Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen  (gelezen 12380 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #40 Gepost op: 14-02-2021, 03:59:28 »
Het lijkt erop dat we de uitleg achteraf kregen zodat het niet opviel dat Splinter bij het eerste het beste nummer staat mee te playbacken en later een deel van de nummers raadt waar Renée eveneens staat te playbacken of mimen. Beiden verdacht maar zowel op Moltalk en hier valt blijkbaar Renée (omdat die als laatste zichtbaar was en erover biecht) het meest op ;)

Verder leuke opdracht om te zien  ::rofl::


Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #41 Gepost op: 14-02-2021, 08:40:50 »
Het lijkt erop dat we de uitleg achteraf kregen zodat het niet opviel dat Splinter bij het eerste het beste nummer staat mee te playbacken en later een deel van de nummers raadt waar Renée eveneens staat te playbacken of mimen. Beiden verdacht maar zowel op Moltalk en hier valt blijkbaar Renée (omdat die als laatste zichtbaar was en erover biecht) het meest op ;)

Verder leuke opdracht om te zien  ::rofl::
De uitleg werd vooraf gegeven. Ik zei bij Renée meteen "hé, dit mag niet!".
Ik moet nog wel even iets heel serieus kwijt tussen alle hysterie dat deze opdracht was. Het is echt niet meer van deze tijd (én dat was het trouwens nooit) van Charlotte en Marije om spleetogen te maken tijdens deze opdracht. Zij zouden echt wel beter moeten weten, want racisme is nooit grappig. Het feit dat ze dit ook nog hebben uitgezonden vind ik niet netjes. Ik wil ook geen discussie starten, dus dit is ook het enige wat ik hierover ga zeggen. De boodschap lijkt me wel duidelijk. Verder heb ik mij uiterste vermaakt met deze opdracht.
Dit was mij gelukkig niet opgevallen. Vind het ook niet kunnen.
Ik vond het nogal flauw en niet grappig. Maar racistisch? Neuh. Maar goed, daar denken de zichzelf ontzettend fatsoenlijk en tolerant vindende '...' roepende trollen op Twitter en Instagram onder berichten van Marije en Charlotte blijkbaar anders over... Als er iets van een blank iemand was uitvergroot had er geen haan naar gekraaid. En dan kun je het ook wel seksistisch noemen hoe Charlotte ' men' uitbeeldde. Zou evenzeer nergens op slaan.

(en ik laat het hier ook bij)
Niet mee eens. Ik had graag gezien dat je die trollen niet had geciteerd maar gewoon had gezegd 'scheldende trollen'. De teksten die zij gebruiken vind ik niet kunnen. Ook niet als citaat.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2021, 08:47:02 door molE13 »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #42 Gepost op: 14-02-2021, 08:49:02 »
Wat een heerlijke opdracht was dit! Zeker op de momenten dat je ze zag 'dansen' met het geluid uit!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #43 Gepost op: 14-02-2021, 09:44:32 »
::) ::)

(als rollende ogen nog wel "mogen", tenminste...)

Van mij mogen die rollende ogen, dat deden die van mij direct toen ik het las. Echt ik word zo moe hiervan, altijd iets negatiefs zoeken in iets dat zo grappig was. Belgen maken grappen over ons en omgekeerd, wordt daar ooit beledigd op gereageerd? Alsjeblieft zeg. Mensen hebben veel te lange tenen tegenwoordig.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #44 Gepost op: 14-02-2021, 10:21:41 »
Even voor de duidelijkheid:

Op deze website mag over van alles gediscussieerd worden, ook over lastige onderwerpen die zich in de sfeer van stereotypering en racisme begeven. Belangrijkste hierbij is dat je rustig op elkaar reageert en de (mening van) een ander niet belachelijk maakt.

Daarnaast is dit niet de goede plek om deze discussie voort te zetten. Dat mag op een ander board van dit forum, namelijk De Huiskamer.

Hier richten we ons op het zoeken naar de Mol en alle andere facetten van het spel.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #45 Gepost op: 14-02-2021, 10:41:18 »
Rocky heeft géén enkel liedje geraden van haar eigen playlist. Daar waar Splinter, Charlotte, Renée en zeker Marije meerdere keren iets extra legden in het uitbeelden van de liedjes, bleef Rocky oppervlakkig. Haar hand ging wel heen en weer bij Beyoncé, maar kijk naar Charlotte, die stopt daar enthousiasme in.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #46 Gepost op: 14-02-2021, 10:42:09 »
Haar eigen playlist? Heb ik iets gemist?

Offline Vlindertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #47 Gepost op: 14-02-2021, 12:50:20 »
een lijst met alle nummers:

Dancing Queen - ABBA
Ik ben vandaag zo vrolijk - Herman van Veen
I say a little prayer - Aretha Franklin
Who let the dogs out - Baha Men
Twist & Shout - the Beatles

-- Switch (Marije-bank, Charlotte-veld)--

Single Ladies(put a ring on it) - Beyonce
9 to 5 - Dolly Parton
Bagagedrager - Gers Pardoel ft. Sef
Where's the love - Black eyed peas
??

-- Switch(Splinter-Bank, Renée-Veld)--

Gangnam Style - PSY
Why tell me why - Anite Meijer
Ze kwam binnen zonder kloppen - De Dijk
Savage Love - Jason Derulo
Kleine jonge - André Hazes

-- Switch(Rocky-Bank, Marije-veld)

Don't stop me now - Queen
These boots are made for walking - Nancy Sinatra
It's raining men - The Weather Girls
??
??

