Auteur Topic: [Molacties] De molacties van Renée  (gelezen 12167 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #60 Gepost op: 8-03-2021, 18:03:36 »
Ik vind dat je pas pech hebt als een ander duo de kokers hadden geruild. Immers heb je daar geen invloed op. Het klopt dat de fout nu bij het duo Renée en Rocky lag. We weten niet hoe de verdeling van de kokers tot stand is gekomen, maar volgens mij zat het papiertje nog aan de koker. Je kon dus ook als Mol zien dat jij het geld kreeg. We zien idd niet of Renée moeite doet om van koker te wisselen.
Renée had geen invloed op welke koker ze kreeg. Die beslissing lag volledig bij Rocky, dus inderdaad pech voor Renée.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #61 Gepost op: 8-03-2021, 18:19:36 »
Vind Renée geen erg goede mol (en geen erg slechte mol) geweest. Alleen kan ik daarmee prima leven door te zien hoe lastig het mollen was in deze groep. Ik bedoel, de ideale mol bestaat niet en je moet als mol ook een beetje geluk hebben soms. Vond het ook heel sterk dat ze uitlegt dat je geen idee hebt waar je 'ja' tegen zegt en zichzelf niet hypet als geweldig of prat gaat op de laagste pot ooit (Bv Merel liet zich daar wat teveel in meetrekken denk ik)

Zou van sommige opdrachten wel meer willen horen. Bijvoorbeeld de escaperoom. Het mollen was gelukt als ze niet de acht naar voren had geschoven. Ik kan me zo voorstellen dat ze zo snel niet uitgerekend heeft dat Charlotte met de 8 op 21 uit zou komen. Ze had Charlotte ook beter van de getallen af kunnen trekken en een andere richting op kunnen duwen maar wellicht durfde ze dat niet aan, nadat bleek dat Charlotte op Renée zat. Of bedacht in de stress niet dat Charlotte tegen 21 aan zou strompelen. Zeg nu zelf, wat een mazzel is dat  ::rofl::

De gevangenis. Had ze daar wel een strategie uitgedacht maar heeft ze handig gebruik gemaakt van het feit dat Marije niet los kwam?

De busroute begrijp ik niet veel van. Wilde ze Marije opgestookt hebben door alleen haar geen joker te geven? Dan nog is het vreemd hoeveel ze er binnen haalt. Misschien is het zoals ex-mol Rob zei, de opdracht waar je alleen onverdacht probeert te blijven.

De zinnen maken zou ik ook meer van willen weten. Hier lijkt ze gewoon op de verkeerde positie te zitten en een handig werkwoord niet binnen te brengen.

Het meest vraag ik me af of de mol door de regie is gestuurd om de vrijstellingen binnen te trekken bij de hendels. Vind dat de mol ver van dat soort invloed gehouden zou moeten worden.

Soms zit het nu eenmaal in het programma vrees ik. Op zich leuk bedacht dat ze op de midden positie kwam met tekenen en alle werkwoorden wist die niet in de opdracht voor kwamen. Zo'n molactie verzuipt dan nogal in het gegeven dat zulke opdrachten altijd mislukken. Bij het bieden kies je als mol natuurlijk voor onverdacht blijven als maar liefst drie mensen de halve pot al weggooien. De eerste opdracht is leuk om te zien maar compleet regie gestuurd. Marije maakte het verder ook nog eens af.

Ach en wat kan je er van zeggen. Achteraf is het de koe in de kont kijken toch? Denk dat Renée niet de meest brutale mol was maar prima haar best heeft gedaan en van het programma heeft genoten. En is het niet ook een kwestie van smaak en voorkeur? Ik vond Jeroen bijvoorbeeld een geweldige mol maar zat mensen zullen het beslist niet met mee eens zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #62 Gepost op: 8-03-2021, 18:23:17 »
De busroute begrijp ik niet veel van. Wilde ze Marije opgestookt hebben door alleen haar geen joker te geven? Dan nog is het vreemd hoeveel ze er binnen haalt. Misschien is het zoals ex-mol Rob zei, de opdracht waar je alleen onverdacht probeert te blijven.

Hier heeft ze in dit filmpje het volgende over verteld:

Renée over de busopdracht: "Er stond geef die en die twee jokers of haal 500 euro uit de pot. Geen moment in mijn hoofd dat ik dacht haal 500- Ik dacht o wat leuk, ik mag twee jokers uitdelen. Want de opdracht was dat ik daar uit moest stappen. Maar ik had eigenlijk gewoon 500 euro uit die pot moeten halen. Ik was blind. Een mol is blind en soms ook in het spel is de Mol blind."

