Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 110185 keer)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #400 Gepost op: 17-01-2022, 13:17:53 »
In dat kader drop ik deze link naar het molgeld topic hier even.

Op basis van de posities van het licht/donker van het oog, lijken het niet dezelfde ogen als de stockimage, maar de foto van het -250 biljet is niet erg duidelijk.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #401 Gepost op: 17-01-2022, 13:56:21 »
Zeer juist. Tot mijn verbijstering zag ik mijn eigen bericht zojuist terug in een licht hysterisch molfilmpje van een landelijke ochtendcourant.

 ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #402 Gepost op: 17-01-2022, 15:15:36 »
Oh mooi, dan zijn er dus waarschijnlijk inderdaad 10 verschillende biljetten in omloop. Dat houdt de hoop op een alternatieve verklaring in leven! Zouden we nog wel wat beter zicht moeten krijgen op die andere maskers/ogen. Maar wie weet gunnen de makers ons binnenkort die blik. :)

Inderdaad, het lijkt erop dat het  niet zo eenvoudig is als wat in eerste instantie voor waarheid aangenomen is. Er valt weer wat te puzzelen en discussiëren. Al eerder heb ik in dit topic genoemd dat ik ogen zie achter de maskers van het molgeld maar dat het  allemaal nog onduidelijk was. Ik denk niet dat op alle briefjes ogen van de mol staan. Misschien op het mingeld?

Ik zie ook ogen in de verborgen maskers die in de leader gespot zijn. Omdat dit gouden maskers zijn kunnen we wellicht aannemen dat dat het masker van de mol is. Het meest duidelijk zie ik ogen in onderstaande afbeelding.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #403 Gepost op: 17-01-2022, 16:45:22 »
Graag wil ik nog even terugkomen op de kandidatenfoto’s. Na de livestream in augustus verschenen kandidatenfoto’s en ook een samengestelde groepsfoto (zie hieronder). Die groepsfoto is op 16 juli tot stand gekomen volgens de metadata. Als je kijkt naar de bovenkleding van de kandidaten tijdens hun mollicitatie, te zien in afl. 1, en de outfit die ze dragen op deze samengestelde groepsfoto, zie je dat enkele kandidaten hetzelfde aanhebben (Laetitia, Arno, Kim-Lian en Thomas), maar niet allemaal (Hila en Glen). Ik zoek daar verder niets achter, maar het geeft wel aan dat bij de mollicitatie hoogstwaarschijnlijk dus al wat foto’s zijn genomen. Die zijn dan dus vóór (of op) 16 juli gemaakt.

Normaal gesproken worden de kandidatenfoto’s op de locatie zelf genomen. Dat is ook ditmaal het geval. Kijkend naar de kleding van de kandidaten zijn die foto’s rond de voorbereiding op de eerste test geschoten.

Waarom kiest de productie ervoor om tweemaal kandidatenfoto’s te maken? De foto’s hadden ook al op dag 0 of dag 1 ingepland kunnen worden, lijkt mij. Een groepsfoto fotoshoppen is geen uren werk, maar misschien speelde angst voor tijdgebrek alsnog een rol? Het kan ook zijn dat de WIDM-crew tijdig foto’s van alle (ogen van) kandidaten nodig had voor het Molgeld. Een andere optie is dat alleen de ogen van Kim-Lian nodig waren voor de maskerhint en dat daarmee de puzzel al compleet is. In het laatste geval zou je jezelf echter een hoop dubbel werk besparen door gewoon een ANP-foto o.i.d. van Kim-Lian te gebruiken.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #404 Gepost op: 17-01-2022, 16:57:02 »
Graag wil ik nog even terugkomen op de kandidatenfoto’s. Na de livestream in augustus verschenen kandidatenfoto’s en ook een samengestelde groepsfoto (zie hieronder). Die groepsfoto is op 16 juli tot stand gekomen volgens de metadata. Als je kijkt naar de bovenkleding van de kandidaten tijdens hun mollicitatie, te zien in afl. 1, en de outfit die ze dragen op deze samengestelde groepsfoto, zie je dat enkele kandidaten hetzelfde aanhebben (Laetitia, Arno, Kim-Lian en Thomas), maar niet allemaal (Hila en Glen). Ik zoek daar verder niets achter, maar het geeft wel aan dat bij de mollicitatie hoogstwaarschijnlijk dus al wat foto’s zijn genomen. Die zijn dan dus vóór (of op) 16 juli gemaakt.

