Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag  (gelezen 21699 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #100 Gepost op: 15-01-2021, 19:53:47 »
Maar goed, op dat speelveld
In het inlopende praatje had Rik het ook al over het speelveld. En wat doe je op een speelveld? Doelpunten maken! (aka bordjes omrijden met een truc(k)).
Noem deze opdracht maar trucvoetbal.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #101 Gepost op: 15-01-2021, 20:00:57 »
Ik vind dit wel verdacht op een kruis lijken: https://awwwesome.nl/widm/widm2-3.png


Ik zie er (een paar frames later) toch meer een vinkje in.




Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #102 Gepost op: 15-01-2021, 22:13:08 »
(Uit het Rocky-topic)
Dit is wat ik heb:
1. we kennen bord 3: meteen het eerste bord, bij beide truckteams.
volgens mij wordt niet duidelijk of Rocky en charlotte dit foto sturen. als ja hoor ik het graag!
Bord 3 bij Rocky en Charlotte is hetzelfde bord als dat wat bij Renée en Joshua als 8e (ronde 1) en 10e (ronde 2) in beeld komt. Niet meteen het eerste bord bij beide truckteams, want Renée en Joshua hebben dan al 2 andere doorgegeven.
Renée en Joshua geven het door, en of Rocky en Charlotte dit ook doen, is inderdaad niet duidelijk want bij hun tweede ronde krijgen we er geen beeld van.
2. Dit was een bord wat ze door hebben gegeven waarvan ik uitga dat het verkeerd is:
https://awwwesome.nl/widm/widm2-3.png
Het is dus DOORGEGEVEN en zeer waarschijnlijk fout
Is inderdaad doorgegeven, en omgegooid op het speelterrein op aanwijzen van Marije. Bij Renée en Joshua is het bordje niet te zien. Of het goed of fout is, durf ik niet te zeggen. Enige aanwijzing is die te vage achterkant in het voorbijgaan.
3. dit bord moet nummer 14 zijn (dat is nadat ik heel vaak naar frames heb gekeken ook zowel de voor dan de achterkant) Dit bord is NIET doorgegeven:
https://awwwesome.nl/widm/3-2-4.png 
Geen twijfel over mogelijk, dit is nummer 14. (waarschijnlijk bedoelde je dat je het vorige bordje lastig vond? Dat vond ik nl. wel). En het is een bord met een vinkje. En niet doorgegeven.
4. dit zou dus bord 6 of 8 moeten zijn en het lukt niet om dit te fotograferen:
https://awwwesome.nl/widm/3-2-3.png
Is dat wel zo? Je ziet eerst het bord in de verte, wat er inderdaad uitziet als in jouw foto. Maar daar waar Rocky zegt: 'ja nee maar hoe dan', is volgens mij een ander bord. Te zien ook aan de dikke boom die er dan staat (kan helaas geen screenshot maken).
Het zou kunnen dat ze op dat moment langs bord 6 rijden (maar mogelijk is dat dus een ander bord dan dat jij op de foto plakt), want als het fotograferen mislukt, slaan ze een bord over, en dan roept Charlotte: 'nee deze, dit is de laatste, die moeten we hebben'. Dat kan nooit al bord 14 zijn, dus daarmee zou ze op bord 8 kunnen doelen. Het gekke is wel dat Charlotte zegt dat het de laatste is.
Dus we kennen 3 GOEDE borden van Rocky en Charlotte waarvan we zeker weten dat een dubbel is en 2 niet gefotografeerd zijn.
M.i. kennen we met zekerheid maar 2 goede borden van Rocky en Charlotte. T.w. bord 3 en bord 14. Wat we ook zeker weten is dat ze nog een bord met een vinkje voorbij zijn gereden, maar het kan dus zijn dat we daar alleen de achterkant van hebben gezien.
Als we dat proberen te rijmen met Charlotte die beweert dat ze 3 foto's hebben verstuurd (alle 3 goed, volgens haar), dan moet het bijna wel zo zijn dat bord 3 is doorgegeven. Plus het bord dat Marije Lakshmi laat omverrijden, en waarvan het niet duidelijk is of het nou goed of fout is. Als Charlotte dus gelijk heeft met haar 3 doorgegeven foto's, dan moeten ze nog ergens 1 bord hebben doorgegeven, en dat is dan een bord dat de uitzending niet heeft gehaald.
Ik weet niet of we er veel verder meekomen, maar inderdaad, dit is zo ongeveer wat we weten. :)
« Laatst bewerkt op: 15-01-2021, 23:12:02 door Molest »

