Auteur Topic: Molduel: Renée vs. Rocky  (gelezen 9225 keer)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #20 Gepost op: 28-02-2021, 13:10:24 »
Zo makkelijk kan het toch niet zijn?  Om de spanning er in te houden hadden ze de verliezer niet moeten weggeven.
Dat zit me nog het meeste dwars aan deze manier van bekendmaken.

Rocky en Renée heb ik vooral afgestreept door de kajak/abseil-opdracht, naar mijn idee hebben ze beide een grote rol gehad in het verdienen van €2000. Dat zou een mol nooit doen, bedacht ik toen, maar ja: een van beide moet het toch zijn.  ::rofl::
Renée is heel duidelijk over wat er in welke koker zit, in een poging Rocky voor de vrijstellingen te laten kiezen.

Citaat
En haar switch in haar verdenking is absoluut verdacht. Maar die 500 euro in aflevering 7 dan? En toch geld binnenhalen in die bus?
Ze hadden haar in de productie natuurlijk al langer op Rocky kunnen laten inzetten en ook een finale met drie was een mogelijkheid. De bus vind ik inderdaad niet te verklaren. Met 500 euro heeft ze onzekerheid over de testuitslagen gekocht. Misschien was het nog niet bekend dat Rocky 250 euro had gepakt. Maar ja, dan laat je die laatste 250 euro toch verdwijnen...
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #21 Gepost op: 28-02-2021, 13:32:47 »
Ga het ook eens invullen zoals de meeste tunnelaars dat doen  ::hypocriet:: ;)

1.1 -
1.2 Rocky (Renée te verdacht in de edit. Rocky schiet ws Remco af)
1.3 onduidelijk

2.1 Rocky (Renée casht. Wordt later door AVROTROS gespind alsof ze daar niet voor 700 euro zorgde)
2.2 Rocky (Renée te verdacht in de montage, onduidelijk wat Rocky allemaal uitspookt)
2.3 Rocky (betere molpositie ...in het meest verdachte duo met Charlotte ...verdachte strategie)

3.1 Rocky (Renée casht onnodig, draagt bij aan oplossing)
3.3 Renée (Rocky drukt de 2000 door)

4.1 Rocky (betere molpositie)
4.2 Rocky (maakt 2 foto's die op haar molschap kunnen wijzen.)
4.3 Rocky (gaat mee met fout Charlotte, maakt Renée verdacht bij kijker)

5.1 Rocky schildert M en/of molshoopjes. Betekenis schilderijen moeilijk te beredeneren.
5.2 Rocky: Omzeilt keuzemoment door als 3e 5000 te bieden. Komt zo op molpositie bij 5.3
5.3 Rocky: lijkt voorkennis te hebben (lichaamstaal). Stopt klok niet. Renée heel de aflevering buitenspel (oké, 5.1 was onhaalbaar)

6.1 Rocky : Renée speelt 750 in de pot.
6.2 Rocky: ontsnapt zonder Marije uit de gevangenis. Neemt de rest vd groep daarin mee. Voor de mol is niet drukken laatste redmiddel. Mols.
6.3 Rocky: Renée verdient als laatste 250 euro te veel. Wordt weggemoffeld in de edit. bedankt AVROTROS (alweer)  ::tandpastasmiley::

7.1 onduidelijk. Overal kon worden gemold. Enige moment naast 9.1 waar Rocky in beeld een duidelijke molactie of nepmolactie uitvoert (om Charlotte verdacht te houden). Maar Renée wordt ook verdacht gemaakt.
7.2 onduidelijk. allebei weinig in beeld. Rocky in het begin alleen in jeep, dacht ik.
7.3 Rocky. Raadt niks. Renée alweer verdacht in de edit

8.1 Renée: lijkt stukken te hebben verwisseld. Voor mij niet doorslaggevend omdat er daarna een biecht volgt van Rocky waar ze zegt dat ze denkt dat iedereen zich heeft ingezet om opdracht te doen slagen. Vreemd: in afl. 9 noemt ze dit wel als een verdacht punt van Renée. Maar wees gerust, ik ga het puntje aan Renée toekennen  ::ok::
8.2 Rocky. Mist keer op keer dat Paula Udondek een vrouw is, gaat tussen oud-mollen inzitten
8.3 Rocky. Heb ik al genoeg over gezegd, maar gedrag Renée hier niet als mols uit te leggen.

