Auteur Topic: [terugblik finalisten] De Mol...  (gelezen 8203 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
[terugblik finalisten] De Mol...
« Gepost op: 21-02-2021, 15:59:58 »
De Mol...

1.1


...vond de 250 euro onder een stoel en trapte zogenaamd in de deal van de Mol om de 250 euro te ruilen voor een jokerkaart
...vond de 250 euro in een lade in de tafel, ging niet in op de valse deal van de Mol maar wel direct op die van Rik om de 250 euro te ruilen voor een echte joker
...zocht met haar handen door de as van de open haard naar de 250 euro, vond deze achter het laatste lijstje dat ze omdraaide en ging niet in op de valse deal van de Mol maar wel als laatste op die van Rik

1.2


...wilde dat ze nog geld pakten toen Splinter in de laatste minuten "overleven" gilde, overleefde en leverde 75 euro in voor de pot
...was het niet eens met Joshua's voorstel om één persoon bij de lasergame al het geld te laten verzamelen, riep een verkeerde code door en verstond zelf een code verkeerd, week van het plan af en zocht zelf codes en kistjes, opende één kistje en besloot in de laatste minuten te gaan rennen en werd afgeschoten
...werd er door Remco van verdacht hem te hebben afgeschoten, overleefde en leverde 125 euro in voor de pot

1.3


...vormde met Marije duo 2 en wilde in eerste instantie niet de Mol zijn
...wilde niet voor alles of niets gaan, vormde met Rocky duo 4, gaf de informatie warrig en gefragmenteerd door en wilde in eerste instantie wel de Mol zijn
...vormde met Renée duo 4 bij het fietsen, gaf de informatie warrig en gefragmenteerd door en wilde in eerste instantie niet de Mol zijn
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 16:12:02 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #1 Gepost op: 21-02-2021, 16:00:05 »
2.1
 

...noteerde alles wat de gids zei en kreeg de geheime opdrachten van Joshua niet te horen doordat hij de portofoons verwisselde
...merkte als cameravrouw op dat ze een mep kreeg van Splinter die de geheime opdracht uitvoerde om drie keer een denkbeeldige mug weg te slaan, was in verwarring over wat er allemaal om haar heen gebeurde en noemde als geheime opdracht "mensen zaten duimpjes te doen naar de camera" wat niet goed was en haar geen joker maar de groep wel 700 euro aan geslaagde geheime opdrachten opleverde
...maakte foto's en kreeg de geheime opdrachten van Joshua niet te horen doordat hij de portofoons verwisselde


2.2
 

...was een verkenner en werd als eerste afgeschoten zonder iets doorgegeven te hebben
...was een verzamelaar en zei voordat de verzamelaars het veld in gingen zowel "de gele ballerina bewaart haar geld links" als "de gele ballerina bewaart haar geld in het midden", opende snel drie muziekdoosjes achter elkaar die allemaal geluid maakten, haalde geld uit een vierde en werd afgeschoten terwijl ze "er zit nog meer in" riep
...overleefde als enige verzamelaar en leverde 400 euro voor de pot in

2.3
 

...telde met Rocky de eerste ronde de bordjes en onthield of ze een kruis of een vinkje hadden zonder foto's te maken, probeerde het foto's maken in de tweede ronde van Rocky over te nemen en sloeg de telefoon tegen de binnenkant van de truck aan en gaf mogelijk foute bordjes door
...zei een keer kruis terwijl er een vink op het bord stond, biechtte dat ze niet kon checken wat Joshua doorstuurde en gaf mogelijk foute bordjes door
...liet Charlotte de eerste ronde de bordjes tellen en onthouden of ze een kruis of een vinkje hadden zonder foto's te maken en gaf mogelijk foute bordjes door

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #2 Gepost op: 21-02-2021, 16:00:15 »
3.1
 

