Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad  (gelezen 26531 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #180 Gepost op: 27-01-2021, 14:33:54 »
Stel Renee had tegenover Rocky haar mond gehouden over wat er in de kokers zat, hoe zou het dan gegaan zijn? Die en die pakken, die is voor jou, die is voor mij. Vertrouw mij. Had meer kans gehad denk ik.
En dan de jokers verdelen. Rocky: 'Maar nu heb je mij met geld opgezadeld, zodat we vrijstellingen hebben en geen geld in de pot!' Renee: 'Maar dat wist ik toch niet? Ik dacht dat dit het beste was!'

Precies ja 👏

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #181 Gepost op: 27-01-2021, 14:56:39 »
Stel Renee had tegenover Rocky haar mond gehouden over wat er in de kokers zat, hoe zou het dan gegaan zijn? Die en die pakken, die is voor jou, die is voor mij. Vertrouw mij. Had meer kans gehad denk ik.
En dan de jokers verdelen. Rocky: 'Maar nu heb je mij met geld opgezadeld, zodat we vrijstellingen hebben en geen geld in de pot!' Renee: 'Maar dat wist ik toch niet? Ik dacht dat dit het beste was!'

Maakt inderdaad geen sense wat Renée hier als mol doet. Als je dan toch de geldkoker laat pakken houd hem dan bij Rocky. Analoge redenering voor Rocky als mogelijke mol die hem dan zelf moet bijhouden. Een kleine kans op 0 is altijd beter dan een grote kans op +2000.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #182 Gepost op: 28-01-2021, 05:37:33 »
Dan had Rik het natuurlijk zo moeten zeggen dat beide groepen hadden gedacht dat ze de enige waren die konden winnen

Ja maar dat had het mijns inziens een rot spel gemaakt om naar te kijken en de groep in twee uiteengeslagen. Zoals het nu ging was he complexer en volgens mij ook leuker om te zien.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #183 Gepost op: 28-01-2021, 20:56:41 »
Splinter verspreekt zich. Hij zegt ik zie een joker of een koker bedoel ik.
Bij to je vetsi vyhoda, twee jokers.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2021, 21:08:48 door foxhunter »

Online JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #184 Gepost op: 31-01-2021, 17:34:41 »
Ik ben heel benieuwd wat er zou zijn gebeurt in aflevering 5, als Rocky deze opdracht het geld zou hebben gepakt. Zouden ze dan weer de helft van de groep een vrijstelling laten verdienen? Leuke vraag voor in de chat ::tandpastasmiley::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #185 Gepost op: 3-02-2021, 14:54:56 »
Waarschijnlijk dan jokers ipv vrijstellingen. Maar je kunt je afvragen hoeveel geld er uit de pot zou gaan voor jokers.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #186 Gepost op: 13-02-2021, 19:40:04 »
Nog een keer deze opdracht teruggekeken. Wat mij opvalt is dat van de abseilers alleen Rocky van Renée te horen krijgt wat er in de kokers zit. De anderen krijgen van hun partner alleen te horen “wel of niet pakken”. Dit roept de vraag op hoe het kan dat drie van de vier abseilers voor het geld hebben gekozen als ze niet wisten wat er in de kokers zat. Of hebben de partners dat op de grond alsnog gezegd voordat de abseilers een keuze maakten en is dat buiten beeld gelaten?

Verder krijgen we niet te zien wat er na afloop met de twee jokers van Rocky gebeurt. Renee had gezegd dat ze die wilde delen, maar bij de test zet Rocky ze allebei in. Wat is er gebeurd dat de afspraak met Renée niet doorging? Ik ben er nog steeds niet uit of Rocky door haar keuze verdacht is o f juist niet. Je zou kunnen zeggen dat als ze kandidaat was geweest, ze toch voor de vrijstelling had moeten kiezen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #187 Gepost op: 13-02-2021, 20:15:50 »
Nog een keer deze opdracht teruggekeken. Wat mij opvalt is dat van de abseilers alleen Rocky van Renée te horen krijgt wat er in de kokers zit. De anderen krijgen van hun partner alleen te horen “wel of niet pakken”. Dit roept de vraag op hoe het kan dat drie van de vier abseilers voor het geld hebben gekozen als ze niet wisten wat er in de kokers zat. Of hebben de partners dat op de grond alsnog gezegd voordat de abseilers een keuze maakten en is dat buiten beeld gelaten?
Merel zei bij een koker dat ze die gingen delen. Dat kan dus alleen de koker met de jokers zijn.
Charlotte zei dat ze op zoek moest naar een koker en noemt hier de tekst van de geldkoker. De koker met 1 joker liet ze terloops meenemen. Laksmi kon dus ook uittellen dat die tweede koker het geld zou zijn. Alleen Joshua kreeg geen informatie. Hij zei ook dat het een pure gok was en we weten nu dat hij kandidaat was.