Vooral dat tweede vind ik wel heel grappig. Zo zie je maar dat we op dit forum eindeloze discussies kunnen voeren over wat de Mol idealiter in een opdracht zou doen terwijl de Mol in werkelijkheid gewoon een stommiteit beging. ;D

Ik denk dat Renée er voor koos om bij best wel een aantal opdrachten geen voorkennis te hebben, net zoals ze er voor koos om de kandidaten op voorhand niet te kennen.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2021, 18:25:10 door Heinz »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #63 Gepost op: 8-03-2021, 18:40:44 »
Hier heeft ze in dit filmpje het volgende over verteld:

Ik denk dat Renée er voor koos om bij best wel een aantal opdrachten geen voorkennis te hebben, net zoals ze er voor koos om de kandidaten op voorhand niet te kennen.

Ah dankje, leuk interview!

En ja, denk dat ze bij de opdracht waarbij ze geheime opdrachten moest raden, ook niet de opdrachten geweten heeft misschien. Ze brengt daarom de duimpjes naar voren en lijkt ook even stomverbaasd dat dit niet goed is.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #64 Gepost op: 9-03-2021, 13:07:27 »
Ik heb geen zin om een oordeel te vellen over Renée. Ik vind haar zeer sympathiek.  That is it. :)

Waar ik wel een beetje moeite mee heb is het achteraf aanzetten van bepaalde acties, door het programma. Dat was een paar jaar geleden met Merel ook al zo, bij de balkonnetjes opdracht. Ik geloof dat Hulpmol bv. mede daarom jammer genoeg is afgehaakt. Dit jaar heb ik mijn vraagtekens bij de Tatra-opdracht. Renée wist welke bordjes goed waren, zegt ze. Dat lijkt me al stug, want ze waren erg lastig van elkaar te onderscheiden en te onthouden. Vervolgens zou ze 2 bordjes fout hebben weten door te sturen. Maar het bewijs daarvan ontbreekt. 'De achterkant' met het kruis hoort in elk geval niet bij bordje 1 (zie foto's, te zien aan het wegdek). En van bordje 6 zien we helemaal niets terug in de terugblik, dus de rol van Renée is totaal onduidelijk.
Zolang het niet bewezen is, ga ik er vanuit dat bordje 1 goed was. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #65 Gepost op: 9-03-2021, 13:13:16 »
Waarom zou je zonder bewijs ervan uitgaan dat Renée liegt? Ik ga er juist vanuit dat ze eerlijk is, ook omdat ze heel eerlijk is over alles wat er mislukte.

Natuurlijk zou het wel veel beter zijn als we beelden te zien zouden krijgen van molacties die we eerder nog niet zagen.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #66 Gepost op: 9-03-2021, 13:22:37 »
Nee, ik ga er absoluut niet van uit dat Renée liegt. Daar is ze veel te eerlijk voor, en daarom vind ik haar ook een erg sympathieke Mol. Ze geeft ruiterlijk toe waar het goed en fout ging. Maar ze zal zeker niet meer geweten hebben hoe het precies ging in deze opdracht. En dat ze 2 bordjes verkeerd heeft doorgegeven, achteraf te horen hebben gekregen van de productie. Of dat ook echt zo is, daar heb ik sterk mijn twijfels over. (EDIT: Ook al omdat bordje 1 2x is doorgegeven).
Wat je wel kunt zien is dat Renée goed haar best deed in die opdracht om verwarring te zaaien. Dus ze deed wat ze kon, net als in sommige andere opdrachten. Maar dat werd in dit geval behoorlijk gepareerd door Joshua.
Van bordje 6 hadden ze toch tenminste kunnen laten zien hoe dat ging in de truck... Nu blijven we zitten met een display-beeld van Florentijn.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2021, 13:41:50 door Molest »

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #67 Gepost op: 22-03-2021, 14:36:32 »
Ojee, ik heb geen zin om veel terug te lezen, maar ben wel benieuwd of Renée nou wel of niet 'doof' is.
...maar soms even niet :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #68 Gepost op: 22-03-2021, 18:32:34 »
Nee, ze is niet doof, maar slechthorend. Iemand die een bril draagt is immers ook niet blind.   ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #69 Gepost op: 22-03-2021, 19:15:37 »
Grasisgroen schrijft dan ook 'doof'. Renée zei volgens mij het af en toe gebruikt te hebben maar ik geloof niet dat ze het expres fakete, maar dat weet ik niet zeker.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #70 Gepost op: 22-03-2021, 20:05:35 »
Ja precies, het werd mij in de laatste aflevering niet helemaal duidelijk. Maar omdat er nadien misschien nog iets gepubliceerd is, dacht ik het hier even te vragen. Jullie weten altijd zo veel  :)



...maar soms even niet :)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #71 Gepost op: 22-03-2021, 20:32:47 »
Ze is slechthorend en heeft uiteraard van die eigenschap gebruik gemaakt door het af en toe wat aan te dikken.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Molacties] De molacties van Renée
« Reactie #72 Gepost op: 22-03-2021, 20:49:17 »
Ze heeft alleen geen concrete voorbeelden genoemd. (Op de lasergame na denk ik.)