Auteur Topic: [Algemeen] WIDM Seizoen 22  (gelezen 50758 keer)

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #200 Gepost op: 27-08-2021, 01:40:13 »
En maskers zijn vrij universeel, dus ik pin point er niet meteen Venetië aan.


Voor degenen die er nog iets uit willen halen. Hier de volledige foto, direct geript van de website. (f12 voor de win! ::rofl::) ::vergroot::

De bron van het getoonde masker is een gespiegelde en bewerkte stockfoto, te vinden op www.gettyimages.nl (beeldnummer: 677146123). Het kan eventueel wel zo zijn dat de ogen van de Mol erin gefotoshopt zijn.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #201 Gepost op: 27-08-2021, 01:48:32 »
Ik ben heel erg benieuwd :o
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline pepijnbrem

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • wie denk jij dat de mol is? Ik denk .........
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #202 Gepost op: 27-08-2021, 03:10:38 »
De molboekjes zijn ook weer (bijna) overal te koop.  Dat was gister middag nog niet zo:
https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=molboekje+2022

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #203 Gepost op: 27-08-2021, 08:28:27 »
Van het AD:

Presentator Rik van de Westelaken wil er slechts dit over kwijt: ,
Wat een risico weer dan  ::vergroot:: :P

De Mol in aflevering 1 kunnen ontmaskeren (handtekeninghint) was kennelijk niet spannend genoeg voor de makers. Dus of ze worden nog roekelozer of het is meer een gevalletje zoals begin dit jaar: de Mol die zich al bekend zou hebben gemaakt tussen al die stemmen. Daar was niets uit te halen en dat was maar goed ook.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #204 Gepost op: 27-08-2021, 08:57:53 »
Ik zag op twitter een berichtje van ene @JeffB83, die 100 procent zeker was dat Kai Gorgels, presentator van Expeditie Robinson, deelnemer is aan seizoen 22.

Kai zegt in het filmpje op Instagram, dat ie niet kan zeggen waarom hij niet aanwezig kon zijn op de persdag van ER, die er dan kennelijk tóch is geweest. En dat het láter duidelijk zal worden waaróm hij daar niet bij kon zijn. 

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #205 Gepost op: 27-08-2021, 11:03:11 »
De Mol in aflevering 1 kunnen ontmaskeren (handtekeninghint) was kennelijk niet spannend genoeg voor de makers. Dus of ze worden nog roekelozer of het is meer een gevalletje zoals begin dit jaar: de Mol die zich al bekend zou hebben gemaakt tussen al die stemmen. Daar was niets uit te halen en dat was maar goed ook.
Er was iemand in de comments van YouTube die er m.i. wel genoeg wist uit te halen. Volgens mij klopte dat achteraf gezien ook (wat Renée toen zei) en had die persoon dus meteen beet.

Hier werd dat wel gedeeld maar werd er niet heel enthousiast op gereageerdd. Bekende YouTubers pikten het ook niet op. Dan negeer je het al snel. Ja... dan is het weer een succesje voor de productie.

Ik denk dat ze de kandidaten morgen nog niet bekend zullen maken, maar dat die hun maskers ophouden en voor de rest ook onherkenbaar in beeld zijn. Met een hint waar je hopelijk pas later tijdens het seizoen iets mee kan.
« Laatst bewerkt op: 27-08-2021, 13:41:29 door Amethyst »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #206 Gepost op: 27-08-2021, 11:35:29 »
Trust Nobody, wie kent ze niet, heeft op Twitter een albumhoes geplaatst van Tarja, de voorgangster van Floor Janssen bij de band Nightwish. En daarop staat dus exact het masker afgebeeld dat in de teaser te zien is. Dat kan op Finland duiden, en op de deelname van Floor aan seizoen 22.

Ik ben gaan zoeken, en vond op instagram een bericht van Rick met die doorzichtige schijfjes. 1 daarvan is geel transparant.

Diezelfde Tarja heeft LP's uitgebracht, die ook transparant geel zijn.

Zou dat allemaal te toevallig zijn?

Rick is een grote fan van muziek, dus dat verbaasd mij niks.

Offline Thunderclaw

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #207 Gepost op: 27-08-2021, 11:42:33 »
De bron van het getoonde masker is een gespiegelde en bewerkte stockfoto, te vinden op www.gettyimages.nl (beeldnummer: 677146123). Het kan eventueel wel zo zijn dat de ogen van de Mol erin gefotoshopt zijn.

Ik denk nog steeds dat dit een hint naar Finland kan zijn.

Op een stock-foto website staan God weet hoeveel foto's van maskers, en dan hebben ze toevallig die ene gekozen die ook in een videoclip van Tarja zit? Daar zit meer achter, denk ik...

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #208 Gepost op: 27-08-2021, 11:49:04 »
Welk nummer?
Want het is leuk dat ze het laten zien, maar ze laten niet zien welk nummer het is.  ???

Floor Janssen hoeft niet ver te reizen dan, maar was ze niet nog herstellende?