Offline thomasscheper

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #103 Gepost op: 15-01-2021, 22:25:32 »
Het zou kunnen dat ze op dat moment langs bord 6 rijden (maar mogelijk is dat dus een ander bord dan dat jij op de foto plakt)

Ik weet zeker dat het dat bord is. Juist de grote boom klopt maar is idd niet voldoende bewijs. Je ziet 2 borden vlak naar elkaar. Dus dat is al iets sterker. Ook is in de achtergrond iets verder weg een hek. Dit hek zie je zowel van de voorkant dan van de achterkant.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #104 Gepost op: 15-01-2021, 22:45:45 »
Ik weet zeker dat het dat bord is. Juist de grote boom klopt maar is idd niet voldoende bewijs. Je ziet 2 borden vlak naar elkaar. Dus dat is al iets sterker. Ook is in de achtergrond iets verder weg een hek. Dit hek zie je zowel van de voorkant dan van de achterkant.
Bij die dikke boom staat een rood bord met diagonaal linksonder naar rechtsboven, en linksonder een blokje. Het eerste bordje dat in beeld komt. Dat wat jij op de foto plakt is toch het zwarte bordje daarna? Dat komt ook beter overeen met die 2 borden vlak na elkaar.
Een hek zie ik niet, overigens...
EDIT: Ik heb hem nu ook! Bij het eerste bordje met de dikke boom staat een kruis, bij het daaropvolgende een vinkje. Ik haalde de achterkanten even door elkaar. :) Opgelost!
« Laatst bewerkt op: 15-01-2021, 23:08:35 door Molest »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #105 Gepost op: 16-01-2021, 00:18:31 »
Nog een keer ter verduidelijking van wat ik eerder schreef. Want dit rijtje klopt echt niet, hoor!
Potentiële molacties zijn:

(...)
Sorry dat het rcht niet klopt, maar ik redeneer zo:

Ik ga uit van 4 molacties:
- 3 verkeerde bordjes omgereden
- 1 goed bordje niet omgereden

1 verkeerd bordje komt door Marije, die Splinter naar de verkeerde wijst.
2 komen er door de fotografen, zoals je zelf redeneerde, want er waren sowieso 7 van hun fotos omgereden en er waren er maar 5 goed. dan is er nog 1 molactie die door iedereen gemaakt kan zijn behalve door Lakshmi.

Als 7 van de 8 omgereden bordjes ook zo door de fotografen zijn vastgelegd kan Florentijn toch niet een goede in een foute verandert hebben?
« Laatst bewerkt op: 16-01-2021, 10:25:01 door Heinz, Reden: citaat ingekort »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #106 Gepost op: 16-01-2021, 10:36:09 »
1 verkeerd bordje komt door Marije, die Splinter naar de verkeerde wijst.

Ik vind Splinter bij dit bordje eigenlijk verdachter dan Marije. Welke kandidaat vertrouwt in dit spel blind de informatie die een andere kandidaat hem vertelt? Waarom checkte Splinter niet even of het klopte? En als Marije de mol is, waarom vertrouwt ze dat Splinter haar foute instructie zo maar zou overnemen?

Maar goed, zowel Marije en Splinter zijn voor de fout verantwoordelijk en dus moet het als mogelijke molactie bij allebei worden meegeteld (en volgens mij is dat ook gedaan in iedereens telling).

