Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 92500 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #500 Gepost op: 13-02-2022, 11:32:44 »
En als je dat hintje nu even laat voor wat het is, wie is dan jouw mol als je kijkt naar alle acties?
Komt Kim dan nog steeds naar boven of is er dan een andere mol? Misschien die bijmol eens beter in de gaten gaan houden en de maskerbril even afzetten  ::jaja::

Dan had ik waarschijnlijk Everon of misschien Fresia als Mol gehad. Maar dat zullen we nooit weten want dat is nu eenmaal de realiteit niet. Het gaat niet alleen om molacties.

Bij een soortgelijke verdeling van verdenkingen na de volgende aflevering een Molduel Fresia-KL, Heinz? (mits een van hen geen Splintertje of Simonetje doet natuurlijk).

Ik denk dat ik het bij een overzicht van de drie finalisten (of vier?) ga houden.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #501 Gepost op: 13-02-2022, 11:34:32 »
Dan had ik waarschijnlijk Everon of misschien Fresia als Mol gehad. Maar dat zullen we nooit weten want dat is nu eenmaal de realiteit niet. Het gaat niet alleen om molacties.

Ik denk dat ik het bij een overzicht van de drie finalisten (of vier?) ga houden.

We kijken er hoe dan ook naar uit ;)
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #502 Gepost op: 13-02-2022, 11:37:37 »
We kijken er hoe dan ook naar uit ;)

 :D ::ok::

(Je kan trouwens ook al op de kandidatenpagina's terecht voor overzichten. Een molduel/finalistenoverzicht is eigenlijk een verkorte/verbeterde versie daarvan met screenshots erbij.)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #503 Gepost op: 13-02-2022, 12:09:59 »
mislukte de foto met de boef. Waarom ze dan niet nog een paar foto's heeft gemaakt, snap ik dan weer niet.
Ik blijf erbij dat het niet Everon was maar Kim-Lian. Ik weet dat het wel zo in beeld kwam maar er zijn wel grotere manipulaties geweest in de historie van WIDM.

Fresia zei ook dat ze 3 foto's gemaakt had maar er waren er maar 2. Het is niet te controleren. Rik laat de foto's na afloop niet zien. Je kunt wel vanalles roepen.

Ik denk dat je uit deze opdracht alleen kunt concluderen dat diegenen die de schuld op zich wilden nemen dat zij wellicht wel eens die bandiet erop gezet zouden kunnen hebben NIET de mol zijn en Kim-Lian WEL.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #504 Gepost op: 13-02-2022, 12:18:38 »
Ik denk dat je uit deze opdracht alleen kunt concluderen dat diegenen die de schuld op zich wilden nemen dat zij wellicht wel eens die bandiet erop gezet zouden kunnen hebben NIET de mol zijn en Kim-Lian WEL.
Ik ben het met je eens dat het nét vaag genoeg werd gehouden of Everon nu daadwerkelijk degene was die de boef gefotografeerd had (al zou ik het flauw vinden om het zo duidelijk te suggereren; als je het niet wil laten zien, laat dit suggestieve stukje dan ook niet zien).

Dat zou dan wel tegen Kim-Lian's vermeende in-your-face mol-/troltactiek ingaan.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #505 Gepost op: 13-02-2022, 12:45:16 »
Fresia! ::bravo::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #506 Gepost op: 13-02-2022, 14:45:38 »
Nu met 4 over zou je denken dat ik er wel uit zou zijn wie de mol is, maar helaas is dat niet zo. Vandaar dat ik alle vier de kandidaten nog eens naloop en verdachte / onverdachte acties probeer te vinden.

Kim-Lian zet de toon in dit seizoen. Vanaf het begin speelt ze het spel openlijk brutaal, houdt geld achter, liegt en bedriegt. Zo duidelijk dat haar acties zowel de kijkers als de medespelers niet kunnen ontgaan. Ze is een soort hyperactief Duracellkonijn dat niet uit lijkt te kunnen gaan. Hiermee zou ze prima een brutale durfal-mol kunnen zijn. In ieder geval zou ze een mol zijn zoals we hem nog nooit hebben gezien, want onder de radar is ze geenszins. Tegelijkertijd krijgt ze door dit gedrag wél voor elkaar dat ook de medespelers nonchalant worden in de proeven en gaan liegen en bedriegen / geld achter gaan houden.

Dan Fresia die vooral in beeld wordt gebracht als de actieve speelster die proeven goed wil doen. Ze is fanatiek, zowel tijdens de opdrachten als daarbuiten (zoals ze meteen het verdwenen geld in de groep gooide). Ze doet op het eerste gezicht veel goed. Tegelijkertijd zijn er opdrachten waar ze het opeens opvallend slecht in doet, zoals het onthouden van de verschillen in die huiskamers (Sahil zegt dat we het niet hoeven te onthouden dus dan doe ik dat ook niet, really?). Ze zou een mol uit het boekje zijn, weinig verdacht door haar medekandidaten en het publiek. Haar molacties zouden dan wat meer onder de radar zijn en pas in de laatste aflevering onthuld worden.

Everon die in deze laatste aflevering opeens wordt genoemd als verdachte. Eigenlijk staat mij weinig tot niets bij van Everon in het spel; hij is een beetje onzichtbaar (zelfs bij opdrachten waarin hij in een sleutelpositie staat, weet hij die positie niet uit te buiten). Hij trekt voornamelijk de aandacht buiten het spel door zijn erg aanwezige emotionaliteit en krijgt daarmee het vertrouwen van het grootste gedeelte van de groep (zeker in het begin). Mocht Everon de mol zijn ben ik erg benieuwd naar zijn acties én waarom hij zo onzichtbaar was in het spel. Als ik eerlijk ben geloof ik er niet echt in dat hij de mol is (al zit daar natuurlijk ook altijd een stukje in dat ik het niet wíl geloven).

