Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 92037 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #300 Gepost op: 28-01-2022, 11:27:34 »
Maar een alternatieve tunnel heb ik nog niet gevonden dus ik zet maar gewoon een helmpje op.

Dat zelfde probleem heb ik ook, en ongeacht Kim de mol is of niet, weet ik niet of ik die nog ga vinden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #301 Gepost op: 28-01-2022, 12:07:25 »
Na aflevering 1 nog een keer te hebben teruggekeken denk ik dat het Hila moet zijn. Ze valt niet op en wordt ook zelden verdacht neergezet. Dat zijn voor mij goede redenen waarom iemand de Mol is.
Wat mij bij aflevering 1 ook nog opviel en wat ik volgens mij nog nergens heb gezien in dit forum, is dat Hila vrijwel als enige niet meteen begint te klappen op het moment dat Everon door Glen wordt gekozen voor de extra vrijstelling. Pas als de anderen klappen, klapt zij mee. Denkt ze shit, geen €5000 uit de pot?

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #302 Gepost op: 28-01-2022, 12:46:32 »
Op basis van de eventuele -5000 in afl. 1 blijf ik bij Everon. Dat anderen hem zo (makkelijk) de vrijstelling gunden, vind ik eigenlijk wel de meest verdachte actie. Dat lijkt mij iets te toevallig eigenlijk.
De enige die daar invloed op had, op die vrijstelling voor Everon, was Glen. En dat is niet de mol, zo weten we zeker. Ik zou daar niet te veel op willen baseren.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #303 Gepost op: 28-01-2022, 12:47:24 »
Ondanks de laatste aflevering blijf ik Everon op 1 zetten. Bij de verschillen was het vooral Arno die details doorgaf, bvb. de kast met glazen en kopjes werd door Everon doorgegeven, maar Arno geeft aan dat de glazen recht stonden en de kopjes omgedraaid. Bij het bed geeft Arno de details van de sprei door. Die zat er echt bovenop. "Ver gelijken", Everon vindt maar geen figuranten voor de foto (tijd rekken). Als ze de foto gaan maken merkt hij op dat er alleen witte doeken zijn (op de foto zijn de meeste zwart), daarmee maakt hij Kim verdacht maar dat was geen verschil, dus maakte niet uit. Misschien hoopte hij hier dat ze holderdebolder nog op zoek gingen naar zwarte doeken? Maar er was geen tijd meer dus werd de foto gemaakt.
Het geld dat hij onnodig verdient valt nog goed te praten door de vrijstelling die hij krijgt waardoor alsnog 5000 euro uit de pot kan.
Hila vind ik nogal passief in het spel, of ze moet nog in gang komen. Die hou ik nog even in beraad.
Fresia is heel fanatiek, maar ze zorgt er wel mee voor dat 7 van de 8 lichtfoto's gevonden worden. Ze geeft zich op om de katapult te bedienen, maar laat zich gemakkelijk opzij zetten door Laetitia.
Thomas en Sahil, zie ik vooral nepmollen in.
Laetitia doet net te veel goed, de bijbel ter sprake brengen terwijl niemand eraan denkt.
Kim verdient echt te veel geld, je kan je als mol eens laten ringeloren, maar bij Kim is het echt te veel. 1500e met Welmoed, 2x 250 met Hila. Haar 'mol' acties komen ook duidelijk in beeld.

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #304 Gepost op: 28-01-2022, 12:55:38 »

Fresia is heel fanatiek, maar ze zorgt er wel mee voor dat 7 van de 8 lichtfoto's gevonden worden.

Klopt, echter zorgen de lichtfoto’s er wel voor dat de opdracht überhaupt gespeeld kan worden. Mollen zit vooral in de attributen die gefotografeerd hadden moeten worden denk ik. En bij het verprutsen van de lichtfoto’s, hadden zij en Thomas zeker hoog op ieders lijstje gestaan (dat al zo vroeg in het spel).

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #305 Gepost op: 28-01-2022, 13:00:26 »
Klopt, echter zorgen de lichtfoto’s er wel voor dat de opdracht überhaupt gespeeld kan worden. Mollen zit vooral in de attributen die gefotografeerd hadden moeten worden denk ik. En bij het verprutsen van de lichtfoto’s, hadden zij en Thomas zeker hoog op ieders lijstje gestaan (dat al zo vroeg in het spel).