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #107 Gepost op: 16-01-2021, 10:57:59 »
2 komen er door de fotografen, zoals je zelf redeneerde
Nee, zo redeneerde ik niet. Iedereen op het speelveld behalve Lakshmi kan een potentiële molactie bij het achtste missende bordje hebben. Staat ook in het lijstje. Ik vermoed wel dat het door de fotografen kwam, omdat het gewoon veel lastiger mollen is op het speelveld. Ook de chauffeurs luisterden mee naar Florentijn. Zie dan maar eens onopgemerkt 1 of 2 fouten te maken, laat staan 4. Maar in theorie kan het.
Als 7 van de 8 omgereden bordjes ook zo door de fotografen zijn vastgelegd kan Florentijn toch niet een goede in een foute verandert hebben?
Het laatste missende bordje (afkomstig van Charlotte en Rocky) is wel omgegooid maar zat niet in de uitzending. Dat kan het zesde juiste bordje zijn geweest, en Florentijn kan dat hebben veranderd in een fout bordje, waardoor het totaal op 3 kwam. Theoretisch mogelijk toch? Het is m.i. de enige manier waarop Florentijn gemold kan hebben hier.

EDIT: Renée klaagde over het feit dat ze niet kon controleren welke foto's Joshua doorstuurde. Als Joshua gemold heeft, moet hij bij enkele van de bordjes (1-4) hulp hebben gehad van de montage, door ons andere bordjes te laten zien dan door beiden goedgekeurd. Dat zou wel ver gaan, maar ik zet het erbij in het lijstje van potentiële molacties.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2021, 11:40:14 door Molest »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #108 Gepost op: 16-01-2021, 13:37:02 »
Nee, zo redeneerde ik niet. Iedereen op het speelveld behalve Lakshmi kan een potentiële molactie bij het achtste missende bordje hebben. Staat ook in het lijstje. Ik vermoed wel dat het door de fotografen kwam, omdat het gewoon veel lastiger mollen is op het speelveld. Ook de chauffeurs luisterden mee naar Florentijn. Zie dan maar eens onopgemerkt 1 of 2 fouten te maken, laat staan 4. Maar in theorie kan het.Het laatste missende bordje (afkomstig van Charlotte en Rocky) is wel omgegooid maar zat niet in de uitzending. Dat kan het zesde juiste bordje zijn geweest, en Florentijn kan dat hebben veranderd in een fout bordje, waardoor het totaal op 3 kwam. Theoretisch mogelijk toch? Het is m.i. de enige manier waarop Florentijn gemold kan hebben hier.

EDIT: Renée klaagde over het feit dat ze niet kon controleren welke foto's Joshua doorstuurde. Als Joshua gemold heeft, moet hij bij enkele van de bordjes (1-4) hulp hebben gehad van de montage, door ons andere bordjes te laten zien dan door beiden goedgekeurd. Dat zou wel ver gaan, maar ik zet het erbij in het lijstje van potentiële molacties.
Wat ik bedoel te zeggen is dat de fotografen waarschijnlijk het meest mols zijn (met name Rocky en Charlotte, die konden bij de meeste foute en het missende goede bordje betrokken zijn), en Florentijn op een molpositie weinig of niet molt. Dat klopt toch? Deze opdracht zorgt voor behoorlijke veranderingen in mn verdenkingen, want ik had Florentijn bovenaan staan en Rocky heel laag en dat draait nu zo'n beetje om.

Wat jij nog wel aangaf is dat hij een goed bordje voor een fout bordje heeft om kunnen wisselen, dan zou iig de helft van de 4 bordjes waar het misgaat (3 fout, 1 missende goede) nog door hem komen. Maar kan Florentijn dat wel gedaan hebben als 7 van de 8 bordjes niet veranderd zijn tussen het moment van fotograferen en omrijden?
« Laatst bewerkt op: 16-01-2021, 13:41:31 door Theovv »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #109 Gepost op: 16-01-2021, 14:23:48 »
deze is sowieso een goed bord -volgens montage- waarbij Joshua ook zegt "vinkje, maar ik heb 'm niet". Bord is niet doorgegeven, en ook niet omgegaan.

