Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen  (gelezen 12378 keer)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #60 Gepost op: 15-02-2021, 11:52:45 »
Volgens Rop in Moltalk ging het meeplaybacken bij hem heel natuurlijk. De Mol weet natuurlijk dat dat niet mag. Op de bank kan zij of hij dus zonder enig probleem heel goed raden als er lipbewegingen te zien zijn. En vervolgens gezellig bij het uitbeelden meelipsyncen... Valt me wat dat betreft mee dat er nog zoveel geraden is...

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #61 Gepost op: 15-02-2021, 12:17:17 »
Ik vraag me af of dit vooraf bedacht was door de mol. Ik denk namelijk dat de makers verwacht hadden dat de uitleg voldoende was: je mag niet playbacken en dus doet in principe niemand dat. Een mol gaat dat dus niet als eerste wel doen, verwacht ik, want dat valt enorm op als je de enige blijkt te zijn. Ik denk daarom dat de tactiek aan het begin was om niet het juiste te raden. Daarna kan -als blijkt dat meerdere kandidaten wel playbacken - de Mol hier uiteraard wel gebruik van maken.

Als er een kandidaat een keer een zin per ongeluk geplaybackt had, vraag ik me ook af of de jury zo streng was geweest. Het voelt voor mij als een last minute beslissing, die Rik brengt, omdat er massaal niet aan de regel is voldaan.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2021, 23:24:48 door widm1992 »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #62 Gepost op: 15-02-2021, 18:52:35 »
Al tijdens het eerste nummer volgens mij, door Rocky.
Volgens mij ook.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #63 Gepost op: 15-02-2021, 22:39:48 »
Toen Splinter en Rocky zaten te raden kreeg ik herinnering aan de opdracht van de Belgische Mol Syntagma Plein opdracht.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Rocky gaf wel voorzetjes, maar maakte het ook niet af. Don't stop me now wordt ik niet meer rennen x. splinter raad de 2e, Raining Men wordt rain, happy Michael Jackson, maar weer niet inkoppen. De laatste twee liedjes zien we niet. Te opvallend? Tijdens het uitbeelden wist ze we alle moves, dus de kennis is er. Al waren die moves ook zonder overtuiging.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2021, 22:58:11 door foxhunter »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #64 Gepost op: 16-02-2021, 11:47:46 »
Ik vraag me af of dit vooraf bedacht was door de mol. Ik denk namelijk dat de makers verwacht hadden dat de uitleg voldoende was: je mag niet playbacken en dus doet in principe niemand dat. Een mol gaat dat dus niet als eerste wel doen, verwacht ik, want dat valt enorm op als je de enige blijkt te zijn. Ik denk daarom dat de tactiek aan het begin was om niet het juiste te raden. Daarna kan -als blijkt dat meerdere kandidaten wel playbacken - de Mol hier uiteraard wel gebruik van maken.

Als mol zou ik net niet playbacken, zeker als je ziet dat andere het doen. Gewoon wat lekker meedoen en genieten. En af en toe eens een nummertje niet raden kan er ook wel vanaf. Dit is niet de opdracht voor grootst molacties die in aflevering 10 terugkomen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #65 Gepost op: 16-02-2021, 12:17:49 »
Is er al gemeld dat er een klok in de toren te zien was. Boven de deur (ingang) was ook iets te zien. Een klok of een zonnewijzer?

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #66 Gepost op: 16-02-2021, 12:37:35 »
Als mol zou ik net niet playbacken, zeker als je ziet dat andere het doen. Gewoon wat lekker meedoen en genieten. En af en toe eens een nummertje niet raden kan er ook wel vanaf. Dit is niet de opdracht voor grootst molacties die in aflevering 10 terugkomen.

Ja, dat denk ik ook. Ik verwacht dan ook niet dat meeplaybacken een vooraf afgesproken Molactie is.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #67 Gepost op: 17-02-2021, 11:47:16 »
Trouwens... bij een goed antwoord hoorden we weer een boksbel, in de biecht zei Rocky dat 'ze plaats ging nemen op de bank' twee aanwijzingen: naar Rocky de boksfilm en een voetbalwedstrijd.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #68 Gepost op: 17-02-2021, 12:10:13 »
Ik denk dat de Mol hier even afwezig was. Lekker even stoom afblazen en plezier hebben met zijn allen. Mag ook best wel een keer.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #69 Gepost op: 17-02-2021, 13:29:34 »
::jaja:: En hoe doe je dat to the max? 5x zelf moeten raden, en daarna lekker 15x uit je dak gaan.  :D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #70 Gepost op: 17-02-2021, 14:01:11 »
Trouwens... bij een goed antwoord hoorden we weer een boksbel, in de biecht zei Rocky dat 'ze plaats ging nemen op de bank' twee aanwijzingen: naar Rocky de boksfilm en een voetbalwedstrijd.
Goed gezien Mollem, lekker bezig.
Als je op de bank gaat zitten, ga je lekker uitrusten.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2021, 14:25:58 door foxhunter »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #71 Gepost op: 17-02-2021, 14:59:41 »
Trouwens... bij een goed antwoord hoorden we weer een boksbel, in de biecht zei Rocky dat 'ze plaats ging nemen op de bank' twee aanwijzingen: naar Rocky de boksfilm en een voetbalwedstrijd.
  ::ok::

