Auteur Topic: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops  (gelezen 13718 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Gepost op: 6-03-2021, 17:35:43 »
WIDM 21 zit er op! Dit topic is bedoeld om de hele serie te evalueren. Wat vond je top? En wat zijn je tips voor de toekomst van WIDM?

Je mag hier complimenten uitdelen én kritisch zijn over je favoriete televisieprogramma. Precies de twee dingen waar wij fans heel goed in zijn en waar de makers die de molloten en deze website een warm hart toedragen iets aan hebben.

Omdat verwachtingen vaak hooggespannen zijn en iedereen zijn eigen mening heeft over wat wel en niet goed is aan WIDM, kunnen discussies hierover er soms verhit aan toegaan en ook in een bredere context van de ontwikkeling van het programma worden getrokken. Zolang dit met respect naar elkaar toe en zeker ook naar de makers toe gebeurt, is dat geen probleem.

Feedback geven werkt het beste als je deze feedbackregels volgt:



Zo zorg je dat je opbouwende en constructieve feedback geeft waar de makers ook écht iets aan hebben. Probeer altijd zowel tips als tops te noemen om te voorkomen dat het één en al negatief is, we zijn tenslotte wel fans van dit programma.

Voor vragen/suggesties/klachten over het forum(beleid) kan je terecht bij de moderators per pb.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 21:40:22 door Heinz »

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Reactie #1 Gepost op: 6-03-2021, 21:51:03 »
Ik vond het een heerlijk seizoen!
Voor mij is er maar 1 feedbackpunt: de in mijn ogen oneerlijke exit van Joshua. Hij zat volgens mij op de goede mol, maar had in een aflevering met 6 mensen ineens in een 50/50 kans om af te vallen.

Hij had toch meer kunnen bieden?
Ja, maar de regels over wie er mee mocht veranderden ineens. En de mol niet tussen de vrijstellingen helpt niet mee.
Nahja, verder, prima seizoen!

Offline bigtukker

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Reactie #2 Gepost op: 6-03-2021, 21:56:27 »
Positieve punten

De opdrachten waren over het algemeen echt top-notch. Over het algemeen relatief rechtlijnig. Geen rare kronkels waarbij de penningmeester later nog moest gokken of de opdracht correct was uitgevoerd. Zeker gezien de omstandigheden waren de opdrachten erg leuk om te zien (op een paar na)

De locatie zag er prachtig uit en de opdrachten maakte goed gebruik van deze omgeving (denk de kano-opdracht, water-en-vuur, foto-opdracht)

Negatieve punten
Het grootste negatieve punt vond ik de opdracht waarbij er 5000 euro uit de pot gaat. Het motiveert de mol misschien minder om de opdrachten ervoor te gaan mollen, wat toch een beetje de bedoeling is van het spel. Ik zou misschien eerder zeggen dat de informatie gaat naar degene die als een na hoogste heeft geboden om een limietloos bod te voorkomen.

Ik vond de mol te opvallend aan het begin van het seizoen. Beetje hetzelfde als Anne-Marie Jung destijds. De deelnemers hadden haar best wel vroeg door. Beetje een anti-climax

Sommige opdrachten waren te molbaar. Ik denk vooral aan de opdracht met de vliegtuigen. De mol hoeft maar een keer iets te verwisselen en de hele opdracht loopt in de soep. Daarom leek het alles-of-niets-idee niet echt rechtvaardig. Idem with hints.

Ik geef dit seizoen een 7

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Reactie #3 Gepost op: 6-03-2021, 21:57:57 »
Allereest mijn oprechte complimenten aan dit seizoen. We weten allemaal wat een puinhoop het vorig jaar was en om dan nog een beter dan gemiddeld seizoen eruit te persen (met 10 afleveringen zelfs) is ongelofelijk!  ::bravo:: ::bravo::

Er zaten echt een paar juweeltjes van opdrachten tussen dit jaar, wat ik in jaren niet gezien heb. Een perfect voorbeeld zijn de "Blacklight Ballerina's" en de opdracht met het zweefvliegtuig. Corona heeft in dat opzicht de opdrachten in positieve mate beïnvloed, want de psychologische opdrachten waren ook geweldig.

