Auteur Topic: [Aflevering 10] - Ontknoping  (gelezen 12526 keer)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #40 Gepost op: 6-03-2021, 22:25:36 »
Een heerlijke aflevering en uitgebreid tijd voor de hints. Ze zouden ieder jaar verder moeten gaan zonder publiek, want nu krijgen we veel meer te zien van de (mol)opdrachten.
Ik vond de molacties van Renee uitgekookt. Ik vind haar dan ook een goede mol. Beter als Jeroen vorig jaar, die was te sof.
Echt tof van Rocky dat ze het geld geeft aan een goed doel.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #41 Gepost op: 6-03-2021, 22:28:57 »
Enige minpuntje vind ik dat Joshua en Splinter op een gegeven moment mochten uitmaken wie naar huis ging omdat Renee Charlotte en Marije een vrijstelling gaf. Zij zaten allebei al op de goede mol. Dat voelt niet helemaal goed.

Toch... Iemand eruit spelen waarvan je weet dat deze op je zit...

Ik ben allang blij dat Renée niet wist wie welk bod had gedaan. Dan had bovenstaand zeker een goede rede geweest voor Renée om laag te bieden.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #42 Gepost op: 6-03-2021, 22:35:18 »
Toffe locaties, geweldige opdrachten, spannende ontknoping video, leuke geheime aanwijzingen en een oké mol dat echt probeert haar best te doen!

Ik beken wel dat bij mij de interesse er af was nadat ze met vrijstellingen gingen strooien en iemand lieten executeren die op de Mol zat. (Ik zat destijds op Renee, en vanuit die vaste overtuiging kwam het naar over)
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #43 Gepost op: 6-03-2021, 22:38:22 »
Leuk molletje, prachtig seizoen maar wéér wordt er veel te weinig uitgelegd. Niets over 21, de jokers, etc etc. Ik begrijp dat niet.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #44 Gepost op: 6-03-2021, 22:54:09 »
Moddergooien of gewoon een mening? Ik ben het er wel mee eens ::jaja::

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #45 Gepost op: 6-03-2021, 22:55:14 »
Toffe reünie! Fijne groep en een leuke Mol. Ook ik had natuurlijk liever wat meer opdrachten besproken willen zien, maar ik ben bang dat we er toch echt aan moeten wennen dat dit nou eenmaal de manier is waarop ze de reünie tegenwoordig doen in een regulier seizoen. Ik ben zeker niet teleurgesteld vanavond ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #46 Gepost op: 6-03-2021, 23:16:33 »
Het leek er ook op dat niemand écht verrast tijdens de onthulling.
De enige overgebleven alternatieve Mol was Rocky :P
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #47 Gepost op: 6-03-2021, 23:20:18 »
ik heb me prima vermaakt vanavond. Ik heb geen hoge verwachtingen meer en het is ieder jaar zo dat men het vooral een leuke avond voor de kandidaten wil laten zijn. Gedurende de serie heb ik me ook prima vermaakt, vooral met speuren  ::rofl:: daardoor kon ik toch een paar mollen afstrepen. Maar ook leuke opdrachten en een prachtig land. Renée was mijn eerste hoofdverdachte maar ben er al vóór afl. 2 weer afgestapt.Het blijkt toch dat mijn eerste ingeving altijd goed is of ik daar nu bij blijf of niet...

Ik miste inderdaad veel opdrachten, vooral opdrachten waardoor ik Renée had afgestreept als mol. Renée als mol was eigenlijk wel zoal ik het verwacht had, ben niet erg onder de indruk maar hulde voor het spelen van deze rol. ::bravo::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #48 Gepost op: 7-03-2021, 01:29:20 »
Ik ben niet zo heel enthausiast over deze aflevering.

Het ging opzich wel goed en fijn dat er geen publiek omheen tolde, maartoch...

Het voordeel van live zag ik hier echt niet. De mensen thuis die zogenaamd 'live' aanwezig waren, kwamen ook maar 5 seconden in beeld. Live haalt toch iets spontaniteit eruit, iedereen moet stilzittend zwijgen tot er wordt afgeteld om te beginnen.

Maar het was vooral de hele setting die me niet zo aanstond. Ik snap dat ze de circel rond willen maken, maar dat mag niet de enige reden zijn om weer in de westergasfabriek op te nemen. Een reunië zie ik graag met een wat knusser karakter. Zo'n grote zaal met in het midden de kandidaten draagt daar niet bepaald aan bij. Ik vond het gewoon een wat rare sfeer, ook qua belichting en alles.

