Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?  (gelezen 13529 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #40 Gepost op: 31-01-2021, 16:51:46 »
7W 1H
Met W als 23e letter en H als 8e
7+ 2 +3 +1+ 8 = 21 ;)
W in spiegelbeeld is M. Mol Hehakaija?

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #41 Gepost op: 31-01-2021, 16:59:11 »
Waarom dan antwoorden bij verschillende bedragen zetten? Rik zei ook nog op het eind; niets verdiend, maar wel veel verloren (of iets in die richting). Waar gaat die opmerking dan over?
Omdat je er dan voor kan zorgen dat dingen die je zeker weet veel opleveren en dingen waar je over twijfelt niets.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #42 Gepost op: 31-01-2021, 17:02:25 »
Het was dus Mols om alvast dingen voor 25 euro in te vullen, want je kon beter de 3 gokken bij de bovenste bedragen invullen - mocht je toevallig goed gegokt hebben..

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #43 Gepost op: 1-02-2021, 15:16:37 »
Ik bedenk me nu pas dat ik op deze locatie ben geweest. Het leek er ook wel erg op, maar er staan wel meer van deze rotspartijen in Tsjechië. Waarschiijnlijk zat ik er nog wel wat kilometers naast van de exacte locatie, want dat gebied is erg groot. Maar toch leuk.

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #44 Gepost op: 1-02-2021, 16:02:08 »
De rotsen lijken wel lange splinters 😜

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #45 Gepost op: 1-02-2021, 16:37:24 »
Het was dus Mols om alvast dingen voor 25 euro in te vullen, want je kon beter de 3 gokken bij de bovenste bedragen invullen - mocht je toevallig goed gegokt hebben..

Ja, zeker mols!
Voor zover ik kon zien is dat bij Splinter en Renée gebeurd. Waarbij Renée in haar biecht claimt dat dat op initiatief was van Splinter.

Of dat in andere teams ook zo was weet niet, moet even terug kijken nog. 

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #46 Gepost op: 1-02-2021, 16:47:56 »
Het was dus Mols om alvast dingen voor 25 euro in te vullen, want je kon beter de 3 gokken bij de bovenste bedragen invullen - mocht je toevallig goed gegokt hebben..
Het lijkt mij beter om de zinnen die je zeker denkt te weten bij de hogere bedragen in te vullen. Als je bij de eerste zin het niet zeker weet, dan snap ik dat je hem als kandidaat bij een lager bedrag invult in de hoop dat de volgende zin makkelijker is.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #47 Gepost op: 1-02-2021, 16:55:06 »
Het was dus Mols om alvast dingen voor 25 euro in te vullen, want je kon beter de 3 gokken bij de bovenste bedragen invullen - mocht je toevallig goed gegokt hebben..

Maar de mol weet toch gewoon welke wie, wat, waar er in het spel zitten? Dus dan weet de mol ook dat ze fout geantwoord hebben. Dus dan is het juist onmols om de zin op een lage score te zetten en het zou mols zijn te pleiten om een foute zin op een hoge score neer te zetten.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #48 Gepost op: 1-02-2021, 17:04:48 »
Dat hoeft helemaal niet, dat een mol al die zinnen weet. Misschien ook maar beter om het niet precies te weten, maar het spel gewoon te spelen zoals iedereen. Je hebt ook nog met een partner te maken en mollen met de zinnen kan dan erg opvallen. Er kan wel afgesproken zijn om de lage bedragen te gebruiken (omdat het onwaarschijnlijk is dat ze alle bedragen vol maken), dan kan je met een goede zin voor een heel klein bedrag goodwill kweken. Wel je best gedaan, maar ja sorry, we twijfelden echt heel erg of het goed was.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #49 Gepost op: 1-02-2021, 17:10:19 »
Eens, ik betwijfel of de mol alle zinnen weet, dat hangt ook af van welke enveloppen gepakt worden, toch.

Je kunt ook de zin waar je over twijfelt even ergens anders opschrijven of onthouden en op het laatst de volgorde bepalen?

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #50 Gepost op: 1-02-2021, 17:14:17 »
Eens, ik betwijfel of de mol alle zinnen weet, dat hangt ook af van welke enveloppen gepakt worden, toch.

Je kunt ook de zin waar je over twijfelt even ergens anders opschrijven of onthouden en op het laatst de volgorde bepalen?

Ik denk dat de mol de zinnen niet weet, maar wel welke woorden er in het spel zitten. Als 'zingen' niet in het spel zit, dan weet de mol ook dat 'Marije zingt in de achtbaan' fout is. Als 'wc' niet in het spel zit, weet de mol ook dat 'zwemt in de wc' fout is. Dus als mol zou het dan beter zijn zo'n foute zin op een dure plek neer te zetten.

Gelet op hoe weinig vertrouwen iedereen in de antwoorden had, denk ik dat dat overigens wel lastig te verkopen zou zijn geweest en dus begrijp ik best dat dat niet gebeurd is.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #51 Gepost op: 1-02-2021, 20:18:44 »
Trouwens... is dit niet gewoon een Terror Bunny met een gipsbal?  ;D
Die oortjes lol...

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #52 Gepost op: 1-02-2021, 23:23:42 »
Dat waren typisch van die shots die na afloop van de opdracht nog gemaakt werden ('we willen jullie nog even met die ene tekening, en met verrekijker in de hand...' zoiets), toen de tekeningen al allemaal op elkaar gestapeld waren...