Toch zijn er een aantal tips die ik graag wil meegeven, zodat het nog een leukere ervaring wordt voor de kijkers:

- Elk jaar wordt het gezegd, maar de uitleg van de opdrachten is alles behalve helder. Sporadisch werden er plattegronden gebruikt, waardoor de opdrachten echt veel beter te volgen zijn. Ik heb met verschillende personen in mijn omgeving hierover gepraat en ze waren het er allemaal mee eens dat ze soms niet eens weten waar ze naar aan het kijken zijn. Meer infographics en duidelijker speluitleg zou echt een enorme toevoeging zijn in mijn ogen.

- Bij het kiezen van een wat oudere mol wil ik toch mijn kanttekening plaatsen. Renee is natuurlijk een fantastische actrice
, dat staat buiten kijf, maar een wat oudere actrice/acteur als mol werkt gewoon niet. De medekandidaten krijgen dit super snel door, omdat actrices en acteurs gewend zijn om zelfs te acteren hoe ze een kopje koffie drinken. Ik denk dat een Ron Boszhard of Jochem van Gelder een veel geschiktere "oudere" mol zouden zijn.


meer negatieve dingen kan ik niet benoemen, dit was echt een geweldig seizoen en dit kan niet vaak genoeg benadrukken. Wat een top werk is er geleverd en wat kan Europa toch prachtig zijn  ::love:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 22:00:38 door keesisdemol »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Reactie #4 Gepost op: 6-03-2021, 22:23:18 »
Ik heb weer genoten van het seizoen ::bravo:: Ondanks dat dit al de derde reeks was in korte tijd (nog even los van Vlaamse, Duitse of Finse versies) ben ik nog altijd niet WIDM-moe ::joehoe::

Allereerst: superleuke kandidatengroep. Voor het eerst in tijden weer eens een groep die gewoon onbeschaamd voor de pot gaat ::ok:: Dat is uiteindelijk de essentie van het spel. Ook supergoed dat 'voor jezelf gaan' en 'voor de groep gaan' bij sommige opdrachten samenging. Denk aan een joker én 500 euro winnen als je uit de kamer komt en het pa kunnen winnen van een privilege als er 500 euro gepakt wordt. Goede ontwikkeling ::ok::

De Mol was weer top ::ok:: Hier en daar heeft Renée echt kansen laten liggen (de rondleiding, geld in de pot spelen bij de bus en bij 'onder druk zetten'), wat ik toch altijd een smetje vind op het Molschap en voor het mollenjagen in het algemeen. Ik neem het me niet kwalijk dat Renée niet verdacht nadat ze bepaalde onnodige bedragen had verdiend. Desalniettemin super gespeeld, en volgens mij kreeg ze er in de loop van het seizoen steeds meer zin in. En ga er maar aan staan ::bravo::

Ook de opdrachten waren over het algemeen super ::ok:: Erg genoten van het schilderen, de muziek - sowieso creatieve opdrachten mogen veel vaker terugkomen! - en van de escaperooms in het hotel en de gevangenis, het psychologische spel met het aanbod van de Mol en bij het rad en van de spanning bij de lasergames en het abseilen.
 
Ook de treinopdracht had heel vet kunnen zijn. Alleen die veiling, ja die veiling. Nu Renée inderdaad de Mol blijkt te zijn, is dat wel extra zuur voor Joshua. Doe alsjeblieft nooit meer zo'n oneerlijke executie. Iemand die goed zit mag er niet uitgeknikkerd worden simpelweg omdat er 3(!) vrijstellingen worden uitgedeeld. De test moet leidend zijn, en af toe mag er een voordeel in het spel komen om het spel op scherp te zetten. Out of the blue 3 van de 5 kandidaten vrijstellen is veel en veel te veel.

Het land, ten slotte, was weer fantastisch ::bravo:: Het bewijst maar dat je niet ver van huis hoeft te gaan om een prachtige serie neer te zetten ::ok:: Italië en Tsjechië waren qua setting misschien wel mijn favoriete seizoenen van de afgelopen jaren. Wat mij betreft gaan we volgend jaar weer naar Europa - wat dacht je van Roemenië :D

Al met een heel leuk seizoen en super dat het mogelijk was deze op te nemen in deze tijd ::ok::  Nu nog 'even' de twee Finse Mollen en een Vlaamse (en een Catalaanse?) afkijken en we kunnen weer rusten als molloten ;)
...óf niet!