De aflevering was ook alweer voorbij voordat ik het doorhad, echte wow-momenten zaten er niet in. Renée heeft best een aantal strakke molacties uitgevoerd, maar daar is alles ook wel mee gezegd.
Ik vond het daarentegen wel fijn om van iedereen even te horen op wie ze eruit waren gegaan.


tot zover mijn zure mening.  ::zwaai::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #49 Gepost op: 7-03-2021, 08:15:47 »
Mooi seizoen, zeker geen slechte mol. En wat een verrassend mooi land, dat Tsjechië!
Ook de laatste aflevering was zeer vermakelijk. (wat mij betreft was het zeker een van de beste (zo niet de beste) laatste aflevering sinds ze zijn begonnen op de huidige manier.
En Renée heeft het naar omstandigheden gewoon naar behoren gedaan. Met als beste molactie: het voor de neus van de anderen veranderen van de informatie bij de ballerina's!
Een minpuntje van de laatste aflevering: voor mijn gevoel kwamen een paar deelnemers wel heel weinig aan het woord (dan denk ik in eerste instantie aan Lakshmi en Marije)
Ich bin ein Bärliner!

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #50 Gepost op: 7-03-2021, 09:12:03 »
Ik had eigenlijk wel meer achtergrondinformatie willen krijgen over het hele jokersgebeuren wat steeds terugkwam, het lachje inde intro enz. Op welke manier verwijst dat naar Renee?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #51 Gepost op: 7-03-2021, 09:36:08 »
Net zoveel als Charlotte. En als iemand nog niet zeker is dat toeval in WIDM bestaat: 21 seconden verschil! ::oink::

En dat in seizoen 21 ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #52 Gepost op: 7-03-2021, 10:09:16 »
Ja, dat is dat toeval waar ik op doelde. :P

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #53 Gepost op: 7-03-2021, 10:17:46 »
Het lijkt alsof het voor de productie een 'moetje' is, de finaleaflevering en worden een paar dingen verklaard en dan gauw weer nadenken over een volgende serie. Maar voor de molloten is de evaluatie en ontknoping iets waar weken naar uit wordt gezien, na 12 weken puzzelen.
Om een of andere reden wil en kan men niet anders dan deze vorm.
Oké, als het niet anders kan, te vermoeiend is of wat dan ook, zoek dan een andere oplossing.
Ik stel voor een extra Wie is de mol-cafe, met Rik erbij, om nog eens uitgebreid een aantal acties te bespreken en in elk geval alle opdrachten na te lopen want het is heel frustrerend dat er opdrachten gewoon niet voorbij komen in de finaleaflevering.
Ik begrijp best dat Rik ook moe is na het hele avontuur, laat degenen van Molcafé dan het werk doen bij de ontknoping.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2021, 10:21:04 door Run »

Offline Liena

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #54 Gepost op: 7-03-2021, 12:52:36 »
De ontknoping vond ik saai. Vroeger had je bijvoorbeeld tussendoor nog niet uitgezonden biechten van kandidaten waarin ze iets over de mol zeiden. Een moltalk na de ontknoping met alle kandiaten lijkt me een goede toevoeging! Een nabeschouwing zoals in 2014.

Maar het was wel een heel leuk seizoen. Echt een goede groep kandidaten en interessante opdrachten! Hier thuis noemden we het seizoen na aflevering 2 al het leukste seizoen van de afgelopen paar jaren.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #55 Gepost op: 7-03-2021, 13:40:29 »
Mijn kritische noot en vragen (aan de productie) bij dit seizoen en de ontknoping:

1. Daadwerkelijke bekendmaking Renée met re-wind met quotes van alle kandidaten is weinig onthullend (geen wow-effect). Waarom is voor de bekendmaking niet gekozen voor het veel spannender moment, iets later tijdens de ontknoping, waar de kandidaten in de cirkel staan en we Renée op het beeldscherm horen zeggen "Ik ben de Mol"?

2. Renée geeft tijdens de ontknoping zelf aan in eerste instantie de Mol NIET te willen zien ("Ik laat de beker aan mij voorbij gaan"), maar wordt het toch om onduidelijke redenen. Op de vraag van Rick "Of ze de Mol wilde zijn?" geeft ze als antwoord "Ik weet niet waar ik 'ja' tegen zeg." en "Ik wil niet al te veel risico nemen". Met dat gegeven moeten de alarmbellen toch gaan rinkelen bij de productie om NIET voor Renée als Mol te kiezen? Zijnoot, tijdens het Moltainbiken lezen wij op het bordje dat Renée in eerste instantie WEL de Mol wilde zijn? Dit klopt dus ook niet?

3. Het duurt 23 minuten voordat we eindelijk starten met Molacties. Waarom zo'n lange aanloop?

4. Het is onduidelijk of de hint op de envelop in aflevering 1 en 9 gelijk aan elkaar waren? Hier had juist meer aandacht aanbesteed mogen worden tijdens de ontknoping. Aan de hint op de envelop uit aflevering 9 is helemaal geen aandacht meer besteed. Waarom? De hint 'Lady In Red' is niet écht overtuigend: Wat als Marije met rood haar de finale had gehaald?