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #72 Gepost op: 17-02-2021, 15:59:28 »
Rik zegt voordat de opdracht begint: " Hier zullen de lichaamsdelen boekdelen moeten spreken."

Verwijzing naar een schrijver?

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #73 Gepost op: 18-02-2021, 10:26:20 »
Trouwens... bij een goed antwoord hoorden we weer een boksbel, in de biecht zei Rocky dat 'ze plaats ging nemen op de bank' twee aanwijzingen: naar Rocky de boksfilm en een voetbalwedstrijd.
Ik kan nog steeds niet begrijpen dat Rocky en zelf in mindere mate Renée nog steeds als verdachten worden gezien. Als mol onnodig geld pakken als er niemand kijkt ... Waarom? Il sluit deze twee af en hou het enkel op de andere twee en dan zie ik wel.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #74 Gepost op: 18-02-2021, 12:16:59 »
Ik kan nog steeds niet begrijpen dat Rocky en zelf in mindere mate Renée nog steeds als verdachten worden gezien. Als mol onnodig geld pakken als er niemand kijkt ... Waarom? Il sluit deze twee af en hou het enkel op de andere twee en dan zie ik wel.
Wanneer heeft Renée onnodig geld gepakt toen er niemand keek?
Ik vind de verdenkingen richting Charlotte na de exit van Marije veel verbazingwekkender.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #75 Gepost op: 18-02-2021, 13:36:36 »
Ik kan nog steeds niet begrijpen dat Rocky en zelf in mindere mate Renée nog steeds als verdachten worden gezien. Als mol onnodig geld pakken als er niemand kijkt ... Waarom? Il sluit deze twee af en hou het enkel op de andere twee en dan zie ik wel.

iedereen mag natuurlijk 'wel zien' hoe het afloopt, dat is wat mij betreft geen reden om met onbegrip te reageren op een mogelijke hint, hoe dun misschien ook...

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #76 Gepost op: 18-02-2021, 13:50:37 »
Wanneer heeft Renée onnodig geld gepakt toen er niemand keek?
Ik vind de verdenkingen richting Charlotte na de exit van Marije veel verbazingwekkender.
In de bus bijvoorbeeld ... maar vooral de 500 euro in afl 6 wegstoppen.
Daar is 0,0 reden voor als mol.
De enige reden die ik kan bedenken is dat opgedragen is door de regie zodat de mol zeker is van zijn scherm niet te zien en dat die persoon er dan ook nog eens voor gaat zorgen dat rode scherm niet getoond wordt opdat er in de volgende aflevering nog altijd 5 kandidaten zijn.
Dit druist zo in tegen de oorspronkelijke regels dat ik nog meer teleurgesteld zou zijn als dat het geval is...
1. De mol weet NOOIT wie eraf valt - bij WIDM wel volgens somigen hier op het forum. ::oink::
2. Er wordt de mol tips gegeven hoe deze kan saboteren maar het staat de mol vrij dat zelf aan te passen en andere zaken te doen MAAR er is geen ingreep om de mol te verplichten geld te pakken om bepaalde zaken te doen slagen.

Ik las hier ergens op het forum ook zoiets als een regie-mol ... wtf! Waar is het leuke nog aan als het zo gestuurd wordt?
Dat er heel misschien aan de mol gezegd is dat 2 andere kandidaten al 5000 hebben gekozen en de mol dat ook kan ... tot daar toe maar veel meer inmenging hoeft toch niet. Of vinden jullie van wel?
Het moet reality blijven en niet een serie.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #77 Gepost op: 18-02-2021, 15:13:42 »


Ik las hier ergens op het forum ook zoiets als een regie-mol ... wtf! Waar is het leuke nog aan als het zo gestuurd wordt?
Dat er heel misschien aan de mol gezegd is dat 2 andere kandidaten al 5000 hebben gekozen en de mol dat ook kan ... tot daar toe maar veel meer inmenging hoeft toch niet. Of vinden jullie van wel?
Het moet reality blijven en niet een serie.

