Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad  (gelezen 26499 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Gepost op: 16-01-2021, 14:34:28 »


Bespreek hier de 3e opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2021, 16:10:10 door Loezel »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #1 Gepost op: 16-01-2021, 21:14:31 »
Charlotte geeft 2 jokers aan Splinter.
Marije geeft 1 joker aan Lakshmi.
Rocky blijkt geen geld te hebben maar 2 jokers.
Florentijn deelt zijn jokers niet met Joshua.

Bata schoenen. O.a. bekend van schoenen voor zaalsporten.
O.a. Ton Boot droeg deze schoenen. Hij was o.a. speler van DED (Amsterdam). Door Een Deur is afgekort DED.
Of een familielid van een van de deelnemers betrokken was bij de oprichting van DED is mij niet bekend.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2021, 21:24:45 door molE13 »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #2 Gepost op: 16-01-2021, 21:25:10 »
 ::rofl::
Ik snapte er niks van op het eind, zeker nog terugkijken...
Meer L

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #3 Gepost op: 16-01-2021, 21:37:37 »
Doordat Rocky kiest om de geldkoker aan Renee te geven, verdient de groep 1500 euro. Dat is erg onmols
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Lizard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #4 Gepost op: 16-01-2021, 21:42:57 »
Nee, dat was toch 2000? 4x 500?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #5 Gepost op: 16-01-2021, 21:44:09 »
Ik vond het moeilijk om de strategie achter deze opdracht te volgen. En dus de volle 2000 euro is verdiend? Waar was de Mol?
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #6 Gepost op: 16-01-2021, 21:45:59 »
::rofl::
Ik snapte er niks van op het eind, zeker nog terugkijken...

Idem

Offline Lizard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #7 Gepost op: 16-01-2021, 21:49:04 »

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #8 Gepost op: 16-01-2021, 21:52:07 »
::rofl::
Ik snapte er niks van op het eind, zeker nog terugkijken...

Als alle abseilers een geldkoker in hun hand zouden hebben, zouden ze alle 4 een vrijstelling krijgen. Ze kozen daar in het begin niet voor, maar omdat Splinter, Lakshmi en Joshua niet wisten in welke koker geld zat, gaven ze gewoon 1 koker weg aan hun duo partner. Rocky had van Renee gehoord in welke koker geld zat, die met muse, en hield zich aan de afspraak. De kajakkers hadden dus nooit een vrijstelling kunnen verdienen en de andere 3 hadden gewoon geluk dat ze bijna een vrijstelling hadden. Dit maak ik er van
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #9 Gepost op: 16-01-2021, 21:56:14 »
Ik had alleen verwacht dat er dan 500 euro verdiend zou zijn en niet 2000 zoals nu gebeurde. Maar die 500 ging dus alleen per kandidaat niet in de pot als ze alle vier de 500 voor zichzelf gehouden hadden.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #10 Gepost op: 16-01-2021, 21:57:00 »
Charlotte geeft 2 jokers aan Splinter.
Correctie: 1 joker

Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #11 Gepost op: 16-01-2021, 21:58:51 »
Het lijkt erop dat Joshua niet weet welke koker hij aan Florentijn wil geven en dat er misschien een stukje is weggeknipt waarin hij er (evt willekeurig) eentje kiest.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #12 Gepost op: 16-01-2021, 22:01:25 »
Ik had alleen verwacht dat er dan 500 euro verdiend zou zijn en niet 2000 zoals nu gebeurde. Maar die 500 ging dus alleen per kandidaat niet in de pot als ze alle vier de 500 voor zichzelf gehouden hadden.
Zo dacht ik het ook inderdaad, maar blijkbaar niet. Al met al was het best moeilijk voor de vier abseilers om die vrijstellingen te verdienen: allereerst moesten ze de andere vier overtuigen dat ze geen 2+1 joker wilde maar voor het geld gingen, dan bij ze lospeuteren welke van de kokers geld was, en dan ook nog eens unaniem besluiten dat ze het vertrouwen gingen schaden. Mogelijk, maar wel lastig.

