Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?  (gelezen 17337 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #40 Gepost op: 11-01-2021, 15:21:36 »
Daar is een overzicht. Dank! Er zijn dus 13/14 hints niet gezien, da's teveel van het goeie.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2021, 15:25:05 door Mollem »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #41 Gepost op: 11-01-2021, 15:38:47 »
Hmm.. als er inderdaad 5 ballerina's waren, is de €400 van Rocky wel onmols. Of had xe uit meerdere bakjes wat gepakt? (Maar waarom zou je dat als mol doen?)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #42 Gepost op: 11-01-2021, 15:40:53 »
Daar is een overzicht. Dank! Er zijn dus 9 hints niet gezien, teveel gemist.
Ik weet niet hoe jij tot 9 niet geziene hints komt. Ik ben er niet zeker van of de hints er nog waren toen de verzamelaars het klooster in gingen. Door de situatie in de balzaal ben ik er ook niet zeker van of er bij iedere aangegeven plek wel echt informatie stond. Van de 21 hints zijn er 6 gevonden. Van de vijf belangrijke hints zijn er echter drie gevonden. Mogelijk waren de hints die de juiste kistjes aanduidden meer dan een keer te zien. Ik heb ook het idee dat sommige beelden niet chronologisch zijn gemonteerd, omdat er dingen zijn die niet echt met elkaar lijken te kloppen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #43 Gepost op: 11-01-2021, 16:25:49 »
Je kan er vanuit gaan dat er altijd wel beelden niet-chronologisch gemonteerd zijn. En hulde voor je overzicht hoor! ::ok::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #44 Gepost op: 11-01-2021, 16:33:34 »
Ik weet niet hoe jij tot 9 niet geziene hints komt. Ik ben er niet zeker van of de hints er nog waren toen de verzamelaars het klooster in gingen. Door de situatie in de balzaal ben ik er ook niet zeker van of er bij iedere aangegeven plek wel echt informatie stond. Van de 21 hints zijn er 6 gevonden. Van de vijf belangrijke hints zijn er echter drie gevonden. Mogelijk waren de hints die de juiste kistjes aanduidden meer dan een keer te zien. Ik heb ook het idee dat sommige beelden niet chronologisch zijn gemonteerd, omdat er dingen zijn die niet echt met elkaar lijken te kloppen.

ik had meteen de typo hersteld, excuus voor de verwarring. Maar 15 hints niet gezien is teveel om de opdracht goed te doen vermoed ik zo.

Wat me verder dwars zit is dat Joshua een enorme tijd van zijn verkenning in de eetzaal zit, waar hij ook, vanuit de ballerina gezien, het linkerkistje openzet. We horen het muziekje ('eine kleine nachtmusik'). Maar dat is het kistje van waaruit Renee zegt geld te halen. Lashmi zei dat van de drie kistjes er twee muziek maken en in één het geld ligt. Daar klopt dus iets niet!
« Laatst bewerkt op: 11-01-2021, 17:55:02 door Mollem »

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #45 Gepost op: 11-01-2021, 17:18:22 »
Ik denk dat er in de eerste ronde alleen muziek kistjes waren en dat er bij elke ballerina een is vervangen door een geldkistje in de tweede ronde.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #46 Gepost op: 11-01-2021, 17:58:57 »
Waar ik verder nog niets mee kan (welke speurneus kan dit uitzoeken?) zijn de namen van de drie kamers linksboven. Opvallend dat alleen die kamers namen hebben, om geen reden. Christina, Anna, Monica. Ik kan ze 123 niet koppelen aan de stichter van het klooster of de wijnfabriek die er later in is getrokken. Als het een widm dingetje is, zou dat dan een hint zijn? Dat levert dan Christina, Anna, Monica, CAM op, een hint dat de Mol een van de cameramensen was?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #47 Gepost op: 11-01-2021, 18:28:38 »
Ik kan de namen niet lezen. Bij vergroten wordt het vaag. Als ik het niet vergroot is het niet duidelijk (te klein).