...stelde voor om eerlijk antwoord te geven op de vragen en deed dit ook, kwam via een verkeerde redenering bij het juiste codewoord uit en ontsnapte met Renée als eerste wat 500 euro voor de pot en twee jokers per persoon opleverde
...gaf eerlijk antwoord op de vragen en wist Charlotte er niet van te weerhouden om via een verkeerde redenering bij het juiste codewoord uit te komen wat 500 euro voor de pot en twee jokers per persoon opleverde
...gaf op de eerste vraag niet eerlijk antwoord, kwam samen met Splinter die meermaals niet eerlijk was niet op het juiste codewoord en wist dus niet te ontsnappen en 500 euro voor de pot te verdienen

3.2
 

...liet Splinter de koker met één joker en de koker met 500 euro pakken, kreeg de koker met de joker en gaf de joker weg aan Splinter
...zei in de bus voor het geld te gaan, liet Rocky de koker met 500 euro pakken en kreeg deze koker van Rocky
...zei na Riks vrijstellingenvoorstel dat ze Renée vertrouwt en ging akkoord met Joshua om met z'n allen "voor onze partner" te gaan, pakte op instructie van Renée de koker met 500 euro, hield zelf (tegen Renées verzoek in) twee jokers en gaf de koker met 500 euro aan Renée waardoor die en ook de 1500 euro die de andere abseilers zelf hielden de pot in gingen
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 16:16:00 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #3 Gepost op: 21-02-2021, 16:00:23 »
4.1
 

...had (volgens Lakshmi) steeds net niet een hele reeks antwoorden goed waardoor het geld dat ze verdiende relatief weinig was en gaf (in beeld) maar één keer een hele reeks goede antwoorden, noemde gummilamp en gipsbal als huiskamervoorwerpen die beginnen met een G
...gaf (in beeld) maar één keer een hele reeks goede antwoorden, kwam niet verder dan groen en geel als kleuren die beginnen met een G
...stelde vragen waarop we kandidaten in beeld drie keer een hele reeks goede antwoorden (à 50 euro) zien geven en verschillende losse goede antwoorden (à 5 euro)

4.2
 

...dacht gewichten te zien op de foto die Marije direct juist ("geld, penningmeester, Splinter") interpreteert, dacht bij zonnebloem aan "iemand zijn favoriete bloem", besloot bij "coffee" dat naar haar verwees nog een foto om te draaien, wist niet te voorkomen dat alle namen goed stonden en er 1200 euro verdiend werd
...verbeeldde Charlotte met een reep chocola, Joshua met graffiti, Lakshmi met een eyeliner, Rocky met een kat, Marije met een lippenstift en zichzelf met sieraden
...verbeeldde Joshua met een draaimolenpaard, Lakshmi met een miniatuur paspop met een artistieke jurk, Splinter met een sprietje tegen een getekende vinger, Charlotte als "terror bunny", Marije met een speelgoedtoneeltje en zichzelf als een giraf op een fiets

4.3
 

...pakte de lucifers, maakte het minivlot met fakkel los en zwom ermee naar het grote, hielp Renée met touwen uit de knoop te halen, trok aan een van de touwen van het grote vlot, vertrouwde niet wat Joshua en Marije als plus- en mingeld aanwezen, bekeek zelf de kaart en zorgde ervoor dat er een kokerwissel werd voorgesteld maar wist niet te voorkomen dat de maximale 2000 euro verdiend werd
...loog dat een sleutel niet op een slot paste, had grote moeite met het uit de knoop halen van de touwen, trok aan een van de touwen van het grote vlot en wist niet te voorkomen dat de maximale 2000 euro verdiend werd
...biechtte makkelijk een slot te openen en vrij snel een touw los te krijgen, trok aan een van de touwen van het grote vlot en wist niet te voorkomen dat de maximale 2000 euro verdiend werd
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 08:28:37 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #4 Gepost op: 21-02-2021, 16:00:31 »
5.1
 

