Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed  (gelezen 22429 keer)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #180 Gepost op: 19-02-2021, 12:44:42 »
Charlotte
er maximaal verwisseld: 4 (328, 344, 74, 1109)
maximaal verloren laten gaan: 2 (1199, 785)

Renée
er maximaal verwisseld: 10
(=alles, behalve 660, 1199 en 785, die laatste 2 lockers zou ze dan moeten hebben leeggehaald)
maximaal verloren laten gaan: 2 (1199, 785)

Rocky
er maximaal verwisseld: 2 (344, 74)
maximaal verloren laten gaan: 3 (1199, 785, 660)
(1199 en 785 zijn onwaarschijnlijk, ze wist ws. niet dat Charlotte die fout of niet had doorgegeven)

Splinter
er maximaal verwisseld: 10
(=alles, behalve 660, 1199 en 785, die laatste 2 lockers zou hij dan moeten hebben leeggehaald)
maximaal verloren laten gaan: 2 (1199, 785)

De andere analyse overheen concludeert dat er waarschijnlijk minimaal 2 verwisselingen hebben plaatsgevonden en minimaal 3 codes verloren zijn gegaan. Bij verwisselingen lijkt het waarschijnlijk dat de mol daarbij betrokken is (want per ongeluk doen is onwaarschijnlijk en een kandidaat zou dat niet zomaar opzettelijk doen). Bij verloren codes kan dit ook per ongeluk door een kandidaat zijn gebeurd.

Als we beide stukken analyse combineren, kan het dus bij alle 4 nog zijn (al is het bij Rocky a bit of a stretch). Dat is een ietwat teleurstellende conclusie.

Het stuk waar ik denk dat verdere analyse mogelijk nog een verschil kan maken is de analyse van de zaal. Als we - theoretisch gesproken - het gros van de kledingstukken die aan het begin laag hingen in kaart kunnen brengen, dan zouden we eventueel kunnen turven hoe vaak elk type kledingstuk voorkwam. Dan zouden we - theoretisch gesproken - kunnen afleiden welke kledingstukken waarschijnlijk bij een verwisseling of verloren code betrokken zouden kunnen zijn (en kledingstukken die onterecht hoog komen zijn natuurlijk extra interessant, omdat we dat naar individuele codes kunnen achterhalen).

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #181 Gepost op: 19-02-2021, 13:06:52 »
Bij in elk geval 4 lockers links van de juiste lockers steekt er een draadje/touwtje uit de ventilatiegaten. Kan dat een herkenningspunt geweest zijn voor de mol?
327 (naast 328) > ?
1110 (naast 1109) > paarse/roze trui - Splinter
801 (naast 789) > Paarse trui - Renee
644 (naast 394) > Witte trui - Splinter

Edit: In het begin van de opdracht zie ik Renee het meest in de buurt van deze lockers. Splinter juist niet.  :)

Goed gezien ::ok:: Dat maakt Renée inderdaad verdacht. Ik zie echter ook een draadje uit 324 steken. dit is naast 323 en 797 Die codes hebben we niet gehad. Ook 5 lockers naast 789 hangt een draadje uit, we hebben geen nummers van deze lockers. Mogelijk steekt er ook iets uit  657 naast 658

Naast 950 en 326 steekt geen draadje uit, 344 zit naast 141 maar daar in de buurt steekt ook geen draadje ( wel naast 141)

 Helemaal consequent is het niet maar het zou geniaal zijn als Renée aan het begin al een aantal cruciale kledingstukken heeft verwisseld en dus naar hartelust paarse en witte truien, witte BH's en de roze trui naar boven kon hijsen.  ::rofl::
Bijgaande foto is een sfeershot uit het begin van de opdracht. Dit is het draadje uit  locker 1110 naast 1109. Zouden ze dit zo laten zien als het een teken voor de mol was? Zou er dan ook niet veel meer dan 22 kledingstukken onterecht boven hebben gehangen?
« Laatst bewerkt op: 19-02-2021, 13:09:16 door Moedermol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #182 Gepost op: 19-02-2021, 13:17:27 »
Als we beide stukken analyse combineren, kan het dus bij alle 4 nog zijn (al is het bij Rocky a bit of a stretch). Dat is een ietwat teleurstellende conclusie.
Als je alleen naar het aantal mogelijke verwisselingen kijkt wel ja. Dan kunnen ze het alle 4 nog zijn. Maar mijn stelling is dat we ook naar het aantal opzettelijk verloren gegane codes moeten kijken. Anders kunnen we die 60 kledingstukken niet verklaren. Dan zie je dat van die 13 codes:

- Charlotte er 2 om zeep kan hebben geholpen.
- Rocky 3
- Splinter 2
- Renée 2

Ik gaf al aan dat ik 2 van de 3 van Rocky onwaarschijnlijk vind. Ze kon niet weten dat Charlotte een code al verkeerd had doorgegeven (1199) en een andere Splinter niet had bereikt (785). Dus hoe kon ze juist die dan overslaan? En de 2 van Splinter en Renée vind ik ook onwaarschijnlijk. Want waarom zouden die maar een paar verwisselingen doen, en daarnaast alleen locker 1199 en 785 leeghalen. In het geval van Splinter: 1199 leeghalen nadat die fout was doorgegeven, op zich al merkwaardig. Al zou leeghalen voordat die fout was doorgegeven ook nog kunnen. En 785 leeghalen terwijl hij niet had doorgekregen, of had genegeerd. De rest (een stuk of 5 nog) hebben ze dan wel laten zitten.
Er zijn wel verklaringen hoor, denk ik:

- Renée had in dat kwartiertje geen tijd om (ongezien door Splinter) nog meer verwisselingen te doen, en kon daarnaast maar 2 lockers leeghalen.
- Splinter was bang dat hij anders door de mand zou vallen. Als niemand hem was komen helpen, kon het eventueel herleid worden door de mijnwerkers.

Verder moeten we er ook nog rekening mee houden dat er mogelijk meer dan die 13 codes in het spel waren. Die kunnen nog eventueel op conto van Splinter geschreven worden, als hij die heeft genegeerd. Dan is daar geen beeld van. Niet van het doorgeven, en niet van het negeren door Splinter. EDIT: negeren door Splinter was ook niet perse effectief, want Rocky heeft de hele stapel later nog eens aan Charlotte doorgegeven. Het ligt m.i. meer voor de hand dat die dan door Charlotte of Rocky zijn achtergehouden. Renée kan er in elk geval niets meer mee van doen hebben gehad.

Het stuk waar ik denk dat verdere analyse mogelijk nog een verschil kan maken is de analyse van de zaal. Als we - theoretisch gesproken - het gros van de kledingstukken die aan het begin laag hingen in kaart kunnen brengen, dan zouden we eventueel kunnen turven hoe vaak elk type kledingstuk voorkwam. Dan zouden we - theoretisch gesproken - kunnen afleiden welke kledingstukken waarschijnlijk bij een verwisseling of verloren code betrokken zouden kunnen zijn (en kledingstukken die onterecht hoog komen zijn natuurlijk extra interessant, omdat we dat naar individuele codes kunnen achterhalen).
Ja, monnikenwerk. :) Ik denk dat we misschien niet teveel tijd meer moeten verliezen aan de laaghangende kleding, maar wel kunnen letten op de kleding die hoog is gekomen. Dat moet nog wel een beetje te turven zijn. En ook kan het interessant zijn te kijken naar wie welk stuk omhoog takelt.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2021, 16:58:42 door Molest »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #183 Gepost op: 19-02-2021, 14:35:57 »
Ik zie echter ook een draadje uit 324 steken. dit is naast 323 en 797 Die codes hebben we niet gehad. Ook 5 lockers naast 789 hangt een draadje uit, we hebben geen nummers van deze lockers. Mogelijk steekt er ook iets uit  657 naast 658

Naast 950 en 326 steekt geen draadje uit, 344 zit naast 141 maar daar in de buurt steekt ook geen draadje ( wel naast 141)

Draadje uit 324 zou dan betekenen dat daar rechts van een juiste locker zit: 797.
Is die code misschien niet gevonden?
5 lockers naast 789 zou 1110 moeten zijn. Die hadden we dan al. 
657...niet gezien?
Aan 73 (naast 74) hangt een rode trui aan zo'n haakje dat vastegemaakt is aan het rooster in de binnekant van de deur, dus misschien dat daar ook iets uitstak.

