Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten  (gelezen 48099 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Gepost op: 6-02-2021, 12:25:38 »


Bespreek hier alles wat opviel tijdens de 3e opdracht van deze aflevering.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2021, 22:02:12 door Heinz »

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #1 Gepost op: 6-02-2021, 21:33:23 »
Renee en Rocky hebben hier geld  gepakt als ik me niet vergis.

Splinter weet Charlotte’s code, maar vult hem niet in. Vervolgens draait hij wel de hendel bij haar naam om waardoor ze af is.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #2 Gepost op: 6-02-2021, 21:34:54 »
Renee en Rocky hebben hier geld  gepakt als ik me niet vergis.

Splinter weet Charlotte’s code, maar vult hem niet in. Vervolgens draait hij wel de hendel bij haar naam om waardoor ze af is.

Minder kandidaten = minder kans om geld te pakken. Als Splinter zelf de mol is wil hij natuurlijk Charlotte weg hebben, want hij gaat zelf geen geld pakken.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #3 Gepost op: 6-02-2021, 21:35:49 »
Exactly! Ik zit ook nog diep in die tunnel.

Offline blastdragon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #4 Gepost op: 6-02-2021, 21:37:00 »
Heeft er iemand alle codes van de kandidaten, de enige die me echt opviel is dat Charlotte als enige het nummer 21 erin had. Wat kan staan voor Mol 21 (en het getal dat wel vaker dit seizoen is voorkomt).

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #5 Gepost op: 6-02-2021, 21:44:26 »
Op zich een leuke opdracht, maar qua opzet een beetje rommelig (dat kandidaten op twee manieren uit het spel konden gaan terwijl er maar 1 manier was om geld te verdienen). Jammer dat de deelnemers niet met elkaar konden onderhandelen ofzo, dat had de opdracht nog een extra laag gegeven.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #6 Gepost op: 6-02-2021, 21:53:55 »
Er is gewoon geen tijd voor extra lagen. Dan zouden ze voor twee opdrachten per aflevering moeten kiezen. Maar dit doen ze waarschijnlijk heel bewust niet: drie makkelijker te begrijpen opdrachten (zonder extra lagen) scoort vast het beste bij het brede publiek dat ze willen trekken. :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #7 Gepost op: 6-02-2021, 22:47:53 »
In Moltalk was een schema wie welke tegenspeler heeft weggedrukt.
Opvallend Charlotte heeft niemand uitgeschakeld.
Ik zag wel dat ze ergens naar binnen ging en aan het eind van de opdracht weer naar buiten kwam. Heeft ze zich verstopt (wegstoppen).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #8 Gepost op: 6-02-2021, 22:50:11 »
Dat Charlotte niemand wegdrukte en helemaal niks tegen zei te komen is opvallend, maar op zo'n manier opvallend dat ik het raar zou vinden voor een Mol. (En zo heeft Charlotte wel meer van dat soort opvallende acties die ik raar vind voor een Mol.) Je kan als Mol toch prima het spel meespelen zonder geld te pakken?

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #9 Gepost op: 6-02-2021, 23:23:52 »
In Moltalk was een schema wie welke tegenspeler heeft weggedrukt.
Opvallend Charlotte heeft niemand uitgeschakeld.
Ik zag wel dat ze ergens naar binnen ging en aan het eind van de opdracht weer naar buiten kwam. Heeft ze zich verstopt (wegstoppen).

Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #10 Gepost op: 7-02-2021, 00:43:30 »
Renee en Rocky hebben hier geld  gepakt als ik me niet vergis.

Splinter weet Charlotte’s code, maar vult hem niet in. Vervolgens draait hij wel de hendel bij haar naam om waardoor ze af is.

Er moest toch minimaal €500 gewonnen worden, anders ging hele executie toch op de normale manier verder?

Charlotte was volgens mij eerder bij de laptop dan Splinter, maar vulde ook zijn nummer niet in, als zij dat wel gedaan had was Splinter al uitgeschakeld geweest.

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #11 Gepost op: 7-02-2021, 00:44:47 »
Het lijkt of Renee twee biljetten vast heeft.

Offline MartinKurv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #12 Gepost op: 7-02-2021, 01:04:54 »
Uitleg van Rik voorafgaand aan de opdracht:
"Op het terrein zijn 8 stations. Bij elk station heb je 1 keuze, uit 5 opties. Of geld voor de pot, of het leven van je medekandidaten wegdrukken."

Charlotte in een biecht, te horen op het moment dat ze haar 3e leven verliest:
"Charlot, je bent dood. Ik heb precies nul stations gevonden (smile)"

Rik heeft duidelijk aangegeven dat bij elk station de schakelaars zijn te vinden. Toch lukt het Charlotte om géén enkele schakelaar te vinden. Best knap. misschien was ze te druk met andere dingen, zoals jokers of vrijstellingen zoeken?
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 01:21:03 door MartinKurv »

Offline MartinKurv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #13 Gepost op: 7-02-2021, 01:13:38 »
Heeft er iemand alle codes van de kandidaten, de enige die me echt opviel is dat Charlotte als enige het nummer 21 erin had. Wat kan staan voor Mol 21 (en het getal dat wel vaker dit seizoen is voorkomt).

