Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen  (gelezen 15301 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #80 Gepost op: 7-02-2021, 19:36:40 »
Maar....zijn het wel twee sleutels ?  ::jaja:: ::ohno::
Waarom neemt hij wel/ ook ? het slot mee ?
Waarom meldt hij de twee sleutels niet aan de anderen  ?
Waarom meldt hij het überhaupt in zijn biecht aan ons ?
Wat ik ervan brouw: aan het plafond hangt zo te zien maar 1 sleuteltje. Dan zullen er aan het slot 2 sleuteltjes hangen. Hij gooit dat slot eerst weg, maar heeft het later weer in de hand.

Verdacht van Splinter vond ik dat hij wel voorkennis lijkt te hebben over het sleuteltje dat Charlotte niet zag. Maar bij terugkijken weet ik nou niet of hij verdacht doet, of dat verdachte dingetjes van hem juist worden uitvergroot in de montage:

- gooit een slot met daaraan mogelijk sleuteltjes weg
(dat hij later dus blijkbaar toch weer heeft opgepakt)
- praat hard tegen Charlotte terwijl ze ingespannen bezig is een touw door te branden
(deed hij dat al niet eerder bij de ballerina's? - en was dat een montage-trucje of niet?)
- roept 250 euro bij een biljet van 250 en 500.
- loopt aan het eind nog een stukje zijn knop voorbij voor hij hem ziet.
 :-\\

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #81 Gepost op: 7-02-2021, 19:46:19 »
Ziet direct de code en de sleutel op het moment dat char hem achter wil laten
Spoort iedereen aan om alsnog naar geld te zoeken
Weigert marije te helpen (kan zich mooi verschuilen achter die tweedeling in het team)
Spoort iedereen aan te gaan rennen als de bel gaat (nog maar 5 minuten!!! Iedereen gaat rennen, rocky vervolgens overduidelijk in beeld als zij na splinter roept ‘naar buiten’

Ik vond het eerst gek dat hij de knop voorbij loopt maar kan indd juist Mols zijn

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #82 Gepost op: 7-02-2021, 19:47:43 »
Marije had een sleutel maar kon er niets mee? Curieus.

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #83 Gepost op: 7-02-2021, 20:13:58 »
Marije had een sleutel maar kon er niets mee? Curieus.
naja dat begrijp ik dus ook niet helemaal. Alle andere sloten van de andere kandidaten waren al open, dus waar was die sleutel die bij Marije hing dan voor bedoelt? Of heb ik dat gemist?

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #84 Gepost op: 7-02-2021, 20:23:03 »
We zien best vaak deze hoek van de camera. je zou toch zeggen dat je de camera wat meer op marije of de celdeur kon richten op voorhand, als productie.
Dit doet me geloven dat er of boven de verwarming iets hangt (ik heb nog geen HD versie), of dat de verwarming gewoon loszat.
Het kan natuurlijk ook de sleutel van splinter zijn, want volgens mij zien we die nooit gebruikt worden? ???

ja, óf dat de deur mss een stukje naar binnen open zou kunnen gaan omdat de scharnieren aan de andere kant zitten. Worden die hier bewust buiten beeld gelaten? Had Marije de deur ene klein beetje naar binnen kunnen openen om daarna iets met het touw te doen? Ik vraag me ook af wat de bedoeling was van het touw?

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #85 Gepost op: 7-02-2021, 20:39:36 »
Dat Charlotte is ontsnapt is vrijwel alleen te danken aan Splinter. Zij was alleen maar aan het vertragen en onhandig aan het doen. Splinter zegt haar letterlijk welke code ze moet intoetsen en leidt haar naar de sleutel. Hier doet zij zelf weinig aan.

Als Charlotte de Mol was, had ze om te vertragen ook nog een foute code kunnen intoetsen of de som die Splinter opnoemt verkeerd kunnen uitrekenen, maar ze doet het gewoon goed. Dat is dan weer onmols.
Fabienne

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #86 Gepost op: 7-02-2021, 20:41:08 »
Nog iets raars gezien . Ze ziet het touw , kijkt naar binnen naar de palen en de sleutel en reageert super enthousiast.  Dan loopt ze een cel terug .....waarom ?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #87 Gepost op: 7-02-2021, 20:45:40 »
Als Charlotte de Mol was, had ze om te vertragen ook nog een foute code kunnen intoetsen of de som die Splinter opnoemt verkeerd kunnen uitrekenen, maar ze doet het gewoon goed. Dat is dan weer onmols.
En dan gaat Splinter nog eens kijken en nog eens rekenen, en dan komen ze op dezelfde code uit... Dan kon er bij Splinter wel eens een lichtje gaan branden.
Dan kun je als Charlotte toch maar beter je eigen slot openmaken, en net doen of je dat sleuteltje van Splinter niet ziet, toch?
Eerder onmols hier van Splinter dat hij het allemaal zo snel ziet. Al denk ik dat de Mol hier wel graag het spel in wil om daar verder te saboteren. Maar een beetje vertraging was niet opgevallen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #88 Gepost op: 7-02-2021, 21:03:37 »
Nog iets raars gezien.
Splinter maakt het slot open en zegt in een biecht dat er 2 sleutels waren.
Hij gooit slot en sleutels weg en vervolgens zit er een knip in de montage en roept Marije om hulp.
Daarna zien we Splinter weer door een hek gaan en heeft hij een slot en sleutel in de hand.
Dit is echter op een heel andere plek.
Was de 2e sleutel nodig voor een volgend hek en is Splinter teruggegaan om het op te halen?
Er mist iig een stuk in de montage ::jaja::
Wederom een trucje om  Splinter verdacht te maken?
Net zoals bij het geld want uiteindelijk weet iedereen dat er 1500 euro is verdiend

