Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten  (gelezen 49225 keer)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #240 Gepost op: 12-02-2021, 21:40:04 »
3:25 Marije haalt een hendel over bij 5 en lijkt vervolgens richting het zuiden te gaan.
Heel goed gezien! Dus Marije is zeker bij station 5 geweest. Fijn dat we daar nu ook 100% zeker van kunnen zijn

Wat ik als iets anders zie dan echt de kijker voorliegen met een geheel ander verhaal dan wat daar daadwerkelijk is gebeurd. Om wat ik al eerder zei, we dan net zo goed naar een knetterend haardvuurje ofzo kunnen gaan kijken om later op de site even te lezen wie de opdracht gewonnen heeft.
Maar dit was toch veel leuker om naar te kijken dan naar een knetterend haardvuurtje? En het is ook weer niet zo dat wat we zagen een geheel ander verhaal was. Renee heeft nog steeds gewonnen, Charlotte en Marije waren nog steeds allebei vroeg uitgeschakeld. Er zijn slecht enkele details veranderd, net zoals in zoveel andere opdrachten.

EDIT:
3:03 Marije lijkt voorbij station 5 te rennen.
Dat dacht ik eerst ook, maar dit shot is van vlak bij haar startpositie, zie foto hieronder. Ze rent hier naar dat steegje.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2021, 21:52:42 door molecula »

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #241 Gepost op: 12-02-2021, 22:17:21 »
Citaat
Heel goed gezien
Dankje, ik heb er wel even op zitten staren. Vooral om dat er meer vreemde perspectieven voorbij zijn gekomen. Op een gegeven moment ontwaarde zich de lantaarnpaal met het tafeltje ernaast.
Citaat
Dat dacht ik eerst ook, maar dit shot is van vlak bij haar startpositie, zie foto hieronder. Ze rent hier naar dat steegje.
Er zitten daar wat beelden achter elkaar die chronologisch niet kloppen.
Op 3:02 loopt ze op de rails vlak bij haar start, rond 3.035 rent ze station 5 voorbij, daarna zie je haar op 3:05 weer op de rails lopen.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #242 Gepost op: 12-02-2021, 22:41:58 »
Op 3:02 loopt ze op de rails vlak bij haar start, rond 3.035 rent ze station 5 voorbij, daarna zie je haar op 3:05 weer op de rails lopen.
Bedoel je dit shot hieronder? Als ik het goed zie komt ze hier uit dat steegje en rent naar station 4. Eerst zie je alleen haar, maar dan komt plots ook haar cameraman in beeld (zie rode cirkels),  wat suggereert dat ze ergens uit rennen. Maar het is moeilijk te zien.

Ik zei het gisteren al, maar nogmaals, ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe je veel je kan vinden, als je maar blijft zoeken. Chapeau voor al het speurwerk hier.

Offline Vlindertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #243 Gepost op: 12-02-2021, 23:02:08 »

Ondertussen:
- Marije is van station 4 naar station 5 gelopen, gaat dan naar 2  en ziet Renée. Marije moet wachten.   Schakelt voor de 3e maal Charlotte uit, Charlotte uit het spel.

Volgens mij zei Marije in de biecht dat zij als eerste werd uitgeschakeld. Dat is een vreemde opmerking als zij zelf 3x Charlotte heeft uitgeschakeld, want dan weet ze dat dat niet waar is.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #244 Gepost op: 12-02-2021, 23:05:38 »
Ja, dat shot bedoelde ik. Die cameraman had ik nog niet gezien. Dan is Marije toch van 4 naar 5 gegaan, Rocky is op 3:25 ook verder doorgelopen.

Citaat
Volgens mij zei Marije in de biecht dat zij als eerste werd uitgeschakeld. Dat is een vreemde opmerking als zij zelf 3x Charlotte heeft uitgeschakeld, want dan weet ze dat dat niet waar is.
Het zou kunnen dat de uitschakeling van die twee zo dicht op elkaar lag dat de omroeper het niet goed zag en naar Marije heeft geroepen dat zij de eerste was. Marije heeft dit dan zonder nadenken onthouden. Het is ook zo dat Marije vol op Charlotte zit, dus dat kan ook een reden zijn dat  het Marije niet verbaasd. Ze denkt: de mol wordt gematst, ik ben de eerste kandidaat die dood is.

