Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?  (gelezen 13524 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Gepost op: 30-01-2021, 14:12:17 »


Bespreek hier alles wat jullie is opgevallen tijdens de 1e opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 23:11:58 door Heinz »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #1 Gepost op: 30-01-2021, 20:50:36 »
Heel leuk bedacht maar 100% onmogelijk.

Ze hadden de huidige kandidaten bij “wie” moeten doen.

“Wat” is praktisch onmogelijk

“Waar” is de enige die nog haalbaar is, maar niet als je als locatie een kaasmarkt en een sauna hebt...

Ze hadden al geld moeten krijgen als ze 1 van deze 3 aspecten goed hadden geraden.

Perfecte opdracht om een falende mol ff te helpen

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #2 Gepost op: 30-01-2021, 21:07:56 »
Wie, wat, waar zijn drie van de 7 W's. Bij het schrijven van een verhaal en het maken van een reportage is het hanteren van 7 W's en 1 H een bekend (journalistiek) principe.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #3 Gepost op: 30-01-2021, 21:37:38 »
Onmogelijk om deze opdracht goed te doen. Tekenen, moeilijke opgaven en afstand / kijken door een verrekijker, het is al een wonder dat er iets goed doorkwam.

Opvallende zaken:
- verdeling van de duo’s ging erg rommelig
- Charlotte tekent bizar slecht, Joshua moet haar volledig aansturen
- Rocky tekent supergoed, alles wat zij tekent is duidelijk
- Splinter houdt het bord achter een struik

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #4 Gepost op: 30-01-2021, 21:37:46 »
Onmogelijke opdracht. Niet te doen. Jammer.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #5 Gepost op: 30-01-2021, 22:10:31 »
Ja, Charlotte's tekenkunsten vielen vooral erg op. Als zij hier gemold heeft, heeft ze dit volop gedaan, zonder handrem erop. Dat is leuk, maar was ook onnodig bij al zo'n moeilijke opdracht. Als Splinter de Mol is heeft hij het subtieler aangepakt. Want die voetbal werd uiteindelijk wel herkend, maar een voetbal teken je toch niet zo? Het had inderdaad net zo goed een filmrol (en dus Renée) kunnen zijn. Dat vind ik dan eigenlijk verdachter. ;D

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #6 Gepost op: 30-01-2021, 22:13:39 »
Ik vond die tekeningen van Charlotte uiteindelijk  best meevallen. Die achtbaan was heel duidelijk. Rocky tekende verreweg het beste.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #7 Gepost op: 30-01-2021, 22:15:36 »
In elk geval een leuke opdracht om naar te kijken, ook al was het praktisch onmogelijk om hier veel geld te verdienen. Charlotte was iets té verdacht hier. Splinter ook raar bezig met die voetbal, als je een simpel poppetje met aan de voet een bal tekent, waren Charlotte en Joshua denk ik wel meteen op Rocky gekomen.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #8 Gepost op: 30-01-2021, 22:21:01 »
Ik dacht dat Splinters voetbal het symbool was voor radioactieve stoffen.  ::rofl::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #9 Gepost op: 30-01-2021, 22:23:56 »
Ik verdenk Splinter ervan dat hij zijn tekening van Erik de Zwart deels achter de struiken had geschoven. Want de radio was niet te zien. Zijn Pinokkio-interpretatie en voetbal kwamen ook niet echt goed uit de verf. Maar deze opdracht was gedoemd te mislukken. De mol hoefde daar niet veel voor te doen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #10 Gepost op: 30-01-2021, 22:31:25 »
Ik denk dat als ze een apart paneel/deel met "wie", "wat" en "waar" hadden getekend, zoals Splinter voorstelde, ze een kansje hadden gehad. Maar dat had je dan wel vantevoren af moeten kunnen spreken. Ook niet te doen dat ook de afvallers meededen.

Joshua en Charlotte op een cruciale positie als doorgeefluik.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #11 Gepost op: 30-01-2021, 22:59:19 »
Ik verdenk Splinter ervan dat hij zijn tekening van Erik de Zwart deels achter de struiken had geschoven. Want de radio was niet te zien. Zijn Pinokkio-interpretatie en voetbal kwamen ook niet echt goed uit de verf. Maar deze opdracht was gedoemd te mislukken. De mol hoefde daar niet veel voor te doen.

Ik kan me ook niet voorstellen dat Splinter niet direct aan Pinokkio dacht. Daar denk je toch meteen aan als je liegen moet verbeelden? Of ben ik beïnvloed door het jubileumseizoen en deze smiley ::pinokkio:: ?

Offline MeneerTed

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #12 Gepost op: 30-01-2021, 23:03:11 »
Ik dacht dat Splinters voetbal het symbool was voor radioactieve stoffen.  ::rofl::

ik een velg (auto). Kon er echt geen Rocky van maken, totdat iemand voetbal zei, wat later een chocoladekoekje werd....
Ben wel benieuwd of deze opdracht met Joshua op een andere plek beter was geluk. Volgens mij veranderde hij echt alles (en dacht ook niet verder aan andere mogelijke oplossingen).

Offline Tungsten

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #13 Gepost op: 30-01-2021, 23:04:01 »
Erg leuke opdracht. Lees van anderen dat hij sowieso onhaalbaar was, maar daar ben ik het niet mee eens. Dat er geen geld verdiend is, zegt wat mij betreft meer over de tekenskills van de kandidaten dan over de haalbaarheid van de opdracht. Dit laat maar weer eens zien dat overdrachtelijk tekenen ook een skill is (y)
Glow in the dark

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #14 Gepost op: 30-01-2021, 23:05:46 »
Nou ja, kaasmarkt en sauna is wel lastiger met iconen/symbolen uit te beelden dan voetbal en zwemmen.

Offline Tungsten

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #15 Gepost op: 30-01-2021, 23:13:28 »
Nee dat is inderdaad lastiger, maar dat was niet waarop de opdracht nu stuk liep.
Glow in the dark

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #16 Gepost op: 30-01-2021, 23:18:17 »
Ik zeg Veiling  ::tandpastasmiley::

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #17 Gepost op: 30-01-2021, 23:26:53 »
Het schilderwerk van splinter was om te huilen. Wat dat een voetbal??  En het mooiste is nog dat Renee hem daarin extra bevestigt in plaats van te corrigeren. Netjes mollen van Renée hoor!
« Laatst bewerkt op: 30-01-2021, 23:43:43 door annebeestje »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #18 Gepost op: 30-01-2021, 23:34:15 »
En, de omschrijvingen van Renee waren ook heerlijk...

Ik begon bijna te twijfelen dit seizoen of er opdrachten zouden komen waar €0 zou worden verdiend omdat kandidaten zo heerlijk openlijk mollerig bezig zijn... En Voila, daar was 'wie wat ... waar'  ;D

"wie, wat, ... waar'. Ik vraag me af of er op de puntjes een hint zit: de vraag 'wanneer' of zoiets, wat slaat op de Mol die een vd acties ergens dit seizoen daadwerkelijk heeft uitgevoerd...

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #19 Gepost op: 30-01-2021, 23:43:31 »
Ondanks de onmogelijkheid van de opdracht, heb ik wel echt genoten hiervan ::bravo::. Zaten zoveel grappige momenten hierin en qua opzet was het idee wel leuk!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human