Codes:
Charlotte   52 119   (voor)       521 19   (achter)
Renee        806 82   (voor + achter)
Splinter     4 5171   (voor + achter)
Rocky        07951   of   0 7 951   (voor + achter)
Marije        879 28   (voor + achter)

opvallend:
- dat er tussen bepaalde cijfers een spatie stond
- dat de spatie bij Charlotte op een andere plek stond bij de bordjes aan haar voorzijde en op haar rug.
- bij Rocky was het voor mij slecht zichtbaar of er wel of geen spatie tussen zat tussen 0-7-9


« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 01:16:57 door MartinKurv »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #14 Gepost op: 7-02-2021, 02:47:57 »
Splinter het meest opvallend. Hij drukt de meeste mensen weg die geen geld meer kunnen pakken en alsof hij weet waar alle stations en laptops staan. Wint bovendien vertrouwen bij Charlotte (al denk ik dat Charlotte hem er niet meer door vertrouwt) door haar code niet in te voeren maar slaat de hoek om en drukt haar het spel alsnog uit.


Codes:
Charlotte   52 119   (voor)       521 19   (achter)
Renee        806 82   (voor + achter)
Splinter     4 5171   (voor + achter)
Rocky        07951   of   0 7 951   (voor + achter)
Marije        879 28   (voor + achter)

opvallend:
- dat er tussen bepaalde cijfers een spatie stond
- dat de spatie bij Charlotte op een andere plek stond bij de bordjes aan haar voorzijde en op haar rug.
- bij Rocky was het voor mij slecht zichtbaar of er wel of geen spatie tussen zat tussen 0-7-9

Dat is wel een vreemd dingetje ja. Alleen als ze de mol zou zijn, had ze toch een hoop mensen weggedrukt om geld uit de pot te houden.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #15 Gepost op: 7-02-2021, 07:03:43 »
Alle getallen worden gebruikt in de code's behalve de 3.

Renée staat zowel in de groepsopstelling als op het bord met de hendels op de 3e plek.


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #16 Gepost op: 7-02-2021, 08:23:36 »
Dat Charlotte niemand wegdrukte en helemaal niks tegen zei te komen is opvallend, maar op zo'n manier opvallend dat ik het raar zou vinden voor een Mol. (En zo heeft Charlotte wel meer van dat soort opvallende acties die ik raar vind voor een Mol.) Je kan als Mol toch prima het spel meespelen zonder geld te pakken?

Omdat de mol geen belang had bij deze opdracht?
Het ging om een vrijstelling waarom zou de mol dan kandidaten uitschakelen?
De mol laat de kandidaten het spel onderling spelen, de afvallerloze aflevering moest er toch wel komen.

Splinter het meest opvallend. Hij drukt de meeste mensen weg die geen geld meer kunnen pakken en alsof hij weet waar alle stations en laptops staan. Wint bovendien vertrouwen bij Charlotte (al denk ik dat Charlotte hem er niet meer door vertrouwt) door haar code niet in te voeren maar slaat de hoek om en drukt haar het spel alsnog uit.

Misschien wel erg kandidaats om zelf niet zijn scherm te hoeven zien.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #17 Gepost op: 7-02-2021, 10:09:27 »
Splinter heeft nummer 45171

45  is D E

171 vormt een M

Splinter is  DE M

Dat Charlotte niemand wegdrukte en helemaal niks tegen zei te komen is opvallend, maar op zo'n manier opvallend dat ik het raar zou vinden voor een Mol. (En zo heeft Charlotte wel meer van dat soort opvallende acties die ik raar vind voor een Mol.) Je kan als Mol toch prima het spel meespelen zonder geld te pakken?

Of ze is de hele tijd bezig geweest met geld weghalen bij de stations en dat kunnen ze natuurlijk niet in beeld brengen.
Alleen heb ik geen stations gezien bij andere kandidaten waar al geld weg was.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2021, 10:18:54 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #18 Gepost op: 7-02-2021, 10:57:20 »
Rocky en Renée hebben we 250 euro zien pakken. De laatste 250 blijft onduidelijk.
Marije was al vroeg uit het spel.
De montage maakt steeds Splinter en Charlotte verdacht.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Onder druk zetten
« Reactie #19 Gepost op: 7-02-2021, 11:01:28 »
Charlotte was ook snel uit het spel. Dus ik denk toch echt dat het zomaar Renee kan zijn die tweemaal 250,- heeft gepakt. Zij wist immers niet wie er nog eventueel geld had gepakt, en aangezien zij lang in het spel zat en die vrijstelling wilde hebben...
Ich bin ein Bärliner!