Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?  (gelezen 17344 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #60 Gepost op: 12-01-2021, 16:42:31 »
Dus ze zet Splinter aan om langs de geluid makende muziekdoosjes te lopen naar een kistje waarvan zij zegt dat er geld in ligt maar waarvan wij niet weten of dat echt zo is.
Klinkt mols :-).
Lijkt me niet. Door dat te zeggen hoeft splinter maar 1 kistje te bekijken in plaats van 3.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #61 Gepost op: 12-01-2021, 16:46:15 »
Lijkt me niet. Door dat te zeggen hoeft splinter maar 1 kistje te bekijken in plaats van 3.
Splinter zat aan de andere kant van de kamer dus moest toch echt alle drie de kistjes (waar geluid uit komt) voorbij lopen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #62 Gepost op: 12-01-2021, 17:02:07 »
Lijkt me niet dat Renée Splinter naar een leeg kistje lokt. Stel hij bereikt het kistje, ziet dat het leeg is, dan heeft Mol Renée toch wel wat uit te leggen. Dat levert haar meer na- dan voordeel op.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #63 Gepost op: 12-01-2021, 17:08:27 »
Splinter bevindt zich in dezelfde kamer als Renée. Hij ziet haar de munten uit het kistje halen. Ze lokt hem dus niet onwetend naar een leeg kistje. Wel spoort Renée Splinter met deze opmerking aan om nogmaals geld uit een kistje te halen dat op een zeer riskante plaats staat. In de hoek van de kamer, zonder dekking, vlakbij een ballerina.




~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #64 Gepost op: 12-01-2021, 17:50:40 »
Wat mij in deze opdracht te denken geeft is het goede richten door de ballerina's.
Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er misschien wel kijkgaatjes in de blinddoeken zaten.
Met een goede blinddoek schiet je meer mis dan raak en hier was het toch echt andersom.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #65 Gepost op: 12-01-2021, 18:27:28 »
Het is behoorlijk donker binnen, misschien kunnen ze door de blinddoek de rode lampjes redelijk ontwaren. :P Het is vooral ook binnen met vrij krappe ruimtes, en wij krijgen natuurlijk de meest spannende situaties te zien.

We kunnen het pas echt weten door het zelf eens uit te proberen en vast te stellen hoe moeilijk het is  ::rofl::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #66 Gepost op: 13-01-2021, 00:00:53 »
Het is behoorlijk donker binnen, misschien kunnen ze door de blinddoek de rode lampjes redelijk ontwaren. :P Het is vooral ook binnen met vrij krappe ruimtes, en wij krijgen natuurlijk de meest spannende situaties te zien.

We kunnen het pas echt weten door het zelf eens uit te proberen en vast te stellen hoe moeilijk het is  ::rofl::
Of hoe makkelijk ::rofl::

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #67 Gepost op: 13-01-2021, 13:58:05 »
Wat mij in deze opdracht te denken geeft is het goede richten door de ballerina's.
Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er misschien wel kijkgaatjes in de blinddoeken zaten.
Met een goede blinddoek schiet je meer mis dan raak en hier was het toch echt andersom.

Misschien zijn de ballerina's wel slechtziend en is daarom hun gehoor beter ontwikkeld.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #68 Gepost op: 13-01-2021, 14:59:32 »
In de wetenschap dat de Ballerina 's redelijk trefzeker zijn, kan het ook zijn dat Rocky Splinter in de val heeft gelokt. Ze gaan samen proberen een kamer in te gaan bij de gele ballerina en Splinter staat in de kamer redelijk ongedekt opgesteld. Misschien heeft Rocky Splinter gemotiveerd om daar toch te gaan staan. Hij probeert nog een afleidingsmanoeuvre door iets te gooien, maar het is niet genoeg. Rocky bleef veilig om de hoek van ingang van de kamer staan en had daarna vrij spel, op Lakshmi na, maar die leek niet meer zo actief. Dat Rocky 400 euro pakte, kan ook een vergissing zijn, want die munten zijn 50 of 100 euro waard per stuk, dus dat gaat harder dan je verwacht.


Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #69 Gepost op: 13-01-2021, 17:35:03 »
Misschien zijn de ballerina's wel slechtziend en is daarom hun gehoor beter ontwikkeld.
En daarvoor zijn ze dan op de balletacademie geweest  ::rofl::

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #70 Gepost op: 13-01-2021, 21:24:28 »
wat ik niet snap is dat er niemand op het idee is gekomen om alle doosjes standaard open te zetten. Daardoor is het voor die ballerina's veel moeilijker om zich te focussen op het geluid van de kandidaten.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #71 Gepost op: 14-01-2021, 15:20:22 »

De kamers met vrouwennamen bevonden zich allemaal in dezelfde vleugel van het gebouw. Renée speelde tussen 1994 en 1995 in de serie Vrouwenvleugel.


Geweldig gevonden! Dit zou een hele mooie en plausibele hint zijn.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #72 Gepost op: 14-01-2021, 18:56:08 »


De kamers met vrouwennamen bevonden zich allemaal in dezelfde vleugel van het gebouw. Renée speelde tussen 1994 en 1995 in de serie Vrouwenvleugel.



Oew. Ik zit op Splinter maar dit klinkt wel als een mooie hint.

Met de vrouwen afbeeldingen op het geld, vraag ik me af of de mol niet sowieso een vrouw is dit jaar.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #73 Gepost op: 14-01-2021, 19:05:01 »
Ja hele goeie hint!! Twijfel enorm. In ook aan lakshmi gekoppeld worden, zangeressen en ballet ... tja

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #74 Gepost op: 14-01-2021, 19:30:27 »
Goede hint, bij mij staat Splinter ook bovenaan mijn lijstje. Wel was het Splinter die de namen aanhaalde. Met alleen het plan is het toch onduidelijk wat daar staat.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #75 Gepost op: 15-01-2021, 07:25:32 »
Ja hele goeie hint!! Twijfel enorm. In ook aan lakshmi gekoppeld worden, zangeressen en ballet ... tja
Lakshmi speelde niet in de serie Vrouwenvleugel...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #76 Gepost op: 15-01-2021, 16:21:10 »
@Blip Heb je niet kunnen vinden of die namen gerelateerd kunnen worden aan het klooster?
Kristina
Adele
Monica
+
'Vrouwenvleugel'

daar kun je eigenlijk niet omheen  ::gordijn::
« Laatst bewerkt op: 15-01-2021, 16:40:41 door Mollem »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #77 Gepost op: 15-01-2021, 18:48:06 »
Lakshmi speelde niet in de serie Vrouwenvleugel...

Nee dat staat ook los van de verdenking op Lakshmi. De namen kun je ook koppelen aan zangeressen, net als lakshmi, + ballet + muziekdoosje.

Vrouwenvleugel is ook verzonnen  om het passend te maken bij renee ;-)

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #78 Gepost op: 15-01-2021, 23:23:54 »
Ik denk dat de mol waarschijnlijk bij de tweede groep zat: daar was daadwerkelijk invloed uit te oefenen op het geld. Rocky geeft ook aan dat ze geen gebruik heeft gemaakt van de aanwijzingen die de eerste groep vond. Dit geeft voor mij aan dat de eerste groep helemaal niet nodig was voor het slagen van de opdracht. Ik zou ook denken dat het de mol wel zou moeten lukken om in de groep van 5 terecht te komen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: De dans ontspringen?
« Reactie #79 Gepost op: 16-01-2021, 00:10:34 »
Vandaag pas zag ik dat achter " De dans ontspringen?" een ? staat.
Waarom zou dat het geval zijn? Wat is daarvan de bedoeling?
In dit topic heb ik er niemand iets over zien posten.

Wie ontspringt de dans? Rocky en Lakshmi?
De Mol blijft onopgemerkt?
De Mol wordt afgeschoten met veel geld in de pocket?

Ben benieuwd wat jullie ervan kunnen maken!