Toch zou ik als mol niet in het groepje foto's maken willen zitten. Je hebt gewoon minder kans om te mollen. Ik zeg niet dat de mol dat niet zat, maar voor mij minder waarschijnlijk, hoewel ik Fresia nog wel verdenk.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #306 Gepost op: 28-01-2022, 13:09:28 »
Klopt, echter zorgen de lichtfoto’s er wel voor dat de opdracht überhaupt gespeeld kan worden. Mollen zit vooral in de attributen die gefotografeerd hadden moeten worden denk ik. En bij het verprutsen van de lichtfoto’s, hadden zij en Thomas zeker hoog op ieders lijstje gestaan (dat al zo vroeg in het spel).
Er was sowieso een opdracht. De opdracht werd gespeeld voor de lichtfoto's moesten geraden worden.
Zoals je zelf zegt zou de mol wel heel hoog op ieders lijstje komen als ze het daar verprutsen. Daarom denk ik dat de mol liever niet in dat groepje zat.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2022, 13:11:20 door mocemole »

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #307 Gepost op: 28-01-2022, 13:37:57 »
Er was sowieso een opdracht. De opdracht werd gespeeld voor de lichtfoto's moesten geraden worden.
Zoals je zelf zegt zou de mol wel heel hoog op ieders lijstje komen als ze het daar verprutsen. Daarom denk ik dat de mol liever niet in dat groepje zat.

Ze konden toch alleen geld verdienen indien er lichtfoto’s juist geraden zouden worden?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #308 Gepost op: 28-01-2022, 13:52:43 »
Er was sowieso een opdracht. De opdracht werd gespeeld voor de lichtfoto's moesten geraden worden.
Zoals je zelf zegt zou de mol wel heel hoog op ieders lijstje komen als ze het daar verprutsen. Daarom denk ik dat de mol liever niet in dat groepje zat.
Glen stelde voor dat zij in dat groepje met Thomas ging. Misschien durfde ze niet tegen te spreken in de angst verdacht te worden? Ze is immers altijd de fanatieke kandidaat en gebruikt dat ook heel sterk als ze de mol is:

Waarom Fresia mijn hoofdverdachte is, heeft, naast de acties in de opdrachten, te maken met haar mol-alibi. De mol moet altijd een bepaald imago veinzen, waardoor het lijkt alsof diegene gewoon kandidaat is, maar die de molacties kunnen verhullen. De mol houdt dat imago altijd zo consequent mogelijk staande. Zo heb je de onhandige mol, de dove mol, de fanatieke mol etc.

Fresia doet dat. Als Fresia de mol is, verbergt ze zich achter het imago van fanatieke kandidaat. Dat doet ze consequent. En ze doet het op zo'n manier dat het haar kandidaats over laat komen, maar geen geld oplevert. Ze doet het zo goed, dat andere kandidaten het bijna irritant beginnen te vinden hoe fanatiek ze is.

Waarom is ze dan niet gewoon een fanatieke kandidaat? Omdat ze consequent is en blijft, en dit ook bewust inzet. Een paar voorbeelden:
- Aflevering 1, opdracht 1. Als het groepje al heeft besloten alle jokers op te kopen roept Fresia verontwaardigd dat ze dat zonde vindt en er vast een addertje onder het gras zit. Achteraf zeggen ze allemaal, hadden we maar naar Fresia geluisterd.
- Aflevering 2, opdracht 1. Oh, wat is Fresia fanatiek de pingpongballen aan het gooien, die felle, geconcentreerde blik! En ze gooit er als enige eentje raak. Maar wat blijkt, dat levert maar 10 euro op. En met de pingpongballen was juist veruit het meeste geld te verdienen. Ze heeft en houdt steeds ballen in haar hand en pakt ook steeds weer nieuwe, ipv eerst de balletjes te gooien die ze al vast heeft. 
- Aflevering 4, opdracht 1. "Ik wil nu even geld verdienen, dus ik ga met Everon, die vertrouw ik". Hoeveel geld hebben ze verdiend? niks. Ze houdt Everon dicht bij zich, maar de anderen letten weer op hun eigen partner en niet op Fresia.