Verassend genoeg zijn er 3 nummers niet voorbij gekomen.  ::vergroot::

Op basis van de beelden, denk ik dat dit de goed geraden liedjes zijn. De anderen zijn ofwel niet geraden, ofwel heb ik mensen bij zien playbacken/monden zien bewegen. Maar ik ben er niet zeker van.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #48 Gepost op: 14-02-2021, 14:30:04 »
Als je daar die opdracht staat te doen doe je er alles aan om die te laten slagen (tenzij je de mol bent of aan het nepmollen bent natuurlijk).

Dat daarbij Andre Hazes als dronkelap wordt uitgebeeld of Psy als spleetoog of bij raining men een piemelgebaar wordt gemaakt begrijp ik nog wel. Je maakt het zo voor de mensen die aan het raden zijn makkelijker om het goede nummer te noemen. Of mensen dit als racistisch opvatten kan ik niet beoordelen. Wel is het mij duidelijk dat de kandidaten geen negatieve bedoelingen hadden bij het uitbeelden.

Of het dan ook uitgezonden moet worden is weer een andere vraag natuurlijk  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #49 Gepost op: 14-02-2021, 14:52:06 »
Het stukje wordt uit de uitzending gehaald. Zie het off-topic-topic. Graag er daar op reageren en niet in dit topic. (Of een bredere discussie in De Huiskamer starten mag dus ook, zie mijn bericht hierboven.)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #50 Gepost op: 14-02-2021, 15:14:39 »
Heerlijk zo'n opdracht tussendoor.
Dat was gewoon even flink lachen.

En dat ik Marije over het algemeen net over the top vond, vond ik dat hier nu net weer harstikke leuk. Vind het jammer dat ze eruit is.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #51 Gepost op: 14-02-2021, 18:26:01 »
De uitleg werd vooraf gegeven. Ik zei bij Renée meteen "hé, dit mag niet!".

Nee hoor. We vallen middenin de opdracht. Al snel wordt wel duidelijk dat ze muziek aan het raden zijn, Gedurende de opdracht komt de uitleg.

Slim gedaan. Splinter playbackt het ABBA nummer Dancing Queen zodat je het had kunnen liplezen. Omdat de uitleg pas wat later volgt, valt Renée met haar mime de kijker meteen op. Mensen die de aflevering geen twee keer kijken, zullen Splinter die hiermee de fout in gaat compleet missen.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #52 Gepost op: 14-02-2021, 18:33:28 »
Ja, en Renée zat toen op de bank. Als ze de mol was had ze dat perfect kunnen raden zonder geld binnen te brengen. Gemiste kans Renée, ook voor Charlotte trouwens.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #53 Gepost op: 14-02-2021, 18:40:49 »
Ja, en Renée zat toen op de bank. Als ze de mol was had ze dat perfect kunnen raden zonder geld binnen te brengen. Gemiste kans Renée, ook voor Charlotte trouwens.
'Who let the dogs out', waarbij ook wordt geplaybackt, ziet Charlotte snel. Lijkt me eentje die is afgekeurd.

Offline Lizard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #54 Gepost op: 14-02-2021, 18:45:42 »
Volgens mij deden ze alledrie bij Who Let Dogs Out blaffend een hond na... dus daar wordt al vrij snel geplaybackt, haha.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #55 Gepost op: 14-02-2021, 18:47:11 »
Ja, en Renée zat toen op de bank. Als ze de mol was had ze dat perfect kunnen raden zonder geld binnen te brengen. Gemiste kans Renée, ook voor Charlotte trouwens.

Ja inderdaad. Verdacht Renée en Charlotte al niet maar dat ze het nummer niet raden terwijl Splinter met een bijna griezelig uitziende lach en drukke gebaren vol de aandacht opeist in het midden voor hun neus én het op tv al te liplezen was, bevestigd het extra voor mij.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #56 Gepost op: 14-02-2021, 21:57:58 »
Wel apart dat niet iedereen even vaak aan het raden is.

Er zijn 4 rondes van 5 liedjes... 5 rondes van 4 liedjes was handiger geweest  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzing
« Reactie #57 Gepost op: 14-02-2021, 22:28:03 »
Ik kreeg hier een Joeri gevoel bij. ;D
Voor diegene die ook de Mol kijken in België.
Ja, ik ook. Dank voor de extra herinnering!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #58 Gepost op: 15-02-2021, 01:05:50 »
Nee hoor. We vallen middenin de opdracht. Al snel wordt wel duidelijk dat ze muziek aan het raden zijn, Gedurende de opdracht komt de uitleg.

Slim gedaan. Splinter playbackt het ABBA nummer Dancing Queen zodat je het had kunnen liplezen. Omdat de uitleg pas wat later volgt, valt Renée met haar mime de kijker meteen op. Mensen die de aflevering geen twee keer kijken, zullen Splinter die hiermee de fout in gaat compleet missen.
Al na het eerste nummer wordt gezegd dat playbacken niet mag. Er wordt hier door meerdere kandidaten driftig geplaybackt. Bijvoorbeeld ook door Splinter na het eerste nummer. Ik vermoed dat de jury ook gekeken heeft of het lied geraden is dankzij dit playbacken. Bij het nummer van Anita Meier was dit overduidelijk het geval.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #59 Gepost op: 15-02-2021, 07:29:43 »
Al na het eerste nummer wordt gezegd dat playbacken niet mag.
Al tijdens het eerste nummer volgens mij, door Rocky.