Poll

Wie is de Mol?

Everon
77 (27.6%)
Fresia
90 (32.3%)
Kim-Lian
112 (40.1%)

Totaal aantal stemmen: 279

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 92044 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #640 Gepost op: 22-02-2022, 00:06:38 »
Mijn hoofdverdachte is dus Everon (vooral gebaseerd op zijn gedrag en biechten die ik niet vertrouw en natuurlijk de kans op -5000), al een tijd, maar Fresia blijft wat mij betreft nog steeds een optie.

Mocht Fresia de mol zijn, dan moet ze een carrière als actrice overwegen, want dat zou een hele stunt zijn om zo lang onverdacht te blijven, zo oprecht (vind ik dan) over te komen bij de executies en o zo brutaal zijn. Geweldige mol. Maar te mooi om waar te zijn, denk ik.

Kim-Lian: alles lijkt nog steeds naar haar te wijzen. Hints, gedrag, opmerkingen die kunnen duiden op voorkennis... Maar wat mij betreft heeft zij teveel geld verdiend als ze de mol is. Nu heb ik echte mollen daar weleens om weg gestreept, dus het zou kunnen dat ik er dan ook deze editie in ben getrapt. Maar ik denk het niet, niet dit jaar.  ;)

Om een verdenk-verdeling te maken:
Everon: 85%
Fresia: 10%
Kim-Lian: 5%

Alledrie zouden ze leuke mollen kunnen zijn. Mocht ik ernaast zitten, vind ik het niet erg (behalve dan misschien voor mijn ego  ;D, maar ik zie het bij alledrie goed voor me hoe ze de boel saboteren). Tot die tijd vind ik het prima in de Everon-tunnel.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2022, 00:12:05 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #641 Gepost op: 22-02-2022, 00:58:05 »
Kim-Lian: alles lijkt nog steeds naar haar te wijzen. Hints, gedrag, opmerkingen die kunnen duiden op voorkennis... Maar wat mij betreft heeft zij teveel geld verdiend als ze de mol is. Nu heb ik echte mollen daar weleens om weg gestreept, dus het zou kunnen dat ik er dan ook deze editie in ben getrapt. Maar ik denk het niet, niet dit jaar.  ;)

Dit blijf ik maar lezen - echter als je puur kijkt naar hoeveel ze ''echt'' heeft verdient valt dit mee. Ze heeft ook heel wat geld uit de pot gehouden. Er zijn meerdere momenten waarop Fresia meer geld heeft verdient dan haar.

De enigen keren dat KL iets verdiende was 250 euro in de katapult opdracht samen met Everon, 134 euro in luid spreken, en die zes foto's met de de boot missen? Dan moet je gaan denken waarom? Elke keer als de mol geld verdient zit er een reden achter. En ik kan elke keer weer een verklaring verzinnen waarom.

3.1 net of net niet => Ze nam hier een gok om in het midden te schieten. Gaat ie erin dan focust de groep zich op het midden en komt er minder snel 500 euro in de pot. Hierdoor is de kans ook groter dat er min bedragen uit de pot gaan. Gaat ie in het min bedrag dan is dat mooi meegenomen. Door 250 euro voor de pot te halen ging er sowieso al 250 euro niet meer in. Slimme molactie.

4.1 Luid spreken => Klein bedragje in de pot om verwarring te veroorzaken.

7.2 Bij de boot missen? heeft Kim gewoon wat geflopt als mol en dat geef ik dan ook toe. Ze wist niet alsof de boef wel of niet op de foto stond. Ze nam een risico door te blijven fotograferen en hoopte dat de boef op de foto stond. Die stond er niet op. 

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #642 Gepost op: 22-02-2022, 01:01:56 »
Millies en mollies
Met step binnenkomen
In de toren 2x 250 (onduidelijk hoeveel ze hier aan kon doen)
En die situatie met Welmoed blijft vaag

Maar het is zeker niet weinig

(Merel zelfde verhaal dus ik streep haar niet af hierdoor)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #643 Gepost op: 22-02-2022, 01:11:59 »
Millies en mollies
Met step binnenkomen
In de toren 2x 250 (onduidelijk hoeveel ze hier aan kon doen)
En die situatie met Welmoed blijft vaag

Maar het is zeker niet weinig

(Merel zelfde verhaal dus ik streep haar niet af hierdoor)

Die step zie ik dan weer niet mols. Fresia riep al dat ze er één in elkaar moesten zetten, dus als ze even fanatiek kon doen door een idee van een ander te gebruiken om de held te spelen dan was het daar. Ze heeft ook 1,500 euro uit de pot gehouden tijdens die opdracht, dus prima.