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #89 Gepost op: 7-02-2021, 21:30:10 »
Inderdaad Moedermol (en anderen) zoals ik het heb gehoord en gezien:
-Charlotte en Splinter hebben twee sleutels omdat ze door twee hekken moeten
-ik hoor Splinter toch echt wel "zevenhonderdvijftig" zeggen.

Verder denk ik dat de mol in dergelijke setting niet op een plek gaat staan waar je (als eerste) bij geld komt.
Marije sterk verdachter na deze opdracht, slecht in de underdog spelen vind ik.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 22:30:02 door Mollem »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #90 Gepost op: 7-02-2021, 22:28:19 »
Inderdaad Modermol (en anderen) zoals ik het heb gehoord en gezien:

-ik hoor Splinter toch echt wel "zevenhonderdvijftig" zeggen.

Rik zei ook gewoon jullie hebben 1500 euro gevonden.

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #91 Gepost op: 7-02-2021, 22:55:09 »
In de onderdertiteling van Teletekst staat ook dat hij €250 zegt.
Volgens mij zei hij later wel 750 (?), maar toen was de opdracht toch al mislukt.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #92 Gepost op: 7-02-2021, 23:10:50 »
Inderdaad, ook speciaal met ondertitels nagezien !

Offline Pietervdm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #93 Gepost op: 8-02-2021, 09:10:41 »
Marije kon nooit ontsnappen met dat touw. Er was iets anders voor nodig. Of de tweede sleutel van Splinter. Of die lange stok met die haak van Splinter.
Of iets uit de kamers van Rocky/Renee/Marije.
Wel raar dat niemand niemand eraan denkt dat Marije eruit moet om geld te verdienen. En dat Rocky met nog tijd over alvast die knoppen wil indrukken en de rest onder druk zet.
Ik zeg dat Marije EN Rocky samen een mol zijn.
Seizoen 21, continue overal een 2 en een 1, tot twee tellen 1,2.  1 kandidaat die 5k bood en 2 mollen die hetzelfde boden.

Charlotte kreeg envelop onder deur door geschoven dus die kan het niet zijn.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #94 Gepost op: 8-02-2021, 09:17:44 »
Grappig dat bij nieuwkomers (welkom) altijd weer even dat 2mollenvirusje de kop opsteekt.
Gelukkig heerst hier al jaren groepsimumiteit  ::tandpastasmiley::

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #95 Gepost op: 8-02-2021, 11:00:12 »
Grappig dat bij nieuwkomers (welkom) altijd weer even dat 2mollenvirusje de kop opsteekt.
Gelukkig heerst hier al jaren groepsimumiteit  ::tandpastasmiley::
Zo, inderdaad. Daar kan geen Zuid-Afrikaanse, Colombiaanse, Japanse, laat staan Tsjechische variant tegenop.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #96 Gepost op: 8-02-2021, 11:05:39 »
Toch zit er een dikke hint naar twee mollen in de aflevering, 2 setjes van 750 euro, twee sleutels aan de sleutelbos bij Splinter, 2 kandidaten per afdeling. Marije was met haar ego opesloten, dus ook twee.  ::rofl:: ::zwaai::

Welkom Pietervdm op dit forum
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #97 Gepost op: 8-02-2021, 16:10:37 »
Charlotte brandt, met enige hulp, de sleutel door die alleen naar Marije kan vallen. Die wil ze niet afstaan eerst, terwijl dat toch wel moet. Ze verdoet al haar tijd met het gooien van een enorm zwaar touw, dat mij gewoon een touwtje lijkt dat echt niet dik of zwaar is. Vervolgens drukt ze wel op de knop om de anderen te bevrijden, maar zelf kan ze nooit naar buiten.

Resultaat: nul.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #98 Gepost op: 8-02-2021, 17:40:02 »
Marije had een sleutel maar kon er niets mee? Curieus.
Dat vind ik niet.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Ontsnappen
« Reactie #99 Gepost op: 8-02-2021, 19:45:24 »
Volgens mij zegt Splinter 750, maar hij slikt de helft in, waardoor het zeevhondervijftig wordt. Je hoort het beter in de vertraging.