symbool 7 wil zeggen de 7e die we in het team Joshua en Renee zien tijdens de opdracht
Nee, Joshua zegt dat over een foto in de bocht. Symbool 8, dus die erna. Rode diagonaal linksonder naar rechtsboven, blokje rechts bovenin. Dat is een bord wat hij in eerste instantie mist te fotograferen, maar wat ze op 45'34 opnieuw tegenkomen en dan wordt het wel verstuurd. En het is ook omgegaan.
Wat jij nog wel aangaf is dat hij een goed bordje voor een fout bordje heeft om kunnen wisselen, dan zou iig de helft van de 4 bordjes waar het misgaat (3 fout, 1 missende goede) nog door hem komen. Maar kan Florentijn dat wel gedaan hebben als 7 van de 8 bordjes niet veranderd zijn tussen het moment van fotograferen en omrijden?
Als hij daarnaast nog een per ongeluk fout gefotografeerd bordje heeft doorgesluisd, vind ik het helemaal niet zo'n gekke score (3 fouten van de 4). En er zal wel in de volgorde van de bordjes zijn geknipt, dus niet gezegd dat hij de eerste 7 klakkeloos heeft overgenomen, en pas bij het 8e zijn slag sloeg. Dat missende bordje kan ook in het begin midden (het was afkomstig van Charlotte en Rocky) hebben gezeten.
Ik heb liever niet op mijn geweten dat jij van Mol verandert, en dat Florentijn straks toch de Mol is! :D
« Laatst bewerkt op: 16-01-2021, 14:56:48 door Molest »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #110 Gepost op: 16-01-2021, 14:41:04 »
Ik zag de fout, heb m'n bericht verwijderd. Ben wel bezig met de juiste symbolen, symbolen die qua montage en kloppende omgeving, plus de dubbele bevestiging van de beide verkenners "ja vinkje" juist lijken.

Mijn conclusie is dat onder deze drie de twee foute borden zitten. Wat jullie?
« Laatst bewerkt op: 16-01-2021, 16:24:03 door Mollem »

Offline thomasscheper

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #111 Gepost op: 16-01-2021, 18:11:34 »
Misschien kan hier nog iemand wat mee:
het "speelveld" plus alle borden die duidelijk zijn.
https://awwwesome.nl/widm/3-2-6.png

groen onderlegde borden zijn omgereden.
borden met leeg of lichtgrijze inhoud worden niet duidelijk.

Het zijn trouwen 20 borden.
charlotte zegt op een gegeven moment dat ze 15 borden op de weg gezien hebben.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #112 Gepost op: 16-01-2021, 18:35:11 »
Nee, Joshua zegt dat over een foto in de bocht. Symbool 8, dus die erna. Rode diagonaal linksonder naar rechtsboven, blokje rechts bovenin. Dat is een bord wat hij in eerste instantie mist te fotograferen, maar wat ze op 45'34 opnieuw tegenkomen en dan wordt het wel verstuurd. En het is ook omgegaan.Als hij daarnaast nog een per ongeluk fout gefotografeerd bordje heeft doorgesluisd, vind ik het helemaal niet zo'n gekke score (3 fouten van de 4). En er zal wel in de volgorde van de bordjes zijn geknipt, dus niet gezegd dat hij de eerste 7 klakkeloos heeft overgenomen, en pas bij het 8e zijn slag sloeg. Dat missende bordje kan ook in het begin midden (het was afkomstig van Charlotte en Rocky) hebben gezeten.
Ik heb liever niet op mijn geweten dat jij van Mol verandert, en dat Florentijn straks toch de Mol is! :D
Haha, ik switch volledig op eigen risico hoor ;) Maar is dat technisch mogelijk dan? Dat Florentijn 2 a 3 bordjes gemold heeft? Ik dacht max 1, omdat minstens 2vd3 bij de fotografen mis moet zijn gegaan en 1tje bij Marije/Splinter?

Als hij wel meer dan 1 a 2 gemold bordjes kan hebben hebben streep ik hem nog niet weg, maar ik dacht juist dat was gebleken uit jullie analyse dat hij max 1 molactie had.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2021, 18:54:48 door Theovv »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #113 Gepost op: 16-01-2021, 19:04:05 »
Haha, ik switch volledig op eigen risico hoor ;) Maar is dat technisch mogelijk dan? Dat Florentijn 2 a 3 bordjes gemold heeft? Ik dacht max 1, omdat minstens 2vd3 bij de fotografen mis moet zijn gegaan en 1tje bij Marije/Splinter?