Als de abseilers na het abseilen bij elkaar zijn gekomen en elkaar de kokers hebben laten zien, dan konden ze ook weten in welke kokers het geld zat, namelijk de koker waarvan ze er 4 hadden. Alleen het feit dat deze door iedereen is meegenomen maakt dit de meest interessante koker om zelf te houden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #188 Gepost op: 18-02-2021, 09:42:13 »
Dit vind ik een sleutelopdracht voor het molschap van Charlotte.

- Rocky haar keuze is niet te verklaren, daardoor wordt er 2000 euro verdiend.
- Idem voor Renée. De mol wil die kans sowieso minimaliseren, als een van hen de mol is dan komt die koker bij Rocky terecht, wees maar zeker.
- Renée wil in de bus resoluut voor geld gaan, Charlotte is terughoudender
- Charlotte laat één joker nemen? Een journalist kan wel wat zinnetjes onthouden, laat me niet lachen.
- Het geld eindigt hier wel hel braaf bij Splinter
- Splinter was dan weer overtuigende kracht om voor het geld te gaan en iedereen zijn geldkoker te laten afgeven. Charlotte haar verdienste dat Splinter toch met een geldkoker eindigt.
- Nog even erbij vertellen dat Charlotte erna haar joker aan Splinter geeft, wat een vrij molverdachte is van haar? Verder zitten we in aflevering 3 en geeft ze bij de test en de testen ervoor/erna aan geen idee te hebben van haar mol.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #189 Gepost op: 1-03-2021, 03:01:52 »
Keuze moment aan tafel.
Joshua: gaan wij dan Renée?
Rocky: ik ga een duo vormen met Renée.
Renée wijst naar Rocky en beaamt.
Waarom laat Renée, als mol, de superkans liggen om met Joshua te gaan? Die gast gaat gegarandeerd voor een vrijstelling.
Maar zoals je ziet is het Rocky die Renée kiest en weg kaapt voor Joshua. Nu "verdenken" ze allebei Renee, de keuze voor je mol in deze lijkt me logisch, want die kan je in de gaten houden.
En dit staat weer haaks op wat Florentijn in zijn podcast vertelde over Renée keek mij aan, ik wilde even wachten, en toen waren de koppels al gemaakt en zat ik met Joshua.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #190 Gepost op: 1-03-2021, 10:18:54 »
Keuze moment aan tafel.
Joshua: gaan wij dan Renée?
Rocky: ik ga een duo vormen met Renée.
Renée wijst naar Rocky en beaamt.
Waarom laat Renée, als mol, de superkans liggen om met Joshua te gaan? Die gast gaat gegarandeerd voor een vrijstelling.
Maar zoals je ziet is het Rocky die Renée kiest en weg kaapt voor Joshua. Nu "verdenken" ze allebei Renee, de keuze voor je mol in deze lijkt me logisch, want die kan je in de gaten houden.
En dit staat weer haaks op wat Florentijn in zijn podcast vertelde over Renée keek mij aan, ik wilde even wachten, en toen waren de koppels al gemaakt en zat ik met Joshua.

