Auteur Topic: [Aflevering 3] - Vanaf hangen  (gelezen 13582 keer)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #40 Gepost op: 17-01-2021, 14:03:25 »
Goede aflevering!

De eerste opdracht had de jokers niet eens nodig, maar idd ook wel leuk jokers op een andere manier gebruikt te worden. Leuke samenhang opdracht 2 en 3. De uitleg van opdrachten was stukken beter dan vorige week, maar had toch nog net iets strakker gekund. Ik kon het allemaal nog wel volgen maar je moest idd goed opletten, anders miste je de crux.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #41 Gepost op: 17-01-2021, 14:38:33 »
Ik vond het alweer een enorm leuke aflevering! 2 enorm toffe opdrachten die in teken stonden van vertrouwen en dillema's. Ik vond het enorm spannend om naar deze gelaagde opdrachten te kijken. I love it!  ::bravo::  Als ik dan toch een klein kritiekpuntje mag geven: de hoeveelheid van de troeven is voor mij teveel (6 van de 8 opdrachten al). Verder echt een top seizoen tot nu toe!  ::bravo:: ::bravo::
Mee eens behalve het kritiekpuntje. Hier werden de troeven functioneel gebruikt i.p.v. geld ondermijnend en dat vind ik juist uitstekend. In opdracht 1 als bonus om geld binnen te halen en in opdracht 3 om ervoor te zorgen dat iedereen juist geld ophaalt omdat ze denken hiermee een vrijstelling te krijgen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #42 Gepost op: 17-01-2021, 17:32:31 »
Oh ja, ik vind het niet zo leuk als Rik -namens het productieteam- voor Mol gaat spelen, door achter de rug van een deel van de kandidaten de anderen een geheim voorstel te doen. Leuker is dan te zeggen dat dit voorstel van de Mol zelf komt  ;)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #43 Gepost op: 17-01-2021, 19:35:04 »

Wel veel geld verdiend: minder scherp van de mol of werd de mol gesaboteerd? Dat is de grote vraag.
Het is alles of niets voor de Mol. Het is lastig, waar de Mol ook zat, om zo te mollen dat de 500 euro van jouw team niet gevonden wordt omdat dit op zou vallen, maar dat is niet de belangrijkste reden. Het brengt namelijk bijna gegarandeerd 1500 euro in de pot (want per definitie geen vier vrijstellingen en dus 0 euro voor de pot). Dus als Mol wil je aansturen op jokers voor de kayakers en geld voor de abseilers.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #44 Gepost op: 17-01-2021, 19:49:01 »
De tweede opdracht was toch wel een beetje vreemd. ik vond het sowieso al een onduidelijk voorstel en snapte het eerst niet helemaal. Daarna werd het me wel duidelijk maar de laatste twist dat de abseiler ook echt zelf het geld in handen moest hebben was nogal onverwacht.

Renee was wel erg duidelijk in waar het geld lag. Als ze de mol is, zal ze misscnien gehoopt hebben dat rocky voor de vrijstelling zou gaan.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #45 Gepost op: 17-01-2021, 21:28:36 »
Mee eens behalve het kritiekpuntje. Hier werden de troeven functioneel gebruikt i.p.v. geld ondermijnend en dat vind ik juist uitstekend. In opdracht 1 als bonus om geld binnen te halen en in opdracht 3 om ervoor te zorgen dat iedereen juist geld ophaalt omdat ze denken hiermee een vrijstelling te krijgen.
Ik juich ook zeker voor 200% toe dat de jokers pas konden worden verdiend als men geld verdiende, maar men mag het overzicht over alle opdrachten en mogelijke troeven niet verliezen. Ik vind alle opdrachten tot nu toe enorm goed bedacht (dankzij de dillema's en meerdere lagen, doe zo verder!  ::bravo:: ) en ook leuk in de praktijk, maar als je naar het geheel kijkt: al deze troeven kunnen wel gewoon in het spel komen. En dat zijn er naar mijn gevoel net wat te veel, want deze troeven hebben een grote invloed op de test. Zeker in het begin. Dit is sowieso ook een persoonlijke smaak: sommigen hebben liever veel troeven in het spel, anderen minder (waaronder ik).