Als hij wel meer dan 1 a 2 gemold bordjes kan hebben hebben streep ik hem nog niet weg, maar ik dacht juist dat was gebleken uit jullie analyse dat hij max 1 molactie had.
Eentje actief (die dubbelteller) en eentje passief (fout van de fotografen doorsluizen), dan kom je op 3 fouten van de 4. Echt zelf gemold heeft hij dan maar 1 bordje.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #114 Gepost op: 18-01-2021, 18:17:38 »
Volgens mij nog niet genoemd hier, maar Rik zegt: "Er zijn vijf goede borden omgegaan, maar er zijn ook drie foute borden omgegaan." Hij zegt niet dat die borden zijn omgereden, maar omgegaan. Dat laat de mogelijkheid dat een van de gidsen (Marije en Splinter), uit het zicht van de anderen, twee foute borden hebben omgegooid.
We zien beiden ook rennen over het veld. Dus ze zijn misschien toch verdachter dan ik dacht. (Niet goed voor mijn tunnel, dit.).

EDIT: Nee, ik denk eigenlijk niet dat dit als molactie door de beugel kan, want bij de speluitleg heeft Rik het duidelijk over omrijden: "Jullie kunnen in totaal 2.100 euro verdienen. Per goed, juist omgereden bord, 350 euro. Maar rijden jullie een verkeerd bord om, dan kost dat 350 euro."
Gelukkig :).
« Laatst bewerkt op: 18-01-2021, 19:33:21 door Molest »

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #115 Gepost op: 18-01-2021, 22:19:19 »
Nu ja, in het jubileumseizoen had Rik het er ook niet over dat er luiken terug gesloten konden worden en die dan geen geld opleverden. En in 2018 was Art vergeten te melden "behalve de mol, die gaat nooit naar huis", waardoor bijna iedereen wel zeker was dat de mol op het vliegtuig was geraakt.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #116 Gepost op: 18-01-2021, 22:26:02 »
Maar gelukkig hebben we 8 keer op beeld dat een vrachtwagen een bord om rijdt, en tenminste tegenaan rijdt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #117 Gepost op: 18-01-2021, 22:40:49 »
Maar gelukkig hebben we 8 keer op beeld dat een vrachtwagen een bord om rijdt, en tenminste tegenaan rijdt.
Als er 1 is afgekeurd (niet helemaal om), houd je er 7 over. Maar iemand hier had opgemerkt dat het half omver gereden bord later plat lag. Niet door de vrachtwagen. Dat kan niet afgekeurd zijn, als andere borden wel mogen worden omgegooid. Dus nee, het kan eigenlijk sowieso niet.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2021, 22:47:28 door Molest »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #118 Gepost op: 18-01-2021, 22:57:49 »
op volgorde van in beeld komen:

Marije:
rode lijn rechtsonder naar linksboven, rechtsboven vierkantje

Splinter:
zwarte lijn linksonder naar rechtsboven met vierkantje
groene lijn rechtsonder naar linksboven, allebei met vierkantje (hierna zegt Splinter "gaan we nu naar het rode bordje")
groene lijn rechtsonder naar linksboven, rechtsboven vierkantje (op aanwijzen Marije. "fout", hersteld door Erik)

Marije:
zwarte lijn linksonder naar rechtsboven, linksboven vierkantje

Splinter:
groene lijn linksonder naar rechtsboven, linksboven vierkantje (op aanwijzen Erik)

Marije:
zwarte lijn rechtsonder naar linksboven, allebei met vierkantje

Splinter:
rode lijn linksonder naar rechtsboven met vierkantje

8 waarvan 3 fout






Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 3: Symbolisch bedrag
« Reactie #119 Gepost op: 29-01-2021, 18:12:48 »
Nog eens alle info per omgegaan bordje op een rijtje gezet, aan de hand van Mollems overzicht.