Edit:
Als je als mol weet dat er €500 binnen zou je de test als slechtste kunnen maken. Dan krijgt niemand een rood scherm, en de twee die een groen scherm krijgen denken dat ze goed zitten terwijl dat misschien niet zo is.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 00:51:13 door Ronaldanius »

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #245 Gepost op: 13-02-2021, 08:08:57 »
Jullie hebben de beelden helemaal uitgeplozen en veel lof daarvoor. Toch is er 1 ontbrekende factor in het gedeelte waar Marije en Charlotte afvallen, nl Renée.
Ook, misschien dacht Marije onterecht dat ze als eerste af was, maar ook de volgorde die wij meekregen was Marije als eerste af.
Marije schakelt 2x Charlotte uit, als ze dat 3x zou doen zou ze dat zelf toch weten. Ik denk dat ze daar dan niet zo suf zou gezeten hebben, maar eerder enthousiast, want "ik schakelde wel eerst Charlotte uit".
We zien Renée alleen Rocky en Splinter uitschakelen, maar ik denk dat zij eerst Marije uitschakelde en even later ook Charlotte. Dan horen we een biecht dat ze voor Splinter en Rocky gaat, die ze niet verdenkt. Maar eerst ging ze wel effe haar verdachten eruit spelen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #246 Gepost op: 13-02-2021, 10:00:45 »
Volgens mij ( en dat klopt als je de routes bekijkt) zijn Renée en Splinter meteen van hun startpunt naar station 2 gelopen. Het startpunt van Splinter lag dichter bij station 2, logisch dus dat hij daar eerder was.Terwijl daarna Renée bij station 2 was kwam Marije daar ook.

Op dat moment had Marije Charlotte al 2x uitgeschakeld en werd  ze zelf.2x uitgeschakeld door Rocky. Vervolgens gebeurde   de definitieve uitschakeling van Marije op station 1 door Splinter en van Charlotte op station  2 door Marije.

Het kan ook nog zo zijn dat Rocky de 2e hendel van Marije op station 4 of 5 net een fractie later omhaalde dan Marije dat deed op station 2. Rocky heeft veel tijd gebruikt met wachten op Marije. Als het klopt dat Marije van 4 naar 5 is gegaan moest Rocky bij  beide stations wachten. Rocky kwam iig pas na Marije bij station 5.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 10:15:42 door Moedermol »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #247 Gepost op: 13-02-2021, 10:04:13 »
Stations. Waar je het spel speelt. Play station?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #248 Gepost op: 13-02-2021, 10:32:55 »
Of gewoon je tegenstander uitschakelen? Schijnt De Ligt heel goed in te zijn.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #249 Gepost op: 13-02-2021, 11:16:57 »
Ik heb het moment van de uitschakeling van Marije nog eens bekeken, daar op is Splinter bij station 1 te zien. Het lijkt dat Marije een fractie eerder was met de hendel van Charlotte. Charlotte stond nog niet over op het bord van Splinter, dus er lijkt iets vertraging in het systeem te zitten. Als Marije daar Charlotte uitschakelde, maakt dat het treffen daarna van Splinter met Charlotte nog vreemder. Misschien dat de regie heeft zitten overleggen wie eerst was, om te bepalen of de uitschakeling van Charlotte terecht was.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #250 Gepost op: 13-02-2021, 11:44:37 »
Ik heb het moment van de uitschakeling van Marije nog eens bekeken, daar op is Splinter bij station 1 te zien.
Ik heb dat fragment ook al eens zitten bekijken, maar ik denk niet dat je Splinter daar bij station 1 ziet. Volgens mij is die vlek gewoon station 1. Splinter is lang en deze vlek komt niet eens boven de onderkant van de ramen uit. Bovendien zou je  ook een cameraman moeten zie en die ontbreekt ook.