Normaal gesproken worden de kandidatenfoto’s op de locatie zelf genomen. Dat is ook ditmaal het geval. Kijkend naar de kleding van de kandidaten zijn die foto’s rond de voorbereiding op de eerste test geschoten.

Waarom kiest de productie ervoor om tweemaal kandidatenfoto’s te maken? De foto’s hadden ook al op dag 0 of dag 1 ingepland kunnen worden, lijkt mij. Een groepsfoto fotoshoppen is geen uren werk, maar misschien speelde angst voor tijdgebrek alsnog een rol? Het kan ook zijn dat de WIDM-crew tijdig foto’s van alle (ogen van) kandidaten nodig had voor het Molgeld. Een andere optie is dat alleen de ogen van Kim-Lian nodig waren voor de maskerhint en dat daarmee de puzzel al compleet is. In het laatste geval zou je jezelf echter een hoop dubbel werk besparen door gewoon een ANP-foto o.i.d. van Kim-Lian te gebruiken.

Dat ze de foto's nodig zouden hebben voor het geld klinkt als een plausibel verhaal, zeker gezien het feit dat het ook nog nagekeken en goedgekeurd moet worden voor vertrek.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #405 Gepost op: 17-01-2022, 18:34:12 »
In deze video heb ik een uitgebreide hint over één van de kandidaten beschreven (spoiler alert: maskerhint). Misschien hebben jullie nuttige aanvullingen?

https://youtu.be/3t6kSWbCLmo

« Laatst bewerkt op: 17-01-2022, 18:46:19 door de therMOLmeter »

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #406 Gepost op: 18-01-2022, 13:42:48 »
Ik denk dat we gewoon een lijstje moeten maken van wat de opties zijn, en dan kan iedereen zelf een kanspercentage daaraan verbinden.

Optie 1: ze hebben de ogen van Kim Lian gebruikt achter het Masker omdat ze de mol. Hoogste kans.
Optie 2: het is allemaal toeval, ze hebben gewoon een willekeurige kandidatenfoto gebruikt. Lage kans, aangezien ze zoveel aandacht richten op verborgen hints die op het geld staan. Dan zou het gebruik van een kandidaat op de website achter het masker in mijn ogen wel een beetje een middelvinger zijn naar molloten, die naar hints sporen.
Optie 3: het is gedeeltelijk toeval, de regie hoorde dat K-L iets heel opvallends zei als "kijk in mijn ogen" en besloot een false flag hint operatie op touw te zetten om ons om de tuin te leiden. Laag/middel kans, zou ook laag kunnen zijn, maar Rick noemde het wel op zijn instagram, dus kan dat dit gewoon een mindgame is.
Optie 4: Het is geen toeval dat ze de ogen van Kim-Lian hebben gebruikt, maar Kim-Lian is niet de mol (maar wel bijvoorbeeld finalist). Lage kans, zie optie 2.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #407 Gepost op: 18-01-2022, 13:55:25 »
Of nog een optie:
Er zijn maskerfoto's gemaakt van elke kandidaat. Het masker van Kim Lian is getoond aan het publiek omdat zij bij de eerste test de naam van de mol invulde bij de vraag "Wie is de mol?"
Of, aangezien de live ertoe diende om voor het publiek de meest en minst verdachte kandidaat te kiezen, was Kim Lian het meest verdacht bij haar medekandidaten. Vandaar de keuze voor haar masker.

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #408 Gepost op: 18-01-2022, 14:00:43 »
Ik denk dat we gewoon een lijstje moeten maken van wat de opties zijn, en dan kan iedereen zelf een kanspercentage daaraan verbinden.

