Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed  (gelezen 22104 keer)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #200 Gepost op: 20-02-2021, 16:53:42 »
In zijn algemeenheid vind ik dat strikte van Splinter onmols. Hij steekt ook veel moeite in het roze jurkje dat Renée als het aan hem ligt, maar weer naar beneden moet halen. Als hij de Mol is, gaat dat maar om een luttele -10 euro. Misschien wilde hij Renée verdacht op camera hebben, dat kan natuurlijk.

Het nadeel van strikt zijn is dat Renée ook kritisch gaat kijken naar de kledingstukken die Splinter als Mol wèl omhoog wil hebben. En die zijn +25 euro waard. Voor elke 2½ kledingstukken die hij met al zijn striktheid onterecht laag wist te houden, hoefde er maar 1 kledingstuk onterecht omhoog. Als Mol zou ik hier dus toch maar wat losser mee omgaan.

Ik zit niet in een Splinter-tunnel, zeg ik er maar vast bij... :P Maar discussiëren over één al dan niet goed kledingstuk zorgt wel voor vertraging. En als er inderdaad 245 kledingstukken waren waarvan er 175 omhoog moesten om het goed te doen, dan kan 1-2 minuten discussiëren misschien wel 10-15 kledingstukken op het totaal schelen. Dit maakt zeker uit als Renée alleen het leeuwendeel van het werk doet. Splinter (en ook Renée niet natuurlijk) zet op beeld ook Charlotte en Rocky niet aan om te komen helpen, dus hoe langer Renée alleen hoe trager hoe meer er foutief laag zullen blijven hangen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #201 Gepost op: 20-02-2021, 17:06:25 »
Ja, daar heb je gelijk in. Op dat moment had Splinter volgens mij nog geen nieuwe codes doorgekregen, maar hij kan Renée dan even hebben opgehouden. Of dat veel op het totaal aantal kledingstukken scheelt, vraag ik me af. Zelf komt hij ook enigszins verdacht over zo, want de kijker weet niet hoe streng er gejureerd wordt. Misschien had Renée wel gelijk, en was dat kledingstuk gewoon goed.
Wat ik eigenlijk niet begrijp is waarom mol Splinter Renée niet meteen met een fout kledingstuk aan het werk heeft gezet. Ze kon op dat moment maar focussen op 2 kledingstukken, dus als daar een foute bij zat, had ze er waarschijnlijk veel van omhoog getakeld. Renée pakte ergens anders 789, en Splinter stond vlakbij 394, die had hij al kunnen verwisselen. Maar volgens mijn eerdere redenering zijn beide kledingstukken gewoon goed.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #202 Gepost op: 20-02-2021, 17:24:23 »
Mijn uitleg zou natuurlijk zijn dat zowel Splinter als Renée de Mol niet zijn  ::rofl::

Ik zie het ook graag als dat kandidaat Splinter zijn Mol Renée komt controleren en gaat discussiëren over een kledingstuk :P Of Mol Splinter wil zich even extra kandidaats opstellen bij Renée door haar werk te controleren, maar denk dat we het snel eens zullen zijn dat hij dit als Mol niet nodig heeft.

Mol Renée kan slechts één kledingstuk hebben verwisseld van de eerste twee. Ze zou erg snel en effectief geweest zijn met ongezien wisselen aan het begin (zou kunnen, maar kwam geloof ik niet echt uit de analyse hier?). In de hal zou ze dan één of andere truc moeten hebben toegepast waarbij ze goede kledingstukken heeft laten verdwijnen of zoiets, maar dat rijmt niet met de fouten die we zien. Ergens een geheime stapel met foute kledingstukken en een wisselactie toepassen lijkt mij wat te ver gaan, en is heel risicovol. Met name een traag werkende Renée zou dan passen, maar verklaart de 22 fouten niet. Dus al met al is Renée voor mij bij deze opdracht niet de meest waarschijnlijke Mol.

Belangrijkste conclusie voor mij is dat dit een heel fijne opdracht was voor molloten, misschien net iets te veel werk :P Het goede werk van jullie had ik graag ook willen doen, maar dat kwam deze week helaas niet uit qua tijd. Na de montage-trucendoos van opdracht 6.3 was dit veel beter ;D

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #203 Gepost op: 20-02-2021, 18:02:45 »
Weer even iets in de montage ontkrachten ;D

ik las ergens dat Splinter aan het begin van de opdracht al met het roze t-shirt (dat hij pas later in de opdracht vindt in locker 950) in de hand loopt. Hierdoor wordt gesuggereerd dat hij op het moment dat hij samen met Renée in de lockerruimte is al kledingstukken heeft verwisseld. Dit zou op het moment zijn dat Charlotte 3 codes doorgeeft en ze zoeken naar de paarse en witte trui.

Het klopt inderdaad dat daar een shot inzit van Splinter met een roze shirt in zijn hand.( foto 1) Volgens mij is het shot echter van  hetzelfde moment als later in de opdracht wanneer hij het shirt heeft gevonden in 141 ( foto 2) en zoekt naar 950.( foto 3) Dat klopt ook met de nummering van de lockers zoals eerder uitgezocht in dit topic.

Offline Didier

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 😁😁
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #204 Gepost op: 20-02-2021, 18:08:09 »
Iedereen bedankt voor al jullie research met betrekking tot deze opdracht ::bravo::  ::bravo::. Hopelijk vandaag weer zo'n heerlijke opdracht waarbij veel kan worden onderzocht. Ik wens iedereen veel plezier vanavond ::vergroot::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #205 Gepost op: 20-02-2021, 18:21:13 »
Het roze shirtje waar Splinter in het begin mee loopt, als ze zoeken naar de 394 en 789, is inderdaad dat van code 141. Die code is pas bij de tweede serie van 5 codes aan bod, en wordt door hem gevonden. Het eerste stuk dat hij dan vindt.