Wat ze daarnaast ook vaak doet, is een bommetje droppen door iemand anders te beschuldigen.
- "Kim Lian, jij hebt geld achter gehouden, toch?" "Everon, wat was jij nou aan het doen met die katapult, dat leek nergens op". "Sahil, waarom mocht ik de verschillen niet uit mn hoofd leren?" Divide and conquer, een belangrijke moltactiek. Daarnaast zal een kandidaat verdacht gedrag van anderen niet delen, want dat kan ze op het spoor van de mol brengen. Alleen de mol heeft baat bij het beschuldigen van anderen.

Het enige wat me dwarszit is dat ze zo goed was met de lightpaintings en ook niet haar best doet om niet op die positie te komen, ook al kwam het voorzetje van Glen.

De onhandige positie in deze opdracht heeft ze misschien nog proberen recht te breien door wederom fanatiek over te komen en tekeningen te maken die op meerdere kandidaten konden slaan. Dat is helaas mislukt en dat heb je ook als mol wel eens.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2022, 13:56:13 door Theovv »

Offline mocemole

  • winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #309 Gepost op: 28-01-2022, 14:01:26 »
Glen stelde voor dat zij in dat groepje met Thomas ging. Misschien durfde ze niet tegen te spreken in de angst verdacht te worden? Ze is immers altijd de fanatieke kandidaat en gebruikt dat ook heel sterk als ze de mol is:

De onhandige positie in deze opdracht heeft ze misschien nog proberen recht te breien door wederom fanatiek over te komen en tekeningen te maken die op meerdere kandidaten konden slaan. Dat is helaas mislukt en dat heb je ook als mol wel eens.
Ik vind het toch een beetje veel van het goede, ze gaat maar bij Thomas zitten omdat Glen het zegt en laat zich gemakkelijk overrulen door Laetitia bij de katapulten. Ze is binnen de kortste keren afgeschoten bij "waar rook is is vuur". Er is wel wat te zeggen over Fresia, veel geld heeft ze nog niet opgebracht, met dank aan anderen volgens haar, maar ik zie een te fanatieke kandidaat. Kan wel finale spelen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #310 Gepost op: 28-01-2022, 14:15:05 »
Ik vind het toch een beetje veel van het goede, ze gaat maar bij Thomas zitten omdat Glen het zegt

Dit klopt niet hoor, we krijgen alleen niet alles van de discussie te zien. Ik krijg de indruk dat Fresia zichzelf juist in deze positie plaatste, zie Fresia's topic.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #311 Gepost op: 28-01-2022, 14:34:58 »
De enige die daar invloed op had, op die vrijstelling voor Everon, was Glen. En dat is niet de mol, zo weten we zeker. Ik zou daar niet te veel op willen baseren.

Wel als Everon er als mol voor zorgt dat hij bij iedereen in de gratie komt. Dus dat het voor Glen logisch wordt om Everon de vrijstelling te gunnen (en dus 5000 uit de pot). Hierin vind ik bv Kim-Lian minder verdacht omdat ze zich wat meer afzonderde (in uppie in tentje liggen).

Al durf ik Kim-Lian nog niet definitief af te strepen als mol trouwens.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2022, 14:37:04 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #312 Gepost op: 28-01-2022, 15:02:12 »
Ik vind het toch een beetje veel van het goede, ze gaat maar bij Thomas zitten omdat Glen het zegt en laat zich gemakkelijk overrulen door Laetitia bij de katapulten. Ze is binnen de kortste keren afgeschoten bij "waar rook is is vuur". Er is wel wat te zeggen over Fresia, veel geld heeft ze nog niet opgebracht, met dank aan anderen volgens haar, maar ik zie een te fanatieke kandidaat. Kan wel finale spelen.
Hoezo te veel van het goede? Zie ook de vorige pagina, waar ik de molacties heb aangevuld. Ze is de meeste effectieve mol van allen en heeft daarnaast een consequent mol-alibi. Ze is geen perfecte mol, maar dat kan ook niet, maar wel de meest waarschijnlijke molkandidaat, want de rest heeft meer onmolse acties.