9.1 Rocky. Molt effectiever dan Renée. Vertragen, lage bedragen ophalen, zorgt dat ze er niet bij is als er een lastige deelopdracht moet worden gedaan. Loopt niet met Charlotte mee op het laatst.
9.2 showopdracht, maar zou je aan Rocky toe kunnen kennen omdat Rick impliceert dat de mol per saldo geld uit de pot heeft gespeeld.

Laatste executie: Rocky. Durft Renée niet lang aan te kijken.

Zo, ik ben er uit  :P
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 13:49:32 door Amethyst »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #22 Gepost op: 28-02-2021, 16:32:15 »
Bedankt molton voor de uitleg. Ik ga het schema toch maar weer invullen op Renée en Rocky.

1.1 Allebei
1.2 Renée, omdat ze zich heeft laten afschieten (actie Rocky hier niet duidelijk)
1.3 Lastig, de opdracht is hier geslaagd door de groep.
2.1 Rocky (Renée hier niet verdacht)
2.2 Renée: opzichtelijk afgeschoten
2.3 Rocky: strategie slaat nergens op  ::rofl::
3.1 Rocky: geen 500 euro
3.2 Allebei heel onlogisch als mol.  ???
4.1 Rocky: op basis van de betere plek
4.2 Rocky (onduidelijke foto’s, Renée doet dat beter.
4.3 Toch Rocky, omdat ze net als Charlotte de kokers verkeerd wil veranderen (mislukte molactie?)
5.1 Niemand: opdracht onhaalbaar
5.2 Beide verdacht met bieden, maar Rocky ‘vergeet’ de tijd stil te zetten
6.1 Rocky hier verdachter dan Renée
6.2 Rocky: weet zichzelf te bevrijden
6.3 Rocky, Renée levert meer geld in.
7.1 allebei verdacht
7.2 geen idee, onduidelijk
7.3 Rocky verdachter dan Renée, beeldt weinig goed uit en raadt weinig goed
8.1 Renée (Rocky onduidelijk)
8.2 Moeilijk te zien.
8.3 Allebei eigenlijk
9.1 Ook beide verdacht, Rocky wat subtieler dan Renée (geen fiets inleveren, wat Charlotte wel doet). Renée wel lekker aan het vertragen hier.  ::rofl::
9.2 Niet duidelijk voor mij.

Rocky toch veel meer mols dan ik dacht.  ::oink::
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 16:40:10 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #23 Gepost op: 28-02-2021, 17:03:00 »

Rocky toch veel meer mols dan ik dacht.  ::oink::
Ja zelfs als je een fair lijstje maakt  ::hypocriet:: komt Rocky als verdachter eruit rollen.

Eerlijk... als het een duel tussen Charlotte & Rocky was geweest had ik geen keuze kunnen maken. Had dat trouwens liever gehad. Niks ten nadele van Renée, maar ik geloof gewoon niet dat ze het is. Ik zie echt een door de regie verdacht gemaakte kandidaat die af en toe nepmolt ...dat heel goed doet, maar meer niet. Tuurlijk zou ik niet verbaasd zijn als ze het toch is... blijkt wel dat je je eigen waarnemingen niet kan vertrouwen als je dit programma volgt. Ik zie het vooral als een spel tussen onszelf en de regie. Altijd weer leuk  ::ok::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #24 Gepost op: 28-02-2021, 18:24:14 »
Ja zelfs als je een fair lijstje maakt  ::hypocriet:: komt Rocky als verdachter eruit rollen.

Eerlijk... als het een duel tussen Charlotte & Rocky was geweest had ik geen keuze kunnen maken. Had dat trouwens liever gehad.

Ja, echt. Het verbaast me wel eigenlijk.
Renée lijkt mij nog het meest logisch; dat wel. Zeker door die switch van Renée op het laatst; van Charlotte naar Rocky.  ???
Op de poll heb ik Rocky gestemd, omdat het gevoelsmatig meer klopt voor mij. En omdat ik het onlogisch vind dat Renée ook hier en daar geld heeft gepakt op momenten dat het niet nodig was. Maar toch denk ik dat de kans het grootst is dat Renée de mol is.