In de toren 2x 250 (onduidelijk hoeveel ze hier aan kon doen). En 250 euro daarvan is weg. Ik denk dat ze niet wist wat Hila had gekozen om het eerlijk te houden. Het was hier als mol sowieso een gokspel. Het was vrij duidelijk dat niet gaan niet reëel was. Dan hou je als mol 2 optie's over om je niet verdacht te maken.

Welmoed zorgde voor dat geld. Al had ik als mol hier wel wat feller gereageerd.




Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #644 Gepost op: 22-02-2022, 01:19:04 »
Die step mag jij onmols vinden maar het is wel weer 500 in de pot. En je kan ook zonder step binnenkomen zoals de rest dat deed.

Die millies en mollies.. je kan als mol ook 4 foto’s maken met de boef erbij. Mocht t mislukken heb je 4 niet freakin’ 6!

En bij Welmoed.. had ze als mol de fanatieke kandidaat moeten uithangen en doen wat Thomas deed. Niemand verdacht hem hierdoor meer

Allemaal dingen die heeeel veel geld in de pot brachten dus ik snap de bezwaren

En toch denk ik dat ze t is  :P

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #645 Gepost op: 22-02-2022, 01:25:41 »
Die step mag jij onmols vinden maar het is wel weer 500 in de pot. En je kan ook zonder step binnenkomen zoals de rest dat deed.

Die millies en mollies.. je kan als mol ook 4 foto’s maken met de boef erbij. Mocht t mislukken heb je 4 niet freakin’ 6!

En bij Welmoed.. had ze als mol de fanatieke kandidaat moeten uithangen en doen wat Thomas deed. Niemand verdacht hem hierdoor meer

Allemaal dingen die heeeel veel geld in de pot brachten dus ik snap de bezwaren

En toch denk ik dat ze t is  :P

Zoals ik zei Kim heeft risico's genomen en dat pakt niet altijd goed uit. Ze wou deze risico's als mol nemen. Als ze 6 foto's had gemaakt en de boef leek ze mega kandidaats natuurlijk. Dan hadden we de boef trouwens niet gezien in de edit. Ik verdenk Kim al sinds dat die 100 euro mysterieus was verdwenen. De enige opdracht die we daar toen niet hebben gezien was die van Glen en Kim. Mocht ze nog meer geld in zakken hebben gestoken dan zou ik dat hilarisch vinden. Maar we dalen weer af  ::rofl::. 1 ding is duidelijk: het is Kim.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #646 Gepost op: 22-02-2022, 01:27:20 »
 ::jaja::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #647 Gepost op: 22-02-2022, 04:13:50 »
En bij Welmoed.. had ze als mol de fanatieke kandidaat moeten uithangen en doen wat Thomas deed. Niemand verdacht hem hierdoor meer

Ze kon niet hetzelfde doen, de drie jokers lagen na de 1500 euro. Ze had dan voor  tweejokers moeten gaan en dan had ze net zo goed aan Welmoed kunnen vertellen dat ze de mol is en geen geld in de pot wil. Denk dat ze ontzettende pech gehad heeft met Welmoed tegenover haar. Die eerder jokers graaide en voor haar zelf ging en nu plotseling voor de groep koos.

Is vooral de fotoboot een blunder van 300 (als ik het me goed herinner).

Ben zo benieuwd of de tunnel het houdt of niet. Ik ben overtuigd dat ze de mol is in elk geval.  ::tandpastasmiley::

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #648 Gepost op: 22-02-2022, 07:39:41 »

(Merel zelfde verhaal dus ik streep haar niet af hierdoor)

Er wordt vaak naar Merel verwezen als grootverdiener, maar dat is de waarheid geweld aandoen.
Het was toen heel duidelijk (in de Merel tunnel althans) dat Merel in de lasergame en bij de opdracht in het stadje met de enveloppes van 2x 500 euro een zodanig groot bedrag had verduisterd dat ze in realiteit de FTM kleinst- ipv grootverdiener was. Daar had je toen afl 10 niet voor nodig als je goed had opgelet.

Een soortgelijk scenario heb ik voor Kim Lian als mol nog nergens gehoord.

Wel verfrissend dat je durft twijfelen, FS.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #649 Gepost op: 22-02-2022, 07:46:30 »


Mocht Fresia de mol zijn, dan moet ze een carrière als actrice overwegen, want dat zou een hele stunt zijn om zo lang onverdacht te blijven, zo oprecht (vind ik dan) over te komen bij de executies en o zo brutaal zijn. Geweldige mol. Maar te mooi om waar te zijn, denk ik.