Al met al vind ik het best aannemelijk dat het een aanknopingspunt voor de mol was. Hoeft ook niet per se consequent te zijn, als je er maar een paar hebt.

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #184 Gepost op: 19-02-2021, 15:25:52 »
Voor alle codes die we horen en niet bevestigd zien worden is het ook nog mogelijk dat de portofoonknop ingedrukt wordt door een van beide

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #185 Gepost op: 19-02-2021, 16:45:08 »
Op zich een interessante theorie. Overigens hangen die kledingconsoles hoger dan je denkt. Ik ben een aantal maal in dergelijke ruimtes geweest (meestal omgebouwd tot musea), en het zijn echt enorme hallen.
Maar volgens mij is nog wel goed te zien wat er boven hangt. Hier een foto van een kledingstuk waar Splinter en Renée tijdens de opdracht naar wijzen en over discussiëren. En nogmaals, in geval van twijfel even een stukje naar beneden laten zakken om beter te kunnen kijken.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #186 Gepost op: 19-02-2021, 17:12:42 »
Draadje uit 324 zou dan betekenen dat daar rechts van een juiste locker zit: 797.
Is die code misschien niet gevonden?
5 lockers naast 789 zou 1110 moeten zijn. Die hadden we dan al. 
657...niet gezien?
Aan 73 (naast 74) hangt een rode trui aan zo'n haakje dat vastegemaakt is aan het rooster in de binnekant van de deur, dus misschien dat daar ook iets uitstak.

Al met al vind ik het best aannemelijk dat het een aanknopingspunt voor de mol was. Hoeft ook niet per se consequent te zijn, als je er maar een paar hebt.

Nee dat kan niet 789 zit in een heel andere rij.

Ik  ben niet overtuigd. We zien ook sfeershots waarbij kleding over  de lockers gedrapeerd is of aan de deur hangt. Misschien hebben ze daar de draadjes voor gebruikt. Ze konden immers niets aan de binnenkant van de deur hangen. Dat lijkt me eerlijk gezegd veel aannemelijker.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #187 Gepost op: 19-02-2021, 17:13:33 »
Charlotte geeft 785 door. Maar kijkt ze nou naar de achterzijde? Of zijn de cijfers weg gepoetst in de edit?

Dit was al een verdacht moment, omdat de beelden suggereren dat Rocky bij haar staat. Maar dat is vermoedelijk een montage truc, het kan heel goed dat ze hier alleen staat.

Splinter kan ondanks al deze schimmigheid niet de fout zijn in gegaan, omdat er geen contact kwam. Of dat aan Charlotte of Splinter lag, is niet bekend. Code 785 heeft geen kledingstuk opgeleverd.

Ik vind de zaak van code 785 lastig te doorgronden. ::rofl:: Mislukt er hier een molactie van Charlotte? Slaagt er juist een molactie? Of wordt zij hier verdacht neergezet?

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #188 Gepost op: 19-02-2021, 18:04:54 »
Citaat
Charlotte geeft 785 door. Maar kijkt ze nou naar de achterzijde? Of zijn de cijfers weg gepoetst in de edit?
De cijfers zijn in de plaatjes gegraveerd en zijn daardoor onder een hoek slecht leesbaar. Op de beelden waar Rocky de kaartjes leest zijn de nummers ook niet te lezen.

Als Marije 660 vindt lijkt ze het kaartje bij het verleggen om te draaien. Ook op dit kaartje lijkt het nummer aan beide kanten te staan.
Ook lijkt het dat als Charlotte 141 opnieuw doorgeeft met Marije ernaast, het nummer 141 ook op de achterkant staat. Het is zeer onduidelijk en kan ook gewoon wat vuil zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #189 Gepost op: 19-02-2021, 18:23:21 »
OK, dank je wel voor de uitleg! ::ok::

Als Charlotte hier een molactie uitvoert, dan kan dat zijn door:
- 785 door te geven, terwijl dat niet op het plaatje staat
- 785 door te geven, maar de porto knop niet in te drukken.