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Reactie #5 Gepost op: 6-03-2021, 22:27:14 »
Positief: de wat meer uitdagende opdrachten in vergelijking met de afgelopen 2 seizoenen. Het abseilen was bijvoorbeeld erg tof om te zien net als de opdracht op het water. Verder was Tsjechië een erg mooi land en zeer geschikt voor Wie is de Mol. Top dat ze hier in de Corona tijd op konden nemen.

Negatief: Ik vond de groep onderling en individueel dit jaar toch een stuk minder leuk dan de afgelopen 2 seizoenen. Joshua en Lakshmi vond ik er wel boven uit steken maar de rest deed mij niet zoveel. Verder vond ik Renee geen ijzersterke mol maar ze deed wel goed haar best.
When life knocks you down, fight back!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Reactie #6 Gepost op: 6-03-2021, 23:18:58 »
Positieve feedback
1) Ik heb genoten van dit seizoen. Erg vermakelijk, prachtige locaties en vooral heel veel respect voor de makers om onder de corona omstandigheden in de wereld zo'n seizoen te draaien

2) Mol Renee: haar eerlijkheid over molschap, de manier waarop ze over haar sabotages vertelt ::ok::  Alleen zou ik daar nog meer van willen zien. Van haar voorbereiding misschien ook wel, maar ook van als dingen zijn misgelopen. (daarover zo meer bij verbeterpunten) Was ze de beste mol ooit? Nee misschien niet, maar ondanks dat de groep haar door had heeft ze het prima gedaan. Renee is gewoon een hele lieve, grappige vrouw en een goede actrice.

3) Kandidaten: prima mix van mensen die we hebben leren kennen uit verschillende beroepsvelden. De groep zelf had volgens mij ook wel een klik, was ook heel fanatiek, wat het voor Renee lastig maakte. 

4) Opdrachten: heel veel toffe opdrachten gezien en een mooie mix van humor (uitbeelden), adrenaline (vliegtuig, lasergamen, fietsen, finale survival, ballerina's  ::love:: en psychologische spelletjes(de busrit, het terror rad, de openingsopdracht).

Ik vind het niveau van de spellen in positieve zin verder omhoog gegaan. Meer uitdaging en weer meer psychologie. Al zitten er altijd spellen bij die minder goed uit de verf komen (letterlijk o.a de schilder opdracht, kom ik zo nog op). Kom ik zo op. Denk dat het draaien op afgesloten sets ook de opdrachten ten goede is gekomen.

5) Hoeveelheid twisten. Was prima, eigenlijk maar één echte executie met een twist. Maar ja, die deed veel stof opwaaien.

6) Uitleg opdrachten. Wat heel fijn was, bijvoorbeeld bij de liedjes uitbeelden, was dat het spel vanzelf duidelijk werd. Zonder te veel poespas eromheen, meteen in de opdrachten. Verder de infographics  (fietsbalkje, wie wat waar, ballerina's) zijn ook fijn, maar mogen er nog veel meer zijn wat mij betreft  ::ok::

7) Onthulling en live finale
Voor een finale die live was, maar zonder publiek: prima  ::ok:: voelt net zo intiem als de ouderwetse ontknopingen maar dan live. Dus heeft corona toch iets goeds opgeleverd ;D Ga zo door. Ook de montage van de onthulling van de mol was weer ouderwets goed.

8 ) Hints
Het gemis in Renaissance is meer dan goed gemaakt  ::bravo:: En prima uitleg op de site. Ga zo door Rick en team!