In aanvulling op deze opmerking van Mollem en hier verder niet besproken:
De verrekijker shots tijdens de opdracht zetten Charlotte echt in een slecht daglicht in de montage. Het klopt inderdaad dat 'achteraf' de verrekijker shots nog zijn opgenomen, en doordat Charlotte alle tekeningen op elkaar gestapeld heeft, zijn er veel vlekken ontstaan. Ik kan mij zomaar eens voorstellen dat de 'andere' kandidaten, deze vlekken-tekeningen nooit gezien hebben.
Voor mij een reden om Charlotte definitief af te schrijven als Mol, want dit is echt fake montage-actie van de regie! Op deze manier krijg je de 'reguliere' kijker wel overstag om massaal Charlotte te gaan verdenken! Case closed: Charlotte is niet de Mol, en dus een ijverige kandidaat.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #53 Gepost op: 1-02-2021, 23:31:35 »
Joshua en Charlotte hadden het wel gezellig samen, kan dus ook zijn dat Joshua hierdoor verblind is geraakt. Dat is in het verleden ook wel vaker gebeurd  8)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #54 Gepost op: 1-02-2021, 23:42:40 »
Goed opgemerkt Jelsir

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #55 Gepost op: 1-02-2021, 23:55:48 »
In aanvulling op deze opmerking van Mollem en hier verder niet besproken:
De verrekijker shots tijdens de opdracht zetten Charlotte echt in een slecht daglicht in de montage. Het klopt inderdaad dat 'achteraf' de verrekijker shots nog zijn opgenomen, en doordat Charlotte alle tekeningen op elkaar gestapeld heeft, zijn er veel vlekken ontstaan. Ik kan mij zomaar eens voorstellen dat de 'andere' kandidaten, deze vlekken-tekeningen nooit gezien hebben.
Voor mij een reden om Charlotte definitief af te schrijven als Mol, want dit is echt fake montage-actie van de regie! Op deze manier krijg je de 'reguliere' kijker wel overstag om massaal Charlotte te gaan verdenken! Case closed: Charlotte is niet de Mol, en dus een ijverige kandidaat.
Het is niet ongebruikelijk om bij een TV programma later nog shots te maken van zaken die nog niet zijn opgenomen of waar ze niet helemaal tevreden zijn met de beelden. Geen redenen om te denken dat ze dit alleen hebben gedaan om Charlotte verdacht neer te zetten. Deze opdracht was sowieso kansloos, ook zonder groep 3 niveau tekeningen van Charlotte. De Mol heeft hier gewoon een dagje vrij. Is ook goed te merken aan de lol die ze hebben.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #56 Gepost op: 2-02-2021, 00:09:07 »
Het is niet ongebruikelijk om bij een TV programma later nog shots te maken van zaken die nog niet zijn opgenomen of waar ze niet helemaal tevreden zijn met de beelden. Geen redenen om te denken dat ze dit alleen hebben gedaan om Charlotte verdacht neer te zetten. Deze opdracht was sowieso kansloos, ook zonder groep 3 niveau tekeningen van Charlotte. De Mol heeft hier gewoon een dagje vrij. Is ook goed te merken aan de lol die ze hebben.
Dit vind ik geen reden. Op het moment van kijken, wist je als reguliere kijker (die doorgaans 1x de aflevering ziet) nog niet, wat daarna zou gebeuren. Je opinie wordt gestuurd, door wat je ziet. Je ziet Charlotte in de montage 'slecht' schilderen, terwijl uit nader onderzoek blijkt dat dit geen Mollenactie is maar ruimtegebrek op het uitkijkpunt.

Draai het anders even om: Stel Charlotte is wél de Mol. Waarom zou je dan de reguliere kijker zo makkelijk trakteren op een zogenaamde zichtbare Mollenactie? De regie zal het nooit zo makkelijk aan ons weggeven.

Daarnaast horen we niemand van de andere kandidaten tijdens deze opdracht over:
- het feit, dat bepaalde tekeningen méér dan één keer getoond mochten worden/werden.
- Charlotte haar slechte tekenwerk, in de zin van onnodig veel spetters en vegen.
Beiden een signaal, dat dit dus later is toegevoegd en de kandidaten dit nooit hebben gezien.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #57 Gepost op: 2-02-2021, 01:34:40 »
Op 13:02 min Splinter:"Effe denken..... Mol hoe ziet een Mol eruit?" zegt hij  en de tekening links lijkt verdacht veel op de joker!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #58 Gepost op: 2-02-2021, 08:28:59 »
Maar het is Lakshmi. Duidelijk ook met het groene haar. Maar jammer dat we niet zien hoe Splinter "molt" wil uitbeelden. Wel niet de eerste keer dat Splinter iets met mol(t) doet in een opdracht want in de escaperoom vulde hij ook al "mol" in (na zijn vergezochte redenatie 9 uur, 9, negen kandidaten, mol). Hintje?

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #59 Gepost op: 2-02-2021, 10:14:39 »
Bij het zien van deze tekening zegt Joshua Iemand met blond haar is aan het abseilen met een kopje koffie ernaast. Charlotte, dat ben ik. Abseilen, blond haar, koffie dat is Joshua. Maar dat Joshua hier in mee gaat is op zijn minst vreemd (of hij heeft deze opdracht al lang opgegeven). Het gaat om circa 20:20 in de video.
Ik boycot Rusland & Russische producten!