Het zou kunnen dat Splinter wel in dit fragment te zien is, maar dan bij de cilinder waar de laptop in staat, zie still hieronder. Maar het is zo vaag dat ik er niet 100% zeker van ben.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 12:05:19 door molecula »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #251 Gepost op: 13-02-2021, 12:34:26 »
Het zou kunnen dat Splinter wel in dit fragment te zien is, maar dan bij de cilinder waar de laptop in staat, zie still hieronder. Maar het is zo vaag dat ik er niet 100% zeker van ben.

Volgens mij staat daar wel iemand maar volgens mij is dat Charlotte met haar lichte jas en  blonde haar.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #252 Gepost op: 13-02-2021, 12:42:34 »
en bij Charlotte zie je op de achtergrond Marije lopen?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #253 Gepost op: 13-02-2021, 12:45:59 »
en bij Charlotte zie je op de achtergrond Marije lopen?
Of Rocky?

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #254 Gepost op: 13-02-2021, 12:53:48 »
Ik geloof dat je over beide situaties gelijk hebt. Ik heb nog eens naar het silhouet heb zitten staren het lijkt alleen een tafel, ondanks dat de hendels wat groot lijken. Dat zal de onscherpte van het beeld zijn.

Als ik inzoom op het sihouet naast de cilinder en kijk naar het groen op de achtergrond, lijkt Splinter (of Charlotte) er inderdaad naast te staan.

Ik zat zelf aan het moment op onderstaande foto's te denken.  N.a.v. de voorgaande posts wordt het weer verder kijken wie het was die daar liep.

Citaat
Of Rocky?
Rocky had een lichte broek aan, dus die is het niet. De persoon lijkt te lang voor Renee. Waarschijnlijk is het Marije die terugloopt naar het verzamelpunt. Als je per frame bekijkt lijkt er ook een derde been van een cameraman in beeld te komen.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 13:29:50 door Ronaldanius »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #255 Gepost op: 13-02-2021, 15:59:56 »
Rocky had een lichte broek aan, dus die is het niet.
Je hebt gelijk.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #256 Gepost op: 13-02-2021, 16:13:37 »
en bij Charlotte zie je op de achtergrond Marije lopen?
::vergroot:: ::ok::

Offline JeroenR

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #257 Gepost op: 15-02-2021, 15:19:10 »
Sommige mensen geven aan dat Renee de Mol is omdat de Mol hier per sé moest winnen en zo invloed heeft op wie er nog meer geen scherm hoeft te zien. Omdat we altijd een afvallersloze aflevering hebben moest dit zo wel gebeuren.

Ik vergelijk de opdracht met de opdracht in Oregon (seizoen 17) waarin de winnaar die het grootste geldbedrag doorbelde ook het privilege won zodat totaal 3 van de mensen zijn/haar scherm niet te zien krijgen.

Degene die won nam ook haar mol mee en een kandidaat. Dat blijkt ook uit haar biecht bij het maken van de test. Uiteindelijk zat de mol bij de 2 mensen die hun scherm te zien kregen.

Het lijkt mij sterk dat de Mol weet wie de test het slechtst gemaakt heeft. Volgens mij weet de Mol ook niet wie er gaat afvallen en zo is de kans dat het goed gaat 60% dat de afvaller zijn/haar scherm niet te zien krijgt. Daarnaast lijkt mij het sterk dat de Mol hier bewust geld zou pakken om ervoor te zorgen dat er niemand naar huis gaat. Ik denk niet dat de Mol hier wordt opgedragen om geld te pakken. Dan is de geloofwaardigheid ook weg vind ik.

Tijdens de opdracht hoorde de kandidaat of er een leven af was. Ik weet niet of alleen de kandidaat dit te horen kreeg of dat iedereen dat te horen kreeg (lijkt mij het eerste, anders is er te veel voordeel voor de overige kandidaten) en kan daardoor goed voorstellen dat de Mol hier te horen krijgt of er geld is gepakt. Een kandidaat weet ook dat de opdracht alleen slaagt als er tenminste €500 wordt gepakt. Daarom zal een kandidaat altijd geld pakken op het laatst. 