Als ze graag meer gebruik willen maken van troeven, dan stel ik voor dat de topito's/topo's terugkeren, want aan zo één topito heb je niet meteen iets (alleen als je er voldoende hebt om een topo te vormen) terwijl dat met één joker wel zo is. Op die manier kan je meer troeven uitdelen zonder dat het een te grote invloed op de test heeft.

Maar dit kleine kritiekpuntje neemt niet weg dat ik het tot nu toe een topseizoen vind  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 17-01-2021, 21:30:58 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #46 Gepost op: 17-01-2021, 21:47:08 »
Wel veel opdrachten met kans op troeven idd, maar in vorige aflevering waren de troeven best lastig te verdienen gebleken (afl 1 3 jokers, afl 2 niets ondanks kansen, geen vrijstellingen) en nu behoorlijk verspreid (afl 3 11 jokers maar een verdeling van 3-2-2-1-1-1-1-0). Het heeft het spelverloop daardoor niet ontspoord. Ik vind het goed uitgepakt tot nu toe.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #47 Gepost op: 17-01-2021, 21:52:14 »
Ik vond (bij de ballerina opdracht na) de troeven wel wat toevoegen, dus dat maakt het minder erg vind ik. Anders zou ik het ook too much vinden.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #48 Gepost op: 17-01-2021, 23:20:54 »
Leuk feitje: de flat met dat fantastische lift-kantoor staat ook wel bekend onder de naam ‘21’. Erg toevallig in een aflevering waar dit getal zo’n prominente plek inneemt en met de 21ste mol (het renaissance seizoen niet meegerekend). Met deze symboliek kan het bijna niet anders dat de mol heeft abgeseild.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #49 Gepost op: 18-01-2021, 01:15:53 »
Als kandidaat en kajakker ben je wel gek om eerlijk te vertellen wat in elke koker zit, want de abseiler mag kiezen welke koker hij voor zichzelf houdt, tenzij je de twist kent, maar daar ga ik niet van uit. Je laat de abseiler 2 jokers pakken en geld en je spreekt af met je partner om alles te delen. Als iedereen dat doet komt er €2000 in de pot en krijgt iedereen 1 joker en die heffen elkaar dan op.
De actie van Renée kan ik alleen snappen als zij de Mol is. Want als iedereen hetzelfde doet dan weet ze dat de abseilers het geld zullen kiezen waardoor er geen geld in de pot komt. De Mol is de enige die weet dat de onaantrekkelijke kokers (normaal gesproken geld) in dit geval de aantrekkelijke kokers zijn.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #50 Gepost op: 18-01-2021, 06:26:43 »
Genoten van de aflevering  :)
Heel gaaf, de psychologische lagen die in de opdrachten zijn verweven en waarbij molgedrag ook heel goed door kandidaats eigenbelang kan worden verklaard. Met anderen hier eens dat er weer geheimzinnigheid in de serie zit. Goede opdrachten en genoeg om mee te puzzelen voor ons

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #51 Gepost op: 18-01-2021, 13:35:15 »
Leuk feitje: de flat met dat fantastische lift-kantoor staat ook wel bekend onder de naam ‘21’. Erg toevallig in een aflevering waar dit getal zo’n prominente plek inneemt en met de 21ste mol (het renaissance seizoen niet meegerekend). Met deze symboliek kan het bijna niet anders dat de mol heeft abgeseild.
Heel interessant ja. Ik hoop dat het Splinters eigen keuze was en hij als Mol niet gepusht werd vanwege die symboliek. (De andere 3 hadden er duidelijk minder moeite mee.)

De opdracht heette ook 'de rode draad' ...dat past dan heel mooi samen. Het getal 21 als de rode draad vh seizoen.