Optie 1: ze hebben de ogen van Kim Lian gebruikt achter het Masker omdat ze de mol. Hoogste kans.
Optie 2: het is allemaal toeval, ze hebben gewoon een willekeurige kandidatenfoto gebruikt. Lage kans, aangezien ze zoveel aandacht richten op verborgen hints die op het geld staan. Dan zou het gebruik van een kandidaat op de website achter het masker in mijn ogen wel een beetje een middelvinger zijn naar molloten, die naar hints sporen.
Optie 3: het is gedeeltelijk toeval, de regie hoorde dat K-L iets heel opvallends zei als "kijk in mijn ogen" en besloot een false flag hint operatie op touw te zetten om ons om de tuin te leiden. Laag/middel kans, zou ook laag kunnen zijn, maar Rick noemde het wel op zijn instagram, dus kan dat dit gewoon een mindgame is.
Optie 4: Het is geen toeval dat ze de ogen van Kim-Lian hebben gebruikt, maar Kim-Lian is niet de mol (maar wel bijvoorbeeld finalist). Lage kans, zie optie 2.

nog een mogelijke optie maar helaas zijn de biljetten nog niet heel duidelijk in beeld geweest allemaal. Maar daar lijken overal maskers op te staan. Mochten hier overal ogen van kandidaten achter zitten hebben ze gewoon een van de maskers gepakt. Het briefje van 1000 is namelijk hetzelfde masker gebruikt.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #409 Gepost op: 18-01-2022, 14:13:11 »
Ik denk dat we gewoon een lijstje moeten maken van wat de opties zijn, en dan kan iedereen zelf een kanspercentage daaraan verbinden.

Optie 1: ze hebben de ogen van Kim Lian gebruikt achter het Masker omdat ze de mol. Hoogste kans.
Optie 2: het is allemaal toeval, ze hebben gewoon een willekeurige kandidatenfoto gebruikt. Lage kans, aangezien ze zoveel aandacht richten op verborgen hints die op het geld staan. Dan zou het gebruik van een kandidaat op de website achter het masker in mijn ogen wel een beetje een middelvinger zijn naar molloten, die naar hints sporen.
Optie 3: het is gedeeltelijk toeval, de regie hoorde dat K-L iets heel opvallends zei als "kijk in mijn ogen" en besloot een false flag hint operatie op touw te zetten om ons om de tuin te leiden. Laag/middel kans, zou ook laag kunnen zijn, maar Rick noemde het wel op zijn instagram, dus kan dat dit gewoon een mindgame is.
Optie 4: Het is geen toeval dat ze de ogen van Kim-Lian hebben gebruikt, maar Kim-Lian is niet de mol (maar wel bijvoorbeeld finalist). Lage kans, zie optie 2.

Wat betreft optie 3: de tekst "kijk in mijn ogen" kwam toch pas ná de teasers met de beruchte maskerfoto?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #410 Gepost op: 18-01-2022, 14:22:11 »
Ja optie 3 zoals hij er staat kan niet.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #411 Gepost op: 18-01-2022, 15:41:30 »
Ja optie 3 zoals hij er staat kan niet.

Optie 3 kan niet en optie 4 ook niet. Op het moment van de livestream wist men nog niet wie finalist zou worden.

Ook de optie van Mocemole kan niet want het masker met ogen is al dagen vóór de livestream gebruikt op instagram bij de vooraankondiging.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #412 Gepost op: 18-01-2022, 22:40:57 »
nog een mogelijke optie maar helaas zijn de biljetten nog niet heel duidelijk in beeld geweest allemaal. Maar daar lijken overal maskers op te staan. Mochten hier overal ogen van kandidaten achter zitten hebben ze gewoon een van de maskers gepakt. Het briefje van 1000 is namelijk hetzelfde masker gebruikt.
Dit lijkt mij de meest waarschijnlijke optie. Het geeft de makers ook een heel goed excuus dat ze niet bewust een misleidende hint hebben gegeven.