Er is totaal €750 verdiend en het maakt dus niet uit wie het verdient. Dat Renee €500 pakt is waarschijnlijk zodat zij weet dat de opdracht sowieso slaagt, maar dat was niet nodig geweest. Immers de €250 van Rocky komt ook in de pot en zij viel als 3e af. De Mol wist dit waarschijnlijk al en gaat er daarom terecht van uit dat er altijd iemand een keer €250 pakt. Daarom denk ik ook dat Renee om deze reden de mol niet zal zijn. Waarom €250 extra pakken als dat niet hoeft? De kans dat er tenminste 2x €250 zou worden gepakt lijkt mij ook heel groot.
Ik denk daarom juist dat de Mol hier geen geld heeft gepakt. Dat zou denk ik alleen gebeuren als er nog 2 mensen over zijn (de Mol en een kandidaat) en de Mol weet dat de benodigde €500 nog niet is gepakt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #258 Gepost op: 15-02-2021, 16:00:45 »
Sommige mensen geven aan dat Renee de Mol is omdat de Mol hier per sé moest winnen en zo invloed heeft op wie er nog meer geen scherm hoeft te zien. Omdat we altijd een afvallersloze aflevering hebben moest dit zo wel gebeuren.

Ik vergelijk de opdracht met de opdracht in Oregon (seizoen 17) waarin de winnaar die het grootste geldbedrag doorbelde ook het privilege won zodat totaal 3 van de mensen zijn/haar scherm niet te zien krijgen.

Degene die won nam ook haar mol mee en een kandidaat. Dat blijkt ook uit haar biecht bij het maken van de test. Uiteindelijk zat de mol bij de 2 mensen die hun scherm te zien kregen.

Het lijkt mij sterk dat de Mol weet wie de test het slechtst gemaakt heeft. Volgens mij weet de Mol ook niet wie er gaat afvallen en zo is de kans dat het goed gaat 60% dat de afvaller zijn/haar scherm niet te zien krijgt. Daarnaast lijkt mij het sterk dat de Mol hier bewust geld zou pakken om ervoor te zorgen dat er niemand naar huis gaat. Ik denk niet dat de Mol hier wordt opgedragen om geld te pakken. Dan is de geloofwaardigheid ook weg vind ik.

Tijdens de opdracht hoorde de kandidaat of er een leven af was. Ik weet niet of alleen de kandidaat dit te horen kreeg of dat iedereen dat te horen kreeg (lijkt mij het eerste, anders is er te veel voordeel voor de overige kandidaten) en kan daardoor goed voorstellen dat de Mol hier te horen krijgt of er geld is gepakt. Een kandidaat weet ook dat de opdracht alleen slaagt als er tenminste €500 wordt gepakt. Daarom zal een kandidaat altijd geld pakken op het laatst. 

Er is totaal €750 verdiend en het maakt dus niet uit wie het verdient. Dat Renee €500 pakt is waarschijnlijk zodat zij weet dat de opdracht sowieso slaagt, maar dat was niet nodig geweest. Immers de €250 van Rocky komt ook in de pot en zij viel als 3e af. De Mol wist dit waarschijnlijk al en gaat er daarom terecht van uit dat er altijd iemand een keer €250 pakt. Daarom denk ik ook dat Renee om deze reden de mol niet zal zijn. Waarom €250 extra pakken als dat niet hoeft? De kans dat er tenminste 2x €250 zou worden gepakt lijkt mij ook heel groot.
Ik denk daarom juist dat de Mol hier geen geld heeft gepakt. Dat zou denk ik alleen gebeuren als er nog 2 mensen over zijn (de Mol en een kandidaat) en de Mol weet dat de benodigde €500 nog niet is gepakt.

Mooie analyse van de opdracht. Ik durf niet uit te sluiten dat de mol bij dit type executies wel weet wie afvalt, mits hij zelf kans heeft dat te vermijden. Met de rest ga ik volledig akkoord. Dat Renée hier voor de zoveelste keer geld pakt is gewoon echt onmols.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #259 Gepost op: 17-02-2021, 11:58:51 »
Zouden jullie ditzelfde analysewerk willen doen voor Volzin ?  ::bravo::