Dit klopt niet hoor, we krijgen alleen niet alles van de discussie te zien. Ik krijg de indruk dat Fresia zichzelf juist in deze positie plaatste, zie Fresia's topic.

Wel hoor, het is Glen die het voorzetje geeft, dat is in de uitzending te zien.

Letterlijk:
Glen: "Jij edit ook de hele tijd heh?"
Fresia" "Naja, ik bouw interviewsettings".

Ik zegt niet dat ik dit niet vind wringen voor een mol, maar het is zeker niet een reden om haar als mol door te strepen en de rest heeft meer wringende acties.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #313 Gepost op: 28-01-2022, 15:18:47 »
Wel hoor, het is Glen die het voorzetje geeft, dat is in de uitzending te zien.

Letterlijk:
Glen: "Jij edit ook de hele tijd heh?"
Fresia" "Naja, ik bouw interviewsettings".
Het punt is dat Fresia waarschijnlijk hiervoor al heeft aangegeven dat ze die positie graag wilde. Het kan toch niet zijn dat Glen haar gewoon even aanwijst voor die positie, zonder haar instemming te vragen? Daar heeft ze naar gehengeld, ze heeft zich aangeboden, en dat is uit de uitzending gelaten. Waardoor Fresia in feite een onverdachte edit krijgt hier. Mol-alarmbelletje dus.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #314 Gepost op: 28-01-2022, 15:28:29 »
Het punt is dat Fresia waarschijnlijk hiervoor al heeft aangegeven dat ze die positie graag wilde. Het kan toch niet zijn dat Glen haar gewoon even aanwijst voor die positie, zonder haar instemming te vragen? Daar heeft ze naar gehengeld, ze heeft zich aangeboden, en dat is uit de uitzending gelaten. Waardoor Fresia in feite een onverdachte edit krijgt hier. Mol-alarmbelletje dus.

Dat jhr het verdacht vindt, is wel met een bias dat je als mol op die positie moet zitten, maar voor mij is dat geen uitgemaakte zaak. Dus voor mij green (on)molse actie, hoewel ik haar nog wel verdenk, maar niet hierom.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #315 Gepost op: 28-01-2022, 15:48:41 »
Is ook geen uitgemaakte zaak, maar er zijn wel redenen te verzinnen waarom je als Mol wel op die positie wil. Maar goed, dat is idd iets voor in het Fresia topic verder.

Edit: Fresia ook nog steeds niet mijn Mol, maar ik streep haar zeker niet af om deze opdracht.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2022, 15:51:37 door Molest »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #316 Gepost op: 28-01-2022, 17:03:59 »
Het punt is dat Fresia waarschijnlijk hiervoor al heeft aangegeven dat ze die positie graag wilde. Het kan toch niet zijn dat Glen haar gewoon even aanwijst voor die positie, zonder haar instemming te vragen? Daar heeft ze naar gehengeld, ze heeft zich aangeboden, en dat is uit de uitzending gelaten. Waardoor Fresia in feite een onverdachte edit krijgt hier. Mol-alarmbelletje dus.
Ik kan uit niks opmaken dat ze daarnaar gehengeld heeft, in tegendeel. Ik zou dit juist een vreemde reactie van Glen vinden als Fresia zich al opgeworpen heeft. Het lijkt echt alsof hij zelf met dit idee komt omdat hij van Fresia denkt te weten dat ze wellicht geschikt kan zijn voor deze opdracht, maar ik vind het initiatief duidelijk van Glen komen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #317 Gepost op: 28-01-2022, 18:19:43 »
Maar Geln zegt dat niet zonder voorkennis, blijkbaar heeft fresia dat ergens laten vallen? Voorkennis?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #318 Gepost op: 29-01-2022, 10:14:30 »
Laetitia
« Laatst bewerkt op: 29-01-2022, 17:05:18 door Amethyst »

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #319 Gepost op: 29-01-2022, 10:30:45 »
Fresia op 1, met nog wat aandacht voor Hila vanavond!