Inmiddels is de theorie hier dat er vermoedelijk kleding is verwisseld uit lockers die direct naast elkaar staan. Dat Splinter hier met dat roze shirtje loopt is dan ook waarschijnlijk geen molactie. Rondlopen met een te verwisselen stuk terwijl Renée nog in de buurt is, zou ook niet handig zijn. Tegelijkertijd, het was ook nergens voor nodig om dit als sfeerbeeld of bij gebrek aan andere beelden in de montage te stoppen.

Dus ja, ik zie dit toch weer als zo'n verdachte montage van Splinter. Het zal de zaterdagavond kijker niet opvallen. Maar ik zag van de week een Youtube-filmpje waarin iemand dit als de nummer 1 hint naar Splinter zag in deze aflevering. Dus dit soort verdachte montages hebben wel degelijk hun bereik.

EDIT: foto verwijderd, want ik zie dat Moedermol hem al heeft geplaatst.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2021, 18:24:37 door Molest »

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #206 Gepost op: 20-02-2021, 19:07:19 »
Iedereen bedankt voor al jullie research met betrekking tot deze opdracht ::bravo::  ::bravo::. Hopelijk vandaag weer zo'n heerlijke opdracht waarbij veel kan worden onderzocht. Ik wens iedereen veel plezier vanavond ::vergroot::
Nou ik hoop anders van niet, want met zo'n opdracht waar geen touw dan wel ketting is vast te knopen haak ik wel af.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #207 Gepost op: 20-02-2021, 19:44:10 »
Dat geknoei met de montage door scènes niet in chronologische volgorde te tonen, is echt heel vermoeiend.
Dat is alles.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #208 Gepost op: 20-02-2021, 19:52:23 »
Ik vond persoonlijk het nadrukkelijk checken van Renee door Splinter goed passen bij de verdenking die kandidaat Splinter heeft in Mol Renee. Als in: ik kan me voorstellen dat als Splinter denkt dat Renee de mol is, en ze net een lange tijd boven is geweest, dat je specifieke vragen gaat stellen wat ze allemaal gedaan heeft (om zijn verdenking te controleren). Als hij inderdaad een kandidaat is, en hij weet dat er boven heel veel fout is gegaan, dan heeft hij een extra reden om Renee te verdenken.

Hij doet ook alleen de follow-up vragen voor Renee als ze verder alleen zijn, wat ik erg kandidaterig vind: als kandidaat wil je niet dat je mede kandidaten zien hoe je jouw mol ondervraagt net voor de finale.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #209 Gepost op: 20-02-2021, 20:19:59 »
Ik ga Splinter op de valreep nog wat krediet geven voor deze opdracht. Als Mol kan hij:

- locker 1199 hebben leeggehaald toen Charlotte die verkeerd doorgaf. Uit voorzorg, voor als die code later nog eens doorgegeven zou worden. Al wist hij op dat moment niet dat iemand hem zou komen helpen, maar daar kan hij met al zijn vertraging op hebben aangestuurd. Ook moet hij dan hebben geweten/aangevoeld dat Charlotte met 1191 bedoelde 1199.
- locker 785 hebben leeggehaald, als hij die code (buiten beeld) als eerste van Rocky heeft door gekregen toen Charlotte naar hem onderweg was. Wel ligt een verwisseling als molactie daar meer voor de hand, die had hij dan mooi door Charlotte kunnen laten pakken.

To be continued! We hebben nog niet eens gekeken naar welke kleding er naar boven is getakeld, en wie welk kledingstuk naar boven trok. Daar moet nog veel informatie uit te halen zijn.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #210 Gepost op: 20-02-2021, 20:21:15 »
Hulde mensen  ::bravo:: al dat speurwerk

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #211 Gepost op: 20-02-2021, 22:52:43 »
Tsja met Splinter als afvaller, kan ik niet anders dan concluderen dat Renée hier geweldig gemold heeft.  ::ok::

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #212 Gepost op: 20-02-2021, 23:52:22 »
Nog even een update van het schema van Ronaldius.
Ik heb geprobeerd weer te geven op welke kast zich een rode stip bevond en welke niet.
Ik heb ook ingevuld waar ik nog kleding heb zien hangen.

Na de nieuwe aflevering van vanavond blijft deze opdracht me intrigeren :)

« Laatst bewerkt op: 20-02-2021, 23:54:12 door molletje1985 »

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #213 Gepost op: 21-02-2021, 00:36:47 »
Ja, nu we weten dat Splinter niet de mol is, is deze opdracht weer veel interessanter.

Ik hou het voorlopig maar op de conclusie van Annebeestje. ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #214 Gepost op: 21-02-2021, 10:56:44 »
Renée is niet onverdacht in deze opdracht. Ze kan 326 hebben verwisseld, en 789 ook. Maar willen de Renée-verdenkers dan wel even verklaren waarom ze 785 en 1199 leeghaalt zonder die te verwisselen? Wat is daar de logica van? Als de kans bestaat dat je later in een onmolse positie geduwd wordt door Splinter, verwissel je er toch zoveel mogelijk in het begin? En laat je de rest zitten. Je gaat niet nog even lockers leeghalen zonder daar een stuk voor in de plaats te doen, dat heeft veel minder effect. Dat zou ook nog eens enorm op gaan vallen bij Splinter, die dan een lege locker aantreft. En dan met een beetje communicatie met de mijnwerkers wel weet hoe de vork in de steel zit.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 11:09:08 door Molest »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #215 Gepost op: 6-03-2021, 21:19:47 »
Aflevering 7 opdracht 2. 18 opdrachten eerste echte gedurfde molactie. Knap.