Ik heb dit topic even snel doorgebladerd en dit is volgens mij nog niet ter sprake gekomen. Dit kwam voorbij in een van de video's van Siem. Ik heb even 3 screenshots gemaakt (sorry voor matige kwaliteit)
We zien Joshua hier in een kamer met een ballerina en een rond schilderij op de muur. Hij opent het doosje links naast het schilderij en daar komt geluid uit. Hij wordt daarna ook gelijk beschoten door de ballerina.
Op de bovenste afbeelding zien we Renée voorbij een doosje rennen. Aan de positie van het schilderij te zien moet dit het doosje zijn wat Joshua eerder had geopend en waar geluid uit kwam. Renée opent 2 doosjes aan de rechterkant van het schilderij. Uit beide komt geluid en ze gaat snel terug naar het eerste doosje (wat ze in eerste instantie voorbij liep). Maar zodra ze die opent komt er geen geluid uit en blijkt er geld in te zitten. Ze pakt dit en wordt daarna afgeschoten.
Dit betekent dat de kans erg groot is dat de mol of een kandidaat de juiste informatie heeft doorgegeven over deze 3 doosjes, maar dat de mol hier doosjes heeft omgewisseld.
Als dit daadwerkelijk is gebeurd, ga ik ervan uit dat dit door een van de verkenners gedaan moet zijn. Immers, de verzamelaars kunnen veel sneller te werk gaan omdat ze aanwijzingen hebben gekregen en dus is de kans groter dat je als verzamelaar betrapt wordt. De verkenners waren Lakshmi, Joshua, Marije en Charlotte.
Charlotte is al erg vroeg uitgeschakeld en zegt niks doorgegeven te hebben. Ze zou het doosje eventueel nog wel verplaatst kunnen hebben. Joshua opent in eerste instantie het doosje en is daarna vaker in die kamer geweest. Maar ik ga ervan uit dat de mol weet waar het geld ligt dus het is m.i. niet nodig om een geluidskistje te openen. Ook heb ik Joshua allang afgestreept,het zou eventueel kunnen maar ik denk het niet. Lakshmi is afgevallen dus die is het zeker niet geweest. Blijft Marije over, die hier vrij weinig in beeld is..
Wat denken jullie hiervan?