...priegelde een klein poppetje in een grote achtbaan, tekende een onduidelijke tand, liet een bord te kort zien en tekende een onduidelijke kaasmarkt en sauna
...vormde aanvankelijk een duo met Charlotte maar liet Charlotte door Joshua van zich afpakken, wist niet hoe "liegen" te tekenen, hield een bord half achter een struik en interpreteerde tekeningen verkeerd
...maakte tekeningen die de anderen maar deels goed interpreteerden

5.2


...bood 5000 euro voor voorkennis bij een opdracht met als inzet drie vrijstellingen, bereikte met Marije en Rocky als eerste de aftelklok maar pakte eerst de vrijstellingen en dacht er daarna pas aan om de klok stil te zetten op 750 euro
...bood 1000 euro voor voorkennis
...bood 5000 euro voor voorkennis, bereikte met Charlotte en Marije als eerste de aftelklok maar vergat deze meteen stil te zetten
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 16:02:27 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #5 Gepost op: 21-02-2021, 16:00:39 »
6.1


...gaf door dat degene die bij halte 9 uitstapt de pot 250 euro kost maar verzweeg dat die persoon een joker krijgt
...koos voor 250 euro voor de pot plus het verdelen van twee jokers in plaats van 500 euro uit de pot en verdeelde de jokers zo dat Marije zich benadeeld voelde en de pot uiteindelijk 600 euro kostte, stapte uit bij halte 9 terwijl Charlotte eerder doorgaf dat degene die dit doet de pot 250 euro kost
...gaf door dat degene die bij halte 3 uitstapt 250 euro verdient maar verzweeg dat degene die bij halte 6 uitstapt een envelop met een vraagteken krijgt

6.2


...zag de sleutel aan het plafond in haar cel niet, brandde met hulp van Rocky een touw door waardoor ze een sleutel bemachtigde die bij Marije terechtkwam maar waar zij niks mee kon doen
...bevrijdde zichzelf niet maar werd door Rocky bevrijd, stelde pas op het allerlaatste moment voor om Marije te bevrijden
...bevrijdde zichzelf en daarna ook Renée, bemachtigde met stokken een sleutel, hielp Charlotte een touw door te branden, opende met de hiermee bemachtigde sleutel een hek en pakte geld dat niet in de pot ging omdat Marije in haar cel achterbleef

6.3


...lag uit het spel zonder ook maar één station gevonden te hebben
...pakte twee levens van Splinter af en bleef als laatste over en leek in totaal 500 euro voor de pot gepakt te hebben
...pakte twee levens van Marije af en pakte 250 euro voor de pot
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 16:32:31 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #6 Gepost op: 21-02-2021, 16:00:45 »
7.1


...gaf een code verkeerd door, gaf codes te snel door en was op alle posities aanwezig waar het mis kan zijn gegaan
...startte met het zoeken naar lockers, was verder bezig met het hijsen van kleding en uiteindelijk zijn er maar liefst 82 kledingstukken onterecht niet omhoog gehesen en werd er maar 380 van 1750 euro verdiend
...bleef het grootste deel van de opdracht in de mijn om te hakken en codes door te geven, gaf 660 op z'n kop als (0)99 door en zei tegen Marije alle stenen gecheckt te hebben terwijl Marije daarna toch nog stenen met codes vond

7.2


...nam het voortouw bij het maken van zinnen waarvan er uiteindelijk maar één juist was, hamerde erop dat "met" gehaald werd maar dit woord was er niet, maakte samen met Splinter gedrochten van zinnen als "Charlotte is de volgende pot anders geld" en "Renée lijkt de Mol kandidaat"
...was vooral bezig met het aanleveren van kisten als bijrijder samen in de jeep met Rocky
...laadde in haar jeep verschillende woorden in zoals "afvaller", "Marije", "de" en "Rocky" en was vooral bezig met het aanleveren van kisten

7.3


...noemde meermaals een juiste titel als eerste en liet Marije "Kleine Jongen" raden door drank en roken uit te beelden
...noemde alleen delen van juiste titels en brak de regels door te playbacken/zacht mee te zingen
...bracht weinig variatie aan in het uitbeelden en raadde geen juiste titels
« Laatst bewerkt op: 26-02-2021, 22:14:20 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #7 Gepost op: 21-02-2021, 16:00:52 »
8.1


