Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen  (gelezen 15267 keer)

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #140 Gepost op: 11-02-2021, 16:38:45 »
En een andere conclusie is dat deze opdracht altijd zou mislukken ook wanneer iedereen ontsnapt was maar de Mol niet de knop indrukt...  ::rofl::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #141 Gepost op: 11-02-2021, 18:00:55 »
The posthorn. Solo works. Safety match.

We horen ook een hoorn.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #142 Gepost op: 11-02-2021, 23:59:36 »
Een mogelijke Molactie van Renée:
Nadat Rocky Renée heeft bevrijd gaan ze de cellen doorzoeken. Renee zegt meteen dat ze wel achterin begint. Ze doet net alsof ze het spel met de stokken achterin niet gezien heeft, en zet de achterste deuren extra open. Precies zo, dat het spel niet meteen te zien is voor Rocky. Verder houd ze Rocky aan het lijntje door nog even goed de hele gang af te speuren samen.
Dat kost allemaal tijd.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #143 Gepost op: 12-02-2021, 08:55:28 »
Ik vind hem goed gevonden en het past ook bij Renee, zo 'n mol actie.
Maar...even later zien we bij Charlotte en Splinter ook alle deuren open staan, vanzelf ook opengaan. Dus als je eenmaal in een cel gekeken hebt blijven de deuren ook vanzelf openstaan.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #144 Gepost op: 12-02-2021, 19:17:39 »
Bijzonder dat Marije wel op de knop drukt om de andere vrij te laten maar niemand (en van haarzelf is dat nog het meest bijzonder) op het idee komt, dat zij daardoor dus niet vrij zal komen.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #145 Gepost op: 12-02-2021, 19:51:36 »
Op de foto ziet het er wat huilerig uit, maar ze staat hier echt te geinen met de camera. Een blik van verstandhouding in de geest van 'kijk mij eens lekker vertragen door te klungelen met dat touw'.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #146 Gepost op: 12-02-2021, 20:24:17 »
Op de foto ziet het er wat huilerig uit, maar ze staat hier echt te geinen met de camera. Een blik van verstandhouding in de geest van 'kijk mij eens lekker vertragen door te klungelen met dat touw'.
Je kan hier vanuit een Marije tunnel van alles in zien. Ik zie gewoon een kandidaat die er niet uit komt.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #147 Gepost op: 12-02-2021, 20:32:13 »
Ik denk dat een kandidaat die er niet uitkomt uit balorigheid ook gaat geinen naar de cameraman. En die cameraman ligt wellicht ook dubbel van het lachen door het gestuntel.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #148 Gepost op: 13-02-2021, 04:33:15 »
Op de foto ziet het er wat huilerig uit, maar ze staat hier echt te geinen met de camera. Een blik van verstandhouding in de geest van 'kijk mij eens lekker vertragen door te klungelen met dat touw'.

Zie er eerder een houding in van een beetje schaamte dat ze er niets van bakt en balorigheid omdat ze er zo niet uit gaat komen. En inderdaad, voor hetzelfde geld staat de cameraman zich te bescheuren daar.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #149 Gepost op: 5-03-2021, 12:30:09 »
Rocky staat bij het tijdslot dat met vijf knoppen geopend moet worden en leest het bord voor. Maar sirenes gaan en Renée hoort het niet goed. En dus komt ze de trap af om te horen wat er moet gebeuren. Weer zo een moment dat ik denk, dat speelt de beste actrice ter wereld niet. In de manipulatie vertrouw ik dat Renée wel toe om overtuigend te acteren, maar hier op zo een momentje valt ze door de mand. Dit is echt, dit is: ik weet niet wat er gaat gebeuren,  leg het me uit.
Mede omdat ook zij net zoals Splinter (of is dit weer actieSplinter is reactieRenee) erop wees dat Marije nog bevrijd moest worden, twee dikke kandidaten punten voor Renée hier.

Aanvulling
De sleutel van Marije was voor boven. Er zit enige logica in dat dan boven de sleutel voor Marije (beneden) moet zijn. Nadat Rocky 750 euro van de grond raapt en inlevert zie je Renee loeren op een bepaalde cel en gaat daar naar binnen. Ik denk dat ze daar de sleutel voor Marije gevonden heeft en het spelletje daarna redelijk relaxed kon uitspelen door te roepen "We moeten nog een sleutel vinden" en "Marije nog bevrijden".

Dat Rocky iedereen naar buiten joeg is gewoon een poging om buiten te komen in de hoop dat als het geld buiten is dat het ook verdiend zou zijn, ook al wisten ze beter, want iedereen moest naar buiten. Maar ja, als je de sleutel van Marije niet kan vinden, dan moet je toch wat doen, desnoods je zelf dan maar verdacht maken.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #150 Gepost op: 5-03-2021, 12:40:00 »
Aanvulling
De sleutel van Marije was voor boven. Er zit enige logica in dat dan boven de sleutel voor Marije (beneden) moet zijn.
Mee eens. Maar de enige mysterieuze sleutel waar we iets over gehoord hebben, was het tweede sleuteltje waar Splinter het over had. Nadat hij met Charlotte de eerste deur opende, en die vermoedelijk aan dat slot hing. Hij gooit het slot weg, maar later heeft hij het weer in zijn hand. Wie dat slot opgeraapt heeft, weten we niet.
Als de aanname klopt dat er twee sleutels aan dat slot hingen, moesten ze met een van die twee een andere deur openen. Maar is die tweede sleutel ooit ergens voor gebruikt? Dat zou nog eens nagegaan moeten worden. Zo niet: dan lijkt me dat dit de sleutel is waarmee de deur van Marije moest worden geopend.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #151 Gepost op: 5-03-2021, 12:42:00 »
Mee eens. Maar de enige mysterieuze sleutel waar we iets over gehoord hebben, was het tweede sleuteltje waar Splinter het over had. Nadat hij met Charlotte de eerste deur opende, en die vermoedelijk aan dat slot hing. Hij gooit het slot weg, maar later heeft hij het weer in zijn hand. Wie dat slot opgeraapt heeft, weten we niet.
Als de aanname klopt dat er twee sleutels aan dat slot hingen, moesten ze met een van die twee een andere deur openen. Maar is die tweede sleutel ooit ergens voor gebruikt? Dat zou nog eens nagegaan moeten worden. Zo niet: dan lijkt me dat dit de sleutel is waarmee de deur van Marije moest worden geopend.
Dus jij hebt de tweede deur gemist waar Splinter doorheen moest wringen. Daarbij had hij slot en sleutel 2 in de hand. Dit is al meerdere keren besproken!?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #152 Gepost op: 5-03-2021, 12:46:36 »
Een sleutel aan het plafond + twee sleutels aan het slot. Totaal drie sleutels. Als daarmee drie deuren zijn geopend, dan heb je gelijk. Het was ook zo'n chaos. ::rofl:: Het staat me bij dat er maar twee deuren mee werden geopend. Maar misschien heb je gelijk, en dan heb ik niets gezegd.