Tjah, heel Renée haar tactiek blijft een raadsel. Maar dit maakt Rocky nu ook niet meteen verdachter.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #191 Gepost op: 1-03-2021, 10:25:27 »
Misschien kiest Rocky wel voor Renée om de kans dat ze mag abseilen iets groter te maken.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #192 Gepost op: 1-03-2021, 18:34:51 »
Misschien kiest Rocky wel voor Renée om de kans dat ze mag abseilen iets groter te maken.
Rocky kiest voor Renée omdat ze dan beter kan mollen. Al lijkt dat niet zo door de € 2000 die in de pot komt.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #193 Gepost op: 1-03-2021, 19:04:00 »
Rocky kiest voor Renée omdat ze dan beter kan mollen. Al lijkt dat niet zo door de € 2000 die in de pot komt.
Hoe is die 2000 euro haar dan overkomen in die opdracht?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #194 Gepost op: 1-03-2021, 19:13:39 »
Hoe is die 2000 euro haar dan overkomen in die opdracht?
Omdat de anderen geld voor zichzelf hielden. Ze koos er slim voor om niet voor de vrijstellingen te gaan (want er moet iemand uit, zo werkt het spel) maar in die fase nog wat vertrouwen te winnen door zich voor te doen als ideale kandidate. Handel met voorkennis.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #195 Gepost op: 1-03-2021, 19:21:21 »
Kiezen voor vrijstellingen kan perfect kandidaats uitgelegd worden. Meer vrijstellingen is meer onzekerheid over de test en is dus gunstig voor de Mol, net zoals meer spelers in het spel houden.

Ik kan deze keuze van Rocky met geen mogelijkheid als gedrag van een Mol uitleggen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #196 Gepost op: 1-03-2021, 19:31:15 »
Hoe is die 2000 euro haar dan overkomen in die opdracht?
Het enige wat ik hier zou kunnen verzinnen is dat 3 afleveringen met meerdere vrijstellingen/scherm niet zien een beetje te veel van het goede is. Dat ze zich hier echt wel bij de abseilers wilde zetten om de vrijstellingen tegen te houden, en daarmee de weg open legt voor de anderen om toch voor een vrijstelling te gaan als ze zich aanbood.  Daarbij was het een heel goed excuus om zichzelf bij iemand te zetten die al jokers had. Zo leek ze kandidaatser dan kandidaats, door Renée niet nog 2 jokers te gunnen. Misschien wist ze ook dat de anderen niet exact wisten wat er in hun kokers zat.
En kwam ook nog de opdracht om te bieden voor voorkennis.
Al ben ik zelf niet zo blij met dergelijke wendingen, maar het kan.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #197 Gepost op: 1-03-2021, 19:37:07 »
Van te voren spraken ze met mol rocky af dat ze niet voor het geld zouden gaan. Misschien ging ze ervan uit dat ze alleen voor alle jokers zouden gaan. En toen pakte toch iedereen geld, wat ze ook verbaasd aangeeft in de biecht ‘jongens, we zouden toch NIET voor het geld gaan’??
Deze opdracht was om vertrouwen te winnen, zoals foxhunter al veel eerder aangaf (ik wilde er eerst ook niet aan maar intussen klinkt het volmaakt logisch). Eigenlijk kun je rocky Max 500 toeschrijven, de anderen kozen immers zelf voor het geld.

Het gesprekje in het restaurant (laatste aflevering) was echt zo treffend voor rocky als mol: ze wilde met deze twee in de finale komen omdat ze wel wilde ‘strijden’. Ja als mol wil je graag tegen twee goeie fanatieke nepmollen! Ze zegt later ook letterlijk dat ze de mol is, zonder gêne begint ze erover! Geweldig, als zij het is dan is ze echt een briljante mol in mijn ogen!


Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #198 Gepost op: 1-03-2021, 20:14:23 »
Kiezen voor vrijstellingen kan perfect kandidaats uitgelegd worden. Meer vrijstellingen is meer onzekerheid over de test en is dus gunstig voor de Mol, net zoals meer spelers in het spel houden.

Ik kan deze keuze van Rocky met geen mogelijkheid als gedrag van een Mol uitleggen.
Uiteindelijk is het de taak van de mol om anderen het spel uit te werken.

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #199 Gepost op: 3-03-2021, 09:20:49 »
Nee het is de taak van de mol om de pot zo laag mogelijk te houden. Ik het verleden heeft de mol vaak meegewerkt aan het behouden van kandidaten, want dit kost altijd geld.

Wel typisch dat Rocky en Renee nu samen in de finale staan. Het viel me op dat ze best veel samen hebben gedaan.