...brulde en krijste en bemoeilijkte zo de communicatie, maakte van "D1 moet wisselen met D3" "C1 moet wisselen met B3" en van "E1 moet wisselen met A2" "B1 moet wisselen met A2"
...kon ongestoord puzzelstukken verkeerd leggen en verkeerde informatie aan Charlotte doorgeven en gebruikte geen namen (Bernard, Dirk) om letters als B en D te onderscheiden
...leek de informatie die ze doorkreeg goed door te geven maar dat was niet genoeg om de opdracht te doen slagen

8.2


...vestigde de aandacht op rij 6 terwijl de anderen met rij 1 bezig waren waar een fout in werd gemaakt en zette Arjen Lubach op de achterste rij terwijl ze hem vanwege "Men In Black" op rij 1 had moeten zetten
...zei dat de "meisjes met rode haren" op een andere rij moesten dan de "ladies in red", wat niet zo was
...liep meermaals Paula Udondek voorbij zonder op te merken dat zij geen man was terwijl ze de rij wel nog vluchtig controleerde

8.3


...koos afgaande op Splinters "lijkt me geen verstandige keuze" toch voor 2000 euro uit de pot en gaf als reden dat ze dacht dat het -1000 of een zwarte vrijstelling was, zorgde ervoor dat Rocky twee jokers voor haar (Charlotte) koos
...koos afgaande op Rocky's eerlijk informatie niet voor 2000 euro in de pot en wel voor twee jokers voor haarzelf, hield een pokerface waardoor Splinter niet voor de finalevrijstelling koos en stuurde aan op dat Splinter voor het vraagteken zou kiezen, wat hij niet deed
...gaf eerlijke informatie waarop Renée besloot niet voor 2000 euro in de pot te gaan, vertrouwde Charlotte ten onrechte en koos voor twee jokers voor Charlotte



Wie is ... de Mol?
« Laatst bewerkt op: 23-02-2021, 16:19:01 door Heinz »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #8 Gepost op: 21-02-2021, 16:18:15 »
Hij is er weer  ::bravo:: En meer dan ooit nodig ::joehoe::
...óf niet!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #9 Gepost op: 21-02-2021, 16:33:40 »
Bedankt Heinz! ::bravo:: Nu Splinter eruit is twijfel ik toch nog tussen Charlotte en Renée. Rocky is het niet.
Ik zou het leuk vinden als het Charlotte is. Renée ligt meer voor de hand. Of schuilt er in Charlotte ook
een goede actrice?

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #10 Gepost op: 21-02-2021, 17:10:27 »
Mooi overzicht Heinz!

Vanuit mijn tunnel bevestigt dit overzicht dat mijn tunnel correct is. Ahum.  ;) :P

Renée is de mol, maar een mol die het moeilijk had en daardoor soms dingen deed die niet logisch waren. Om zo (tevergeefs) verdenkingen weg te werken.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #11 Gepost op: 21-02-2021, 17:10:48 »
Mooi overzicht, Heinz!
Ik begin op basis van deze overzicht te twijfelen tussen Charlotte en Renée maar ik neig naar Charlotte op basis van de €5000 en nadien €2000 uit de pot. Rocky is het niet.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #12 Gepost op: 21-02-2021, 17:22:53 »
Bedankt Heinz, weer een prachtig duel. Je bent mild geweest voor Renée en toch benadrukt dit nog altijd goed waarom ze het niet is. Goed werk!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #13 Gepost op: 21-02-2021, 17:29:15 »
Ja hallo, na de eerste afleveringen was ik uit psychologische overwegingen geheel overtuigd van Renée als mol, maar nu sleep jij opeens Charlotte mijn blikveld binnen...
Woosie down?