Grappig dat Rocky (bij mij dan) ook voorop blijkt te lopen als ik de acties bekijk. Maar neem dat gerust met een schep zout hoor: bij Splinter klopte het ook supergoed, vond ik.

Ja, Rocky vs Charlotte was ook mooi geweest. Als Charlotte geen rood had gekregen, zat ik waarschijnlijk nu nog in die tunnel (al was ze bij 9.1 voor mij wel de grootverdiener van het drietal). In dat opzicht vind ik wel jammer dat ze al bekend is gemaakt als verliezer; wat ik ook niet helemaal begrijp. Mol Renée zou nog prima op Charlotte kunnen 'tunnelen', dat zou best spannend zijn. Of betekent het toch dat kandidaat Renée op het laatste moment overstag is gegaan op Rocky? Dan zou het 'Rocky is de mol-scenario' toch nog kunnen kloppen. Ik vraag me nu toch af: wat is er gebeurd voor de finale en wat wil de regie ons vertellen?

Ik ben benieuwd of er toch nog een konijn Rocky uit de hoge hoed komt.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 18:27:42 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #25 Gepost op: 28-02-2021, 18:58:31 »
Mooi overzicht Heinz!. Al is het wel duidelijk natuurlijk. Zeker als je je de beelden erbij denkt. Mimiek etc. Rocky is puur zichzelf geweest met af en toe een leugentje, maar geen (nep) molacties om zichzelf verdacht te maken en te passief voor een mol. Een verdiende winnares, omdat ze Renée al heel snel op het spoor was en het gewoon goed gespeeld heeft ::ok::.
Daarom is ze juist de mol. Omdat ze zo stabiel is.
Al moet ik nog steeds aan het idee wennen dat dit geen Splinter vs Charlotte duel is geworden, haha.
Ik had een duel Rocky vs Lakshmi tof gevonden!
« Laatst bewerkt op: 28-02-2021, 19:03:57 door molE13 »

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #26 Gepost op: 28-02-2021, 19:07:20 »
Een duel met (minimaal) 1 niet-finalist heeft uiteraard weinig nut.....

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #27 Gepost op: 28-02-2021, 19:30:11 »
Een duel met (minimaal) 1 niet-finalist heeft uiteraard weinig nut.....
Ik bedoel natuurlijk dat ik graag had gezien dat Lakshmi de finale had gehaald.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #28 Gepost op: 28-02-2021, 19:33:05 »

Mol Renée zou nog prima op Charlotte kunnen 'tunnelen', dat zou best spannend zijn. Of betekent het toch dat kandidaat Renée op het laatste moment overstag is gegaan op Rocky? Dan zou het 'Rocky is de mol-scenario' toch nog kunnen kloppen. Ik vraag me nu toch af: wat is er gebeurd voor de finale en wat wil de regie ons vertellen?

Ik ben benieuwd of er toch nog een konijn Rocky uit de hoge hoed komt.  ::vergroot::
Als Renée de mol is is de keuze van de regie voor een ontknoping met 2 (met winnaar Rocky) een vreemde ja. Niet uit te leggen, eigenlijk. Renée die Charlotte verdenkt is dan veel mooier. Kun je desnoods nog zeggen "Charlotte, jij bent niet de winnaar" als je per se iets wil spoilen (geen idee waarom, trouwens) ...en toon je geen scherm.

Laat je het in het midden wie van Renée & Charlotte de mol is en wie van Renée & Rocky de winnaar.

Hoe Renée, als ze de mol niet is, precies tot haar keuze van Rocky is gekomen is ook een lastjge. In de voorlaatste testbiecht noemt ze Charlotte & Rocky wel allebei. Zegt ze dat ze nog niet precies weet hoe ze op hen zal gaan spreiden. Tja, wat moet je ermee.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #29 Gepost op: 28-02-2021, 20:07:38 »
Ja, of Renée nu wel of niet de mol is: ik vind het een bijzondere keuze om dat scherm van Charlotte op die manier te laten zien. Sowieso een weekje extra Charlotte-tunnel was ook wel grappig geweest (al was ik wel gaan twijfelen door 9.1). Maar goed, het zal volgende week wel duidelijk worden vermoed ik.