9) Aflevering 9 + executie
Leuke eerste opdracht, finalewaardig. De tweede opdracht had wat meer airtime kunnen krijgen. Verder complimenten voor de manier waarop aflevering 9 is gedaan. Toch steeds weer een nieuwe vorm gezocht en ik vond deze vorm met individuele gesprekjes bij Rik en de executie van Charlotte vernieuwend. Alleen de terugblik was wat langdradig. Daar had ook nog een 3e opdracht bij gekund.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 23:27:44 door MollenvangR »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Reactie #7 Gepost op: 6-03-2021, 23:19:08 »
Dubbelpost i.v.m 5000 tekens (sorry Heinz ;D)

Verbeterpunten
1) Als de pot laag is, schrijf hem niet aan de mol toe als dat niet zijn of haar toedoen is. Renee is daar super eerlijk in, iets dat ik enorm waardeer. Leg er niet de nadruk op, dat is meer het systeem in het spel.  Bouw sowieso niet te veel mingeld in. De -2000 op het rad, vlak voor de finale was ook iets te veel. Had ook -500 of -250 mogen zijn bijvoorbeeld.

2) Hoeveelheid troeven
Er zaten wel weer enorm veel jokers en vrijstellingen in het spel. De voorkennis twist is al veel over gezegd, maar 3 vrijstellingen op 6 is te veel. Helemaal als de mol bij de 2 zit die verliezen. De jokerkaart ruilen voor een joker was wel heel tof  ::ok:: Maar in aflevering 1 een vrijstellingsoptie, in aflevering 3 konden er 4 verdiend worden, in aflevering 5 ook weer 3, in aflevering 6 mocht Renee 2 mensen meenemen, bij het rad een finalevrijstelling en heel wat jokers. Jokers in de bus, jokers bij de ballerina's. Niet alles werd gepakt natuurlijk. maar iets meer doseren zou fijn zijn. In de trein was het jammer dat Josh nu het kind van de rekening werd.

3) Opdrachten
Zoals gezegd komen sommige opdrachten minder goed uit de verf. Sommige opdrachten lijken bij voorbaat onhaalbaar en dat is jammer. Zoals de schilder opdracht en ook de jokerpuzzel/vliegtuig opdracht. De kritiek van Splinter om geld toe te kennen aan goede puzzelstukjes leek me hier terecht. Als de opdrachten klaar zijn, is het goed om nog even te checken: doe we hier alles of niks, of per onderdeel in combinatie met de haalbaarheid.

De escape room in de trein had de veiling helemaal niet nodig gehad, zonder veiling had dit een hele toffe opdracht kunnen zijn met als inzet bijvoorbeeld 2 jokers. Zeker omdat even daarvoor iedereen tegelijk de test maakte, wat wel weer heel tof was  ::ok:: Verder mogen sommige opdrachten wat mij betreft nog net even wat langer duren of nog net even een extra laag krijgen.

4) Montage
In de montage mis ik toch soms nog wel wat context bij de opdrachten. Bijvoorbeeld de groepsvorming, maar ook sommige opdrachten waar wij als kijker te weinig zien van de acties zien van de kandidaten. Bij sommige opdrachten zou een infograpic geen overbodige luxe zijn (bijvoorbeeld bij de opdracht waarin in Renee het voordeel won en bij de laser in aflevering 1).

5) Molacties
Ik vond het bespreken van de molacties dit jaar prima, maar ik mis toch ook wel de uitleg bij acties die niet gelukt zijn. Zoals de actie bij het abseilen/kajakken. Dan krijg je ook nog meer vanuit het perspectief van de mol. En ik mis nog meer opdrachten met extra molacties, 2 vind ik een beetje weinig.
 
6) Thematiek
Eigenlijk een pluspuntje, maar tegelijk ook verbeterpuntje: thematiek. De joker(kaart). Heel leuk gedaan  ::bravo:: leuk ook dat dat meerdere malen terugkwam, maar daar had net wat meer in gezeten denk ik nog als echte rode draad.

Kortom, overall heel fijn seizoen onder alle omstandigheden. Ik heb er met veel plezier naar gekeken. Er zit een stijgende lijn in, want heb al veel verbeteringen gezien. Toch is er op bepaalde punten nog zeker ruimte voor meer verbeteringen. Ik heb veel zure en negatieve reacties gezien en vergelijkingen met De Mol, maar dat vind ik niet terecht. Het zijn twee verschillende uitvoeringen van hetzelfde format. Ik ben het programma weer veel meer gaan waarderen en omarmen

Keep up the good work Rick en crew  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 6-03-2021, 23:29:15 door MollenvangR »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Reactie #8 Gepost op: 6-03-2021, 23:44:02 »
Wat een prachtig seizoen. ::ok::
Na een wat rommelig moljaar vorig jaar heeft het team zeker een levendig en vooral creatief seizoen weten af te leveren.

