Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 89429 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #20 Gepost op: 31-08-2021, 16:19:33 »
Ik zat te denken... zouden ze die 5000 aan mingeld in de finale hebben verzonnen omdat ze dachten dat de mol heel onschuldig over zou komen?
Het was 1 groot waagstuk. Dat masker was gewoon TE VEEL, want je had al de live stream en ook nog die dikke 5000 inderdaad. Ik denk inderdaad dat Kim-Lian wel onschuldig probeerde te zijn. Tot frustraties aan toe lukte het haar niet. Het is wel een ontzettende slimme talentvolle meid. Ik denk dat ze daarvoor vallen op de mollicitatie. Geen flapuit zoals Fresia. Laetitia, tjsa dat lijkt ook een sterke, maar tot op heden komt ze me nog te naturel over. Er moet iets wringen bij de mol. Het wringt me bij Kim-Lian.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #21 Gepost op: 31-08-2021, 21:52:34 »
Daar alweer een vet minpunt voor Kim die alleen in een tentje ging slapen. Alweer onmols.

Of juist niet. De winnaar van de vrijstelling zal bij wat nadenken mogelijk tot de conclusie komen dat de mol met het oog op wat er later kwam heel erg bezig moet zijn geweest met zichzelf onverdacht en allemansvriend te maken. Dan kan Kim-Lian met een opvallende actie die haar op voorhand verdacht maakt bij de anderen juist een vrij veilige optie kunnen lijken om het geld niet kwijt te spelen. Precies wat de mol zou willen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #22 Gepost op: 7-09-2021, 14:38:40 »
Arno. Die zou het meest verdacht worden door het publiek. Daardoor gaat iedereen nu denken dat hij het onmogelijk kan zijn, maar de 5.000 euro die nu extra in de pot komt zal voor hem een mooi excuus zijn om de pot te plunderen bij een veiling. En iedereen zal denken dat Arno dan een wanhopige kandidaat is die een vrijstelling koopt voor veel geld. Maar ondertussen doet hij een Lennartje.
 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #23 Gepost op: 7-09-2021, 15:18:52 »
Arno. Die zou het meest verdacht worden door het publiek.
Zou, ja. Mooie theorie! Ja, Arno als meest verdacht ...ik weet het niet. Het bleek helemaal niet uit de peilingen die ik er daarna over zag.

En ja ...dan kun je de Mol als 1e laten gaan, gewoon op alfabetische volgorde ...omdat aannemelijk te maken. Want dat 1e pleidooi blijft hangen, zeggen ze dan.

Nou ja, bij mij niet. Vind 'm er nogal onopvallend uitzien. Ik denk dat dat voor meer mensen geldt.

Ik vind zo'n idee wel bij de productie passen. Zet je de mol tijdens zo'n livestream ook niet te zwaar onder druk, want falen is onmogelijk.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #24 Gepost op: 7-09-2021, 17:45:39 »
Het bleek helemaal niet uit de peilingen die ik er daarna over zag.

Dat bevestigt voor mij juist dat het scripted is! 
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #25 Gepost op: 7-09-2021, 19:20:06 »
Glen krijgt mijn stem nu.
Maar ook molpunten voor Arno, Laetitia, Welmoed en Kim-Lian!
Maar het zegt nog helemaal niks nu.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #26 Gepost op: 8-09-2021, 10:23:18 »
Kan ik de Pool al invullen?   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #27 Gepost op: 14-09-2021, 17:50:36 »
Suzanne.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #28 Gepost op: 10-10-2021, 16:26:53 »
Glen, vanwege zijn houding op de groepsfoto. Met de rug naar de anderen toe.
Slechte reden hoor, maar ik vind hem zo aardig en denk dat de meeste kandidaten hem ook (te) aardig zullen vinden. Mogelijk goede camouflage.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #29 Gepost op: 22-10-2021, 21:08:35 »
Als je naar ex-mollen kijkt hebben ze eigenlijk allemaal iets gemeen: ze hebben lef om te mollen en zijn pittig tegenover de kandidaten. Je moet bereidt zijn om met de kandidaten te plagen. Niet iedereen wilt dat en kan dat. Charlotte wou bijvoorbeeld niet de mol zijn.