Dat dachten velen ook bij
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
al is Fresia wel een ander type.
Voor de eerste had ik 3 afleveringen nodig om het helemaal door te hebben (want uitstapje naar iemand anders in afl 2), bij Fresia liefst zes (ook al viel ze me in afl 1 wel al op)!
Idd een geweldige mol, als ze zelfs dit forum tot in de finale op het verkeerde been kan zetten.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2022, 08:14:04 door Molekule »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #650 Gepost op: 22-02-2022, 09:56:32 »
Golden girl Kim-Lian is de mol.

Als het toch Everon is, dan maak ik een diepe buiging en is hij wat mij betreft een topmol.
edit: maar wel een mol die flink uiit de wind gehouden is door een nep mol.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #651 Gepost op: 22-02-2022, 09:58:30 »
Golden girl Kim-Lian is de mol.

Als het toch Everon is, dan maak ik een diepe buiging en is hij wat mij betreft een topmol.
edit: maar wel een mol die flink uiit de wind gehouden is door een nep mol.

2 nepmollen zelfs en Thomas

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #652 Gepost op: 22-02-2022, 10:05:11 »
Die step mag jij onmols vinden maar het is wel weer 500 in de pot. En je kan ook zonder step binnenkomen zoals de rest dat deed.


Dat je die step gaat verwijten duidt toch enorme tunnelvisie aan... iemand moest steppen, dit kon ze niet maken.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #653 Gepost op: 22-02-2022, 11:07:13 »
Bij Fresia en Kim-Lian zie ik het ook hoor.  ::ok:: Goede argumenten waarom zij het kunnen zijn.
Datzelfde geldt ook voor Everon, denk ik, dus het is wel begrijpelijk dat deze laatste drie tunnels redelijk gelijk opgaan (met een uitschieter naar Kim natuurlijk).
Mocht Everon niet de mol zijn, dan blijft het nog steeds moeilijk kiezen.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #654 Gepost op: 22-02-2022, 11:56:05 »
Mocht het Everon niet zijn, dan toch Fresia. De actieve kandidaat die weinig getuigd binnen brengt. Voor nu nog even Everon die nog helemaal geen geld binnen heeft gebracht als niemand hem ziet.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #655 Gepost op: 22-02-2022, 12:01:12 »
Die step mag jij onmols vinden maar het is wel weer 500 in de pot. En je kan ook zonder step binnenkomen zoals de rest dat deed.
De step ging wel sowieso binnenkomen, wie deze ook reed. Dan kan je als mol juist beter degene zijn die de step binnenhaalt om onverdachter over te komen. Dus dat vind ik ook niet meetellen voor Kim-Lian als geldverdiener.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #656 Gepost op: 22-02-2022, 12:05:07 »
De step ging wel sowieso binnenkomen, wie deze ook reed. Dan kan je als mol juist beter degene zijn die de step binnenhaalt om onverdachter over te komen. Dus dat vind ik ook niet meetellen voor Kim-Lian als geldverdiener.

Denk je echt dat Kim nu minder verdacht wordt omdat ze met step over de finish kwam.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #657 Gepost op: 22-02-2022, 12:19:14 »
Is het niet Kim-Lian, dan wel Kim-Lian. En anders wel Kim-Lian ::jaja::

Is het een van de andere twee, dan ben ik zowel verbluft als verbijsterd.
...óf niet!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #658 Gepost op: 22-02-2022, 12:45:07 »
Denk je echt dat Kim nu minder verdacht wordt omdat ze met step over de finish kwam.
Leuke retorische vraagstelling. Ik bedoel alleen te zeggen dat je als mol het beste geld zelf kan binnenhalen als het geld sowieso binnen gaat komen. Het maakt niet uit door wie dit binnenkomt dus dan het beste door de mol zodat mensen het foutief gaan meetellen voor jou in FTM ;).

Hoeveel effect één actie daarin heeft staat daar verder los van.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #659 Gepost op: 22-02-2022, 13:04:50 »
Er wordt vaak naar Merel verwezen als grootverdiener, maar dat is de waarheid geweld aandoen.
Het was toen heel duidelijk (in de Merel tunnel althans) dat Merel in de lasergame en bij de opdracht in het stadje met de enveloppes van 2x 500 euro een zodanig groot bedrag had verduisterd dat ze in realiteit de FTM kleinst- ipv grootverdiener was. Daar had je toen afl 10 niet voor nodig als je goed had opgelet.

Een soortgelijk scenario heb ik voor Kim Lian als mol nog nergens gehoord.

Wel verfrissend dat je durft twijfelen, FS.

Ik twijfel niet echt hoor.. (beetje) ben gewoon kritisch en probeer objectief te kijken
En ik zat vanaf afl 3 geloof ik in de Mereltunnel  ;D