De 'Hoogte'punten:

Natuurlijk de twee opdrachten waarvoor ze de hoogte ingingen. Het abseilen en de vliegtuigjes. Het aandeel aan fysieke en vooral actieve opdrachten is zeker een pre. Voornamelijk omdat dit ook een andere kant van een kandidatengroep kan laten zien.

Verder waren de locaties van de opdrachten grotendeels belangrijk voor het soort opdracht dat er gespeeld werd. Dat is zeer belangrijk, want dat bepaald wel of een seizoen echt op locatie gemaakt hoeft te worden.

Blacklight Ballerina's was ook een hele toffe opdracht die net niet helemaal lekker uit de verf kwam. Maar meer van dit soort opdrachten in de toekomst kan me zeker beamen.

De groep zelf was qua samenstelling weer uitermate goed bij elkaar gezocht. Iedereen kreeg ook genoeg tijd om zichzelf kenbaar te maken en had ook echt een persoonlijkheid die je kon leren kennen door het spel.

Dieptepunt(en):

Als er een kandidaat nu al op de shortlist moet komen voor een allstar-2 is het Joshua, de meest ongelukkige kandidaat die het spel had gewonnen als het niet aan een veiling had gelegen. Heel de opdracht die na de veiling kwam had het zure van, dit had zo tof kunnen zijn, als er niet geknoeid was met de opzet.

Wat kan er beter:

Nooit meer een veiling/pot leeg na aflevering 4, als je al een veiling houdt doe het dan in het begin van het seizoen, hierdoor is er veel meer gelegenheid dit recht te trekken.

Overzicht! overzicht!, overzicht!. Het sporadisch gebruik van overzichtskaartjes begint langzaam te veranderen in een misdaad. Als er een overzicht nodig is, om iets te kunnen verduidelijken, doe dit dan. Het zaterdagavond publiek zal het zeker waarderen. Later in het seizoen mag dit wel wat minder zijn als dit molacties in de weg zit.

Uitleg! Opdrachten dit seizoen waren veel duidelijker te volgen dan laatste paar jaren, maar voor als nog kan extra uitleg geen kwaad.

Andere zaken:

De hints dit seizoen waren zeer sterk, een of twee ervan waren heel vergezocht, maar het waren er weer een heleboel, en allemaal overzichtelijk neergezet op de website. Toch mis ik de uitleg van "Vanaf Hangen" maar dat is een kleinigheidje.

Het grote deel aan troeven dat dit seizoen in het spel kwam is een puntje van kritiek.
jokers: 2 bij de escaperoom, 3 aan het begin, 5(!) vlak voor de finale. (wat er 8 :o hadden kunnen zijn)
Vrijstellingen: 4(!) bij het abseilen, 3(!) bij het veilen.
Troeven horen bijzonder te zijn, en niet als snoep uitgedeeld te worden.
Klein puntje van eigen mening: Ik vind de doorzichtige variant van de finalevrijstelling toch mooier dan de volledig witte... :-X
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Reactie #9 Gepost op: 6-03-2021, 23:56:55 »
Ik zou graag zien dat er voornamelijk opdrachten zijn waarin goed gemold kan worden. Mijns inziens betekent dat:
- Geen alles of niets. Er kan dus een bedrag tussen 0 en X verdiend worden.
- Wat anderen doen moet controleerbaar zijn.
- Een kleine actie van 1 persoon mag niet de gehele opdracht verpesten.

Bovenstaande zorgt er mijns inziens voor dat je een situatie krijgt waarin er op een eerlijke manier geld verdiend kan worden door de kandidaten, maar dat de mol ook in staat is om goede molacties te verrichten. Bijkomend voordeel voor de kandidaten is dat de mol niet met één flauwe actie meteen de hele opdracht kan verpesten en acties van anderen (en dus ook de mol) controleerbaar zijn.