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #48 Gepost op: 11-01-2021, 19:00:32 »
Splinter noemt die op een moment:" Monica-Adèle-Christina".
Hij laat in zijn biecht ook blijken dat hij af is gegaan met geld op zak. Renée had ook geld, maar niet alles uit het kistje.
Rocky zegt dat ze bij alle ballerina's is geweest maar niet bij allemaal geld heeft kunnen pakken omdat ze geen dekking had. Ze heeft dus uit verschillende kistjes geld genomen, dat aan de trap stond zelfs gewoon open, en heeft toch maar 400euro kunnen nemen.
Joshua opent een kistje dat muziek maakt, datzelfde kistje wordt door Renée geopend met geld.
Of er zijn kistjes gewisseld of geld uit verdwenen.

En Charlotte? Ik hoor haar zeggen dat ze bij de verkenners zat met Joshua, Marije en Lakshmi, maar ik heb haar voor de rest niet gezien. Of heb ik erover gekeken?
« Laatst bewerkt op: 11-01-2021, 19:04:02 door mocemole »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #49 Gepost op: 11-01-2021, 19:50:32 »
Ze was als eerste afgeschoten, misschien vandaar
klaar voor de strijd

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #50 Gepost op: 11-01-2021, 20:18:52 »
Haha, dat heb ik dan gemist. Streep door Charlotte.

Offline Karlijn13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #51 Gepost op: 11-01-2021, 20:56:27 »
Citaat
Wat me verder dwars zit is dat Joshua een enorme tijd van zijn verkenning in de eetzaal zit, waar hij ook, vanuit de ballerina gezien, het linkerkistje openzet. We horen het muziekje ('eine kleine nachtmusik'). Maar dat is het kistje van waaruit Renee zegt geld te halen. Lashmi zei dat van de drie kistjes er twee muziek maken en in één het geld ligt. Daar klopt dus iets niet!

Zou de mol wellicht toch bij de verkenners hebben gezeten en een aantal kistjes hebben omgedraaid? Het is immers al verwarrend wat links en rechts is, aangezien ze de hint niet volledig hebben gevonden. Of is dat te riskant? Of niet relevant, omdat er nog geen geld in zit op dat moment?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #52 Gepost op: 11-01-2021, 21:01:34 »
ik denk dat laatste, al eerder genoemd, het geld kwam er in de tweede ronde in, maar we weten dat dus niet zeker.

Offline Mol-Dova

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #53 Gepost op: 11-01-2021, 23:41:23 »
De schaduw om 19:30 uur ziet er heel anders uit dan in de eerste aflevering. Ik hoop dat dit echt de mol is in elk geval....

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #54 Gepost op: 12-01-2021, 09:21:50 »
Haha, dat heb ik dan gemist. Streep door Charlotte.

Kort door de bocht. Niet aangeschoten worden is lastig, het kan ook gewoon een ongelukje zijn. Verder weten we niet wanneer ze exact is aangeschoten, ze kan ook kistjes hebben omgewisseld hebben en heel de tijd gezwegen hebben. Hoe dan ook heeft ze geen informatie doorgegeven en geen geld verdiend. Dat kan niet van iedereen gezegd worden.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #55 Gepost op: 12-01-2021, 11:35:45 »
Renée toch wel het verdachtst hier. Eerst een aanwijzing van Lakshmi verkeerd herhaald. Daarna, wetende dat de rode ballerina haar geld links bewaart, het dichtstbijzijnde linkerkistje voorbij lopen. Twee verkeerde muziekdoosjes openen, waardoor ze een herriemakende schietschijf wordt. Daarna alsnog helemaal terug naar het linkerkistje om geld te graaien, waarna ze wordt omgelegd. Het ziet er soort van angstig warrig heldhaftig uit, maar ze is natuurlijk wel actrice.