Nouja, bij de Vlaamse Mol wordt de mol ontzettend gecoacht in de vorm van een uitgebreide briefing door presentator Gilles, die vertelt wat de opdrachten van de volgende dag zullen zijn, en hoe daar effectief gemold kan worden. Binnen dat kader is er overigens doorgaans wel nog voldoende vrijheid voor de mol om te improviseren (niet alles is immers voorspelbaar of te regisseren). Soms is er zelfs sprake van geheime signalen die de presentator halverwege een opdracht geeft zodat de mol weet wat hij/zij moet doen. Het programma wordt er m.i. niet minder genietbaar van - integendeel, zou ik bijna zeggen.

In de Nederlandse versie is het reality-aspect al jaren geleden op de achtergrond geraakt, met niet-chronologische montage, de keuze om geen ruzies of irritaties tussen de kandidaten in beeld te brengen, en steeds vaker shots over te doen om mooiere plaatjes te verkrijgen. Dit is geen waardeoordeel, maar een constatering.

(Beetje off-topic, maar m.i. wel relevant in reactie op Taupe077)
Woosie down?

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #78 Gepost op: 18-02-2021, 15:22:45 »
Ik heb Rocky eigenlijk geen moment echt verdacht dit seizoen, maar na déze opdracht dacht ik: het zal toch niet...? Focus je eens puur op Rocky tijdens deze opdracht. Je gaat mij niet vertellen dat ze gewoon schuchter is en daarom werkelijk waar níéts doet tijdens deze opdracht. Alles wat ze doet, is volledig vaag, helpt niet bij het raden, soms staat ze gewoon te dansen in plaats van dingen uit te beelden. En tijdens het raden neemt ze geen enkel initiatief, is ze enorm stil en enorm afwachtend. En sorry, als je tijdens eerdere opdrachten zo de fanatieke kandidaat oogt, met al je geld hier en daar, en dan hier zo ontzettend lethargisch op dat bankje zit of aan het dansen bent...why?

Ik zit niet echt op Rocky, maar ik dacht echt na deze opdracht...het zou nog bijna kunnen ook, want ze deed echt hélemaal niets. Saboteren door stiekem te playbacken is leuker, maar ik zie wat Rocky doet ook wel als een prima oplossing, de veilige oplossing.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Aanwijzingen
« Reactie #79 Gepost op: 18-02-2021, 15:25:08 »
In de bus bijvoorbeeld ... maar vooral de 500 euro in afl 6 wegstoppen.
Daar is 0,0 reden voor als mol.
De enige reden die ik kan bedenken is dat opgedragen is door de regie zodat de mol zeker is van zijn scherm niet te zien en dat die persoon er dan ook nog eens voor gaat zorgen dat rode scherm niet getoond wordt opdat er in de volgende aflevering nog altijd 5 kandidaten zijn.
Dit druist zo in tegen de oorspronkelijke regels dat ik nog meer teleurgesteld zou zijn als dat het geval is...
1. De mol weet NOOIT wie eraf valt - bij WIDM wel volgens somigen hier op het forum. ::oink::
2. Er wordt de mol tips gegeven hoe deze kan saboteren maar het staat de mol vrij dat zelf aan te passen en andere zaken te doen MAAR er is geen ingreep om de mol te verplichten geld te pakken om bepaalde zaken te doen slagen.

Ik las hier ergens op het forum ook zoiets als een regie-mol ... wtf! Waar is het leuke nog aan als het zo gestuurd wordt?
Dat er heel misschien aan de mol gezegd is dat 2 andere kandidaten al 5000 hebben gekozen en de mol dat ook kan ... tot daar toe maar veel meer inmenging hoeft toch niet. Of vinden jullie van wel?
Het moet reality blijven en niet een serie.
Voor een kandidaat-spelende mol kan ik die twee acties van Renée makkelijk verklaren hoor.
- In de bus blijkt een halte verder (d.m.v. de envelop) wie er bij de eerste 5 haltes heeft gelogen en wie niet. Zeker omdat de anderen bij de eerste 4 haltes gelogen hebben is het voor Renée (als ze de kandidaat spelende mol is) een perfect dekmantel om hier geld te pakken en de waarheid te spreken.
- Wegstoppen heb ik al eens eerder uitgelegd. De opdracht was voor de winnende kandidaat alleen geslaagd wanneer er 500 euro gepakt werd. Als je dan als kandidaat spelende mol er in slaagt als laatste over te blijven maar geen geld pakt, dan loop je veel et veel in de gaten. Dat is helemaal niet logisch.

Ik vind het dit jaar erg moeilijk om de mol te vinden, ook al omdat ik Renée allesbehalve uitsluit. Zeker als je naar de onderliggende verdenkingen kijkt.

Als Renée de mol is, dan is ze de ultieme kandidaat spelende mol en dan is dit best verklaarbaar wmb.