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #14 Gepost op: 21-02-2021, 17:33:15 »
Mooi! Je kan hieruit alleen maar concluderen dat Renee het is

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #15 Gepost op: 21-02-2021, 17:42:54 »
Na het Splinter debacle was ik overtuigd van Renée. Nu ik dit lees heb ik het gevoel dat alleen Charlotte nog de mol kan zijn  ::oink:: ::oink::

Ik denk dat ik ga switchen. Charlotte heeft toch wel een aantal gewaagde molacties op haar naam staan.

Ik weet het niet meer  ::bravo::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #16 Gepost op: 21-02-2021, 18:18:04 »
Bedankt voor dit alweer prachtige overzicht, Heinz!  ::bravo::  Ik heb het meer dan ooit nodig  ::rofl::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #17 Gepost op: 21-02-2021, 18:38:36 »
1.1: -
1.2: Renée
1.3: Rocky
2.1: Charlotte en Rocky
2.2: Renée
2.3: Charlotte
3.1: Rocky
3.2: Charlotte
4.1:  Renée
4.2: Renée
4.3: Charlotte
5.1: Charlotte
5.2: Charlotte en Rocky
5.3: -
6.1: Renée
6.2: Renée
6.3: Charlotte
7.1: Charlotte en Renée
7.2: Charlotte
7.3: Renée
8.1: Renée
8.2: Charlotte
8.3: Charlotte

Renée: 9, Charlotte: 11, Rocky: 4

Renée en Charlotte liggen er dicht bij elkaar. Dus aflevering 9 kan het verschil maken...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #18 Gepost op: 21-02-2021, 18:46:40 »
Bedankt voor het overzicht!  ::bravo::
Eerder vandaag heb ik besloten om voor mijn nr. 2-mol te gaan: Charlotte.
(aangezien mijn nr. 1-verdachte een rood scherm kreeg  ::oink:: )

Dit overzicht laat ook wel zien waarom: meer duidelijke acties voor Charlotte, vergeleken met Renée en Rocky). We gaan het zien!  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Vanessaa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [terugblik finalisten] De Mol...
« Reactie #19 Gepost op: 21-02-2021, 19:00:59 »
Wat een mooi overzicht  ::bravo:: hulde.

Ik heb geprobeerd een soort onderverdeling te maken: elke finalist op basis van hun acties 2, 1 of 0 (mol-)punten toe te kennen, en dit dan op te tellen.

En daar kwam uit... dat Renee en Charlotte PRECIES hetzelfde scoren  ::rofl::

De afbeelding hier, gooi er vooral kritiek tegenaan:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Het blijft natuurlijk aardig wat eigen invulling.

--

Dus ja, erg lastig. Mijn onderbewuste wil nog steeds niet dat het Renée is eigenlijk. Al vind ik haar een enorm leuke kandidaat en zelfs nog wel een leuke mol bij tijden, zou ik het toch erg jammer vinden als er al met de laatste 6 iemand slachtoffer wordt terwijl die de mol verdenkt. Bovendien denk ik dat een aantal van haar acties ook gewoon onhandigheden kunnen zijn en bij andere zaken van Charlotte denk ik meer "intentie" te zien achter het fout-gaan. Charlotte wordt nog eens vaak weggezet als domme/onhandige kandidaat (niet zozeer hier, denk ik, maar elders) maar dat geeft me toch wel een beetje flashbacks naar die andere niet-zo-snuggere journalist die uiteindelijk een slimme mol bleek te zijn  ;D

Voor het bieden en de trein heb ik overigens Renee nu 2 punten gegeven ondanks het feit dat de anderen direct ski 5k uit de pot spelen. Dit vond ik een lastige keuze maar dit is omdat volgens de lichtval - als ik het goed heb - Renée de laatste was die een bod uitbracht. Ik zou het wel bij het beeld van Renee als mol vinden passen als zij als laatste 1k biedt, vrij laag, want het geld is toch wel foetsie.

Rocky is het echt niet meer voor mij, tussen die andere 2 neig ik dus toch echt naar Charlotte, maar het is lastig. Heb denk ik niet zo'n intense tunnelcrash gehad sinds Karin.