Waar ik verder nog niets mee kan (welke speurneus kan dit uitzoeken?) zijn de namen van de drie kamers linksboven. Opvallend dat alleen die kamers namen hebben, om geen reden. Christina, Anna, Monica. Ik kan ze 123 niet koppelen aan de stichter van het klooster of de wijnfabriek die er later in is getrokken. Als het een widm dingetje is, zou dat dan een hint zijn? Dat levert dan Christina, Anna, Monica, CAM op, een hint dat de Mol een van de cameramensen was?

De kamers met vrouwennamen bevonden zich allemaal in dezelfde vleugel van het gebouw. Renée speelde tussen 1994 en 1995 in de serie Vrouwenvleugel.

« Laatst bewerkt op: 12-01-2021, 12:03:23 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #56 Gepost op: 12-01-2021, 13:34:48 »
Dat vind ik vanuit de Reneetunnel een goeie, maar dat is wel kokervisie. Dan zouden er in die serie die 3 karakters moeten hebben gespeeld oid maar dat is dan weer too obious. Heeft het met Herzog Konrad Otto II. von Böhmen te maken?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #57 Gepost op: 12-01-2021, 15:50:37 »
Het is inderdaad voor velerlei uitleg vatbaar. Het zou bijvoorbeeld ook kunnen verwijzen naar Ladies Night > Marije.

Overigens vind ik een aantal zaken bij Lakshmi ook opvallend. Zo zien we haar tot twee keer toe aanwijzingen geven die we niet op de muur zien staan. Op de eerste en laatste afbeelding zien we niets. Bij die laatste stond ze uitgebreid dat hele stuk muur te beschijnen. De tekst is op de andere screenshots zelfs aan de rand van het lantaarnschijnsel goed leesbaar. Zit ze hier dingen uit haar duim te zuigen?



Overigens wel fijn voor de kijker dat Lakshmi duidelijk maakt dat het geld in de muziekdoosjes zit. Anders loopt de opdracht in deel 2 waarschijnlijk heel snel in het honderd. En ze blijft als enige over om deel 2 te coördineren. Fijne positie als je mol bent, lijkt me. Dit riekt een beetje naar productieassistentie. Vervolgens een interessante conversatie tussen Erik, Lakshmi en Splinter:

Erik: "Lakshmi, wat was de eerste hint van het gele ballerinameisje?"
Lakshmi: "Ik weet de hint niet meer, want ik was aan het rennen. Maar die staat in de..."
Splinter: "Je moet even 15 seconden je mond houden! Splinter, over."
Lakshmi, lachend: :"Haha, okee."

Ten eerste: De tip over de gele ballerina kwam van Marije, niet van Lakshmi. Kan natuurlijk zijn dat ze die wel gehoord heeft over de porto, of dat ze zich vergist. Maar ze lijkt hier nogal stellig iets te willen gaan verkondigen waarvan ik me afvraag of ze daar wel informatie over heeft.

Ten tweede: de frustratie van Splinter. Blijkbaar zit Lakshmi al langer aaneengesloten door de porto te tetteren. Dat krijgen we niet te zien, maar als mol kun je daar de zoekers wel kwetsbaar mee maken, omdat de ballerina's de porto's ook horen. En het leidt natuurlijk af.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #58 Gepost op: 12-01-2021, 16:01:34 »
Toen Renee werd afgeschoten riep ze nog wel "er ligt nog meer geld". Splinter keek op dat moment toe. Dus in haar fanatisme geeft ze een medekandidaat een aanwijzing, waar het geld ligt, dat acteer je niet, dat is kandidaten-fanatisme.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #59 Gepost op: 12-01-2021, 16:32:09 »
Toen Renee werd afgeschoten riep ze nog wel "er ligt nog meer geld". Splinter keek op dat moment toe. Dus in haar fanatisme geeft ze een medekandidaat een aanwijzing, waar het geld ligt, dat acteer je niet, dat is kandidaten-fanatisme.
Dus ze zet Splinter aan om langs de geluid makende muziekdoosjes te lopen naar een kistje waarvan zij zegt dat er geld in ligt maar waarvan wij niet weten of dat echt zo is.
Klinkt mols :-).