Joshua & Splinter hingen ook daadwerkelijk aan een rode draad.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #52 Gepost op: 18-01-2021, 14:43:31 »
Joshua & Splinter hingen ook daadwerkelijk aan een rode draad.
2 van de 4 is aardig het gemiddelde dus of dit statistisch relevant is?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #53 Gepost op: 18-01-2021, 18:38:28 »
Hm, interessante hint: 21e shot vanaf het moment dat Splinter zegt "hangen". Volgens WIDM TV zie je dan Renée.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #54 Gepost op: 18-01-2021, 19:19:27 »
Bij het vormen van de duo's willen Florentijn en Joshua allebei abseilen. Splinter reageert daarop met: "Prima, doe dat. Dan hebben jullie allebei geen vrijstelling." Het is of ontzettend gewiekst of een typische kandidatenreactie. Het gaat uit de van de aanname dat elk duo een joker kan verdienen (wat niet zo is) en dat een, twee of drie jokers ook een mogelijkheid zijn (wat niet zo is).

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #55 Gepost op: 18-01-2021, 21:03:52 »
De actie van Renée kan ik alleen snappen als zij de Mol is. Want als iedereen hetzelfde doet dan weet ze dat de abseilers het geld zullen kiezen waardoor er geen geld in de pot komt. De Mol is de enige die weet dat de onaantrekkelijke kokers (normaal gesproken geld) in dit geval de aantrekkelijke kokers zijn.
Zij en Rocky hadden toch een sterke vertrouwensband? Rocky was boven op de toren ook superstellig. En uiteindelijk vertrouwde Rocky Renée ook de jokers toe (al was dat misschien om het geld).

Ik vind het veel opvallender dat Renée haar jokers niet deelt met Rocky. En dat kan ik eigenlijk niet snappen als ze de Mol is.
...óf niet!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #56 Gepost op: 18-01-2021, 21:15:55 »
Als kandidaat en kajakker ben je wel gek om eerlijk te vertellen wat in elke koker zit, want de abseiler mag kiezen welke koker hij voor zichzelf houdt, tenzij je de twist kent, maar daar ga ik niet van uit. Je laat de abseiler 2 jokers pakken en geld en je spreekt af met je partner om alles te delen. Als iedereen dat doet komt er €2000 in de pot en krijgt iedereen 1 joker en die heffen elkaar dan op.
De actie van Renée kan ik alleen snappen als zij de Mol is. Want als iedereen hetzelfde doet dan weet ze dat de abseilers het geld zullen kiezen waardoor er geen geld in de pot komt. De Mol is de enige die weet dat de onaantrekkelijke kokers (normaal gesproken geld) in dit geval de aantrekkelijke kokers zijn.
Mee eens.  ::ok:: De mol gaat ervan uit dat de abseilers voor de vrijstellingen gaan, het is best bijzonder dat ze dat niet deden.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2021, 21:18:31 door Run »

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #57 Gepost op: 18-01-2021, 21:24:01 »
Ik vind het veel opvallender dat Renée haar jokers niet deelt met Rocky. En dat kan ik eigenlijk niet snappen als ze de Mol is.

Renée bleef toch met het geld over en Rocky behield de 2 jokers? Zo had Renée 2 jokers uit opdracht 1 en Rocky 2 jokers uit opdracht 3.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #58 Gepost op: 18-01-2021, 21:25:51 »
Ja klopt, als Rocky het geld had gehouden waren er vier vrijstellingen verdiend.
Rocky houdt de vrijstellingen zelf en zet ze ook in bij de test

Ik vind het veel opvallender dat Renée haar jokers niet deelt met Rocky. En dat kan ik eigenlijk niet snappen als ze de Mol is.

Renée heeft 2 jokers uit de opdracht kameraad en zet er maar één in bij de test, ze stopt er één terug in haar tas, dat vind ik opvallend nu bijna iedereen jokers heeft.....
« Laatst bewerkt op: 18-01-2021, 21:28:29 door Moedermol »

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #59 Gepost op: 18-01-2021, 21:28:09 »
Zij en Rocky hadden toch een sterke vertrouwensband? Rocky was boven op de toren ook superstellig. En uiteindelijk vertrouwde Rocky Renée ook de jokers toe (al was dat misschien om het geld).

Ik vind het veel opvallender dat Renée haar jokers niet deelt met Rocky. En dat kan ik eigenlijk niet snappen als ze de Mol is.
Het was andersom, Rocky deelde haar jokers niet met Renée. Ze gaf het geld aan Renée, de andere abseilers hielden het geld en gaven hun troeven door. Ik had Rocky al afgeschreven als mol. Renée had al 2 jokers uit de kameraad opdracht.