Falling Awake: https://youtu.be/mu-t7Jg7gKU

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #209 Gepost op: 27-08-2021, 11:55:14 »
Ik denk nog steeds dat dit een hint naar Finland kan zijn.

Op een stock-foto website staan God weet hoeveel foto's van maskers, en dan hebben ze toevallig die ene gekozen die ook in een videoclip van Tarja zit? Daar zit meer achter, denk ik...

Vermoedelijk doel je op deze video. Volgens mij gaat het slechts om een video die in 2010 door een willekeurige fan van de Finse zangeres Tarja is gemaakt. Daar komt inderdaad datzelfde masker (een stockfoto) in voor, maar ik zie er geen hint in naar Finland.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #210 Gepost op: 27-08-2021, 11:57:39 »
Ik denk dat áls het masker een hint is, het een hint is naar de locatie. Zou vreemd zijn om nu ineens een hint naar maar één kandidaat te doen, en mocht deze gelijk de mol zijn ligt het wel héél erg voor de hand nu.

Exact dit. Als het niets Live in de uitzending is, heeft geen nut in augustus er al mee te beginnen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #211 Gepost op: 27-08-2021, 13:00:07 »
Ja ik wilde net zeggen, in die clip hebben ze gewoon dezelfde stock image gepakt.
Ook is deze door een fan gemaakt, en heeft deze beelden van het gemaskerd bal gebruikt. Wat mijn theorie dus weer versterkt dat we meer dan 10 koppen gaan zien.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #212 Gepost op: 27-08-2021, 13:04:57 »
Iets in de trant van: "we posten op tijdstip X een foto, en de Mol staat daarop".

Dan komt er een foto met 200 mensen op een plein. Geen identiteit vast te stellen. Maar ze hebben niet gelogen.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #213 Gepost op: 27-08-2021, 13:36:52 »
Is er iemand die zaterdag het tafereel kan opnemen op een of andere manier voor het geval dat de video van Avrotros niet opgeslagen gaat worden? Wellicht is het handig om het terug te kunnen kijken, achterstevoren te kunnen kijken, etc :P
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #214 Gepost op: 27-08-2021, 14:50:08 »
Ik kan een camera op mijn scherm zetten, maar de kwaliteit  zal dan ruk zijn.  ::rofl::

Anderzijds zal ik daar nu niet al te veel over praten, ze lezen mee en kunnen  het dicht timmeren, zodat de software die nu nog wel werkt dan ook niet meer werkt.  ::vergroot::

Iets in de trant van: "we posten op tijdstip X een foto, en de Mol staat daarop".

Dan komt er een foto met 200 mensen op een plein. Geen identiteit vast te stellen. Maar ze hebben niet gelogen.

Hierop doelde ik dus met mijn gemaskerd bal idee, alleen jij verwoord het net iets beter.  ;)
« Laatst bewerkt op: 27-08-2021, 14:54:45 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #215 Gepost op: 27-08-2021, 17:39:50 »
Ik ben heel erg benieuwd :o
Inderdaad!

(trouwens, Floor jansen lijkt me een leuke naam zou zij meedoen! En naast Kaj ook de enige van alle onlangs genoemde namen die ik ken...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #216 Gepost op: 27-08-2021, 18:37:56 »
Ik denk dat het te maken heeft met de opening van seizoen 22. Misschien maken ze wel alle kandidaten bekend en kunnen we live meekijken met de mollicitaties en misschien de (geheime) keuze van de mol. Dat zou de zin 'nu al de mol ontmaskeren?' wel verklaren, omdat je dan bijvoorbeeld de mol al live kunt zien liegen. Een soort setting als ze hadden bij de opening van het De Mol seizoen in Vietnam.

Ik denk dat de kans dat we kandidaten te weten komen best wel groot is. Wat kun je zonder kandidaten nou voor spannends live laten zien? Het land, maar dat heeft niets te maken met 'de mol ontmaskeren'. Misschien dat ze hints naar kandidaten geven, maar het zou wel erg onbevredigend zijn als we dan 3 maanden moeten wachten op de uitkomst.

Of misschien meekijken met de mollicitatie en dat wel alleen de stemmen horen van de kandidaten, met vragen die Rik stelt.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #217 Gepost op: 27-08-2021, 20:36:21 »
Er is een nieuw bericht gepost:

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #218 Gepost op: 27-08-2021, 20:36:47 »
Nieuw bericht "van de mol"

"Invloed hebben op het spel?

Kom maar op.

Nog 24 uur..."


Edit: Jos was me net voor zie ik. Maar we gaan dus iets doen dat te maken heeft met een opdracht als kijkers. Iets wat we al dachten.

Dat kan zijn 1. de mol kiezen 2. de mol zien/ontmoeten 3. ja weet ik veel. Ik word nu wel hyped ::hyper::
« Laatst bewerkt op: 27-08-2021, 20:41:58 door MollenvangR »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: WIDM Seizoen 22
« Reactie #219 Gepost op: 27-08-2021, 20:37:20 »
Gaan we dan echt de mol kiezen? ::oink::