Marije:
1. rode lijn rechtsonder naar linksboven, rechtsboven vierkantje
Dit bordje is 2x doorgegeven, dus waarschijnlijk goed. De eerste keer zegt Renée: 'Kruis, goed!'. Joshua: 'Ja, zeker?' Dit bordje kan zijn gemold door Renée, maar alleen als ze de tweede keer ook de enige was die het bordje heeft gezien, en Joshua het toen nog een keer doorgaf. (Wat niet nodig was voor Mol Renée, 1x is genoeg). Ook het andere team kan het de tweede keer hebben doorgegeven, dan is het nog waarschijnlijker dat het goed is.
Splinter:
2. zwarte lijn linksonder naar rechtsboven met vierkantje
Dit bordje wordt bevestigd door Renée en Joshua.
Splinter:
3. groene lijn rechtsonder naar linksboven, allebei met vierkantje (hierna zegt Splinter "gaan we nu naar het rode bordje")
Dit bordje wordt bevestigd door Renée en Joshua.
4. groene lijn rechtsonder naar linksboven, rechtsboven vierkantje (op aanwijzen Marije. "fout", hersteld door Erik)
Fout bordje, door Splinter en Marije.
Marije:
5. zwarte lijn linksonder naar rechtsboven, linksboven vierkantje
Dit bordje wordt alleen gezien door Joshua. Hij kan dit hebben gemold.
Splinter:
6. groene lijn linksonder naar rechtsboven, linksboven vierkantje (op aanwijzen Erik)
Dit bordje komt volgens Florentijns display van Renée en Joshua. Beiden kunnen dit hebben gemold.
Marije:
7. zwarte lijn rechtsonder naar linksboven, allebei met vierkantje
Dit bordje wordt gefotografeerd door Rocky. Kan gemold zijn door Rocky of Charlotte.
Splinter:
8. rode lijn linksonder naar rechtsboven met vierkantje
Hoop gedoe. Eerste ronde: Renée: kruis. Joshua: vink, maar ik heb hem niet. Tweede ronde: Renée: hebben we misschien al verstuurd (was niet zo). Niet 2x sturen! Joshua: maakt niet uit. Waarom is ie zo kut? Ondanks het geharrewar tussen Renée en Joshua (verdacht van Renée) moet dit bordje goed zijn. Het is nl. ook het eerste bordje dat Rocky ziet, en waarschijnlijk heeft doorgegeven (foto van Joshua was slecht).
8 waarvan 3 fout
Goede bordjes: 2, 3 en 8.
Waarschijnlijk goed bordje: 1
Fout bordje: 4
Twijfelgevallen: bordjes 5, 6 en 7. Valt op dat Joshua daar 2x bij zit. Renée, Rocky en Charlotte ieder 1x.

Ook valt Renée nogal op, met verdachte opmerkingen bij bordje 1 en 8. Maar die bordjes zijn toch 2x doorgestuurd, en waren dus ws. goed.

Verder lijken er door Rocky en Charlotte 2 goede bordjes niet te zijn doorgegeven:
-i- zwarte lijn linksonder naar rechtsboven, vierkantje linksonder ('nr 14')
-ii- zwarte lijn rechtsonder naar linksboven, vierkantje rechtsboven.

Beetje gek, want er waren volgens Rik toch 5 goede bordjes omgegaan. Een paar mogelijke verklaringen:
- Bordje ii is alleen uit de verte te zien, dus mogelijk is het niet zwart maar rood. Dat is een al bekend goed bordje (bordje 1), en dan klopt het dat er van de 6 goede bordjes er 5 zijn doorgegeven en alleen bordje 'nr 14' van Rocky en Charlotte mist.
- Of het is niet zwart maar groen. In dat geval is het bordje dat dankzij Marije en Splinter omging, niet fout maar goed. En moeten we dus 3 andere foute bordjes zoeken i.p.v. 2.

Florentijn hoeven we niet meer te verdenken, dus zijn we nu al wat dichter bij de oplossing van deze puzzel?

EDIT: Om het nog iets complexer te maken:
- bordje 1 gaat helemaal om, maar staat in een later shot weer half overeind.
- bordje 2 gaat maar half om. Maar iemand had opgemerkt dat het later wel om lag (heb ik bij terugkijken niet gezien).
- bordje 3 valt op een autoband, en ligt dus niet helemaal op de grond.

Mijn conclusie is dat onder deze drie de twee foute borden zitten. Wat jullie?
Die eerste lijkt me ws. goed, omdat hij 2x is doorgegeven. Verdachter vind ik dan het bordje dat alleen door Joshua is gezien (5). Maar Joshua heeft toch wel veel onmols laten zien in andere opdrachten.
Die twee rechter bordjes (6 en 7) zijn m.i. het verdachtst. Wie hier ook gemold heeft, je komt er noodzakelijk bijna op uit dat 1 of 2 fouten (van de 4) niet door de Mol zelf zijn gemaakt, maar door iemand anders.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2021, 20:16:10 door Molest »