Het blijft opmerkelijk dat ze later zonder extra kleding naar boven loopt, als Rocky het hele stapeltje nog eens doorgeeft. Gesteld dat Rocky dat doet, je kunt het stapeltje dan niet zien, maar het lijkt er wel op met die opmerking "Dit zijn de laatste".
Ik vind een uitleg naar Splinter of Renée wringen. Het valt niet uit te sluiten dat 785 een van de twee lockers is die zij leeg hebben gehaald, maar waarom nou net die? En waarom bijna geen andere, behalve 1199? Waarom überhaupt een locker leeghalen, en hem niet bijvullen voor nog een wisseltruc (Renée)? Of, als later Charlotte komt helpen, dat niet alsnog doen (Splinter)? Charlotte is hier een stuk verdachter.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #190 Gepost op: 19-02-2021, 18:23:43 »
Hier nog even 2 momenten uit locker 326
1e foto is als Renée zoekt naar 789 de paarse trui. We zien iets roods liggen op het schap boven in locker 326
2e foto is als Splinter het rode t-shirt uit 326 haalt.

Als hier een verwisseling heeft plaatsgevonden moet dat gebeurd zijn in de tijd dat Renée en Splinter moesten wachten op de codes. Ik denk echter dat hier geen verwisseling heeft plaatsgevonden en dat het rode shirt en mogelijk ook de rode broek goed omhoog zijn gehesen.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #191 Gepost op: 19-02-2021, 23:20:40 »
Ik heb toch een poging gedaan om in kaart te brengen welke kledingstukken nou veel laag hingen aan het begin.

De nummering komt overeen met mijn eerdere post, toen ik alleen probeer het aantal kledingstukken te tellen. Toen kwam ik op 161. Opnieuw de screenshots bekijken sterkt mijn vermoeden dat het werkelijke getal veel hoger ligt (ik zag wel aardig wat omissies, maar belangrijker nog zie ik nog steeds veel blinde vlekken). Dus de aanname van c. 245 kledingstukken (waarbij het beginbedrag dus 0 euro was) klinkt best goed mogelijk.

De 161 kledingstukken die ik dus in kaart heb gebracht zijn dan slechts c. 2/3 van het totaal. Daar bovenop zijn er heel veel van de 161 ver van de camera af en is het vaak giswerk wat voor kledingstuk het is en zelfs wat de kleur is. Echter toch denk ik dat er bij c. 100 van de kledingstukken wel iets zinnigs over de kleur en type te zeggen valt. De conclusies hieronder zijn daarmee dus automatisch slechts een steekproef. Maar als we aannemen dat dit aardig overeenstemt met de rest, dan kan er best wat zinnigs over te zeggen.

Wat valt op?
- Het lijkt erop dat van de volgende gevonden kledingstukken het meest voorkwamen: wit shirt (394), rode broek (344), rood t-shirt (326) en witte BH (328).
- De volgende gevonden kledingstukken kwamen juist weinig voor: witte korte broek (950), roze t-shirt (141) en roze shirt (1109).
- Er zijn heel veel zwarte en blauwe broeken die laag hangen. Er zijn 5 onmiskenbare blauwe jeans zichtbaar + 1 waarschijnlijke, 4 broeken die ogenschijnlijk zwart zijn (maar mogelijk ook blauw maar in de schaduw) en 10 broeken die zwart of blauw kunnen zijn. Dat zijn dus al 20 kledingstukken bij elkaar en dat is alleen maar van het gedeelte dat ik gezien heb. (Broeken zijn wel beter herkenbaar en groter dan veel andere kledingstukken, dus ik verwacht dat ze wel lichtelijk oververtegenwoordigd zijn in de steekproef.)

Zoals eerder al in dit topic gezegd, lijkt het aannemelijk dat er 2 of 3 verwisselingen hebben plaatsgevonden. Voor de mol is het vooral handig veel voorkomende goede kledingstukken te verwisselen. Idealiter zou verwisseld worden voor veelvoorkomende foute kledingstukken, maar gelet op de eindresultaten (veel onterecht hoog, veel minder onterecht laag) vermoeden we hier al een tijdje dat de verwisselingen plaats hebben gevonden voor weinigvoorkomende foute kledingstukken. Met die kennis in het achterhoofd kijk ik nog eens naar de 10 gevonden codes:

394 (wit shirt, Splinter gevonden): komt veel voor. Geen waarschijnlijke optie.
789 (paars shirt): weinig paars in de zaal. Mogelijke verwisseling.
141 (roze t-shirt): weinig roze in de zaal. Mogelijke verwisseling.
326 (rood t-shirt): veel rood in de zaal, maar geen goed beeld hoeveel daarvan t-shirts zijn. Vroeg shot in de opdracht bevestigt ook dat er iets roods in deze locker ligt. Minder waarschijnlijke optie.
328 (witte BH): eerder werd dit nummer tot in detail geanalyseerd omdat er bij deze een verwisseling werd vermoed, omdat witte BH niet veel zou voorkomen. Maar het kledingstuk is 2x vol in beeld in de zaal en 2 x waarschijnlijk. Zo zeldzaam is dit dus niet. Lijkt mij juist geen waarschijnlijke optie meer.
950 (witte korte broek): niet gezien, maar gelet op de kleine omvang zou dit ook moeilijk zichtbaar zijn op totaalshots. Er is wel veel wits in de zaal. Moeilijk om iets over te concluderen.
344 (rode broek): 2x gezien en 3x waarschijnlijk. Ook wel veel rood in de zaal. Geen waarschijnlijke verwisseling.
74? (zwarte korte broek): 3 x waarschijnlijk. Ook wel veel zwart in de zaal. Medium risk.
1109 (Roze shirt): weinig roze in de zaal. Mogelijke verwisseling.

Op basis van deze analyse zijn er 3 kledingstukken high risk: 789, 141 en 1109. Dat is dus maar 1 laat kledingstuk en dat zou mogelijk Charlotte ietsjes minder verdacht maken. Maar ik moet bekennen dat er nog best veel gaten in deze analyse vallen te schieten.

Hieronder de analyse van de zaal.





Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #192 Gepost op: 20-02-2021, 00:10:51 »
Bij het beginshot van de lockerruimte hangen ook allemaal petjes en sjaals etc zichtbaar aan de buitenkant. Waar zijn die gebleven?

Charlotte haalt een zwart t-shirt uit locker 74.

We zien Splinter de rode broek niet letterlijk uit 344 halen.

Ik dacht eerst dat Charlotte loog over het aantal plaatjes dat ze in haar handen had (11) maar dat klopt wel.

Het witte ding uit 950, tja wat is het eigenlijk ? Een lap gordijnstof?

Zoiets hangt ook over de balustrade van de trap. Heeft Splinter die meegenomen?

Iemand hijst op een gegeven moment een beige jas omhoog.

Het is makkelijker mollen met minder opzichtige kleuren. Misschien moeten we ons vooral op deze kleuren focussen.

Als het bijna onmogelijk is om deze opdracht te analyseren, bestaat er dan nog een optie dat Rocky een hoop stenen heeft weggemoffeld?
« Laatst bewerkt op: 20-02-2021, 00:13:10 door molletje1985 »

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #193 Gepost op: 20-02-2021, 12:43:03 »
Maar volgens mij is nog wel goed te zien wat er boven hangt. Hier een foto van een kledingstuk waar Splinter en Renée tijdens de opdracht naar wijzen en over discussiëren. En nogmaals, in geval van twijfel even een stukje naar beneden laten zakken om beter te kunnen kijken.

Is dat wel het kledingstuk waar Splinter naar wees? Het viel me op dat de camera niet wilde laten zien wat daar boven hing en ik geloof dat de locatie van dat shot van boven gericht op beneden net niet op dezelfde plek is. Wat probeert de montage hier dan van ons te verbergen?

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #194 Gepost op: 20-02-2021, 13:41:54 »
Wat mij nu pas opvalt: Renée heeft ook een porto in het begin, maar ze gebruikt deze nooit. Als Charlotte dingen doorgeeft, luistert ze mee met Splinter. Later geen communicatie tussen Splinter en Renée over de porto. Bij de lockers lijkt ze hem om te hebben hangen/vastgemaakt aan haar kleding; als ze naar boven gaat heeft ze de porto in haar hand. Later zie ik deze op een bankje liggen in de grote hal.

Is dit bewust van Renée, of meer wat onhandig?

Typisch ook weer trouwens dat Charlotte de enige is met zwarte vegen op haar gezicht, à la de schilderopdracht :P
« Laatst bewerkt op: 20-02-2021, 13:47:06 door Uil »

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #195 Gepost op: 20-02-2021, 14:02:32 »
In de categorie random observaties: Splinter verdenkt op basis van zijn testbiechten Renee. Maar hij vind het geen probleem om Renee lang alleen te laten in de zaal. Is dat vreemd? Of dacht hij dat hij Renée’s werk best na afloop kon controleren?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #196 Gepost op: 20-02-2021, 14:05:53 »
Renée's werk viel heel goed te controleren, toch? De voorbeeld kledingstukken kende hij, en die lagen er. En tussendoor is hij wel een paar keer omhoog geweest om een oogje in het zeil te houden.