Laetitia valt voor mij dan af, want die lijkt mij gewoon een lief vrolijk meisje. Als ze het wel is dan vind ik dat de makers een keer een verrassende keuze hebben gekozen. Een naïeve mol hebben we eigenlijk alleen in Milouska gezien. Alhoewel ik Suzanne wel raar vond doen tijdens de livestream vind ik haar te veel lijken op Renee, dus die streep ik ook door. Fresia ken ik niet en daar kan ik dus niet echt een voorspelling van maken. Ik vergat haar wel telkens in de livestream, dus dat is meestal niet een goed teken voor een mol. Hila vind ik meer een Rocky die het heel fanatiek gaat spelen, maar ik vind haar wel meer mol gehalte hebben dan de andere drie dames. Kim-Lian en Welmoed zouden allebei mollen kunnen zijn. Kim-Lian is de bekendste van iedereen en dan heb je gelijk al veel ogen op je, maar dat kan ook een enorm goede mol worden. Welmoed lijkt mij een domme mol te spelen die niks kan en dan gaat het altijd mis. Zo kwam ze bij mij over. Ik denk dat ze het kan spelen.

Dan blijven de mannen over. Eigenlijk kunnen die allemaal goede mollen zijn. Ik denk eerlijk gezegd daarom dat de mol ook een man is dit jaar.

Molgehalte:

Everon
Sahil
Kim-Lian
Glen
Welmoed
Thomas
Hila
Arno
Suzanne
Fresia
Laetitia

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #30 Gepost op: 24-10-2021, 18:36:23 »
Ik heb deze vraag eerst even een tijdje laten rusten. Even rustig over nagedacht. Wie is nou echt een moltype? Eigenlijk is meer de vraag: wat voor type hebben we lang niet meer gehad? Want dat is meestal waar het in mijn ogen toch op neerkomt voor een schot voor de boeg. Na Suzan in 2014 hadden we lange tijd geen oudere mol meer, die onder meer het vriendjes zijn met iedereen op een hoge plek zette. Tot 2021, toen kregen we oudere (en warrige) mol Renée.

Welk type mol is nog meer lang geleden? In mijn ogen hebben we lang geen pittige, gehaaide vrouw als mol gehad. Misschien voldoet Merel een beetje aan het profiel, maar die komt lang niet zo over als gehaaide en goedgebekte mol als bijvoorbeeld een Jan of Dennis. Mijn schot-voor-de-boeg voor nu is dan ook Fresia! En ik denk dat ze het fantastisch zou doen. Omdat iedereen haar toch al kent als grofgebekt en recht voor haar raap (of tenminste, zo zie ik haar), kan ze dat ook fantastisch inzetten tijdens haar Molschap. Ook in de reacties op de vragen in de live neemt ze dit heerlijk mee. Dát meenemen naar het spel, fanatiek lijken, andere mensen voor haar karretje spannen, en onnodig veel anderen afzeiken wanneer het een keer misgaat. Het lijkt me heerlijk haar als mol te zien en ben bang dat elke andere kandidaat voor mij als mol een tegenvaller zou zijn aangezien hoe ik Fresia in m'n hoofd heb als mol echt FANTASTISCH zouden zijn. Ik duim en hoop het echt.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #31 Gepost op: 27-10-2021, 15:22:00 »
Mijn eerste lijstje nadat ik eindelijk de livestream heb bekeken. Op gevoel, dus voor wat het waard is:

Sahil
Hila - Kim Lian
Everon
Thomas - Welmoed
Fresia - Suzanne
Arno - Glen - Laetitia


Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #32 Gepost op: 5-12-2021, 03:17:44 »
tot nog toe eigenlijk alleen een paar halve afvallers waarvan ik dus denk dat ze kandidaat zijn. Mijn niet mol kandidaten zijn: Glen, Arno en Laetitia en Suzanne. Ten eerste vallen bij mij de mensen die niet voor hun beroep presenteren of acteren af. Hoewel Rob de mol is geweest is dat tot nog toe de enige uitzondering die niet acteur of presentator was. Verder zag ik Glen al bezig in zijn molboekje en dat heeft de mol wat minder hard nodig. Verder is ieder jaar de groepssamenstelling ongeveer gelijk en is er altijd één kandidaat die iets ouder is. Vorig jaar was dat Renée en zij was de mol dus ik verwacht niet dat ze twee keer achter elkaar de senior de mol laten zijn.