Uit dit seizoen is de opdracht met de kleding een mooi voorbeeld van wat in mijn ogen een goede opdracht is. Er kan geld verdiend worden van 0 tot X, de mol kan als die wil zeker geld uit de pot houden, maar is tegelijkertijd wel degelijk controleerbaar. Het mollen is een uitdaging, maar wel degelijk mogelijk.

Een voorbeeld van een in mijn ogen belabberde opdracht, is die met de vliegtuigen. Het is alles of niets, dus één foutje of één simpele 'molactie' (discutabel in hoeverre zo'n open doel nog een molactie is) zorgt ervoor dat er niks wordt verdiend. De mol is hier tevens niet controleerbaar, want je kon niet even het bord met de puzzel omdraaien om te kijken of alles goed was. Dat vind ik gewoonweg flauw en zwak van de makers. Je speelt de mol zo enorm in de kaart en eigenlijk hoeft de mol natuurlijk helemaal niks te doen, dus waarom je dan een mol hebt...

Met bovenstaande denk ik dat we ook veel makkelijker 'een goede mol' krijgen. Wat je nu toch vaak ziet is 'ik hoefde niks te doen', of 'ik deed dit ene dingetje en poef, opdracht mislukt', wat toch een beetje overkomt als een matige mol.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2021, 00:01:47 door vickypollard »

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Reactie #10 Gepost op: 6-03-2021, 23:58:05 »
Klein puntje van eigen mening: Ik vind de doorzichtige variant van de finalevrijstelling toch mooier dan de volledig witte... :-X

Ik vermoed dat dat alles te maken heeft met de achtergrond, waar een transparante finalevrijstelling volledig tegen weg zou vallen. Maar inderdaad: het was nu een soort XL-paracetaMol.  ::)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Reactie #11 Gepost op: 6-03-2021, 23:58:48 »
Ik vermoed dat dat alles te maken heeft met de achtergrond, waar een transparante finalevrijstelling volledig tegen weg zou vallen. Maar inderdaad: het was nu een soort XL-paracetaMol.  ::)

Ook die had Splinter wel kunnen gebruiken na de kater van de test erna.  :-X
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Reactie #12 Gepost op: 7-03-2021, 00:03:34 »
Ik zou graag zien dat er voornamelijk opdrachten zijn waarin goed gemold kan worden.

Helemaal mee eens, dit vind ik ook een zeer belangrijk verbeterpunt. Met niet goed-molbare of te makkelijk molbare opdrachten krijg je dat de Mol het voor sommigen nooit goed kan doen, zoals nu aan de hand is.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Reactie #13 Gepost op: 7-03-2021, 09:09:10 »
Top: -

Tip: deelnemers zoeken op basis van andere criteria. Kies mensen waarvan je kunt verwachten dat zij onderling flink wat ruzie gaan hebben. Omdat zij elkaar nu ook al niet kunnen luchten of zien.

Dieptepunt: het spleetoog-fragment. Dat een programma waar zoveel aandacht wordt besteed aan montage in deze tijd, zelfs na kritiek van deelnemers, dit niet uit de uitzending weet te houden is in mijn ogen zeer teleurstellend.

Verbeterpunt:
* meer diepte in opdrachten
* zorg dat opdrachten haalbaar zijn
* geen veilingachtige opdrachten meer

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Reactie #14 Gepost op: 7-03-2021, 09:15:42 »
Is het voor de makers misschien mogelijk om op de rode en groene schermen een symbool oid te zetten waaraan je kunt zien of iemand een rood of groen heeft gekregen?

Onze zoon is kleurenblind en kan de schermen niet van elkaar onderscheiden.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Reactie #15 Gepost op: 7-03-2021, 09:29:13 »
Is het voor de makers misschien mogelijk om op de rode en groene schermen een symbool oid te zetten waaraan je kunt zien of iemand een rood of groen heeft gekregen?

Onze zoon is kleurenblind en kan de schermen niet van elkaar onderscheiden.
  ::ok:: of  ::niet-ok:: zou toch geen probleem mogen zijn.

...