EDIT: Wat mij opviel was dat hij bij de eerste kledingstukken Renée op het hart drukte dat het alleen om dat type ging, met die kleur, en met die lengte. Alsof hij bang was dat ze alles maar naar boven zou trekken. Dat klinkt alsof hij haar verdenkt. Het kan ook mols zijn van Splinter trouwens, want als het niet zo krap stak zou ze daarmee te weinig omhoog halen.

Hoe dan ook was het als hij Renée verdacht, niet verstandig om haar bij de lockers te laten en zelf de zaal in te gaan.

Hier nog even 2 momenten uit locker 326
1e foto is als Renée zoekt naar 789 de paarse trui. We zien iets roods liggen op het schap boven in locker 326
2e foto is als Splinter het rode t-shirt uit 326 haalt.

Als hier een verwisseling heeft plaatsgevonden moet dat gebeurd zijn in de tijd dat Renée en Splinter moesten wachten op de codes. Ik denk echter dat hier geen verwisseling heeft plaatsgevonden en dat het rode shirt en mogelijk ook de rode broek goed omhoog zijn gehesen.
Als Splinter de Mol is, dan zijn de eerste 2 kledingstukken (394 en 789) waarschijnlijk ook goed. Vanwege dat op het hart drukken van Renée. Als hij de Mol is, dan wilde hij immers zoveel mogelijk kleding van -10 euro laag laten hangen. En dan is dat beperken van Renée mols. Omgekeerd: als 1 van die 2 kledingstukken fout was geweest, had hij Renée niet zo beperkt, want zou ze misschien te weinig kledingstukken van +25 euro omhoog trekken.
Verder werd code 789 bevestigd door Marije en Charlotte, en code 394 door Marije, Charlotte en Rocky. Dus ook bij de mijnen krijgen we bevestiging dat die twee codes goed zijn.

Tenzij Renée de Mol is, kunnen we dus aannemen dat de volgende 3 codes goed zijn verwerkt:
394
789
326
« Laatst bewerkt op: 20-02-2021, 14:57:42 door Molest »

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #197 Gepost op: 20-02-2021, 15:25:01 »
Er valt mij nog iets op: de mijn schijnt zo laag te zijn dat zelfs Charlotte soms moet bukken, zegt ze.
Waarom kiest Rocky er dan voor om hier te gaan helpen?
Ze blijft zelfs tot het laatste moment onder de grond zitten...

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #198 Gepost op: 20-02-2021, 15:38:52 »
In zijn algemeenheid vind ik dat strikte van Splinter onmols. Hij steekt ook veel moeite in het roze jurkje dat Renée als het aan hem ligt, maar weer naar beneden moet halen. Als hij de Mol is, gaat dat maar om een luttele -10 euro. Misschien wilde hij Renée verdacht op camera hebben, dat kan natuurlijk.

Het nadeel van strikt zijn is dat Renée ook kritisch gaat kijken naar de kledingstukken die Splinter als Mol wèl omhoog wil hebben. En die zijn +25 euro waard. Voor elke 2½ kledingstukken die hij met al zijn striktheid onterecht laag wist te houden, hoefde er maar 1 kledingstuk onterecht omhoog. Als Mol zou ik hier dus toch maar wat losser mee omgaan.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 1: Steen goed
« Reactie #199 Gepost op: 20-02-2021, 15:49:06 »




Het witte ding uit 950, tja wat is het eigenlijk ? Een lap gordijnstof?

Zoiets hangt ook over de balustrade van de trap. Heeft Splinter die meegenomen?

Iemand hijst op een gegeven moment een beige jas omhoog.

Het is makkelijker mollen met minder opzichtige kleuren. Misschien moeten we ons vooral op deze kleuren focussen.


Splinter hijst die beige jas, hij zegt: alle witte jassen ook. Ik zie tussen de kledingstukken geen witte jas, dus ik denk dat het witte ding uit 950 de witte jas moet zijn.