Daarom is ze juist de mol. Omdat ze zo stabiel is.  Ik had een duel Rocky vs Lakshmi tof gevonden!

Ja, dat was ook tof geweest.  ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #30 Gepost op: 28-02-2021, 20:16:20 »
Mijn puntentelling waarbij ik nog coulant ben geweest voor Mol Rocky (als in dat ik haar soms makkelijk het punt gaf of gelijkspel rekende):

1.1 gelijkspel
1.2 Renée
1.3 Renée
2.1 gelijkspel
2.2 Renée
2.3 gelijkspel
3.1 Rocky
3.2 Renée
4.1 Renée
4.2 Renée
4.3 Renée
5.1 Renée
5.2 gelijkspel
6.1 Renée
6.2 gelijkspel
6.3 Rocky
7.1 Renée
7.2 gelijkspel
7.3 Renée
8.1 Renée
8.2 Rocky
8.3 Renée
9.1 Renée
9.2 gelijkspel

14-3 voor Renée. ::bravo::

Rocky kan niet alles winnen. (Wel de pot!) ;)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #31 Gepost op: 28-02-2021, 20:38:49 »
5.2 gelijkspel

Rocky kan niet alles winnen. (Wel de pot!) ;)
Waarom zou Rocky hoog geboden hebben bij 5.2 Zekerheid bieden? Het is atypisch voor de rest van haar spel waar ze jokers of vrijstellingen (bij 3.3 De rode draad) laat liggen voor geld in de pot. Zou ze het als te risicovol hebben ingeschat om misschien samen met de mol bij "de pipo's" terecht te komen (en er dus mogelijk uit te vliegen op de goede mol zoals wellicht met Joshua is gebeurd)?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #32 Gepost op: 28-02-2021, 20:57:15 »
Waarom zou Rocky hoog geboden hebben bij 5.2 Zekerheid bieden? Het is atypisch voor de rest van haar spel waar ze jokers of vrijstellingen (bij 3.3 De rode draad) laat liggen voor geld in de pot. Zou ze het als te risicovol hebben ingeschat om misschien samen met de mol bij "de pipo's" terecht te komen (en er dus mogelijk uit te vliegen op de goede mol zoals wellicht met Joshua is gebeurd)?
Omdat het haar tactiek was om een kandidate te lijken. Zowel qua fanatisme, eerlijkheid als veiligheid voor eigen hachje.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #33 Gepost op: 28-02-2021, 21:10:12 »
En ik vind het dan weer logisch omdat ze volgens mij die fanatieke kandidaat is, die volledig voor de winst gaat en goed inschatte dat het voorstel van Rik een belangrijk punt in het spel was.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #34 Gepost op: 28-02-2021, 21:15:31 »
Het is jammer dat Rocky pas de afgelopen uitzending een beetje uit de verf kwam; eerder viel ze nauwelijks op tussen de andere kandidaten (die vrijwel allemaal exuberante figuren zijn). Maar nu ik haar gisteren zo geestig en gevat bezig zag en hoorde, gun ik haar de pot van ganser harte.
Woosie down?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #35 Gepost op: 28-02-2021, 21:26:12 »
En ik vind het dan weer logisch omdat ze volgens mij die fanatieke kandidaat is, die volledig voor de winst gaat en goed inschatte dat het voorstel van Rik een belangrijk punt in het spel was.
Als Joshua er inderdaad op de goede mol is uitgevlogen heeft ze het risico waarschijnlijk goed ingeschat.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #36 Gepost op: 1-03-2021, 10:31:03 »
1.1 Gelijk
1.2 Rocky
- Als er dan toch een andere kandidaat is afgeschoten moet het Rocky wel zijn
1.3 Gelijk
2.1 Rocky
- Renée verdient persoonlijk hopen geld
2.2 Renée
- Rocky verdient persoonlijk veel geld
2.3 Rocky
- Meer kans op fouten dan Renée
3.1 Rocky
- Ontsnapt niet
3.2/3 Gelijk
- Verdienen allebei bakken geld (zoals gewoonlijk)
4.1 Rocky
- Staat op sleutelpositie
4.2 Gelijk
- Trekken allebei de beste foto's van iedereen
4.3 Gelijk
- Renée geeft lucifers aan Charlotte
- Rocky gaat mee op suggestie van Charlotte dat het fout is
5.1 Gelijk
- /
5.2 Rocky
- -5000 en invloed op de opdracht erna, ook al doet ze die goed
5.3 Gelijk
- Rocky doet het te goed als mol, ook al zit ze in de betere positie
6.1 Rocky en doe nog maar eens Rocky
- Waarom weet iedereen die mijn berichten leest wel
6.2 Renée
- Ontsnapt trager uit haar cel
6.3 Rocky
- Neemt 250 euro in plaats van 500 euro, wat een verdieners die finalsiten
7.1 Renée
- Meeste kans op mollen
7.2 Gelijk
- Allebei steeds bij elkaar en weinig invloed
7.3 Gelijk
- Raden allebei slecht
- Rocky danst eentonig
- Renée zingt mee
8.1 Renée
8.2 Gelijk
8.3 Gelijk
- Nemen allebei risico's op 2000 euro
9.1 Renée
- Zucht
9.2 Rocky
- Opent en kijk niet naar de aanwijzing