Toelichting: opnieuw een seizoen waar ik teleurgesteld in ben. Dat doet mij als liefhebber pijn en verdriet.

Dat de deelnemers niet tot de buitencategorie van BN-ers behoren vind ik geen probleem. De persoonlijkheden bevielen mij niet. Op een paar uitzonderingen na. Het is ook dit jaar niet gelukt om mij anders naar deelnemers te laten kijken. Dit op een uitzondering na.

Zowel de inhoud van het spel als de sfeer doen mij de tranen in mijn ogen springen. Als ik terugkijk naar eerdere seizoenen:
2005 qua opdrachten niet zo heel bijzonder, de sfeer in die groep was redelijk goed
2006, 2008 & 2011 vind ik nog altijd de beste seizoenen
« Laatst bewerkt op: 7-03-2021, 12:39:13 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Reactie #16 Gepost op: 7-03-2021, 09:34:09 »
Positief: opdrachten werden beter in beeld gebracht dan in vorige seizoenen. Filmisch zeker top!
Verbeterpunten:
- geef niet alles weg op voorhand zodat de spanning in de finale er volledig uit is bvb. meerwaarde om Charlotte een rood scherm te geven blijft me een raadsel. Ook de verdenkingen lieten maar 1 optie open.
- de opdrachten staken niet altijd even goed in elkaar ifv mogelijk mollen: ofwel onhaalbaar, ofwel door 1 (gewilde/ongewilde) kandidatenactie het volledig bedrag wegspelend, ofwel opdrachten waar zelfs zonder mol gegarandeerd weinig of geen geld verdiend wordt omdat er troeven in het spel komen. Zorg voor opdrachten waar de mol moet werken om geld uit de pot te halen, en waarbij kandidaten niet vanzelfsprekend voor jokergewin ipv voor geld gaan

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Reactie #17 Gepost op: 7-03-2021, 09:36:26 »
Top: -

Tip: deelnemers zoeken op basis van andere criteria. Kies mensen waarvan je kunt verwachten dat zij onderling flink wat ruzie gaan hebben. Omdat zij elkaar nu ook al niet kunnen luchten of zien.
Dit vind ik een gekke... Als ik dergelijk drama op tv wilde zien, pakte ik wel een oud seizoen van de gouden kooi erbij of zo. Ik snap niet helemaal wat het bewust opzetten van ruzies met WIDM te maken heeft.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Reactie #18 Gepost op: 7-03-2021, 10:11:07 »
Top: -

Tip: deelnemers zoeken op basis van andere criteria. Kies mensen waarvan je kunt verwachten dat zij onderling flink wat ruzie gaan hebben. Omdat zij elkaar nu ook al niet kunnen luchten of zien.

Dieptepunt: het spleetoog-fragment. Dat een programma waar zoveel aandacht wordt besteed aan montage in deze tijd, zelfs na kritiek van deelnemers, dit niet uit de uitzending weet te houden is in mijn ogen zeer teleurstellend.

Verbeterpunt:
* meer diepte in opdrachten
* zorg dat opdrachten haalbaar zijn
* geen veilingachtige opdrachten meer

Ik begrijp, na je post die hierop volgde, dat je teleurgesteld bent, maar er is expliciet gevraagd om respectvol en op een opbouwende manier feedback te geven. Ik vind zo’n bericht dan wel erg negatief. Je weet echt 0 komma nada positieve dingen te noemen?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: Feedbacktopic WIDM 21: tips en tops
« Reactie #19 Gepost op: 7-03-2021, 10:12:47 »
Ik begrijp, na je post die hierop volgde, dat je teleurgesteld bent, maar er is expliciet gevraagd om respectvol en op een opbouwende manier feedback te geven. Ik vind zo’n bericht dan wel erg negatief. Je weet echt 0 komma nada positieve dingen te noemen?
Het stuk wat je quote is toch gewoon opbouwende kritiek, ook al ben je het er niet mee eens? Ik vond het zelf ook geen topseizoen, maar heb wel ideeën voor verbetering. Ik zit er zeker niet op te wachten dat iemand me dwingt iets positiefs te zeggen...
« Laatst bewerkt op: 7-03-2021, 10:15:46 door vickypollard »