erg onderscheiden van andere donkere laseropdrachten. Wel leuk dat ze allemaal tegelijk gingen. Maar het levert niet de allermooiste TV op.

En bij de fietstocht vond ik de twist vooraf met de verdubbelaar ook wat goedkoop. Niet echt het type twist of gelaagdheid waar ik op zit te wachten. Opdracht verder best prima, Timing was wel uitstekend. Maar het kwam verder over als een eenvoudig fietstochtje.

Sowieso mis ik altijd een beetje de sfeerbeelden tussendoor. En dan bedoel ik niet de bondjes of de tafelmomenten, maar de informele vrijetijdsbesteding waarbij je de karakters iets meer leert kennen.
Liever ook iets minder biechten, maar dat roep ik al jaren. Ik wil niet te veel vergelijken, maar ik vind dat de Vlaamse en Duitse varianten de karakters beter neerzet dan de Nederlandse en de Finse. En dat heeft niet eens zozeer te maken met BN'ers of niet, maar heel erg de stijl van het programma. En deze aflevering merkte ik dat verschil heel erg. Ik miste een beetje de lijm tussen de opdrachten. En op wat droneshots na zou ik ook niet weten waar ze dit seizoen zitten.

In het algeheel een prima aflevering, maar ik had gewoon gehoopt op iets meer creativiteit.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #33 Gepost op: 3-01-2021, 09:20:49 »
Mooie eerste aflevering! Misschien niet de beste opdrachten ooit, maar gewoon goed! Enige minpunt: de tweede twist voor de vrijstelling... Daar ontging het nut me toch wel van.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #34 Gepost op: 3-01-2021, 10:22:51 »
Leuke aflevering, al viel de laseropdracht me wat tegen. Veel te chaotisch. Wel een leuke, veelzijdige groep. Vooral Lakshmi, Florentijn en Erik vielen me positief op. En ook Marije, die me in haar voorstelfilmpje juist een beetje op de zenuwen werkte. Erg aanwezig en fanatiek.

Geen topaflevering, wel een prima opener.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #35 Gepost op: 3-01-2021, 11:18:23 »
Wat heerlijk dat het weer is begonnen! Vind het een leuke groep, jammer dat Remco er al weer uit ligt, daar had ik eigenlijk nog wel veel van verwacht.
De opdrachten waren ook leuk, met al die twists.
Hoop dat we dit seizoen net als bij het vorige seizoen vaak graphics krijgen met overzichten van de opdracht.

Al met al, een goed begin.
Fabienne

Offline molayze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #36 Gepost op: 3-01-2021, 11:25:31 »
De titel is "Gelijk". Bij opdracht 3 aan het eind waar "wel" of "niet" moest worden ingevuld, stonden de zinnen "In eerste instantie wilde [naam] de Mol ... zijn". In het veld staan ook bordjes verspreid waar deze zin in verschillende zinsopbouwen is opgeschreven, alleen bij Renée staat deze exacte tekst er: "In eerste instantie wilde Renée de Mol wel zijn". Deze zinnen zijn dus "Gelijk" aan elkaar. Is Renée de Mol?

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #37 Gepost op: 3-01-2021, 11:51:25 »
Florentijn's strategie lijkt me wel goed, meer kijken ''wie is NIET de mol'' en dan kun je zo je lijstje afwerken

Erik is een goede penningmeester lijkt mij


Joshua vind ik een beetje te hyperactief
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #38 Gepost op: 3-01-2021, 12:38:08 »
De eerste reactie van Rocky bij "onder een deur" is nee gaan we niet doen, op geld voor een joker voorstel.
Deze reactie is GELIJK aan haar reactie op wat bij moltainbiken aan de orde kwam: "Wil jij in eerste instantie de mol zijn".
Zij is de enige met in eerste instantie dezelfde reactie.
Om er dan later weer van terug te komen. Toch een joker, toch mol willen zijn.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2021, 12:39:50 door foxhunter »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Gelijk
« Reactie #39 Gepost op: 3-01-2021, 15:22:37 »
Wat mij opviel tijdens afl. 1, is dat de voorstelfimpjes vrijwel hetzelfde zijn als de filmpjes bij de bekendmaking in Moltalk.
Behalve bij Splinter, die heeft echt een totaal andere tekst. Bij de bekendmaking een en al drukte, 'overal meteen induiken', in deze aflevering 'rustig kijken en luisteren'; een grote tegenstelling.