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #413 Gepost op: 18-01-2022, 22:46:33 »
We hebben tot nu toe de bron van drie foto’s kunnen vinden. Daarvan twee stockphotos die genomen zijn tijdens het echte carnaval en één foto die gestaged is in de studio. Toch weer die ene foto die de uitzondering op de serie lijkt te vormen…

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #414 Gepost op: 20-01-2022, 04:35:19 »
Deze hint is - mits Kim-Lian de mol is - wat mij betreft de ergste hint tot nu toe. Erger dan de kloosterhint en de priesterhint. Dit zou namelijk de eerste keer zijn dat kandidaten dit al tijdens de opnames mee kunnen krijgen.
Het is ook geen twijfelgeval zoals veel andere hints, want de ogen zijn duidelijk van Kim-Lian.
Simone die op de groepsfoto telkens op de plek van de vorige afvaller stond, bleek toeval te zijn. Hier is geen twijfel mogelijk. De enige twijfel is of het ook daadwerkelijk naar de mol wijst.

In het jubileumseizoen is eerst niet gezegd dat de mol de spiegels had beschreven, dus het handschrift had ook van iemand van de crew kunnen zijn. Tenzij je een handschriftexpert bent, had je niet met zekerheid kunnen zeggen dat het handschrift van Jeroen was. Voor de kandidaten was dit sowieso onmogelijk om te ontdekken.

De hoop is dat Kim-Lian niet de mol is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #415 Gepost op: 20-01-2022, 12:43:04 »
De hoop is dat Kim-Lian niet de mol is.


Ik denk dat als de Kim-Lian-tunnel instort, dat met zoveel geraas zal gaan dat die ontploffende vulkaan op Tonga erbij verbleekt.    8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #416 Gepost op: 20-01-2022, 13:22:54 »
Deze hint is - mits Kim-Lian de mol is - wat mij betreft de ergste hint tot nu toe. Erger dan de kloosterhint en de priesterhint. Dit zou namelijk de eerste keer zijn dat kandidaten dit al tijdens de opnames mee kunnen krijgen.
Het is ook geen twijfelgeval zoals veel andere hints, want de ogen zijn duidelijk van Kim-Lian.
Simone die op de groepsfoto telkens op de plek van de vorige afvaller stond, bleek toeval te zijn. Hier is geen twijfel mogelijk. De enige twijfel is of het ook daadwerkelijk naar de mol wijst.

In het jubileumseizoen is eerst niet gezegd dat de mol de spiegels had beschreven, dus het handschrift had ook van iemand van de crew kunnen zijn. Tenzij je een handschriftexpert bent, had je niet met zekerheid kunnen zeggen dat het handschrift van Jeroen was. Voor de kandidaten was dit sowieso onmogelijk om te ontdekken.

De hoop is dat Kim-Lian niet de mol is.
En dan zijn er nog de hints die Blip noemde in het topic Hints en Aanwijzingen van scènes met Kim-Lian, waarin muziek is te horen met veelzeggende woorden als 'geheim', 'spion' en 'leugenaar' in de titels. Het lijkt haast een uitgemaakte zaak dat zij de mol is.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #417 Gepost op: 20-01-2022, 14:09:32 »
Ik denk het niet, want dat zou dit tot een rampzalig seizoen maken. Rick had destijds na de kloosterhint zijn hoofd al bijna op het hakblok gelegd (noemde het zelf een enorme blunder), dus die zal zoiets geen tweede keer doen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #418 Gepost op: 20-01-2022, 14:18:27 »
Tja. Soms is een eend gewoon een eend, maar ik kan het me onderhand eigenlijk nauwelijks voorstellen. Naast deze vermeende hint staat ze in het programma toch best veel in de schijnwerpers en wordt ze door zowel de kandidaten als de kijkers veel verdacht. Dat hoeft uiteraard niet te betekenen dat ze niet de mol is. Misschien is ze gewoon een mol die snel ontdekt is. Pech gehad, in dat geval. Toch zegt mijn (toegegeven, totaal niet objectieve) gevoel me dat het allemaal een beetje too much is. Of er een knallende exit komt betwijfel ik, het zou me niet verbazen als ze straks gewoon in de finale staat. Maar een mol? Dat begin ik steeds onwaarschijnlijker te vinden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!) (poll toegevoegd)
« Reactie #419 Gepost op: 20-01-2022, 14:47:24 »
De maskerhint is onmiskenbaar, echter de mol spreid in de (TV-)biecht altijd zijn verdenkingen. Kim's verdenkingen zijn tot nu toe nauwelijks duidelijk, hetgeen haar minder verdacht maakt.
Ik boycot Rusland & Russische producten!