En ik wil nog even zeggen dat ik vier vrijstellingen echt te veel van het goede vind.
...óf niet!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #13 Gepost op: 16-01-2021, 22:02:48 »
Als alle abseilers een geldkoker in hun hand zouden hebben, zouden ze alle 4 een vrijstelling krijgen. Ze kozen daar in het begin niet voor, maar omdat Splinter, Lakshmi en Joshua niet wisten in welke koker geld zat, gaven ze gewoon 1 koker weg aan hun duo partner. Rocky had van Renee gehoord in welke koker geld zat, die met muse, en hield zich aan de afspraak. De kajakkers hadden dus nooit een vrijstelling kunnen verdienen en de andere 3 hadden gewoon geluk dat ze bijna een vrijstelling hadden. Dit maak ik er van

Dit klopt. Als iedere abseiler een geldkoker had, dan kregen ze een vrijstelling en ging er geen geld in de pot. Rocky had de geldkoker aan Renee gegeven en daardoor kwam het verdiende geld in de pot.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #14 Gepost op: 16-01-2021, 22:04:33 »
Volgens mij hangen alleen Joshua en Splinter aan een rode draad vast btw? Bij de andere is het wit.
Meer L

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #15 Gepost op: 16-01-2021, 22:05:58 »
Ik had alleen verwacht dat er dan 500 euro verdiend zou zijn en niet 2000 zoals nu gebeurde. Maar die 500 ging dus alleen per kandidaat niet in de pot als ze alle vier de 500 voor zichzelf gehouden hadden.
Ik ook, en daarom dus licht in verwarring gebracht....
Meer L

Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #16 Gepost op: 16-01-2021, 22:08:20 »
Volgens mij hangen alleen Joshua en Splinter aan een rode draad vast btw? Bij de andere is het wit.

Klopt, maar de kokers hangen wel overal aan een rode draad.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #17 Gepost op: 16-01-2021, 22:12:26 »
Ik denk dat de makers verwacht hadden dat er meer vragen vanuit de abseilers zouden komen over wat er in de kokers zit. Dan krijg je ook nog een Prisoners dilemma als ze beneden staan. Dan betekent kiezen voor de vrijstellingen dat alle andere abseilers dat op dat moment ook doen door voor zichzelf de geldkokertjes te kiezen en de jokers aan de kanoërs te geven. Je bent voor een vrijstelling dus afhankelijk van drie anderen. En dan neem je het risico niet om drie anderen te vertrouwen als je ook twee jokers voor jezelf kunt houden.

Waar het nu op lijkt is dat de abseilers in drie teams niet wisten in welke kokers geld zat en in welke jokers, waardoor het geld toevallig bij de abseilers terecht is gekomen. Of de kanoërs hebben het slim gespeeld door de abseilers te laten denken dat het geld in de andere kokers zit (en dan maar hopen dat niet alle teams deze omgekeerde psychologie toepassen want dan zijn er vier vrijstellingen verdiend), maar hier hebben we niks van op beeld gezien. Kortom: het was bijna "toevallig" op geen geld in de pot en een vrijstelling voor de abseilers uitgekomen, ware het niet voor Rocky en Renée waarbij Rocky wel wist wat er in welke kokers zat.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2021, 22:14:09 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #18 Gepost op: 16-01-2021, 22:16:05 »
Ik denk dat de makers verwacht hadden dat er meer vragen vanuit de abseilers zouden komen over wat er in de kokers zit. Dan krijg je ook nog een Prisoners dilemma als ze beneden staan. Dan betekent kiezen voor de vrijstellingen dat alle andere abseilers dat op dat moment ook doen door voor zichzelf de geldkokertjes te kiezen en de jokers aan de kanoërs te geven. Je bent voor een vrijstelling dus afhankelijk van drie anderen. En dan neem je het risico niet om drie anderen te vertrouwen als je ook twee jokers voor jezelf kunt houden.

Waar het nu op lijkt is dat de abseilers in drie teams niet wisten in welke kokers geld zat en in welke jokers, waardoor het geld toevallig bij de abseilers terecht is gekomen. Of de kanoërs hebben het slim gespeeld door de abseilers te laten denken dat het geld in de andere kokers zit (en dan maar hopen dat niet alle teams deze omgekeerde psychologie toepassen want dan zijn er vier vrijstellingen verdiend), maar hier hebben we niks van op beeld gezien. Kortom: het was bijna "toevallig" op geen geld in de pot en een vrijstelling voor de abseilers uitgekomen, ware het niet voor Rocky en Renée waarbij Rocky wel wist wat er in welke kokers zat.

Bedankt voor de uitleg. Dat toeval dat de abseilers toch bijna een vrijstelling hadden zorgde voor veel verwarring bij mij.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: De rode draad
« Reactie #19 Gepost op: 16-01-2021, 22:19:43 »
Eindelijk weer eens een hoogtevrees opdracht! ::bravo::