Dan Thomas, de vrolijke en chaotische flierefluiter, die soms te slim lijkt voor het spel. De ene keer is hij heel alert, de andere keer lijken opdrachten een beetje langs hem heen te gaan. In de eerste afleveringen was hij meer aan het 'klooien' dan de laatste paar afleveringen, waardoor ik hem eigenlijk wel durf af te schrijven. Bij een mol zou het namelijk precies andersom zijn. Op beeld hebben we hem nog geen een keer zien liegen of bedriegen; volgens mij speelt hij het spel heel eerlijk en open. Dit kan natuurlijk een dekmantel zijn, maar ik zie in hem gewoon echt geen mol.

Conclusie: Kim-Lian of Fresia is de mol, waarbij de ene superopvallend out in the open zou mollen en de andere zich juist goed verborgen weet te houden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #507 Gepost op: 13-02-2022, 14:54:29 »
Na het boot tochtje - waar de mol op zou moeten zitten. Zie ik alleen nog een mol in Fresia of Kim-Lian. Everon streep ik nu ook helemaal af. Die lijkt op geen enkele persoon in die boot.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #508 Gepost op: 13-02-2022, 15:27:49 »
In de dames zie ik geen mol meer. Thomas stijgt wel wat, maar doet toch regelmatig te veel goed. Dus ik blijf gewoon sinds aflevering 0 bij Everon uitkomen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #509 Gepost op: 13-02-2022, 17:49:08 »
Na het boot tochtje - waar de mol op zou moeten zitten. Zie ik alleen nog een mol in Fresia of Kim-Lian. Everon streep ik nu ook helemaal af. Die lijkt op geen enkele persoon in die boot.


Kijk even in het draadje over de opdracht 'De boot gemist'. Ik heb daar juist foto's geplaatst die erop wijzen dat Thomas degene is die in het bootje zat dat telkens achter de kandidaten langs vaart.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #510 Gepost op: 13-02-2022, 20:27:09 »
Ik stap over naar Fresia. Kim-Lian wordt mij te verdacht neergezet voor een mol en had ook nog 6 goede foto's. Everon en zeker Thomas zijn het niet.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 21:00:06 door Luc »

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #511 Gepost op: 13-02-2022, 20:37:41 »
Ik blijf erbij dat het niet Everon was maar Kim-Lian. Ik weet dat het wel zo in beeld kwam maar er zijn wel grotere manipulaties geweest in de historie van WIDM.

Fresia zei ook dat ze 3 foto's gemaakt had maar er waren er maar 2. Het is niet te controleren. Rik laat de foto's na afloop niet zien. Je kunt wel vanalles roepen.

Ik denk dat je uit deze opdracht alleen kunt concluderen dat diegenen die de schuld op zich wilden nemen dat zij wellicht wel eens die bandiet erop gezet zouden kunnen hebben NIET de mol zijn en Kim-Lian WEL.

Maar dan maken ze kim lian het hele seizoen zo verdacht mogelijk, en nu ineens niet?

Offline bmol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #512 Gepost op: 13-02-2022, 20:50:52 »
Voor iedereen die everon zo onzichtbaar vind als mol: waarom wordt hij dan nu door alle andere kandidaten verdacht?!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #513 Gepost op: 13-02-2022, 21:06:03 »
Huh? Ze zitten toch allemaal op Kim-Lian?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #514 Gepost op: 13-02-2022, 21:06:09 »
Door alle andere kandidaten? Er zitten er drie op Kim??

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #515 Gepost op: 13-02-2022, 21:07:51 »
Nogmaals ik zou er genoege mee nemen als het Kim was hoor. Alleen vind het wel jammer dat het seizoen dan als een nachtkaars uit zou gaan.

Kim: "Ik ben de mol!" Einde uitzending, want we wisten het allemaal allang.

zo zal het sowieso niet gaan, want er is dit seizoen een gemaskerd bal ;D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #516 Gepost op: 13-02-2022, 21:08:24 »
Door alle andere kandidaten? Er zitten er drie op Kim??

Ja, heb je gisteren niet gekeken?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #517 Gepost op: 13-02-2022, 21:16:25 »
Ik blijf erbij dat het niet Everon was maar Kim-Lian. Ik weet dat het wel zo in beeld kwam maar er zijn wel grotere manipulaties geweest in de historie van WIDM.

Fresia zei ook dat ze 3 foto's gemaakt had maar er waren er maar 2. Het is niet te controleren. Rik laat de foto's na afloop niet zien. Je kunt wel vanalles roepen.

Ik denk dat je uit deze opdracht alleen kunt concluderen dat diegenen die de schuld op zich wilden nemen dat zij wellicht wel eens die bandiet erop gezet zouden kunnen hebben NIET de mol zijn en Kim-Lian WEL.

goed punt. het lijkt bij een aantal opdrachten alsof KL beter had kunnen mollen (als ze de mol is), maar er wordt zo heftig gemonteerd en ook zoveel informatie achter gehouden dat je er eigenlijk nog helemaal niets van kunt zeggen tot de laatste aflevering.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #518 Gepost op: 13-02-2022, 22:10:11 »
Ja, heb je gisteren niet gekeken?

Ik heb gisteren gekeken en alle kandidaten die er nu nog in zitten zitten (deels) op Everon.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #519 Gepost op: 13-02-2022, 23:24:51 »
Huh? Ze zitten toch allemaal op Kim-Lian?
Everon en Laetitia die eruit is. Thomas zit op zowel KL als Everon.

Dus van de overgebleven kandidaten zit iedereen op Everon, gezien KL en Fresia al een tijdje vol op Everon zitten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human