Als ik echt moet kiezen dan denk ik aan Fresia. Zij lijkt me echt een persoon die niet zo heel erg opvalt. We hebben natuurlijk wel een redelijk recente mol gehad die opvallend was en dat was Jan maar hij had heel veel lef door zich overdreven als kandidaat voor te doen. Voor de rest kiest de redactie de laatste tijd toch meer voor mollen die wat minder op de voorgrond zijn.

Kan overigens niet wachten tot het seizoen weer begint. Heb er zin in.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #33 Gepost op: 8-12-2021, 16:35:24 »
Kim-Lian is het absoluut niet.
Ook geen molvibes bij Glen, Welmoed en Arno op basis van wat ik van hen in de livestream heb gezien.
Ik weet nog dat ik molvibes bij Fresia kreeg toen ze tijdens de livestream haar pleidooi deed, vanwege een opvallend stukje ''Ik zou nooit de mol kunnen zijn, daar ben ik veel te fanatiek voor'', terwijl dat juist een hele sterke eigenschap is voor de mol. (Hier had ik ook een vraag over ingestuurd maar is niet uitgekozen). Ik houd haar goed in de gaten maar op basis van de rest van de livestream denk ik nu toch eerder dat zij een kandidaat is en een beetje een flapuit, beetje zoals Marije vorig seizoen.
Als ik nu een mol zou moeten aanwijzen, zou ik Sahil kiezen. Ten eerste omdat hij qua volgorde van presenteren ergens in het midden zat, en mijn instinct zegt dat de mol daar ergens zat, niet als eerste en ook niet als laatste, en ten tweede omdat ik een voorgevoel heb dat het dit jaar weer een man is. Verder vond ik hem erg zenuwachtig overkomen tijdens zijn pleidooi.
Over de rest kan ik nog weinig zeggen.
« Laatst bewerkt op: 8-12-2021, 16:39:19 door Rinusoide »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #34 Gepost op: 27-12-2021, 09:53:42 »
Hila.
Haar ogen stralen vertrouwen uit in tegenstelling tot heel wat anderen.
Bovendien is ze de enige die niet alleen de kijker maar ook haar medekandidaten wil overtuigen door hen rechtstreeks aan te spreken.


Edit: of Thomas. Wat speelt hij het goed als hij de mol is.
« Laatst bewerkt op: 27-12-2021, 20:48:58 door Molekule »

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #35 Gepost op: 28-12-2021, 15:41:42 »
voorlopig nu Fresia gestemd in de poll

maar we zullen het wel zien, ik ga meteen eerste aflevering echt goed op alles letten


en mijn molradar zit meestal wel goed, tis maar zelden dat ik het fout heb, ik altijd meer goed dan mijn vader lol (zijn molverdachten zijn soms vroege afvallers, zoals Remco Veldhuis vorige keer)
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #36 Gepost op: 29-12-2021, 21:30:20 »
Ik ga voor Glen! Hij kan zijn hoofd koel houden in moeilijke situaties, kan strategisch goede keuzes maken en mensen voor zijn karretje spannen. En een beetje kleur in het rijtje mollen is ook niet onbelangrijk voor een programma van de NPO, denk ik.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #37 Gepost op: 29-12-2021, 21:46:11 »
Ik heb tijdens de livestream op Kim-Lian gestemd en daar blijf ik voorlopig bij ::jaja::
...óf niet!

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #38 Gepost op: 31-12-2021, 00:22:16 »
Schot voor de boeg, vier namen:
Laetitia, Everon, Thomas, Fresia   ::vergroot::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 22] [poll] Wie is jouw schot-voor-de-boeg-Mol?
« Reactie #39 Gepost op: 31-12-2021, 10:29:03 »
Ik verdenk Fresia en Suzanne vooral, maar vragenrondjes Rik tijdens livestream wijzen naar Fresia. De zenuwen van Rik bij haar ...dat je merkt dat ie snel verder wil.
« Laatst bewerkt op: 1-01-2022, 13:13:46 door Amethyst »