Rocky 10
Renée 4


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #37 Gepost op: 1-03-2021, 11:58:11 »

8.3 Gelijk
- Nemen allebei risico's op 2000 euro

Nog eventjes over m'n stokpaardje: Rocky niet of amper m.i. Speelt het als mol heel makkelijk uit op 0 euro. Spectaculair is het niet, maar bijna 0 risico. Renée heeft als mol geluk dat Splinter geen plusgeld draait.

Het ging om vertrouwen. Splinter vertrouwde Renée niet echt, dus moet je het als mol overtuigend brengen. Rocky benadrukt nog eens dat Renée haar altijd heeft kunnen vertrouwen. Renée biecht dat ze dat idd gedeeltelijk doet. Rocky zette dat vooraf dus nog eventjes goed in de verf.

Daarnaast is Renée ook nog eens onnodig vaag (kandidaats) ...zelfs bij het vraagteken had ze veel duidelijker kunnen zijn. Rocky spelt het bijna uit. Zegt eigenlijk gewoon wat Renée draait. Nog een belangrijk verschil m.i. Renée spreidde ook daarna nog tussen Charlotte & Rocky volgens de montage. Ze had dat plusgeld als kandidaat nooit gepakt omdat ze nog niet zeker was van haar mol.

Puntje volgens mij echt objectief naar Rocky hier, ongeacht wie de mol is. Voor mij een van de vele minpunten van mol Renée ...daarom geloof ik het niet. Als mol wordt je gecoacht ...dit was zo'n simpele opdracht die je als mol maar binnen hoefde te tikken.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2021, 12:34:40 door Amethyst »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #38 Gepost op: 1-03-2021, 13:04:42 »
Renée wint bij mij duidelijk. Sowieso qua individueel geld reken ik bij Renée alleen de 250 in de bus, 500 bij elkaar wegdrukken en 200 euro klimmen aan. Bij Rocky de 125 euro bij lasergamen, 400 euro bij ballerina's, 2000 euro bij het abseilen, 250 euro in de bus, 250 euro bij elkaar wegdrukken en 350 euro bij het fietsen ::vergroot::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Molduel: Renée vs. Rocky
« Reactie #39 Gepost op: 1-03-2021, 18:31:25 »
Het is jammer dat Rocky pas de afgelopen uitzending een beetje uit de verf kwam; eerder viel ze nauwelijks op tussen de andere kandidaten (die vrijwel allemaal exuberante figuren zijn). Maar nu ik haar gisteren zo geestig en gevat bezig zag en hoorde, gun ik haar de pot van ganser harte.
Mijns inziens kwam Rocky er vanaf het begin veel beter uit dan de twee andere finalisten. En ook dan heel veel anderen die dit seizoen meededen.