5. De rol van de Joker wordt niet tot nauwelijks toegelicht in de liveshow. Via de website lezen we dat op de jokerkaart dus een 23-5=18e letter is 'R' hint verborgen zat. Maar dit kon ook prima op Rocky (of Remco) slaan dus niet erg overtuigend?

6. Bij de opdracht in de lift doet men nu in montage laten overkomen dat Renée één keer zwijgend Rocky passeert terwijl Rocky aan het schrijven is. Is dit echt gebeurt? Want het lijkt nu slimme montage om een heldhaftige actie van Renée over te brengen? Ik had graag de ruwe beelden hiervan gezien (in de aflevering).
« Laatst bewerkt op: 7-03-2021, 14:22:33 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #56 Gepost op: 7-03-2021, 13:50:00 »
Ik vond de ontknoping op zich best fijn. Rustig zo zonder publiek, veel tijd en ruimte om te praten over de molacties (voor mijn gevoel lag er meer focus op molacties dan in de laatste paar seizoenen). Jammer dat enkele kandidaten er als 'paspoppen' bij zaten en nauwelijks ruimte kregen om iets te zeggen. Remco excuseerde zich op een moment zelfs dat hij iets zei; hoezo? Jullie zaten toch in het spel en mogen toch iets zeggen? Marije en Lakschmi hebben we nauwelijks gezien in de aflevering, terwijl ze toch niet bepaald kleurloos waren in de serie.

De Westergasfabriek vond ik een mooie locatie voor de ontknoping; weer eens wat anders dan Vondel CS. Wel vond ik het enigszins bevreemdend om de kandidaten zo dicht bij elkaar te zien en elkaar te zien knuffelen. Ja, ze zijn getest van tevoren, maar dit zegt niet alles.

Jammer genoeg zijn er nog wel wat losse eindjes:
- waarom is gekozen voor de jokerkaart als thema?
- wat was Renees strategie bij bijvoorbeeld de bus-opdracht?
- waarom die extra executie met Charlotte?
- waarom zien we niet wat Renee op die envelop tevoorschijn tovert? En was de boodschap hetzelfde als bij de envelop van aflevering 1?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #57 Gepost op: 7-03-2021, 14:08:47 »
Zijnoot, tijdens het Moltainbiken lezen wij op het bordje dat Renée in eerste instantie WEL de Mol wilde zijn? Dit klopt dus ook niet?

In de podcast van vandaag (en zei ze het gisteren ook niet zo?) zegt Renée dat ze in eerste instantie ja zei en pas nee zei toen het team waarvoor ze molliciteerde het haar "tegen begon te maken".

Ook zegt ze dat volledig vertrouwde op de crew: "Jullie doen dit al jaren, ik vertrouw op jullie. Ga het team langs en kijk wie de beste Mol kan zijn. Toen werd ik gebeld en toen kwam op dat moment ook mijn dochter binnen. Dus die zeiden tegen mij wil je de Mol zijn? Ik zei hallo, hoi, ja, ik kan straks terugbellen, ik kan nu niet reageren, of morgen, want ik heb hier gewoon gezelschap bij me dus laten we er een andere keer over praten. Dus toen had ik even 24 uur de tijd om erover na te denken van ga ik het nou doen of niet. En het is moeilijk want het is een beslissing die je helemaal alleen neemt. Je kunt niemand eh... Heb ik enorm over zitten piekeren en toen dacht ik nou, ik vind het ook wel een uitdaging. En toen heb ik gezegd ja. En uiteindelijk vind ik het hartstikke leuk dat ik het gedaan heb en ben ik heel dankbaar dat ik het heb mogen doen en heb ik er ook wel heel erg van genoten. Ook echt wel moeilijke momentjes gehad dat je echt denkt o my god waar ben ik aan begonnen!"

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #58 Gepost op: 7-03-2021, 14:13:53 »
In de podcast van vandaag (en zei ze het gisteren ook niet zo?) zegt Renée dat ze in eerste instantie ja zei en pas nee zei toen het team waarvoor ze molliciteerde het haar "tegen begon te maken".

In dat geval geeft ze dus niet-eenduidige antwoorden op deze vraag in verschillende media. Het is mij wat vaag. Door al haar uitspraken te combineren, krijg ik ieder geval het gevoel dat ze in eerste instantie NIET de Mol wilde zijn.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #59 Gepost op: 7-03-2021, 14:16:30 »
In dat geval geeft ze dus niet-eenduidige antwoorden op deze vraag in verschillende media. Het is mij wat vaag. Door al haar uitspraken te combineren, krijg ik ieder geval het gevoel dat ze in eerste instantie NIET de Mol wilde zijn.
In eerste instantie, dus haar eerste reactie, was ja. Daarna ging ze twijfelen en liet ze het aan de ervaren mensen van de productie over. Die wilden haar als mol, en toen zei ze definitief ja.